Atzinums

Projekta ID
22-TA-717
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai 30.2. punktā norādītās veselības apdrošināšanas izmaksas nebūtu iekļaujamas likmē projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksu segšanai, piemērojot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju vai iekļaujamas personāla atlīdzības vienas vienības izmaksu metodikā (ja piemēro kādu no šiem risinājumiem), vai attiecināmas no netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma 34.punktu papildināt ar 30.3. punktu, ņemot vērā, ka arī darba vietas aprīkojuma izmaksām plānots izstrādāt horizontālo vienkāršoto izmaksu metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt 29.2. punktu, norādot, ka metodika tiek saskaņota ar Vadošo iestādi. Papildus aicinām norādīt metodikas indikatīvo izstrādes laiku, kā arī, kā izmaksas attiecināmas līdz metodikas apstiprināšanas brīdim.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt 29.1. punktu, paredzot personāla vadības un īstenošanas personāla izmaksas segt, piemērojot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir, izmantot vienoto likmi līdz 20% (bez metodikas izstrādes), ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem vai izstrādāt personāla atlīdzībām vienas vienības izmaksu metodiku. Vēršam uzmanību, ka attiecīgās likmes piemērošanas gadījumā tās apmērs jāsaskaņo ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam 46.7. apakšpunktā norādīt atsauci uz 19.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
46.7. līdz atbilstošu normatīvo aktu izdošanai par ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodu uzkrāj informāciju par atbalstu saņēmušām šā ziņojuma 19.1. punktā minētajām personām atbilstoši normatīvajiem aktiem par ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā un pārskatā par projekta dalībniekiem noteiktajiem datiem.

 
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka 27.1.3. apakšpunktā minētās mācības nodrošina Valsts administrācijas skola, kas projektā ir sadarbības partneris, lūdzam precizēt 29.3.1. apakšpunktu, norādot atsauces uz 27.1.1. un 27.1.2. apakšpunktiem, nevis 27.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojumu ar informāciju, uz kāda pamata pašvaldībām tiks kompensēti izdevumi par supervīziju nodrošināšanu, ja ar pašvaldībām netiks slēgti sadarbības līgumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Tā kā ziņojuma 7.punktā ir norādīts, ka projekta ietvaros tiks izstrādāts viens jauns mācību modulis par vadības jautājumiem bāriņtiesu priekšsēdētājiem, bāriņtiesu priekšsēdētāju vietniekiem, VBTAI vadītājam, tā vietniekiem un struktūrvienību vadītājiem, kā arī ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru un valsts un pašvaldību bērnu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestāžu vadītājiem, lūdzam papildināt 27.punktu ar informāciju par atbilstošu projekta atbalstāmo darbību.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā vērtējamās informācijas apjomu, kas paredz ne tikai izvērtēt informācijas par plānotā projekta īstenošanu atbilstību vienotajiem vērtēšanas kritērijiem, bet arī saskaņot atbildīgās iestādes vērtējumu atbilstoši specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem, lūdzam 23.1.2. apakšpunktā noteikt, ka Sadarbības iestādei iesniegtās informācijas izvērtēšanai un saskaņošanai paredzētais termiņš nav īsāks par 10 darbdienām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.867 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” (turpmāk – MKN Nr.867) 10.4.apakšpunkts attiecas uz izdevumiem pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai, ja projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā un par to ir veikts galīgā norēķina maksājums, un tas turpmāk jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem, savukārt šobrīd pēc informatīvā ziņojuma projekta 23.3.10.apakšpunktā norādītā, nav iespējams identificēt projekta uzturēšanas nodrošināšanai paredzētās darbības, kuras atbilstu MKN Nr.867 10.4.apakšpunktam un kuru īstenošanai nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums. Līdz ar to lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 23.3.10.apakšpunktu, konkrēti norādot, kāda veida izdevumiem projekta uzturēšanai nepieciešams valsts budžeta finansējums un nepieciešamā finansējuma indikatīvu apmēru.
Savukārt, ja izdevumi, kas minēti informatīvā ziņojuma projekta 23.3.10.apakšpunktā, nav attiecināmi uz projekta uzturēšanas izdevumiem atbilstoši MKN Nr.867 10.4.apakšpunktam, tad jautājums par papildu finansējuma piešķiršanu skatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju iesniegtajiem pieteikumiem prioritārajiem pasākumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām, Labklājības ministrijai iesniedzot attiecīgu pieteikumu prioritārajam pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam Informatīvā ziņojuma 42. punktu papildināt ar informāciju tā, lai skaidrs, ka supervīzijas pakalpojuma iepirkumi, kuru paredzamā līgumcena ir mazāka par 750 000 euro tiks veikta, ievērojot īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, tādējādi izslēdzot komercdarbības atbalstu arī šiem pakalpojumu sniedzējiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt informatīvā ziņojuma protokollēmumu ar nosacījumu, ka pēc  Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.—2027. gada apstiprināšanas tiks pārskatītas informatīvajā ziņojumā paredzētās darbības un  izstrādāti Ministru kabineta noteikumi par specifisko atbalsta mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām plašāk izvērtēt vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas. Skaidrojam, ka galvenā vienkāršotu izmaksu nodrošinātā priekšrocība ir ievērojami mazināts administratīvais slogs, kā arī tiek samazināta kļūdu rašanās iespēja. Turklāt, izmantojot vienkāršotās izmaksas, saistītos cilvēkresursus un administratīvās darbības var vairāk novirzīt politikas mērķu īstenošanai un tie vairs nav jākoncentrē uz finanšu dokumentu apkopošanu un pārbaudi. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un skaidrot, vai un kā 46.6.2. apakšpunktā minētais HP rādītājs ir attiecināms uz šo projektu un kā tas būtu jāuzskaita.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 46.4.apakšpunkts nav papildināms ar atsauci  27.6.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
 Lūdzam izvērtēt, vai 29.3.1.apakšpunkts nav papildināms ar atsauci uz 27.6.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai projekta īstenošanā finansējuma saņēmējam nebūs nepieciešami izdevumi darba braucieniem un komandējumiem.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt 27.punktu, nosakot, ka mācības tiks organizētas arī e-mācību veidā, atbilstoši 24.1.1. apakšpunktā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 19.1. apakšpunktā nav nepieciešama atsauce uz Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5.1 pantu, lai varētu identificēt 19.1. apakšpunktā noteiktos citus speciālistus.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt informatīvā ziņojuma 17.punkta lietderību, ņemot vērā, ka minētais regulējums dublē Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Ministru kabineneta 2019.gada 3.februāra  noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2.apakšpunkts nosaka, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-