Projekta ID
22-TA-3620Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija"
Atzinums iesniegts
01.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija aicina atbildīgo ministriju un institūcijas papildus izvērtēt vai tiešām ir nepieciešama atsevišķa (jauna) konta izveide kredītiestādē vai Valsts kasē konkrēto projektu īstenošanai plānoto programmu ietvaros, ņemot vērā, ka vairākās citās atbalsta programmās šāda prasība vairs netiek īstenota un tas rada arī papildus administratīvo slogu projektu īstenotājiem (īpaši tieši privātajā sektorā).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Latvijas drošības un aizsardzības industriju federācija aicina atbildīgo ministriju un institūcijas papildus izvērtēt šobrīd noteikumu projekta 43.punktā minētos nosacījumus, jo, ņemot vērā arī citu atbalsta programmu īstenošanas praksi, par konkrēto izdevumu attiecīnāmību projekta ietvaros liecina uzraugošajā aģentūrā iesniegtie dokumenti atskaišu (maksājumu pieprasījumu) ietvaros (tai skaitā, arī atbilstoši dokumenti, kas apliecina, piemēram, 43.1.2.punktā minēto).
Attiecīgi arī saskaņā ar Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likumu par šo atbildīgā ir aģentūra (šajā gadījumā - CFLA), nevis kredītiestāde. (Likums nosaka CFLA pienākumus, kā 5.pants: nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, projektu mērķu un iznākuma rādītāju sasniegšanas uzraudzību, analizēt problēmas projektu īstenošanā un iesniegt Nacionālajam koordinācijas centram priekšlikumus par projektu īstenošanas uzlabošanu / 6.pants pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumā iekļautos attiecināmos izdevumus, veikt maksājumus, ja attiecināms, sagatavot un iesniegt Nacionālajam koordinācijas centram informāciju par attiecināmajiem izdevumiem, kas iekļaujami maksājuma pieteikumā, kā arī sniegt citu tās rīcībā esošo informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieteikuma sagatavošanai.
Kredītiestādes iesaiste projektā iesaistāmo aktivitāšu un izdevumu attiecināmības uzraudzībā (kā šobrīd paredz 43.punkts) nav atbalstāma un šāda informācija, kā piemēram, minēta 43.1.2.punktā var saturēt komercnoslēpumu, arī palielina administratīvo slogu projektu īstenotāju pusē, kā arī projekta īstenošanas procesa ātrumu kopumā.
Attiecīgi arī saskaņā ar Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likumu par šo atbildīgā ir aģentūra (šajā gadījumā - CFLA), nevis kredītiestāde. (Likums nosaka CFLA pienākumus, kā 5.pants: nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, projektu mērķu un iznākuma rādītāju sasniegšanas uzraudzību, analizēt problēmas projektu īstenošanā un iesniegt Nacionālajam koordinācijas centram priekšlikumus par projektu īstenošanas uzlabošanu / 6.pants pārbaudīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumā iekļautos attiecināmos izdevumus, veikt maksājumus, ja attiecināms, sagatavot un iesniegt Nacionālajam koordinācijas centram informāciju par attiecināmajiem izdevumiem, kas iekļaujami maksājuma pieteikumā, kā arī sniegt citu tās rīcībā esošo informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieteikuma sagatavošanai.
Kredītiestādes iesaiste projektā iesaistāmo aktivitāšu un izdevumu attiecināmības uzraudzībā (kā šobrīd paredz 43.punkts) nav atbalstāma un šāda informācija, kā piemēram, minēta 43.1.2.punktā var saturēt komercnoslēpumu, arī palielina administratīvo slogu projektu īstenotāju pusē, kā arī projekta īstenošanas procesa ātrumu kopumā.
Piedāvātā redakcija
-