Projekta ID
23-TA-3198Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
15.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Priekšlikums
No Likuma 8. panta otrās daļas izriet, ka ik pēc sešiem mēnešiem tiks veikts riska novērtējums. Vienlaikus Inspekcijas ieskatā attiecībā uz datu apstrādes nolūku - terorisma un smagu noziegumu novēršana - ir būtiski norādīt, ka visu pasažieru datus glabā sešus mēnešus, savukārt turpmākai datu glabāšanai ir nepieciešams riska izvērtējums.
Ņemot vērā, ka no tiesību normas minētais skaidri nav saprotams, aicinām precizēt 8.panta otro daļu, norādot, ka visu pasažieru datus glabā sešus mēnešus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Likumprojekta 2. pantā paredzēts izteikt Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likuma (turpmāk – Likums) 8. pantu jaunā redakcijā. Minētā panta pirmā daļa noteic datu glabāšanas termiņu pasažieru datiem, kas apstrādāti valsts drošības apdraudējuma novēršanas nolūkā.
Savukārt Likuma 8. panta otrā daļa cita starpā noteic nepieciešamību veikt riska novērtējumu, kas pamato datu nepieciešamību terorismam smagu noziegumu novēršanai un atklāšanai vai valsts drošības apdraudējuma novēršanai. No minētā nav saprotams, kāpēc panta otrajā daļā tiek ietverts nolūks – valsts drošības apdraudējuma novēršana, ja konkrētajā nolūkā apstrādāto pasažieru datu glabāšanas termiņš tiek definēts jau panta pirmajā daļā. Inspekcijas ieskatā šie atsevišķie nolūki būtu nodalāmi.
Ņemot vērā minēto, aicinām precizēt Likuma 8. pantu, nodalot nolūkus, proti, panta pirmajā daļā noteikt tikai valsts drošības apdraudējuma novēršanu kā datu apstrādes nolūku, savukārt otrajā daļā - terorismu un smagu noziegumu novēršanu.
Savukārt Likuma 8. panta otrā daļa cita starpā noteic nepieciešamību veikt riska novērtējumu, kas pamato datu nepieciešamību terorismam smagu noziegumu novēršanai un atklāšanai vai valsts drošības apdraudējuma novēršanai. No minētā nav saprotams, kāpēc panta otrajā daļā tiek ietverts nolūks – valsts drošības apdraudējuma novēršana, ja konkrētajā nolūkā apstrādāto pasažieru datu glabāšanas termiņš tiek definēts jau panta pirmajā daļā. Inspekcijas ieskatā šie atsevišķie nolūki būtu nodalāmi.
Ņemot vērā minēto, aicinām precizēt Likuma 8. pantu, nodalot nolūkus, proti, panta pirmajā daļā noteikt tikai valsts drošības apdraudējuma novēršanu kā datu apstrādes nolūku, savukārt otrajā daļā - terorismu un smagu noziegumu novēršanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Likumprojekta anotācijas 1.3. apakšpunktā norādīts, ka riska novērtējums par konkrētiem pasažieriem tiks veikts, balstoties uz Reģistrā pieejamo statistisko informāciju un "Sodu reģistra" datiem. Papildus skaidrots, ka šis novērtējums ietvers: iepriekšējā gadā par konkrētu personu konstatēti trāpījumi; iepriekšējā gada laikā par konkrētu personu saņemts kompetentās iestādes pieprasījums; novērtējuma brīdī konkrēta persona ir ievietota Sodu reģistrā saistībā ar smaga vai sevišķi smaga nozieguma izdarīšanu vai terorismu un sodāmība nav dzēsta.
No minētajiem kritērijiem, ko ietvers novērtējums, nav īsti saprotams, vai kritērijiem jāizpildās kumulatīvi un tie tiks piemēroti vienlaicīgi vai arī būs pietiekami, ja persona atbilst kaut vienam no kritērijiem, lai konstatētu pamatu turpināt apstrādāt konkrēta pasažiera datus. Proti, vai gadījumā, ja persona atbilst kritērijam tikai par sodāmības faktu "Sodu reģistrā", šī informācija būs pietiekama, lai turpinātu apstrādāt pasažiera datus.
Ņemot vērā minēto, aicinām papildināt anotāciju, skaidrojot konkrēto kritēriju piemērojamību.
No minētajiem kritērijiem, ko ietvers novērtējums, nav īsti saprotams, vai kritērijiem jāizpildās kumulatīvi un tie tiks piemēroti vienlaicīgi vai arī būs pietiekami, ja persona atbilst kaut vienam no kritērijiem, lai konstatētu pamatu turpināt apstrādāt konkrēta pasažiera datus. Proti, vai gadījumā, ja persona atbilst kritērijam tikai par sodāmības faktu "Sodu reģistrā", šī informācija būs pietiekama, lai turpinātu apstrādāt pasažiera datus.
Ņemot vērā minēto, aicinām papildināt anotāciju, skaidrojot konkrēto kritēriju piemērojamību.
Piedāvātā redakcija
-
