Atzinums

Projekta ID
23-TA-85
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
02.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijā sniegto noteikumu projektā paredzētā 30.1punkta nepieciešamības pamatojumu. Šobrīd anotācijā norādīts, ka, "lai nodrošinātu skaidrāku regulējumu par projekta īstenošanas laikā piemērojamiem nosacījumiem, Noteikumu projektu nepieciešams papildināt ar jaunu punktu, kas nosaka, ka pēc MK noteikumu Nr. 594 89.1. apakšpunktā minētā pieteikuma dalībai atbalsta programmā iesniegšanas sabiedrībā "Altum" sniegtais atbalsts piesakoties aizdevumam var tikt pārformēts no atbalsta, kas sniegts saskaņā ar Komisijas Regulas (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 38. vai 41. pantu uz de minimis atbalstu un otrādi, ja tiek nodrošināta atbilstība jaunajam atbalsta veidam". 
Tomēr noteikumu projektā ietvertā norma nepadara tiesisko regulējumu skaidrāku, tai skaitā nav saprotams, kas un kurā brīdī veic "pārformēšanu", kā arī, kā jaunā tiesību norma korelē ar noteikumu Nr.594 30.punktā noteikto, ka atbalstu noteikumu III un IV nodaļā minēto pasākumu īstenošanai sniedz kā de minimis atbalstu vai, ja komersantam nav pieejams nepieciešamais de minimis limits - saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. vai 41. pantu. Savukārt noteikumu Nr.594 93.punkta, it īpaši 93.3. un 93.4.apakšpunkta jau šobrīd izriet, ka atbalstam sabiedrībā "Altum" var pieteikties gan vienas, gan otras atbalsta shēmas ietvaros.

Nepieciešamības gadījumā lūdzam noteikumu projektā paredzēto noteikumu 30.1punktu svītrot vai arī precizēt projektu, tai skaitā, ja nepieciešams, paredzot grozījumus noteikumu 30.punktā- un citās noteikumu, lai nodrošinātu, ka tiesiskais regulējums noteikumos nav pretrunīgs un pārprotams.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām svītrot vārdus "lai paaugstinātu energoefektivitāti", jo tas jau izriet no 53.punkta ievaddaļas ("iekļauj projekta attiecināmajās izmaksās, ja tās nepieciešamas, lai sasniegtu augstāku energoefektivitātes līmeni").
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā paredzētājā noteikumu 59.punkta pirmajā teikumā vārdus "kurās projekta ietvaros plānots īstenot energoefektivitātes pasākumus" aizstāt ar vārdiem "kurās tiks veiktas projektā paredzētās darbības" vai tamlīdzīgi, lai neradītu šaubas par jaunās tiesību normas interpretāciju salīdzinājumā ar šī paša punkta otro teikumu. 
Tāpat aicinām izmantot, piemēram, formulējumu "ēkas ir komersanta īpašumā" nevis "Īpašumtiesības uz ēkām". 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Tiesiskās skaidrības nolūkos lūdzam precizēt atsauci uz 98.2.apakšpunktu, piemēram, aizstājot to ar atsauci uz 98.2.1. un 98.2.2.apakšpunktiem. Vēršam uzmanību, ka pretējā gadījumā pamatojoši dokumenti jāsniedz arī par šajā - 98.2.3. - apakšpunktā minēto informāciju.

Papildus lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kādus pamatojošus dokumentus komersantam jāsniedz un kāds dokumentu apjoms tiks uzskatīts par pietiekamu, lai izpildītu 98.2.3.apakšpunkta prasības, tai skaitā, ar kādiem dokumentiem jāpamato pārskats par vidējo nobraukumu gadā. Nepieciešamības gadījumā aicinām precizēt  98.2.3.apakšpunktu vai apsvērt tā nepieciešamību kopumā, lai neradītu atbalsta saņēmējiem nesamērīgu administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-