Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-983
Atzinuma sniedzējs
Ārlietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ārlietu ministrija iebilst pret informatīvaja ziņojuma sadaļu "Papildus konstatētās problēmas efektīvai Krievijas agresiju atbalstošo personu darbības ierobežošanai", kurā norādīts, ka Ministru kabientam nepieciešams noteikt nacionālās sankcijas.
Norādām, ka Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 3.pants noteic, ka "Ministru kabinets pēc savas iniciatīvas, kā arī pamatojoties uz ārlietu ministra vai Nacionālās drošības padomes priekšlikumu var noteikt nacionālās sankcijas, ja tas nav pretrunā ar Latvijas starptautiskajām saistībām, kas izriet no Latvijas dalības starptautiskā organizācijā". Vēršam uzmanību, ka nacionālo sankciju noteikšana jomā, kurā jau ir sankcijas noteikusi Eiropas Savienība, ir pretrunā Eiropas Savienības Kopējai ārējai un drošības politikai. Šādu viedokli ir paudusi arī Eiropas Komisija jau 2019.gadā, skatīt šeit: https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/business_economy_euro/banking_and_finance/documents/191108-opinion-national-asset-freezes_en.pdf.
Papildus informējam, ka nacionālās sankcijas ir jāizstrādā saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlija noteikumu Nr. 327 "Starptautisko un nacionālo sankciju ierosināšanas un izpildes kārtība" VI nodaļā "Nacionālo sankciju noteikšana" noteikto, tai skaitā, nepieciešama valsts drošības iestāžu un kompetento institūciju apkopota informāciju, kas pamato sankciju noteikšanu.
Tādējādi informatīvajā ziņojuma sadaļā "Papildus konstatētās problēmas efektīvai Krievijas agresiju atbalstošo personu darbības ierobežošanai" paustais ir pretrunā Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 3.pantam un Eiropas Savienības tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ārlietu ministrija iebilst pret protokollēmuma trešo punktu. Norādām, ka Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 3.pants noteic, ka "Ministru kabinets pēc savas iniciatīvas, kā arī pamatojoties uz ārlietu ministra vai Nacionālās drošības padomes priekšlikumu var noteikt nacionālās sankcijas, ja tas nav pretrunā ar Latvijas starptautiskajām saistībām, kas izriet no Latvijas dalības starptautiskā organizācijā". Vēršam uzmanību, ka nacionālo sankciju noteikšana jomā, kurā jau ir sankcijas noteikusi Eiropas Savienība, ir pretrunā Eiropas Savienības Kopējai ārējai un drošības politikai. Šādu viedokli ir paudusi arī Eiropas Komisija jau 2019.gadā, skatīt šeit: https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/business_economy_euro/banking_and_finance/documents/191108-opinion-national-asset-freezes_en.pdf.
Tādējādi Ministru kabineta protokollēmuma 3.punkts ir pretrunā Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 3.pantam un Eiropas Savienības tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-