Atzinums

Projekta ID
22-TA-645
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt MK noteikumu projektu tā, lai būtu skaidri nodalītas Atveseļošanas fonda īstenošanā un uzraudzībā iesaistīto institūciju funkcijas un pienākumi, būtu izsekojams process, kā tiks noteikti un izsekojami pārbaudīti finansējuma saņēmēji un projektu īstenotāji (ja attiecināms), nepieciešamības gadījumā papildinot MK noteikumu projektu ar kritērijiem projektu izvērtēšanas un apstiprināšanas procesam, un skaidri nodalot MK projektā ietveramās normas no tām, kas saistīts ar iestāžu sadarbību un nosakāmas zemāka līmeņa tiesību aktos.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izteikt visus mērķrādītājus un atskaites punktus atbilstoši “Komisijas lēmumam, ar ko saskaņā ar Regulas (ES) 2021/241 apstiprina darbības kārtību, par kuru vienojušās Eiropas Komisija un Latvija.”
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 1.pielikumā informāciju atbilstoši AF plāna 2.pielikumam šādiem rādītājiem:
1) rādītājam Nr.5 precizēt redakciju "Kopīgo pakalpojumu sniedzēju skaits, kas integrēti nacionālajā federētajā mākonī — mākoņdatošanas risinājumos" un sasniegšanas termiņu 2024.gada 4.ceturksnis;
2) rādītājam Nr.6 precizēt sasniegšanas termiņu 2023 3. ceturksnis; 
3) rādītājam Nr.7 precizēt sasniedzamo vērtību "11";
3) rādītājam Nr.8 norādīt minimālo plānoto vērtību "15" un precizēt sasniegšanas temriņu  2023.gada 1.ceturksnis 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu svītrot no MK noteikumu projekta uzdevumu izstrādāt MK rīkojuma projektu noteiktā termiņā, kas cita termiņa un termiņa izmaiņu gadījumā būs lieks slogs MK noteikumu grozīšanai. Vērsām uzmanību, ka valsts pārvaldes ietvaros var vietoties par vēl citiem būtiskiem nosacījumiem, kas ietverami MK rīkojuma projektā, attiecīgi šajā punktā minētie būtu vērtējami kā minimālās prasības.
Aicinām minētajā punktā ietverto informāciju ietvert zemāka punkta tiesību aktā, priekšlikums to noteikt MK sēdes protokollēmumā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai neradītu interpretācijas iespējas, lūdzu papildināt ar atsauci uz MK noteikumu projekta 11.punktu, t.i., ka finansējuma saņēmēji ir arī projekta īstenotāji, izņemot, ja projekta īstenošanu nodod MK noteikumu projekta 16.punktā minētajai institūcijai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt minēto nosacījumu, ņemot vērā atsevišķu finansējumu saņēmēju juridisko statusu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt, vai šo tiešām finansējuma saņēmējs saskaņo projektu iesniegumu datus, ja nepieciešams, lūdzu precizēt redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kā tiks atlasīts konkrētais projekta īstenotājs, vai tiks noteikti kādi kritēriji.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērt un svītrot iestādes/institūcijas, kas dublē MK noteikumu projekta 11.punktā uzskaitītos finansējuma saņēmējus. Atbilstoši regulējuma mērķim, finansējuma saņēmējs var īstenot projektu pastāvīgi vai arī piesaistīt projekta īstenotāju. Lai normatīvā akta piemērotājam būtu skaidrs regulējuma mērķis, tiesības un pienākumi, lūgums skaidri to noteikt MK noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot, kas domāts ar “projektu atlases kārtas”. Atbilstoši MK noteikumu projekta 12.2.apakšpunktam rīkojums tiek sagatavots par projektiem un atlases kārtas netiek paredzētas.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vai punkts nedublē 15.punktu un, ja nepieciešams, precizēt atsauces uz 18.3.1. un 18.3.2.apakšpunktiem, jo šādi punkti noteikumu projektā nepastāv, kā arī izvērtēt atsauces uz 18.punktu pareizību.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt punkta redakciju un to precizēt, jo no redakcijas nav skaidrs, kurai iestādei/institūcijai attiecīgais pienākum tiek noteikts. Šobrīd no punkta ievada secināms, ka tas attiecas uz Centrālo vēlēšanu komisiju, ja tā, tad aicinu svītrot vārdus “finansējuma saņēmēju”, jo atbilstoši MK noteikumu projekta 11.punktam Centrālā vēlēšanu komisija ir finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt numerāciju, jo izskatās, ka 17.1. - 17.15. apakšpunkti nav saistīti ar 17.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu ņemot vērā, ka noslēguma dokumentācijas pārbaudes paredzēts veikt arī aģentūrai.
Piedāvātā redakcija
noslēguma maksājuma dokumentāciju iesniedz saskaņā ar projekta īstenošanas līgumu, bet ne vēlāk kā līdz 2026.gada 30.jūnijam;
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu, ka ministrija pirms apstiprina projekta iesniegumu izvērtē tā atbilstību Atvseļošanas fonda plānam, kā arī finansējuma saņēmēja, ja attiecināms, projekta īstenotāja atbilstību Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot, vai šeit tiek paredzēta atlīdzība?
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, jābūt iekļautām Atveseļošanas fonda plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no Eiropas Komisijas puses. Atbilstoši Eiropas Komisijas sniegtajai informācijai, iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no Atveseļošanas fonda finansējuma, jo Atveseļošanas fonda finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja Atveseļošanas fonda plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam Atveseļošanas fonda finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no Atveseļošanas fonda līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar Eiropas Komisiju. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam ministrijai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārliecināties, ka noteikumu projekta 4.pielikumā norādītais reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildību un to finansējuma sadalījums pa investīciju virzieniem sakrīt ar noteikumu projekta 6. punktā norādīto finansējuma sadalījumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 2.3.apakšpunktā norādīto ietekmi uz pašvaldību budžetiem, jo saskaņā ar noteikumu projekta 4.pielikumā “Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildību sadalījums” minēto informāciju par indikatīvajiem investīciju apmēriem un finansējuma saņēmējiem, ir iespējams noteikt nepieciešamo pašvaldību budžetu līdzfinansējumu PVN segšanai. Noteikumu projekta 4.pielikumā ir norādīts, ka pašvaldības ir finansējuma saņēmēji investīcijai 2.1.2.1. “Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija” ar kopējo plānoto AF finansējumu 20,53392 milj. euro. Atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.punktā minētajam, projektu ietvaros plānotas ar PVN neapliekamas izmaksas, kuru indikatīvais apmērs noteikts 15%, līdz ar to pašvaldību budžetu līdzfinansējums PVN segšanai ir 3 665 305 euro:
20 533 920 *15%= 3 080 088 euro;
20 533 920 - 3 080 088 = 17 453 832 euro;
17 453 832 * 21%= 3 665 305 euro.
Šobrīd anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītas indikatīvās izdevumu, t.sk. PVN, proporcijas dalījumā pa gadiem un šobrīd norādītais kopējais pašvaldību budžetu līdzfinansējums PVN segšanai ir 3 570 000 euro, tādēļ lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto pašvaldību budžeta līdzfinansējumu PVN segšanai dalījumā pa gadiem, lai kopsummā tas veidotu 3 665 305 euro, attiecīgo finansējumu norādot arī anotācijas 3.sadaļas 2.3.apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 4.rindkopā sniegto informāciju, ņemot vērā nepieciešamos precizējumus anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 3.rindkopā. Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai šī rindkopa nav svītrojama, ņemot vērā, ka sadalījums pa gadiem un avotiem jau tiek norādīts anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 3.rindkopā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 3.rindkopā sniegto informāciju, jo 2023., 2024., 2025. un 2026.gadam norādītā izdevumu kopsumma nesakrīt ar tālāko norādīto izdevumu sadalījumu, kā arī izdevumi visos gados kopā procentuāli neveido 100%.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam salāgot anotācijas 3.sadaļas 6.punktā 2.rindkopā sniegto informāciju par valsts un pašvaldību līdzfinansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai apmēru ar šī paša punkta 3.rindkopā sniegto informāciju, kurā norādīta informācija par pievienotās vērtības nodokļa izmaksām sadalījumā pa gadiem (šobrīd apmēri savstarpēji nesakrīt).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam manuāli korekti aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1. un 5.3.apakšpunktu (informācijai jāsakrīt ar 3.1. un 3.3. apakšpunktā sniegto informāciju).
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 2.1.apakšpunktā norādīto izdevumu apmēru visiem gadiem, norādot šajā punktā izdevumu daļu, kas tiek segta no AF finansējuma un valsts budžeta finansējuma (veicot precizējumus, lūdzam ņemt vērā nepieciešamos precizējumus attiecībā uz anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 3.rindkopā sniegto informāciju).
Piedāvātā redakcija
-
24.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot protokollēmuma projekta 2.punktā norādīto valsts budžeta finansējuma apmēru pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai ar anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju par pievienotās vērtības nodokļa izmaksām, kas sedzamas no valsts budžeta (šobrīd apmēri savstarpēji nesakrīt). Vienlaikus lūdzam šajā punktā vārda “Apstiprināt” vietā lietot vārdu “Atbalstīt”.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam visos dokumentos (noteikumu projekts, anotācija) izmantot vienotus saīsinājumus, piemēram, Pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN), Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – CFLA), Ministru kabinets (turpmāk – MK).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu dzēst vārdu "un".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt izvirzītā mērķa pamatotību investīcijas  2.1.2.2.i. mērķa sasniegšanai, jo analogs mērķis ir norādīts 3.2.2.punktā pie investīcijas 2.1.2.1.i.


 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Apakšpunkts dublē 3.2.2.apakšpunktu - lūdzam svītrot vai skaidrot vai šāds mērķis paredzēts gan 2.1.2.2.i., gan 2.1.2.1.i.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt aiz vārda "ietvaros" ar vārdiem “, kas tiks finansētas atbilstoši šo noteikumu 35. punktā noteiktajam”.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atbilstoši Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 4. pantam.
Administratīvās teritorijas.
(1) Latvijas Republiku iedala šādās administratīvajās teritorijās:
1) valstspilsētu pašvaldību teritorijās;
2) novadu pašvaldību teritorijās.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “īstenošanu”, jo finansējuma saņēmējs ne tikai plāno projektu, bet arī to īsteno.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un aizstāt vārdus “savas kompetences ietvaros” ar vārdiem “projekta ietvaros”.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauci uz 26.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka līdz minētajam datuma ir jābūt izmaksātam noslēguma maksājumam.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu norādīt pilno nosaukumu vārdam "aģentūra" un turpmāk tekstā lietoto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atlikums no līdzekļiem, kas piešķirti nodokļu apmaksai, bet nav bijuši nepieciešami tā pilnā apmērā, nav nodokļu pārmaksa vai pārmaksāts nodoklis. Lūdzu atbilstoši precizēt 13.5 apakšpunkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt, vai minētais ir sadarbības, vai MK noteikumu projekta jautājums.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot anotācijas ietvaros uz kāda tiesību akta pamat tiek noteikta kā projekta īstenotājs Rīgas brīvostas pārvalde.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu anotācijas ietvaros skaidrot kā tiks izsekojami vērtēta kapacitātes esamība.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu uz kuru atsaucas pēdējā teikumā.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt atsauci uz apakšpunktu, jo šis jau ir MK noteikumu projekta 17.1.2. apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauci no 17.3. uz 17.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt MK noteikumu projektu, jo nav viennozīmīgi izsekojama projektu atlases kārtība. Papildus lūdzam attiecīgi MK noteikumu ievadā definēt CFLA iesaistes apjomu un kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt apakšpunkta redakciju, šobrīd tā neiet kopā ar punkta ievadu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt aiz skaitļa un vārda “2.punktam” ar atsauci uz “un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu. Tas pats attiecināms uz noteikuma projekta 32.6. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
ierosinām precizēt redakciju
Piedāvātā redakcija
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdu "plāna". Finansējums tiek piešķirts no Atveseļošanas fonda nevis plāna.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt uz neatkarīga revidenta vai iekšējā auditora iesaisti. Tāpat lūdzam ņemt vērā, ka izmaksas ir attiecināmas, lai apliecinātu atskaites punkta un/ vai mērķa sasniegšanu un izmaksu pamatotību, ņemot vērā vadlīniju Nr.1 “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 19.punktā noteikto. Tas pats attiecināms uz noteikumu projekta 33.13., 32.7. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai šajā apakšpunktā nebūtu jānorāda arī finansējuma saņēmēji, kuru atbildībā ir apstiprināto projekta mērķu un rādītāju sasniegšana, iesaiste projektu uzraudzībā u.c. 13.punktā minētie pienākumi.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā 18.1.apakšpunktā noteikto, priekšlikums definēt arī aģentūras funkcijas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt, vai minētais nav MK kārtības rullī jau atrunāts process.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nenoteikt šajā punktā termiņu piekļuves tiesību piešķiršanai vadības informācijas sistēmai no rīkojuma par projektu īstenošanu apstiprināšanas. Nosacījumus un termiņius Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmas lietošanai plānots iekļaut starpresoru vienošanās par sadarbību Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma īstenošanā un uzraudzībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt redakciju
Piedāvātā redakcija
20.2.2. pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, piešķir avansa maksājumus ne vairāk kā 30% apmērā, ja tas noteikts projekta īstenošanas līgumā un finansējuma saņēmējs to apgūs sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju
Piedāvātā redakcija
20.3.3. citos gadījumos, ko paredz līgums par projekta īstenošanu
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt minēto punktu, izvērtējot, vai nav nepieciešams atrunāt attiecībā uz tiem gadījumiem, kad tiek slēgts īstenošanas līgums ar CFLA.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot, kāpēc minētās prasības nav noteiktas kā vērtējams pie projekta pastiprināšanu, kas izriet no Atvseļošanas fonda vadlīnijās noteiktā.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot kāpēc šajā apakšpunktā nav minēti 16.3.apakšpunktā minētie projektu īstenotāji.
Lūdzam precizēt pirmo teikumu šādā redakcijā: Projekta īstenošanas līgumā tiek iekļauti nosacījumi un pienākums finansējuma saņēmējam izvērtēt un nodrošināt to, ka [..]
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka attiecināt izmaksas var par tādām darbībām, kas uz projekta īstenošanas līguma noslēgšanas brīdi nav pabeigtas, lūdzam izvērtēt šajā apakšpunktā minēto izmaksu atbilstību iepriekš minētajam nosacījumam.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iepriekš sniegtais VID iebildums par 33.4.apakšpunktu ir daļēji ņemts vērā, papildinot noteikumu projektu ar 33.2.5.apakšpunktu, saskaņā ar kuru tiek paredzēta iespēja attiecināt attaisnojuma dokumentu (turpmāk - e-rēķinu) aprites sistēmas ieviešanai Latvijā investīcijas 2.1.2.1. ietvaros nepieciešamo licenču iegādes izmaksas.
Vienlaikus, VID vērš uzmanību, ka noteikumu projekta 33.4.apakšpunkts ierobežo VID iespējas nodrošināt informatīvajā ziņojumā “Par attaisnojuma dokumentu un preču piegādes dokumentu elektroniskās aprites sistēmas ieviešanu” paredzēto e-rēķinu aprites sistēmas infrastruktūru. Ņemot vērā, ka uz doto brīdi vēl nav skaidri definēti soļi, priekšnosacījumi, veicamo darbu un ieguldījumu apjoms VID pārejai uz koplietošanas skaitļošanas infrastruktūru, VID, pakāpeniski plānojot pārejas uz koplietošanas skaitļošanas infrastruktūru īstenošanu, kā arī detalizējot e-rēķinu aprites sistēmas ieviešanas plānu, veiks plānošanu un nepieciešamo IKT resursu padziļinātu izvērtēšanu abu aktivitāšu saskaņotai īstenošanai, lai nodrošinātu VID IKT arhitektūras un infrastruktūras tehnoloģiski un ekonomiski efektīvāko izmantošanu vienlaicīgi ar investīcijas 2.1.2.1. mērķu sasniegšanu. Izvērtēšanas laikā tiks ņemti vērā tehnoloģiskie un ekonomiskie aspekti, kas loģiski pamatos arhitektoniskos un infrastruktūras risinājumus, kuri tiks izmantoti e-rēķinu aprites sistēmas ieviešanai, ņemot vērā funkcionālās un nefunkcionālās prasības tai, un tiks noteikti e-rēķinu aprites sistēmas ieviešanai nepieciešamie IKT resursi un attiecīgās izmaksas.



 
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot, šis nav MK noteikumu jautājums.
 
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Redakcionāli -  3.pielikumā lūdzam norādīt tikai vienu saīsinājuma SLA skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informāciju par noslēguma dokumentācijas pārbaudi izlases veidā, jo gadījumos, kad CFLA būs līgumslēdzējs, tā veiks noslēguma dokumentācijas pārbaudi, lai varētu veikt noslēguma maksājumu.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām anotācijā precizēt, ka projekta īstenošanas līgumā tiek noteikts maksimālais avansa apmērs, bet avansa maksājumu aģentūra veic pamatojoties uz iesniegto pieprasījumu, ja avansu plānots apgūt sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām anotācijā atstāt vispārīgāku informāciju par Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu, aizstājot 10lapas pēdējo un 11.lapas pirmo rindkopu ar vienu un svītrojot vāru "esošajā", ņemot vērā, ka sistēma tiek pielāgota AF projektu informācijas uzkrāšanai. Piemēram šādā redakcijā:

"Visa ar Atveseļošanas fonda plāna ieviešanu un uzraudzību saistītā informācija atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra regulas Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – ANM regula)  prasībām un norādītajam dalījumam, visu Atveseļošanas fonda plāna ieviešanas perioda laiku tiks glabāta vienā informācijas sistēmā - Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - vadības informācijas sistēma), kuru izmantos visas Atveseļošanas fonda plāna ieviešanā iesaistītās institūcijas, t.sk. finansējuma saņēmēji un uzraugošās iestādes. Nepieciešamības gadījumā tiks nodrošināta piekļuve informācijas sistēmai arī Eiropas Komisijai."
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Norādītā informācija par investīcijas īstenošanā piesaistītajam partnerim izdalīto finansējumu vismaz 118 tūkst. euro apmērā nav viennozīmīgi saprotama, t.i., vai norādītais finansējums jau ir ticis iekļauts investīcijas kopējā finansējumā vai arī tas būs papildu finansējums no partnera puses. Ja norādītais finansējums jau ir ticis iekļauts kopējā investīcijas summā, tad informācija par to būtu norādāma konkrētā projekta normatīvajā aktā un attiecīgi šeit svītrojama. : Lūdzam precizēt vai pievienot skaidrojumu.

 
Piedāvātā redakcija
-
66.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ierosinām papildināt sadaļu “Cita informācija” ar teikumu – šobrīd prognozētais PVN apjoms var tikt precizēts investīciju projektu noslēgto līgumu un veikto iepirkumu procedūru rezultātā.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ierosinām anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 3.ridnkopas e) apakšpunktā svītrot teikumu “Tajā nav iekļauti 2026.gadā paredzēti ieņēmumi un izdevumi.”, jo informācija par 2026.gada ieņēmumiem un izdevumiem tiek atšifrēta.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Vieglākai ieņēmumu un izdevumu uztverei ierosinām 6.punktā norādīt vispārīgu informāciju par plānotajiem ieņēmumiem un izdevumiem, kā arī investīciju īstenošanas gala datumu, bet detalizētu sadalījumu pa gadiem, norādot % un euro, norādīt attiecīgi 6.1. un 6.2. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-