Atzinums

Projekta ID
21-TA-1737
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, kā arī anotāciju ar informāciju, ar kādu pasākuma shēmu tiks nodrošināts, lai sabiedrība "Altum", atsevišķi sniedzot aizdevumu, nekonkurētu ar kredītiestādēm kreditēšanas tirgū, ņemot vērā, ka tiek svītrots apakšpunkts par cita finansētāja apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.1.apakšpunktu šādā redakcijā: “Ministru kabinetā apstiprināta atbalsta programma uzņēmējdarbības energoefektivitātes paaugstināšanai”. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par atskaites punktam noteikto sasniegšanas termiņu 2022.gada I ceturksnis, kā arī anotācijā skaidrot tā  kavējumu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.4.apakšpunktu un izdalīt kopējos rādītājus atsevišķā punktā, ņemot vērā, ka tiem nav noteiktas sasniedzamās vērtības. Vienlaikus lūdzam norādīt, ka tiks uzkrāti dati par kopējo rādītāju sasniegšanu. Papildus aicinām izvērtēt iespēju svītrot noteikumu projekta 9.4.apakšpunktā noradīto regulas nosaukumu.

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.4.1.apakšpunktā norādīto rādītāja nosaukumu šādā redakcijā: “Papildu darbības  jauda, kas uzstādīta atjaunojamo energoresursu enerģijas vajadzībām” un noteikumu projekta 9.4.2.apakšpunktā norādīto rādītāja nosaukumu šādā redakcijā: “Gada primārās enerģijas patēriņa ietaupījums”.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 10.punkta redakciju un to precizēt, svītrojot vārdus “mērķis” un “kopējais rādītājs”, ņemot vērā, ka mērķi nebūs iespējams sasniegt ar līgumu noslēgšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas š.g. 21.februārā iebildumu izziņas 25.punktā un lūdzam pievienot programmas rādītāju novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu viennozīmīgu normas interpretāciju, uzturam iepriekš izteikto iebildumu ar lūgumu anotācijā skaidrot, kā iepriekš var nofinansēt (pieškirot de minimis atbalstu) pievienotās vērtības nodokli, ja projekts nav uzsākts, t.i. kā tiek ievēroto MKN 44.punkta nosacījumi, kā arī, kā tiks nodrošināts, ka šajā gadījumā netiks pārsniegta maksimālā pieļaujamā atbalsta intensitāte, ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvaros tiek plānots segt pievienotās vērtības nodokli ar de minimis atbalstu, kas ir atbalsts par tām pašām attiecināmajām izmaksām, kam atbalsts tiek sniegts ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 mērķi. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaīt iebildumu pie 17.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 23.punktu, papildinot arī ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma izpratnē, lai nodrošinātu, ka normā minētais aptver visus publisko iepirkumu jomā reglamentētos subjektus.
Piedāvātā redakcija
Projekta īstenošanā atbalsta saņēmēji nepiemēro normatīvos aktus piegādātāju atlases jomā, izņemot atbalsta saņēmēji, kas ir pasūtītāji Publiskā iepirkuma likuma izpratnē vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma izpratnē.
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un ņemot vērā, ka arī nepiemērojot Publisko iepirkumu likumu, ir jānodrošina pārskatām un caurspīdīga procedūra, aicinām izvērtēt, vai MK noteikumu projektā vai anotācijā nav papildus jāskaidro, kā minētais tiks nodrošināts.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Precizētajā noteikumu projektā ir iekļauti divi ierobežojošie kritēriji attiecībā uz atbalsta saņēmējiem saistībā ar eksporta nosacījumiem (51% no saražotā tiek eksportēts vai eksporta apjoms gadā 1mij. EUR) noteikšanu, taču anotācijas 1.3.punktā šobrīd iekļautā informācija nesniedz skaidru pamatojumu un analīzi šādu kritēriju ietveršanai, tādejādi būtiski sašaurinot potenciālo atbalsta saņēmēju loku. Nepieciešams anotācijā papildināt ar izvērstāku skaidrojumu un pamatojumu par šo kritēriju iekļaušanu un attiecīgo robežvērtību noteikšanu, pretējā gadījumā lūdzam pārskatīt šo kritēriju iekļaušanu, jo tomēr saskaņā arī ar Atveseļošanās fonda plānu (un noteikumu projekta 3.punktu) šīs atbalsta programmas mērķis primāri ir veicināt uzņēmumu investīcijas energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumos, AER tehnoloģiju attīstībā un pētniecības un attīstības pasākumos nevis atbalsta sniegšana eksporta veicināšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka norma par nodokļa parāda esamību, kas kopsummā nepārsniedz 1000 euro, tika izveidota, lai sniegtu atbalstu plašākajam Covid-19 pandēmijā cietušo uzņēmumu lokam. Ņemot vērā, ka investīcijas projekta iesniedzēji nav uzskatāmi par minētā atvieglojuma subjektu, aicinām noteikumu projektā ietvert līdzšinēji izmantoto horizontālo normu par nodokļu parādu neesamību, vai arī sniegt detalizētu Ekonomikas ministrijas izvērtējumu un skaidrojumu par to, uz kāda pamata uz kuros atbalsta pasākumos tiek noteikts 1000 euro un kuros 150 euro parāda slieksnis un kā tiek kontrolēti riski parāda esamības gadījumā. Vēršam uzmanību, ka Ekonomikas ministrijas iepriekš sniegtais skaidrojums, ka 1000 euro izņēmums ir vērsts uz Covid-19 seku mazināšanu esošajā Covid-19 situācijā vairs nav īsti pamatots un rada bažas par nevienlīdzīgu, tai skaitā ne līdz galam izsekojamu izņēmuma gadījumu noteikšanu kopējā Eiropas Savienības fondu atbalsta sniegšanas mehānismā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka de minimis atbalsts tiek sniegts arī sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma, kas tiek ar Komisijas regulu Nr.651/2014, termiņa pagarinājumam un pievienotās vērtības nodokļa priekšfinansēšanai, t.sk., riska segumam, lūdzam precizēt šī punkta apakšpunktus tā, lai nepārprotami skaidrs, ka tie attiecas arī uz šiem atbalsta veidiem. Attiecīgi ar skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Vienlaikus, tā kā de minimis atbalsts visiem atbalsta veidiem tiek sniegts tām pašām attiecināmajām izmaksām, kam atbalsts tiek sniegts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 mērķi, lūdzam anotācijā skaidri noteikt, ka de minimis atbalstu un atbalstu ar Komisijas regulu Nr.651/2014 var apvienot ievērojot nosacījumu, ka atbalsts nepārsniedz maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 50.un 65.punktā. 
Lūdzam atbilstoši izteiktajam iebildumam par šo punktu pārskatīt un precizēt visu noteikumu projektu un skaidrojumus anotācijā tā, lai viennozīmīgi skaidrs, ka de minimis atbalsts tiek sniegts arī sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma termiņa pagarinājumam un pievienotās vērtības nodokļa priekšfinansēšanai, t.sk., riska segumam, un kādi nosacījumi jāievēro.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt MK noteikumu 34.1.apakšpunkta redakciju un sniegto skaidrojumu anotācijā, novēršot pretrunas. Proti, no pašreizējās noteikumu 34.1.punkta redakcijas ir skaidrs, ka pagarinājums ir iespējams tikai, ja sākotnēji ir piešķirts de minimis atbalsts, nevis kā skaidrots anotācijā, ka:  "Vienlaikus termiņa pagarinājums atsevišķos gadījumos ir iespējams esošā atbalsta ietvaros (t.i., nav jauna atbalsta) un tas pieejams gan tiem projektiem, kas sākotnēji saņēmuši atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. vai 41.pantu, gan de minimis atbalstu."

 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu ar lūgumu papildināt ar atsauci arī uz  Komisijas regulas Nr. 651/2014 38.panta 3.punkta c) apakšpunktu, jo pārskatot attiecināmo izmaksu veidus un MKN 50.minēto, būs arī šis gadījums. (Lūdzam skatīt Komisijas regulas Nr. 651/2014 konsolidēto versiju).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu ar lūgumu precizēt šo punktu un tā, lai skaidrs, ka maksimālā  atbalsta intensitāte atbalstam šīs programmas ietvaros ir Komisijas regulas Nr.651/2014 38.panta 3.punkta a) un c) apakšpunktu gadījumos, kā arī ka de minimis atbalsts un atbalsts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.pantu kopā atbalsta kumulācijas gadījumā nevar pārsniegt šī punkta apakšpunktos minētās atbalsta intensitātes.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā MK noteikumu 51.punktu papildināt ar ilgtermiņa nomas tiesību termiņu, tas ir, lai tas atbilstu projekta īstenošanas un pēcuzraudzības prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu ar lūgumu iekļaut atsauces uz Komisijas regulas Nr.651/2014 41.panta 6.punkta b) un c) apakšpunktu arī, ņemot vērā anotācijā iekļauto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu ar lūgumu šajā punktā iekļaut korektas atbalsta intensitātes atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 41.panta 7., 8. un iespējams 9.punktam.
Vienlaikus lūdzam precizēt MK noteikumu 65.punktu tā, lai skaidrs, ka de minimis atbalsts un atbalsts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 41.pantu kopā atbalsta kumulācijas gadījumā nevar pārsniegt šī punkta apakšpunktos minētās atbalsta intensitātes.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka atbalsts ESKO šīs programmas ietvaros saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.pantu nevar tikt sniegts, jo Komisijas regulas Nr.651/2014 38. \panta 7.punkts attiecas tikai uz tādu ēku, kas minēta 3. \punkta b) apakšpunktā, bet 3. \punkta b) apakšpunkts šajā programmā nav attiecināts.
Savukārt, atbalsts ESKO šīs programmas ietvaros saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 41.pantu nevar tikt sniegts pie šajā nodaļā un šajos noteikumos esošajiem nosacījumiem, jo atbalsts ESKO kā ergoefektivitātes pakalpojumu sniedzējam ir pieļaujams tikai saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 38.pantu tā 7.punktā noteiktajā gadījumā. Proti, ESKO varētu saņemt atbalstu iekārtām enerģijas ražošanai no atjaunojamiem energoresursiem, un tālākai šīs enerģijas realizācijai, taču programmas nosacījumi, t.sk. 80 % no saražotās enerģijas jābūt izmantotai atbalsta saņēmēja pašpatēriņam gada griezumā attiecīgajā sistēmas pieslēgumā, to nepielauj.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šī punkta redakciju par komersanta sniegto apliecinājumu, ņemot vērā, ka tikai Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietverto piebildi “vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru” pārbaudi nav iespējams veikt, pamatojoties uz publiskajos reģistros pieejamo informāciju
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt komentāru pie MK noteikumu 71.3.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka de minimis atbalsts tiek sniegts arī sabiedrības "Altum" aizdevuma vai paralēlā aizdevuma termiņa pagarinājumam un pievienotās vērtības nodokļa priekšfinansēšanai, t.sk., riska segumam, lūdzam papildināt šo punktu ar subsīdijas ekvivalenta aprēķināšanas nosacījumiem uz šiem atbalsta veidiem. Attiecīgi ar skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šīs progarmmas ietvaros ir plānota de minimis atbalsta un atbalsta ar Komisijas regulu Nr.651/2014 kumulācija, kā arī kumulē atblalsta ekvivalentu, lūdzam šo punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
75.3. var apvienot ar šīs vai ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmām izmaksām, un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka šo noteikumu ietvaros piešķirtais atbalsts kopā ar šīs atbalsta programmas vai citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto atbalstu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 50. un 65. punktā. 
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot noteikto termiņa ierobežojumu MK noteikumu 81.un 82.punktā.  Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai tas ir atbilstoši MK noteikumu 9.punktā noteiktajiem rādītāju sasniegšanas termiņiem un MK noteikumu 7.punktā noteiktajam līguma slēgšanas termiņam.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka tiks nodrošināta datu uzkrāšana tikai par kopējā rādītāja “Komersantu plānotā no atjaunojamiem energoresursiem ražotā papildjauda (MW)” apakšrādītāju “Jauda atjaunojamās enerģijas ražošanai”, ņemot vērā izziņā sniegto skaidrojumu, ka kopējā rādītāja apakšrādītāja “Eektoru jauda ūdeņraža ražošanai” uzskaite nav nepieciešama, jo šāds atbalsts programmas ietvaros nebūs.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1.3 sadaļā ir norādīts, ka pirmo avansa maksājumu sabiedrība "Altum" var saņemt 30% apmērā no investīcijai pieejamā AF finansējuma 45 143 000 euro apmērā 2022. gadā. Lūdzam precizēt minēto redakciju, ņemot vērā, ka šobrīd nav saprotams vai pirmā avansa summa ir 30 % no 45 143 000 euro, vai 30% no kopējā finansējuma. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka 30 % no atbalsta programmai pieejamā Atveseļošanas fonda finansēja, kas ir 80 586 000 euro, veido 24 175 800 euro.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotāciju, ņemot vērā, ka nozares ministrijas Atveseļošanas fonda plānā ietverto reformu un investīciju īstenošanai neplāno neattiecināmās izmaksas. Savukārt, pievienotās vērtības nodokļa izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda, vienlaikus šādas izmaksas ir iekļaujamas investīcijas īstenošanas nosacījumos un projekta ietvaros.


 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas "Atbalsts energoefektivitātes paaugstināšanai"  2.punktu precizēt atbilstoši noteikuma projekta 47.2.apakšpunktā norādītajam (šobrīd anotācijā trūkst daļa no teikuma).
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam papildināt anotāciju ar norādēm uz sociāli atbildīga iepirkuma veikšanu, normatīvajiem aktiem, ko piemēros atbalsta saņēmēji attiecībā uz iepirkumu veikšanu un noteikumu projektu ar norādi par pienākumu sniegt informāciju par plānotajiem iepirkumiem, ievērojot to, ka noteikumu projektā iekļautā vispārīgā atsauce uz Publisko iepirkumu likumu neaptver minētos pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz tekstu anotācijā: "Atbalsta programmas ietvaros, saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. un 41. pantu var piešķirt līdz 2023. gada 31. decembrim, jo tas ir šobrīd noteiktais Komisijas regulas Nr.651/2014 darbības laiks. Tiek pieņemts, ka Komisijas regula Nr. 651/2014 varētu tikt pagarināta līdz 2027. gadam, tādējādi neierobežojot 1.2.1.2.i.1. pasākuma ieviešanas termiņu.", vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 darbības termiņš ir līdz 2024.gada 30.jūnijam (sešus mēnešus ilgs pielāgošanās periods), atbilstoši lūdzam precizēt informāciju anotācijā. Kā arī, ņemt vērā, ka, ja Komisijas regula Nr.651/2014 tiks grozīta, ne tikai pagarināta, būs jāveic atbilstoši grozījumi atbalsta programmā. 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 16.punkts paredz, ka pirmo avansa maksājumu sabiedrība "Altum" var saņemt 30 % apmērā 2022.gadā, kas no kopējā finansējuma veido 24 175 800 euro, savukārt anotācijas 3.sadaļā ir norādīts, ka finansējuma apguve tiek plānota 2022. gadā 15 % apmērā no pieejamā finansējuma, kas būtu 12 087 900 euro. Informējam, ka anotācijas 3.sadaļā ir jāatspoguļo informācija par nepieciešamo finansējumu pasākumu īstenošanai attiecīgajā gadā, kuru ministrija lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Attiecīgi lūdzam veikt nepieciešamos precizējumus, lai anotācijā sniegtā informācija atbilstu noteikumu projektā paredzētajam.      
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam precizēt Izvērtējumu atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 41. panta 7., 8. un 9.punktam, dodot atsauces un atbilstošajiem MK noteikumu punktiem, kā arī, ja nav plānots izmantot Komisijas regulas Nr.651/2014 41.panta 9.punktā minētās iespējas, papildināt sadaļu ar informāciju, ka programma paredz stingrākus nosacījumus nekā pieļauj regula.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 14.punkta apakšpunktus, ņemot vērā, ka līgums mērķis ir datu apmaiņa un attiecīgi šo punkti MK noteikumu līmenī nav nepieciešami, papildus vēršam uzmanību, ka Altum programmas rādītāju sasniegšanas pienākums izriet no normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka MK noteikumu 16.punktā minēto nosacījumu izvērtējumu veic EM saskaņā ar Altum noslēgto vienošanos un apliecina atbilstību šajā punktā noteiktajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka attiecībā uz noteikumu projekta 25.5.apakšpunktā paredzēto izņēmuma gadījumu grūtībās nonākušam uzņēmumam Finanšu ministrija ir lūgusi Eiropas Komisijas viedokli, lai pārliecinātos, ka tas nav pretrunā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma regulējumu. Informējam, ka Eiropas Komisijas viedoklis vēl nav saņemts.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu 71.8.apakšpunktu aiz zīmes "III" ar vārdu "nodaļā".
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 77.1.apakšpunktu, norādot, ka informāciju izsniedz arī Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļa ir papildināta ar šādu skaidrojumu: "Ja atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Regulas Nr.651/2014 38.vai 41.pantu, projektā darbus var sākt ar dienu, kad sadarbībā "Altum" ir saņemts aizdevuma pieteikums. Par darbu sākumu tiek uzskatītas darbības, kas padara ieguldījumu neatgriezenisku, piemēram, ar ieguldījumu saistītu būvdarbu sākums vai pirmā juridiski saistošā apņemšanās pasūtīt aprīkojumu. Līdz ar to iepirkuma veikšana ir pieļaujama, taču, ja pirms aizdevuma pieteikuma iesniegšanas sadarbībā "Altum" jau slēdz līgumu ar iepirkuma uzvarētāju, tajā nepieciešams atrunāt, ka līgums stājas spēkā pēc aizdevuma pieteikuma iesniegšanas."

Ņemot vērā, ka Finanšu ministrija jau pie sākotnējās noteikumu projekta saskaņošanas lūdza Ekonomikas ministriju veikt izvērtējumu attiecībā uz publisko iepirkumu regulējuma, tostarp regulējuma par iepirkuma procedūru piemērošanu pasūtītāju finansētiem projektiem, piemērošanu noteikumu projektā paredzētā regulējuma kontekstā. Ekonomikas ministrija saskaņā ar izziņā norādīto ir secinājusi, ka publisko iepirkumu regulējums šajā gadījumā nav piemērojams, izņemot, ja atbalsta saņēmēji atbilst pasūtītāja statusam Publisko iepirkumu likuma izpratnē, kas attiecīgi ir nostiprināts arī noteikumu projekta 23.punktā.
Līdz ar to nav skaidrs, kādēļ anotācijā augstāk minētajā kontekstā ir iekļauts skaidrojums par iepirkuma veikšanas pieļaujamību. Attiecīgi lūdzam vai nu precizēt konkrēto skaidrojumu anotācijā (piemēram, norādot, ka tas ir attiecināms uz gadījumiem, kad atbalsta saņēmējs ir pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs publisko iepirkumu normatīvo aktu izpratnē) vai skaidrot tā nozīmi un attiecināmību.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu projektā un anotācijā minēto, ka Altum tiks nodrošināta bezmaksas piekļuve Valsts informācijas sistēmām, vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts ir jāsaskaņo ar attiecīgo sistēmu turētājiem.
 
Piedāvātā redakcija
-