Atzinums

Projekta ID
22-TA-3128
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz to, ka anotācijas 1.1. daļas aprakstā ir norādāms plānoto grozījumu pamatojums, piemēram, atsauce uz attīstības plānošanas dokumentiem vai tiesību aktiem, no kuriem izriet nepieciešamība izstrādāt konkrēto grozījumu projektu vai kuru īstenošanu tas veicinās. Joprojām daļa anotācijas 1.1. daļas apraksta sasaucas ar anotācijas 1.3. daļā norādāmo informāciju. Vienlaicīgi norādām, ka projekts paredz grozījumus ne tikai 66.2. apakšpunktā. Attiecīgi lūdzam veikt precizējumus, lai nodrošinātu konkrētu un koncentrētu pamatojuma aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Saskaņā ar juridiskās tehnikas prasībām visus lietotos saīsinājumus, rakstot pirmo reizi, atšifrē, iekavās norādot to turpmāko lietojumu. Kā arī, ja konkrētais apzīmējums tiek saīsināts, tad šis saīsinājums lietojams arī turpmāk tekstā. Anotācijā ir izveidots saīsinājums "skolu programma", kas dažviet tiek lietots kā "programma" vai "skolu apgādes programma", bet saīsinājums "MK noteikumi Nr. 485" tiek lietots arī kā "MK Nr. 485", saīsinājums "ZM", kas dažviet tiek lietots kā pilnais nosaukums, bet Finanšu ministrijas saīsinājums divas reizes tiek izveidots anotācijas 6.4. daļā, nevis pieminot to pirmo reizi anotācijas 3.daļā, savukārt saīsinājuma "izglītojamie" vietā tiek lietots saīsinājums "bērni". Ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt anotācijā lietotos saīsinājumus un attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta ceturtā daļa noteic, ka normatīvajam aktam vai tā daļai nav atpakaļejoša spēka, izņemot likumā īpaši paredzētus gadījumus. Savukārt, papildinot anotācijas "Problēmas apraksts" daļu tās pirmspēdējā rinkopā ir ietverts formulējums "Tāpēc ir nepieciešams attiecīgi pārskatīt atbalsta likmes par produktiem, kas piegādāti jau no izdales perioda sākuma, t.i., no 2022. gada 1. oktobra.", kas satur norādi uz atpakaļejošu laika periodu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt formulējumu attiecīgajā anotācijas teksta daļā un ņemt to vērā projektā kopumā. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz to, ka projekta 3. punkts paredz izteikt jaunā redakcijā 66.2. apakšpunktu, papildinot atbalsta likmes ar likmi jaunai vienībai "īpaši augstā temperatūrā apstrādāts (UHT) bioloģisks piens". Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2017. gada 16. augusta noteikumu Nr. 485 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība augļu, dārzeņu un piena piegādei izglītības iestādēm" (turpmāk - noteikumi Nr.485) 4. punktā par produktu, kuram piešķirams atbalsts noteikts tikai pasterizēts piens un, atbilstoši skaidrojumiem anotācijā, arī bezlaktozes piens. Atbilstoši sākotnējam Tieslietu ministrijas atzinumam anotācijā ir veikta UHT piena jēdziena analīze, lūdzam papildināt šo skaidrojumu arī ar konkrētu norādi uz to, ka UHT piens atbilst noteikumu Nr. 485 4. punktam.
Piedāvātā redakcija
-