Atzinums

Projekta ID
22-TA-2398
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība
Atzinums iesniegts
22.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Sadaļa “Ievads”
1) LIZDA lūdz veikt korekciju atsaucei uz Izglītības likuma pantu (2.lpp pirmā rindkopa) un citēt spēkā esošo Izglītības likuma redakciju – šobrīd spēkā esošā Izglītības likuma redakcijā šī norma ir 53.panta trešā daļa un tā ir izteikta šādā redakcijā: “Pedagoga mēnešalga par vienu slodzi nav zemāka par Ministru kabineta apstiprināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafikā noteikto mēnešalgu attiecīgajā laikposmā.”.
2) LIZDA iebilst pret 2.lpp. otrās rindkopas pirmajā teikumā izmantoto formulējumu “… visi izglītības līmeņi, izņemot pirmsskolu, atbilst reglamentētas profesijas 30 stundu slodzei.”. LIZDA lūdz skaidrot, vai ar šādu formulējumu tiek norādīts, ka pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogi netiek pieskaitīti pie reglamentētas profesijas pārstāvjiem, un norādīt, kāds normatīvais akts nosaka, ka reglamentētām profesijām tiek noteikta 30 stundu slodze.
3) LIZDA lūdz precizēt 1.tabulā “Pedagogu darba samaksas pieauguma grafiks” atbilstoši Izglītības attīstības pamatnostādnēs 20212.-2027.gadam noteiktajiem atalgojuma pieauguma principiem un LIZDA Izglītības un zinātnes ministrijai 18.08.2022. iesniegtajām prasībām:
- vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, t.sk., profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības pedagoga zemākās mēneša darba algas likmes - 01.09.2023. – 1145 EUR un turpmākajos gados katru gadu palielinot par 8,4%;
- pirmsskolas izglītības pedagogu zemākā mēneša darba algas likmes  - 01.09.2023. – 1527 EUR un turpmākajos gados katru gadu palielinot par 8,4%;
- augstākās izglītības pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes 01.09.2023. – asistentam 1527 EUR, lektoram 1909 EUR, docentam 2386 EUR, asociētajam profesoram 2982 EUR, profesoram 3728 EUR un turpmākajos gados katru gadu palielinot par 8,4%.
LIZDA lūdz norādīt, ka papildus ikgadējam 8,4% pieaugumam, palielinot pedagogu darba algu tiks izvērtēti un ņemti vērā inflācijas rādītāji. Atbilstoši lūdzam koriģēt papildus nepieciešamā finansējuma aprēķinus, kā arī informatīvajā ziņojuma pielikumā pievienotās tabulas.
4) LIZDA lūdz pārskatīt un precizēt 1.tabulā “Pedagogu darba samaksas pieauguma grafiks” informāciju par papildu nepieciešamo finansējumu pamata un vispārējai vidējai izglītībai kolonnās 2026.gada 1.septembris un 2027.gada 1.septembris (pieaugums 2026.gadā salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem ir neadekvāti pieaudzis – apm. par 100 miljoniem). Atbilstoši lūdzam precizēt arī informatīvā ziņojuma pielikumā pievienotās tabulas.
5) LIZDA lūdz informatīvajā ziņojumā atspoguļot finansiālo ietekmi uz pašvaldību budžetu, lai nodrošinātu zemākās mēnešalgas likmes pieaugumu, ja pašvaldībās netiek optimizēts izglītības iestāžu tīkls.
6) 4.lpp pirmajā rindkopā LIZDA lūdz precizēt apgalvojumu “…84,8% gadījumu skolotājam tarificētā likme ir lielāka par zemāko…”, papildus norādot datus, cik daudz lielāka ir tarificētā likme, atšifrējot, piemēram – līdz 10 EUR lielāka – 10%, 10-20% lielāka – 15% utml., jo, ja tiek uzsvērts tas, ka likmes ir lielākas nekā zemākās, tad būtiski ir saprast, vai starpība starp zemāko likmi un tarificēto likmi nav dažu eiro atšķirība.
7) 4.lpp pirmajā rindkopā pie pēdējā teikuma LIZDA lūdz precizēt, cik lielā apmērā procentos mērķdotācijas apmērā ir iekļauts kvalitātes piemaksu finansējums, jo iepriekšējā sistēmā kvalitātes pakāpēm tika paredzēti 12 miljoni eiro.
8) LIZDA lūdz izslēgt no informatīvā ziņojuma 4.lpp pēdējo rindkopu: “Darba grupas lēmums ir aicināt ministriju līdz 2022. gada 1. decembrim iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu "Par pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2027. gada 31. decembrim"”, jo LIZDA darba grupā nav devusi piekrišanu šādam pedagogu darba samaksas grafika iesniegšanas termiņam.

Sadaļa “Vispārējā izglītība”
1) LIZDA lūdz 6.lappusē pirmās rindkopas pirmajos divos apakšpunktos pie slodzes sadalījuma norādīt "līdz 60% mācību stundas un ne mazāk kā 40% gatavošanas u.c. pienākumu īstenošanai paredzētais laiks", jo LIZDA mērķis nav panākt precīzu sadalījumu 60% un 40%, būtiski ir tieši nosacījums, lai mācību stundas nepārsniedz šos 60% no kopējās slodzes, kas attiecīgi nodrošinās to, ka pārējie pienākumi būs ne mazāk kā 40%;
2) LIZDA lūdz 6.lappusē pirmajā rindkopā izslēgt 3.apakšpunktu, jo darba grupā nav bijusi vienošanās par šādu scenāriju.
3) LIZDA lūdz svītrot 6.lpp otrajā rindkopā tekstu: "jo netiek veikta partarifikācija brīvlaiku periodos", šādu pamatojumu nav korekti norādīt, jo šāda pārtarifikācija netiek veikta neviena valstī.
4) Ja saskaņā ar 8.lpp otrajā rindkopā norādīto atsevišķām pedagogu grupām nepilna laika slodzes darbs ir pamatots un pieļaujams, tad kāpēc pie finansējuma piešķiršanas šie iemesli netiek ņemti vērā un vērtēti? Jo liela daļa pedagogu ir pensijas/pirmspensijas vecumā vai studējoši. LIZDA atkārtoti lūdz par pamatu finansējuma aprēķiniem ņemt rādītāju skolēni/skolotāja slodzes, jo šāds rādītājs ir objektīvāks nekā rādītājs skolēns/skolotājs.
5) LIZDA lūdz izslēgt no informatīvā ziņojuma 10.lpp otro rindkopu: “Vienlaikus jāatzīmē, ka skolotāja profesija ir reglamentētā profesija, kas pamatā nozīmē 1) darba slodzi, kas ir par 25% mazāka nekā citās profesijās, t.i. darba stundu skaits slodzē nedēļas griezumā ir 30 stundas pretstatā 40 stundām; 2) darba atvaļinājumu, kas ir par 50% lielāks nekā citās profesijās, t.i. atvaļinājuma nedēļu skaits gada griezumā ir 8 nedēļas pretstatā 4 nedēļām. Abi minētie punkti šajā ziņojumā netiek iztirzāti un tiek pilnībā atzīti kā izglītības nozares pārstāvju atbalstīti.” vai norādīt normatīvo aktu, kurā ir definēti šādi reglamentētas profesijas labumi kā samazināts darba stundu skaits slodzē un garāks ikgadējais atvaļinājums.
6) LIZDA lūdz izslēgt no informatīvā ziņojuma 10.lpp ceturto rindkopu: “Līdzīgi kā augstāk minēto OECD datu gadījumā, ir iespēja tuvināti aprēķināt šo gada sadalījumu arī balstoties uz šajā ziņojumā minētajiem VIIS datiem par mācību stundu īpatsvaru slodzē, kas vidēji Latvijā ir 72% (jeb 5,76 mēneši) no kopējā tarificēto stundu skaita. Ievērojot brīvlaiku periodu (sk. 9. attēlu salīdzinošai ilustrācijai šeit par skolēnu gadu nevis skolotāju), kas gada griezumā skolotājam veido 8 nedēļas (jeb 2 mēnešus) ārpus mācību stundu apjoma. Tādējādi kopsummā iegūstam 4,24 mēnešus ārpus darba laika klasē, kuru var veltīt daudzajiem citiem pienākumiem, t.sk. gatavošanās darbam. Procentuāli salīdzinot, iegūstam 57,6% mācību stundu laika un 42,4% pārējo pienākumu laiku. Šajā paragrāfā minētais gada izvērsums palīdz arī tuvāk vērtēt turpmāk apskatītos scenārijus.”, jo šāda interpretācija neatbilst faktiskajai pedagogu darba noslodzei gada laikā.
7) LIZDA lūdz izslēgt no informatīvā ziņojuma 10.lpp piektās rindkopas pēdējo teikumu: “Vienlaikus visos scenārijos nav veikta mācību stundu un citu pienākumu pārtarificēšana brīvlaiku periodam, un tāpēc visus desmit mēnešus tiek pieņemta mācību perioda tarifikācija.”, jo šāda pārtarifikācija netiek veikta neviena valstī.
8) LIZDA lūdz precizēt 1.scenārija principu: “Darba slodzes sadalījums līdz 60% mācību stundās un ne mazāk kā 40% gatavošanās u.c. pienākumu īstenošanai paredzētais laiks sākot ar 2023.gada 1.septembri” (11.lpp.), jo LIZDA mērķis nav panākt precīzu sadalījumu 60% un 40%, būtiski ir tieši nosacījums, lai mācību stundas nepārsniedz šos 60% no kopējās slodzes, kas attiecīgi nodrošinās to, ka pārējie pienākumi būs ne mazāk kā 40%.
9) LIZDA lūdz izslēgt 1.scenārija 3.risku: “Neskatot noslodzes datus gada griezumā, kļūdaini tiek interpretēta faktiskā situācija kopumā.” un 2.scenārija 3.risku: “Ir rekomendējoši vērtēt noslodzes datus gada griezumā, t.sk. arī novērtējot papildu slodzi aizpildot vakantos amatus.”, jo šāda interpretācija neatbilst faktiskajai pedagogu darba noslodzei gada laikā.
10) LIZDA lūdz 13.lpp papildināt pirmo rindkopu ar nosacījumu, ka pirmskolas izglītības iestāžu pedagogiem gatavošanās u.c. pienākumu īstenošanai paredzētais laiks tiek noteikts kā darba laiks bez izglītojamo klātbūtnes.
11) LIZDA lūdz izslēgt 14.lpp pēdējo rindkopu, jo LIZDA darba grupā nav piekritusi šādam lēmumam. LIZDA prasības slodzes sabalansēšanai atbilstoši LIZDA Izglītības un zinātnes ministrijai 18.08.2022. iesniegtajām prasībām – nodrošināt darba slodzes sadalījumu līdz 60% mācību stundām un ne mazāk kā 40% gatavošanās un citu pienākumu izpildei no 2023.gada 1.septembra, pirmsskolai – no 40 darba stundām nedēļā – 30 stundas kontakstundām un 10 stundas gatavošanās un citu pienākumu izpildei no 2023.gada 1.septembra.

Sadaļa “Profesionālā izglītība”
LIZDA lūdz papildināt 19.lpp pēdējo rindkopu: “Darba grupas lēmums ir aicināt ministriju profesionālajā izglītībā samazināt pedagogiem noteikto darba slodzi no 1320 stundām uz 1200 stundām gadā, sākot ar 2023./2024. mācību gadu.” ar vārdiem “un vienlaicīgi nodrošinot slodzes sadalījumu līdz 60% mācību stundām un ne mazāk kā 40% gatavošanās un citu pienākumu izpildei.”

Sadaļa “Profesionālā ievirze: sports”
1) LIZDA lūdz papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju, ka profesionālās ievirzes programmām sportā un kultūrā jābūt nodrošinātam finansējumam 100 % apmērā, izvērtējot grozījumu veikšanu attiecīgajos normatīvajos aktos (20.lpp – par sporta programmām, 25.lpp – par kultūras programmām).
2) LIZDA lūdz precizēt slodzes sadalījumu profesionālās ievirzes: sports pedagogiem (21.lappuse) atbilstoši LIZDA Izglītības un zinātnes ministrijai 18.08.2022. iesniegtajām prasībām – slodzes sadalījums 18h/12h (60% pret 40%) no 2023.gada 1.septembra, kā arī atbilstoši pārrēķināt fiskālās ietekmes datus.
3) LIZDA lūdz izslēgt 21.lpp trešo rindkopu: “Vienlaikus paredzot 60% un 40% darba stundu attiecību kā ieteicamu, ļaujot izglītības iestādes vadītājam un pedagogam vienoties par citu proporciju, bet ne mazāk kā 80% pret 20% procentiem.”
4) LIZDA lūdz izslēgt 22.lpp pēdējo rindkopu: “Darba grupas lēmums ir aicināt ministriju profesionālajā ievirzē sports īstenot pakāpenisku pāreju uz ieteicamo darba slodzes sadalījumu ar 60% mācību stundām un 40% pārējo pienākumu stundām, sākot ar 2023./2024. mācību gadu 83% mācību stundām un 17%  pārējo pienākumu stundām”, jo LIZDA nav piekritusi šādam darba grupas lēmumam. LIZDA prasība - slodzes sadalījums 18h/12h (60% pret 40%) no 2023.gada 1.septembra.

Sadaļa “Profesionālā ievirze: kultūra”
LIZDA lūdz papildināt informatīvo ziņojumu 28.lpp ar LIZDA prasību slodzes sadalījumam profesionālās ievirzes kultūrā pedagogiem 18h/12h (60% pret 40%) no 2023.gada 1.septembra.

Sadaļa “Augstākā izglītība”
1) LIZDA neatbalsta augstskolu pedagogu atvaļinājuma samazināšanu no 8 nedēļām uz 4 nedēļām (30.lpp). Visiem pedagogiem, t.sk., augstskolu pedagogiem, speciālais regulējums par 8 nedēļu atvaļinājumu ir Izglītības likumā. Ja tas tiks izņemts no Izglītības likuma, tad iekšēji katra augstskola varēs noteikt garāku atvaļinājumu, kas radīs nevienlīdzību augstskolu pedagogiem dažādās augstskolās.  
2) LIZDA lūdz papildināt informatīvo ziņojumu 30.lpp rindkopu par pāreju uz 40h darba slodzi nedēļā ar nosacījumu, ka ja tiek realizēta pāreja uz 40h nedēļā, tad proporcionāli tiek pārrēķināta zemākā algas likme, nodrošinot, ka stundas likme nesamazinās.
3) LIZDA lūdz veikt korekcijas 32.lpp rindkopā par reformas pakāpeniskas ieviešanas plānu, nosakot, ka, lai nodrošinātu akadēmiskā personāla konkurētspējīga atalgojuma palielināšanu, jaunajam akadēmiskās karjeras modelim pilnībā jābūt ieviestam 2024./2025.studiju gadā.
4) LIZDA lūdz izslēgt 33.lpp pēdējā rindkopā pēdējo teikumu: “Taču ieviešot jaunu akadēmiskā personāla karjeras modeli, ministrija pakāpeniski atteiksies no minimālo atlīdzības likmju reglamentēšanas MK noteikumu līmenī, tai vietā izstrādājot rekomendācijas augstskolām par atlīdzības veidošanas principiem un diapazonu dažādām amatu kategorijām.”, jo LIZDA ieskatā nepieciešams saglabāt akadēmiskā personāla zemākās atlīdzības likmju reglamentēšanu MK noteikumu līmenī.

Sadaļa “Turpmākā rīcība”
1) LIZDA lūdz izteikt 1.punktu šādā redakcijā: “Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu “Par pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku laikposmam no 2023.gada 1.septembra (augstskolām – no 2023.gada 1.janvāra) līdz 2027.gada 31.decembrim”, kas tiek apstiprināts Ministru kabinetā līdz 2022.gada 12.septembrim.”
2) LIZDA lūdz izslēgt 3.punktu ar apakšpunktiem un izteikt šādā redakcijā: “3. Atbalstīt šādus scenārijus: 3.1. vispārējā izglītībā noteikt darba slodzes sadalījumu līdz 60% mācību stundām un ne mazāk kā 40% gatavošanās un citu pienākumu izpildei no 2023.gada 1.septembra, pirmsskolai - no 40 darba stundām nedēļā – 30 stundas kontakstundām un 10 stundas gatavošanās un citu pienākumu izpildei no 2023.gada 1.septembra; 3.2. profesionālajā izglītībā pedagogiem samazināt noteikto darba slodzi no 1320 stundām uz 1200 stundām gadā no 2023./2024.m.g., vienlaicīgi nodrošinot slodzes sadalījumu līdz 60% mācību stundām un ne mazāk kā 40% gatavošanās un citu pienākumu izpildei; 3.3. profesionālajā ievirzē sports noteikt slodzes sadalījumu 18h/12h (60% pret 40%) no 2023.gada 1.septembra; 3.4. profesionālajā ievirzē kultūra noteikt slodzes sadalījumu 18h/12h (60% pret 40%) no 2023.gada 1.septembra.”.
3) LIZDA lūdz atbilstoši 3.punktā veiktajām izmaiņām, precizēt 4.punktā norādītos finanšu datus.
4) LIZDA lūdz papildināt informatīvo ziņojumu ar 5.punktu: “Veikt grozījumus MK noteikumos Nr.376, nosakot, ka 2% papildu finansējums tiek piešķirts pēc kritērija skolēni/skolotāju slodzes”, jo rādītājs skolēni/skolotāju slodzes ir objektīvāks nekā rādītājs skolēns/skolotājs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
1) LIZDA lūdz veikt precizējumus, atbilstoši iebildumiem, kas izteikti pie informatīvā ziņojuma sadaļas "Ievads".
2) Papildus LIZDA norāda, ka pieprasām vienlīdzīgu attieksmi pret izglītības iestādēm, neraugoties uz to dibinātāju. Nav pieļaujama situācija, ka privātās izglītības iestādes atšķirībā no pašvaldības izglītības iestādēm saņems mērķdotāciju pieaugumu pedagogu atalgojumam (2023., 2024., 2025.gadā) un tām netiks piemērots kritērijs par skolēnu un skolotāju skaita attiecību un tās netiks iekļautas kopējā skolu tīkla optimizācijas plānā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Informatīvais ziņojums "Informatīvais ziņojums "Priekšlikumi pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un darba slodžu sabalansēšanai periodam no 2023. gada 1. septembra līdz 2027. gada 1. septembrim""
Iebildums
Papildināt ar 6.punktu šādā redakcijā: “Veikt grozījumus MK noteikumos Nr.376 “Par valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs”, nosakot, ka 2% papildu finansējums tiek piešķirts pēc kritērija skolēni/skolotāju slodzes”, jo rādītājs skolēni/skolotāju slodzes ir objektīvāks nekā rādītājs skolēns/skolotājs.
Piedāvātā redakcija
Veikt grozījumus MK noteikumos Nr.376 “Par valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs”, nosakot, ka 2% papildu finansējums tiek piešķirts pēc kritērija skolēni/skolotāju slodzes.
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2022. gada 1. decembrim iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu "Par pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2027. gada 31. decembrim".
Iebildums
LIZDA lūdz izteikt 2.punktu šādā redakcijā: “Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu “Par pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku laikposmam no 2023.gada 1.septembra (augstskolām – no 2023.gada 1.janvāra) līdz 2027.gada 31.decembrim”, kas tiek apstiprināts Ministru kabinetā līdz 2022.gada 12.septembrim.”
Piedāvātā redakcija
Izglītības un zinātnes ministrijai iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu “Par pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku laikposmam no 2023.gada 1.septembra (augstskolām – no 2023.gada 1.janvāra) līdz 2027.gada 31.decembrim”, kas tiek apstiprināts Ministru kabinetā līdz 2022.gada 12.septembrim.
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4. Atbalstīt Izglītības un zinātnes ministrijas piedāvātos scenārijus:
Iebildums
LIZDA lūdz izslēgt 4.punktu ar apakšpunktiem un izteikt šādā redakcijā: “Atbalstīt šādus scenārijus:"
Piedāvātā redakcija
Atbalstīt šādus scenārijus:
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4.1. Vispārējā izglītībā īstenot pakāpenisku pāreju uz ieteicamo darba slodzes sadalījumu ar 60% mācību stundām un 40% pārējo pienākumu stundām, ikgadēji tuvinot par 2% punktiem, sākot ar 2023./2024. mācību gadu 68% mācību stundām un 32% pārējo pienākumu stundām.
Iebildums
Izteikt 4.1. apakšpunktu piedāvātajā redakcijā
Piedāvātā redakcija
vispārējā izglītībā noteikt darba slodzes sadalījumu līdz 60% mācību stundām un ne mazāk kā 40% gatavošanās un citu pienākumu izpildei no 2023.gada 1.septembra, pirmsskolai - no 40 darba stundām nedēļā – 30 stundas kontakstundām un 10 stundas gatavošanās un citu pienākumu izpildei no 2023.gada 1.septembra;
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4.2. Profesionālajā izglītībā samazināt pedagogiem noteikto darba slodzi no 1320 stundām uz 1200 stundām gadā, sākot ar 2023./2024. mācību gadu.
Iebildums
Izteikt 4.2. apakšpunktu piedāvātajā redakcijā
Piedāvātā redakcija
profesionālajā izglītībā pedagogiem samazināt noteikto darba slodzi no 1320 stundām uz 1200 stundām gadā no 2023./2024.m.g., vienlaicīgi nodrošinot slodzes sadalījumu līdz 60% mācību stundām un ne mazāk kā 40% gatavošanās un citu pienākumu izpildei;
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4.3. Profesionālajā ievirzē sports īstenot pakāpenisku pāreju uz ieteicamo darba slodzes sadalījumu ar 60% mācību stundām un 40% pārējo pienākumu stundām, sākot ar 2023./2024. mācību gadu 83% mācību stundām un 17%  pārējo pienākumu stundām.
Iebildums
Izteikt 4.3. apakšpunktu piedāvātajā redakcijā
Piedāvātā redakcija
profesionālajā ievirzē sports noteikt slodzes sadalījumu 18h/12h (60% pret 40%) no 2023.gada 1.septembra;
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4.4. Profesionālajā ievirzē kultūra īstenot pakāpenisku pāreju uz ieteicamo darba slodzes sadalījumu ar 60% mācību stundām un 40% pārējo pienākumu stundām, sākot ar 2023./2024. mācību gadu 83% mācību stundām un 17%  pārējo pienākumu stundām.
Iebildums
Izteikt 4.4. apakšpunktu piedāvātajā redakcijā
Piedāvātā redakcija
profesionālajā ievirzē kultūra noteikt slodzes sadalījumu 18h/12h (60% pret 40%) no 2023.gada 1.septembra.
10.
MK sēdes protokollēmuma projekts
5. Jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 4. punktā noteiktajiem scenārijiem 16 223 406 euro  apmērā 2023. gadā, 51 632 512 euro 2024. gadā un 60 877 288 euro 2025. gadā, skatāms Ministru kabinetā vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta un gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
Iebildums
LIZDA lūdz atbilstoši 4.punktā veiktajām izmaiņām, precizēt 5.punktā norādītos finanšu datus.
Piedāvātā redakcija
-