Atzinums

Projekta ID
23-TA-3229
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
06.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot projekta 6. punktu, ņemot vērā to, ka Ministru kabinets ir pilnvarots noteikt veselības stāvokļa prasības un pārbaudes kārtību, nevis apstrīdēšanas procesa norisi, tostarp, apstrīdēšanas procesā iegūstamo informāciju. Vēršam uzmanību uz to, ka apstrīdēšanas procesa ietvaros iestāde informāciju iegūst saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 59. pantā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam konkretizēt projekta 10.punkta redakciju, norādot, kādus "medicīniskos dokumentus, par kuriem informējusi Aizsardzības ministrija, nosūtot uz veselības pārbaudi" iesaucamajam nepieciešams uzrādīt ārstu komisijai, un attiecīgi papildināt anotāciju, paskaidrojot, kādiem nolūkiem nepieciešams uzrādīt attiecīgos medicīniskos dokumentus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta 14. punkta pirmo teikumu, nosakot notikumu, no kura piecu darba dienu laikā sagatavojams atzinums. Norādām, ka no projekta 8. punkta otrā teikuma izriet, ka veselības pārbaudi pabeidz ar atzinuma sagatavošanu, tātad veselības pārbaude ir pabeigta brīdī, kad sagatavots atzinums. No minētā secināms, ka atzinums visticamāk būtu sagatavojams piecu darba dienu laikā no pēdējā ārsta veiktā izvērtējuma vai pēdējā izmeklējuma rezultātu saņemšanas dienas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām izvērtēt iespēju paredzēt, ka vienu gadu derīgs ir tikai tas atzinums, ar kuru iesaucamais ir atzīts par derīgu dienestam. Vēršam uzmanību uz to, ka gadījumos, kad ir ticis izdots atzinums, kurā norādīts, ka iesaucamais nav derīgs dienestam pārejošu veselības traucējumu dēļ, nebūtu pieļaujams, piemēram, pēc sešiem mēnešiem (kad veselības traucējumi ir pārgājuši) iesaucamajam uzsākt dienestu, ja nav ticis sagatavots atzinums par to, ka iesaucamais ir derīgs dienestam. Proti, iesaucamais var uzsākt valsts aizsardzības dienestu tikai tad, ja ir spēkā esošs atzinums par to, ka iesaucamā veselības stāvoklis atbilst veselības stāvokļa prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot projekta 23. punktu, ņemot vērā to, ka tas dublē Valsts aizsardzības dienesta likuma pārejas noteikumu 6. punkta otrajā teikumā noteikto. Vienlaikus atkārtoti aicinām norādīt, kā tiks veikta veselības pārbaude tam iesaucamajam, kas būs nosūtīts veikt veselības pārbaudi pēc 2024. gada 1. jūlija, bet pirms projekta spēkā stāšanās, kā arī izvērtēt nepieciešamību papildināt projektu ar attiecīgu regulējumu. No projekta izziņas 48. punkta izriet, ka mērķis ir paredzēt, ka veselības stāvokļa pārbaude, ja tā uzsākta pirms projekta spēkā stāšanās, tiek pabeigta saskaņā ar kārtību, kāda bija spēkā līdz projekta spēkā stāšanās brīdim. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 23. punktā paredzētais neatbilst projekta izziņas 48. punktā sniegtajam skaidrojumam. Pat tad, ja pastāv tikai teorētiska iespēja, ka kāds iesaucamais tiks nosūtīts veselības stāvokļa pārbaudes veikšanai pēc 2024. gada 1. jūlija, bet pirms projekta spēkā stāšanās brīdim, ir jānosaka rīcība arī šādos gadījumos.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lai gan anotācijas 1.sadaļā ir sniegta informācija par projektā paredzēto fizisko personu datu apstrādi, aicinām atbilstoši aktualizēt informāciju par projekta tiesiskā regulējuma ietekmi uz datu aizsardzību, proti, norādot, ka projekta tiesiskais regulējums skar datu aizsardzību jomu un detalizētāka informācija ir iekļauta anotācijas 1.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-