Atzinums

Projekta ID
23-TA-1640
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
23.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
KEM piedāvā noteikt kritērijus iespējamajam maksas samazinājumam par apkurei patērēto elektroenerģiju, ja patērētās elektroenerģijas apjoms ir virs 500 kilovatstundām mēnesī, bet nepārsniedzot 2000 kilovatstundas mēnesī. Kritērijs nav nekādā veidā sasaistīts ar mājsaimniecības lielumu, kā rezultātā, piemēram, vienas personas mājsaimniecībai ir tiesības tērēt un saņemt atbalstu par 2000 kilovatstundām mēnesī un, piemēram, sešu personu mājsaimniecībai arī 2000 kilovatstundas mēnesī, kas nozīmē, ka vienas personas mājsaimniecība var saņemt sešas reizes lielāku valsts atbalstu uz vienu mājsaimniecības locekli, nekā sešu personu mājsaimniecība. Šāda pieeja nav taisnīga pret lielākām mājsaimniecībām un veicina nevienlīdzības pieaugumu.
Ņemot vērā Anotācijā minēto, ka Projekta ietvaros informācijas sistēmā tiks integrēti personu dati par deklarētajām, reģistrētajām un norādītajām dzīvesvietas adresēm, informācijas sistēmā būs dati ne tikai par vidējo ienākumu līmeni uz vienu mājsaimniecības locekli, bet arī par katras mājsaimniecības lielumu, nav nekādu tehnisku šķēršļu automatizētas sistēmas ietvaros salāgot maksimālo atbalsta apjomu ar mājsaimniecības lielumu un nodot šo informāciju pakalpojumu sniedzējiem un pašvaldībām.


 
Piedāvātā redakcija
Piemēram, var noteikt, ka vienas personas mājsaimniecībai ir tiesības saņemt atbalstu par 600 kilovatstundām (vai cits lielums) mēnesī, bet par katru nākamo personu mājsaimniecībā papildus par 400 kilovatstundām (vai cits lielums) mēnesī. Automatizētas sistēmas ietvaros šādam risinājumam nevar būt nekādu tehnisku šķēršļu.
2.
Likumprojekts
Iebildums
KEM piedāvā noteikt kritērijus iespējamajam maksas samazinājumam par patērēto elektroenerģiju pirmajām patērētajām 200 kilovatstundām visa kalendāra gada ietvaros.
Kritērijs nav nekādā veidā sasaistīts ar mājsaimniecības lielumu, kā rezultātā, piemēram, vienas personas mājsaimniecībai ir tiesības saņemt atbalstu par 200 kilovatstundām mēnesī un, piemēram, sešu personu mājsaimniecībai arī 200 par kilovatstundām mēnesī, kas nozīmē, ka vienas personas mājsaimniecība var saņemt sešas reizes lielāku valsts atbalstu uz vienu mājsaimniecības locekli, nekā sešu personu mājsaimniecība. Šāda pieeja nav taisnīga pret lielākām mājsaimniecībām un veicina nevienlīdzības pieaugumu.
Ņemot vērā Anotācijā minēto, ka Projekta ietvaros informācijas sistēmā tiks integrēti personu dati par deklarētajām, reģistrētajām un norādītajām dzīvesvietas adresēm, informācijas sistēmā būs dati ne tikai par vidējo ienākumu līmeni uz vienu mājsaimniecības locekli, bet arī par katras mājsaimniecības lielumu, nav nekādu tehnisku šķēršļu automatizētas sistēmas ietvaros salāgot maksimālo atbalsta apjomu ar mājsaimniecības lielumu un nodot šo informāciju pakalpojumu sniedzējiem un pašvaldībām.

 
Piedāvātā redakcija
Piemēram, var noteikt, ka vienas personas mājsaimniecībai ir tiesības saņemt atbalstu par 100 kilovatstundām (vai cits lielums) mēnesī, bet par katru nākamo personu mājsaimniecībā papildus par 70 kilovatstundām (vai cits lielums) mēnesī. Automatizētas sistēmas ietvaros šādam risinājumam nevar būt nekādu tehnisku šķēršļu.