Atzinums

Projekta ID
24-TA-752
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas sniegto skaidrojumu grozījums izstrādāts, lai salāgotu likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” normas ar likumprojektā “Grozījumi Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma” (Nr.467/Lpl4) iekļauto regulējumu, kas paredz noteikt deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kompetentās tiešās pārvaldes un pastarpinātas pārvaldes institūcijas un kārtību, kādā veicama valstij piekritīgās mantas pārņemšana, glabāšana, uzskaite, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts un pašvaldību budžetā. No minētā izriet, ka ir jāparedz tiesiskais regulējums attiecībā uz valstij piekritīgās mantas glabāšanu, kas ir viens no Valsts ieņēmumu dienesta tiešajiem uzdevumiem, taču esošajā likumprojekta redakcijā tas nav ietverts.
Finanšu ministrija cita starpā ir skaidrojusi, ka likumprojektā iekļautā normas redakcija veidota, ievērojot Saeimas 2.lasījumā atbalstītajā likumprojektā "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" (Nr.468/Lp14) iekļauto likuma 8.panta 3.punkta redakciju, kurā noteikts, ka Valsts ieņēmumu dienests uzskaita valstij piekritīgo mantu, nodrošina kontroli par tās realizāciju, nodošanu bez maksas, iznīcināšanu un ieņēmumu iemaksu valsts budžetā atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei. Šāds likuma grozījums tiek veikts, ņemot vērā, ka Valsts ieņēmumu dienesta kompetenci par valstij piekritīgās mantas uzskaiti, kontroli par tās realizāciju, nodošanu bez maksas, iznīcināšanu un ieņēmumu iemaksu valsts budžetā turpmāk noteiks saskaņā ar Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumu (skatīt likumprojektu "Grozījumi Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā" (Nr.467/Lp14).

Ņemot vērā minēto, Iekšlietu ministrija saskaņo likumprojektu, ja anotācija tiek papildināta ar ierakstu šādā redakcijā:

“Šobrīd likumprojektā "Grozījumi Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā" iekļauts deleģējums Ministru kabinetam noteikt kompetentās tiešās pārvaldes un pastarpinātās pārvaldes institūcijas un kārtību, kādā veicama valstij piekritīgās mantas pārņemšana, glabāšana, uzskaite, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts un pašvaldību budžetā. Ne Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā veiktie grozījumi, ne Valsts ieņēmumu dienestam līdz šim noteiktā uzdevuma pārnešana no likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” uz Valsts ieņēmumu dienesta likumprojektu nemainīs Valsts ieņēmumu dienestam līdz šim veikto uzdevumu apjomu saistībā ar valstij piekritīgo mantu, līdz ar to Valsts ieņēmumu dienests arī turpmāk nodrošinās valstij piekritīgās mantas uzskaiti, glabāšanu, realizāciju, nodošanu bez maksas, iznīcināšanu, kā arī realizācijas ieņēmumu ieskaitīšanu valsts budžetā.”.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Norādīt Likumprojektā vai tā anotācijā datu subjektu kategorijas katrai no Likumprojekta 12. panta otrajā daļā minētajām personas datu kategorijām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Mainīt vārdus "atbilstoši fizisko datu apstrādes nolūkam" uz vārdiem  "atbilstoši personas datu apstrādes nolūkam".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot to, ka 28.06.2021. valsts informācijas sistēma "Iedzīvotāju reģistrs" izbeidza savu darbību un sāka darboties valsts informācijas sistēma "Fizisko personu reģistrs", jāprecizē anotācijā norādīto "Iedzīvotāju reģistru" uz "Fizisko personu reģistru".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Norādīt Likumprojektā vai tā anotācijā datu subjektu kategorijas katrai no Likumprojekta 12. panta otrajā daļā minētajām personas datu kategorijām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Precizēt īpašu kategoriju personas datu (par veselību, politiskajiem uzskatiem, reliģisko piederību un dalību arodbiedrībās) subjektus un šo datu apstrādes apjomu (piemēram, vai tiks apstrādāti tikai tie īpašu kategoriju personas dati, kas ir ievadīti, aizpildot gada ienākumu deklarācijas D4 pielikumu (apstiprināts ar Ministru kabineta 2018.gada 30.oktobra noteikumiem Nr.662 "Noteikumi par iedzīvotāju ienākuma nodokļa deklarācijām un to aizpildīšanas kārtību").

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Teikumā "Likumprojekta 12.panta pirmajā daļā tiek ietverts personu datu apstrādes nolūks, kas saistīts ar muitas lietu īstenošanu, ņemot vērā, ka saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 9.oktobra regulas (ES) Nr.952/2013, ar ko izveido Savienības Muitas kodeksu (turpmāk – regulas Nr.952/2013) 5.panta 4.punktā ietverto definīciju "personas" saprot arī fizisku personu." mainīt vārdus “personu datu apstrādes nolūks” uz “ personas datu apstrādes nolūks” vai  “fizisko personu datu apstrādes nolūks”, kā arī papildināt šo teikumu ar vārdu "ar" pēc vārda "saskaņā".
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas apakšsadaļas nosaukumā "▪ Personas datu apstrādi Valsts ieņēmumu dienesta valsts informācijas sistēmās;" mainīt vārdu "apstrādi" uz vārdu "apstrāde".
Piedāvātā redakcija
-