Projekta ID
24-TA-1Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka “Savukārt, lai nodrošinātu, ka Finanšu ministrijai pirms kārtējā gada budžeta procesa uzsākšanas un Eiropas Komisijai iesniedzamā fiskāli strukturālā plāna sagatavošanas ir pieejama informācija par nākamajā gadā paredzēto minimālās algas apmēru, noteikumu projektā tika iestrādāts laika grafiks tā, lai lēmums par minimālās algas apmēru nākamajam gadam tiktu pieņemts jau maijā.”.
Saskaņā ar Fiskālās disciplīnas likuma 9. panta otro daļu ja Ministru kabinets pieņem normatīvo aktu, kas izraisa ietvara likumā noteikto koriģēto maksimāli pieļaujamo valsts budžeta izdevumu griestu pārsniegumu, kurš nav saistīts ar šā likuma 5.panta pirmajā daļā minētajiem gadījumiem, vai kas izraisa ietvara likumā plānoto valsts budžeta ieņēmumu samazinājumu, Ministru kabinets nodrošina, ka vienlaikus stājas spēkā arī tāds normatīvais akts vai tādi normatīvie akti, kas kompensē izdevumu pieaugumu vai ieņēmumu samazinājumu. Kompensēšana notiek, palielinot ieņēmumus vai samazinot izdevumus.
Attiecīgi lūdzam precizēt Noteikumu projektu, lai novērstu neatbilstību Fiskālās disciplīnas likuma normām.
Vienlaicīgi aicinām precizēt minēto rindkopu, ņemot vērā to, ka Latvijas vidēja termiņa Fiskāli strukturālā plāna vai tā gadskārtējā progresa ziņojuma iesniegšanas Eiropas Komisijā termiņš ir 30. aprīlis un šo dokumentu iesniegšanas Saeimā datums ir 15. aprīlis.
Saskaņā ar Fiskālās disciplīnas likuma 9. panta otro daļu ja Ministru kabinets pieņem normatīvo aktu, kas izraisa ietvara likumā noteikto koriģēto maksimāli pieļaujamo valsts budžeta izdevumu griestu pārsniegumu, kurš nav saistīts ar šā likuma 5.panta pirmajā daļā minētajiem gadījumiem, vai kas izraisa ietvara likumā plānoto valsts budžeta ieņēmumu samazinājumu, Ministru kabinets nodrošina, ka vienlaikus stājas spēkā arī tāds normatīvais akts vai tādi normatīvie akti, kas kompensē izdevumu pieaugumu vai ieņēmumu samazinājumu. Kompensēšana notiek, palielinot ieņēmumus vai samazinot izdevumus.
Attiecīgi lūdzam precizēt Noteikumu projektu, lai novērstu neatbilstību Fiskālās disciplīnas likuma normām.
Vienlaicīgi aicinām precizēt minēto rindkopu, ņemot vērā to, ka Latvijas vidēja termiņa Fiskāli strukturālā plāna vai tā gadskārtējā progresa ziņojuma iesniegšanas Eiropas Komisijā termiņš ir 30. aprīlis un šo dokumentu iesniegšanas Saeimā datums ir 15. aprīlis.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas rindkopu “Savukārt protokollēmuma 5. punkts nosaka, ka vidējā termiņā ir paredzēts šāds minimālās algas apmērs: 2026. gadā – 780 euro mēnesī, 2027. gadā – 820 euro mēnesī, 2028. gadā – 860 euro mēnesī.” aiz komata papildināt ar tekstu “šī lēmuma fiskālā ietekme ir ņemta vērā, sagatavojot likumprojektu “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”. “.
Piedāvātā redakcija
-