Projekta ID
21-TA-1794Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas atkritumu saimniecības uzņēmumu asociācija"
Atzinums iesniegts
01.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Papildu Likumprojektā paredzētajiem grozījumiem, LASUA ierosina veikt grozījumus Atkritumu apsaimniekošanas likuma 39.1 pantā, izsakot to šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
39.1 pants. Maksu par dalīti savākto bioloģisko atkritumu apsaimniekošanu pašvaldība nosaka ne vairāk kā 80 procentu apmērā no šā likuma 39. panta pirmajā daļā noteiktās maksas.
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
LASUA nepiekrīt pašreizējai Likumprojekta 1. panta 29. punkta redakcijai un ierosina to izteikt šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“29) reģionālais atkritumu apsaimniekošanas centrs – publiskas personas, publiski privātā vai privātā kapitālsabiedrība, kas veic attiecīgā atkritumu apsaimniekošanas reģiona pašvaldību noteiktas funkcijas, īstenojot valsts atkritumu apsaimniekošanas plānā un reģionālajā atkritumu apsaimniekošanas plānā noteiktos atkritumu apsaimniekošanas mērķus;”
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
LASUA ierosina Atkritumu apsaimniekošanas likuma 10.1 pantu papildināt ar trešo daļu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
(3) Reģionālais atkritumu apsaimniekošanas centrs pašvaldības deleģēto mērķu sasniegšanas vajadzībām nepieciešamo pakalpojumu izpildē publisko iepirkumu vai publisko un privāto partnerību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesaista komersantus, kas saņēmuši attiecīgas atļaujas atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanai, tiktāl, ciktāl no publisko tiesību normatīvo aktu regulējuma un ievērojot publiskas personas darbības privāto tiesību jomā priekšnosacījumus nav pamatota reģionālā atkritumu apsaimniekošanas centra patstāvīga iesaiste nepieciešamo pakalpojumu nodrošināšanā. Reģionālā atkritumu apsaimniekošanas centra iesaiste tādu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu nodrošināšanā, kas saistīti ar pārstrādes (izņemot bioloģiski noārdāmo atkritumu pārstrādi), reģenerācijas vai atkritumu atkārtotas izmantošanas nodrošināšanu, ir iespējama gadījumos, kad publisko iepirkumu vai publisko un privāto partnerību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā rīkota procedūra konkrētā pakalpojuma nodrošināšanai ir noslēgusies bez rezultāta.”
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
LASUA nepiekrīt pašreizējai Likumprojekta 40.1 panta redakcijai un ierosina to izteikt šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
(1) Nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma nodrošināšanai Reģionālais atkritumu apsaimniekošanas centrs, noslēdzot par to rakstveida līgumu, var izmantot kādu no šādiem ārpakalpojumiem:
1) par atsevišķu regulējamā pakalpojuma tehnoloģisko procesu vai darbību ar nešķirotiem sadzīves atkritumiem, resursiem un blakusproduktiem, kas radušies nešķirotu sadzīves atkritumu sagatavošanas apglabāšanai rezultātā, un ko citādi veiktu pats reģionālo atkritumu apsaimniekošanas centrs;
2) par regulējamā pakalpojuma sniegšanai izmantojamās infrastruktūras nomu.
(2) Šā panta pirmajā daļā minētā ārpakalpojuma izmantošanas iespējamība nosakāma, ievērojot regulējamā sabiedriskā pakalpojuma izmaksu ekonomiskās pamatotības principu.
(3) Gadījumā, ja šā panta pirmajā daļā minētais ārpakalpojuma sniedzējs izraudzīts Publisko iepirkumu likumā vai Publiskās un privātās partnerības likumā paredzētajā kārtībā, pie nosacījuma, ka attiecīgajā konkursa procedūrā par konkursa kvalifikācijas prasībām atbilstošiem atzīti vismaz divi pretendenti, ārpakalpojuma sniedzējs nodrošina reģionālo atkritumu apsaimniekošanas centru ar konkursa dokumentos, tostarp līgumā, minēto informāciju, tajā skaitā ziņām par ārpakalpojuma cenas aprēķinu, kas ietver izvērstu finanšu piedāvājumu, un cenas izvērtēšanai nepieciešamās ziņas, un reģionālais atkritumu apsaimniekošanas centrs nodrošina norādītās informācijas pieejamību Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai.
(4) Gadījumā, ja šā panta pirmajā daļā minētais ārpakalpojuma sniedzējs izraudzīts Publisko iepirkumu likumā vai Publiskās un privātās partnerības likumā paredzētajā kārtībā, pie nosacījuma, ka attiecīgajā konkursa procedūrā par konkursa kvalifikācijas prasībām atbilstošiem atzīts tikai viens pretendents, vai gadījumā, ja ārpakalpojuma sniedzējs izraudzīts, nepiemērojot minētajos normatīvajos aktos paredzētās procedūras, uz ārpakalpojuma sniedzēju ir attiecināmas likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam noteiktās prasības un nosacījumi, tostarp atbildība. Šādā gadījumā ārpakalpojuma sniedzējs papildus šā panta trešajā daļā minētajai informācijai nodrošina reģionālo atkritumu apsaimniekošanas centru ar informāciju, kas apliecina, ka tas atbilst likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam izvirzītajām prasībām, un reģionālais atkritumu apsaimniekošanas centrs nodrošina norādītās informācijas pieejamību Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai.
1) par atsevišķu regulējamā pakalpojuma tehnoloģisko procesu vai darbību ar nešķirotiem sadzīves atkritumiem, resursiem un blakusproduktiem, kas radušies nešķirotu sadzīves atkritumu sagatavošanas apglabāšanai rezultātā, un ko citādi veiktu pats reģionālo atkritumu apsaimniekošanas centrs;
2) par regulējamā pakalpojuma sniegšanai izmantojamās infrastruktūras nomu.
(2) Šā panta pirmajā daļā minētā ārpakalpojuma izmantošanas iespējamība nosakāma, ievērojot regulējamā sabiedriskā pakalpojuma izmaksu ekonomiskās pamatotības principu.
(3) Gadījumā, ja šā panta pirmajā daļā minētais ārpakalpojuma sniedzējs izraudzīts Publisko iepirkumu likumā vai Publiskās un privātās partnerības likumā paredzētajā kārtībā, pie nosacījuma, ka attiecīgajā konkursa procedūrā par konkursa kvalifikācijas prasībām atbilstošiem atzīti vismaz divi pretendenti, ārpakalpojuma sniedzējs nodrošina reģionālo atkritumu apsaimniekošanas centru ar konkursa dokumentos, tostarp līgumā, minēto informāciju, tajā skaitā ziņām par ārpakalpojuma cenas aprēķinu, kas ietver izvērstu finanšu piedāvājumu, un cenas izvērtēšanai nepieciešamās ziņas, un reģionālais atkritumu apsaimniekošanas centrs nodrošina norādītās informācijas pieejamību Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai.
(4) Gadījumā, ja šā panta pirmajā daļā minētais ārpakalpojuma sniedzējs izraudzīts Publisko iepirkumu likumā vai Publiskās un privātās partnerības likumā paredzētajā kārtībā, pie nosacījuma, ka attiecīgajā konkursa procedūrā par konkursa kvalifikācijas prasībām atbilstošiem atzīts tikai viens pretendents, vai gadījumā, ja ārpakalpojuma sniedzējs izraudzīts, nepiemērojot minētajos normatīvajos aktos paredzētās procedūras, uz ārpakalpojuma sniedzēju ir attiecināmas likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam noteiktās prasības un nosacījumi, tostarp atbildība. Šādā gadījumā ārpakalpojuma sniedzējs papildus šā panta trešajā daļā minētajai informācijai nodrošina reģionālo atkritumu apsaimniekošanas centru ar informāciju, kas apliecina, ka tas atbilst likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam izvirzītajām prasībām, un reģionālais atkritumu apsaimniekošanas centrs nodrošina norādītās informācijas pieejamību Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai.