Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-1067
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas ieteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 10.punktā un lūdzam papildināt noteikumu projektu ar ierobežojumu atbalsta pretendentam, kas izriet no Komisijas paziņojama 33.punkta, ka atbalstu saskaņā ar šo paziņojumu nepiešķir tādiem uzņēmumiem, kam piemēro ES pieņemtās sankcijas. Vēršam uzmanību, ka MK noteikumus ir nepieciešams saskaņot ar Eiropas Komisiju, tādēļ MK noteikumos ir nepieciešams iekļaut visas atbilstošās prasības no Komisijas paziņojuma, lai tā gūtu pārliecību, ka atbalsta programma ir saderīga ar ES iekšējo tirgu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Pagaidu regulējuma 47.e(III) punktā noteikto: "Likviditātes vajadzības, ko jau sedz atbalsta pasākumi saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu, nevar segt ar pasākumiem, kas pieņemti saskaņā ar šo paziņojumu.", lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas paredz, ka šie noteikumi neattiecas uz likviditātes vajadzībām, ko jau sedz atbalsta pasākumi saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst saikli "vai" 10.2.apakšpunktā, jo atbilstoši Komisijas paziņojuma 47.e(ii) apakšpunktam kopējā summa, kam garantija piešķirta, nepārsniedz 47.e (i) apakšpunktā minēto robežlimitu vai (ii) noteikto robežlimitu. Atbilstoši nepieciešams precizēt informāciju arī anotācijā. Papildus vēršam uzmanību, ka nosacījums, kas ietverts noteikumu 10.3.apakšpunktā nav redakcionāli sasaistīts ar noteikumu 10.punkta ievaddaļu, un ka no redakcijas jābūt skaidram, ka tam attiecas gan uz noteikumu 10.1., gan uz 10.2.punktu. Lūdzam atbilstoši precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vēra izziņas 16.punktā Ekonomikas ministrijas skaidroto, ka Ekonomikas ministrija vēlas piemērot Pagaidu regulējuma 47.e apakšpunkta (iii) minēto iespēju - palielināt aizdevumu summu, lūdzam noteikumos skaidri noteikt, uz kādiem nosacījumiem šo noteikumu ietvaros atbalsta pretendents var pretendēt uz šo palielinājumu, un kādu palielinājumu ir plānots saskaņot ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā pie atbilstības izvērtējuma skaidrot, vai šis nosacījums nodrošina Pagaidu regulējuma 47.h punktā izvirzīto nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka ir mainījusies noteikumu punktu numerācija, lūdzam pārskatīt atsauci uz noteikumu 11.punktu un aizstāt to ar atsauci uz korektu noteikumu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka minētā redakcija nenodrošinās Eiropas Komisijas 2022. gada 24. marta paziņojuma “Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (2022/C 131 I/01) 54.punktā noteiktās paziņošanas robežvērtības, t.i., “Dalībvalstīm attiecīgā informācija par katru individuālo atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar šo paziņojumu un pārsniedz 100 000 EUR un attiecīgi 10 000 EUR primārajai lauksaimnieciskajai ražošanai un zivsaimniecības nozarē” slieksni. Komisijas regulas Nr. 651/2014 9.pantā noteiktais paredz, paziņošanas prasību par katru piešķirto individuālo atbalstu, kurš pārsniedz EUR 500 000 vai – attiecībā uz saņēmējiem, kuri darbojas primārās lauksaimnieciskās ražošanas nozarē pārsniedz EUR 60 000, akvakultīras nozarē EUR 30 000 slieksni, kuras piemēro gadījumos, kad atbalstu sniedz ar Komisijas regulu Nr.651/2014, kas nav šis gadījums. Lūdzam atgriezt iepriekšējo redakciju, lai nodrošinātu publicēšanas prasību atbilstoši Eiropas Komisijas 2022. gada 24. marta paziņojuma “Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" 54.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt 1.3.sadaļā pie finansējuma apraksta pēdējā rindkopā sniegto informāciju par finansējumu 8,5 milj. euro, ievērojot, ka Ministru kabineta šī gada 26.aprīļa sēdē informatīvais ziņojums "Atbalsts uzņēmējiem tirgus pārorientācijai un Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu izrietošo sankciju seku mazināšanai" ir pieņemts.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka 6.punktā šobrīd sniegtā informācija ir jāsvītro un tās vietā jāiekļauj informācija un aprēķins, kas pamato programmai nepieciešamo finansējumu attiecīgajā apmērā. Vienlaikus pie citas informācijas jāprecizē pirmā rindkopa, ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz samazināt finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka ir mainījusies noteikumu punktu numerācija, lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas V sadaļas noteikumu projekta punktu izvērtējuma tabulu pret Pagaidu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-