Projekta ID
25-TA-2383Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā to, ka likumprojekts paredz izmaiņas atsevišķu dabas resursa nodokļa objektu likmēs, jaunu dabas resursa nodokļa objekta ieviešanu, kā arī mainīt nodokļa sadalījumu starp valsts pamatbudžetu un pašvaldības pamatbudžetu, Valsts ieņēmumu dienestam būs nepieciešams veikt attiecīgas izmaiņas informācijas sistēmās, lai precizētu pārskatu par aprēķināto dabas resursu nodokli, kas nozīmē papildu finanšu resursu nepieciešamību. Lūdzam rast risinājumu, lai nodrošinātu Valsts ieņēmumu dienestam nepieciešamo finansējumu, uz likumprojekta 2.lasījumu Saeimā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot 3. punktu. Nesaskatām nepieciešamību nostiprināt prognožu precizēšanu kā atsevišķu uzdevumu, jo prognožu precizēšana ir ikgadējs process atbilstoši budžeta ietvara sagatavošanas laika grafikam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām precizēt tiesību normas redakciju, jo pašreizējā redakcijā nav skaidri saprotams, kas tiek domāts ar vārdiem "nepārstrādātas plūsmas uzskaites sistēmas darbība".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Piedāvājam precizēt tiesību normas redakciju, jo pašlaik ir pretruna par kūdras apstrādes veidu, proti, tiesību normas pirmajā daļā tiek minēta nepārstrādāta kūdra, savukārt otrajā daļā pārstrādāta kūdra, bez tam vārds"nepārstrādāts" tiek minēts divreiz pēc kārtas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka jau šobrīd likuma 4.panta pirmās daļas 1.punkts nosaka, ka ar nodokli apliek dabas resursus saskaņā ar 1. un 2. pielikumu, piedāvājam šo normu izslēgt, jo nodokļa likme par koksni ir iekļauta likumprojekta 1.pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka dabas resursi ir ne tikai derīgie izrakteņi, augsne, bet arī koksne, kā arī to, ka likumprojekta 1.pielikumā "Nodokļa likmes par dabas resursu ieguvi" ir iekļauta koksne, aicinām izvērtēt likuma 28.panta otrajā daļā paredzētos izņēmumus papildināt arī ar 3.2 daļu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka likumprojekts paredz ar dabas resursa nodokli aplikt tādu neapstrādātu koksni, kura tiek realizēta komerciālos nolūkos ārpus Latvijas Republikas teritorijas, aicinām izvērtēt precizēt formulējumu. Ierosinām vārdu savienojumu "Neapstrādāta un realizēta koksne" aizstāt ar vārdu savienojumu "Koksne, kas tiek realizēta nepārstrādātā veidā komerciāliem nolūkiem ārpus Latvijas Republikas teritorijas"
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 1.3 sadaļā pie otrā risinājuma apraksta precizēt to, ka dabas resursa nodokļa likmes par kūdru tiek diversificētas vairākās kategorijās no 2028.gada 1.janvāra (sk.teikumu virs tabulas).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā 2025. gadam aizpildīt aili “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam”, norādot likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” plānoto dabas resursa nodokļa ieņēmumu apmēru, kā arī anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” papildināt ar norādi, ka ietekme no norādītajiem papildu ieņēmumiem pēc būtības jau ir atbalstīta ar MK 22.09.2025. sēdes lēmumu (prot. Nr. 38 1. §).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam no anotācijas 3. sadaļas 6.1. punkta izņemt pēdējo teikumu, jo prognožu precizēšana (t.sk. attiecībā uz minētajiem objektiem) tiek veikta katru gadu atbilstoši budžeta ietvara sagatavošanas laika grafikam.
Piedāvātā redakcija
-
