Atzinums

Projekta ID
25-TA-532
Atzinuma sniedzējs
SIA "House Manager"
Atzinums iesniegts
11.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Sekojot līdzi šiem likuma grozījumiem virzoties uz priekšu to redakcija paliek ar vien sliktāka lietotājiem. Tagad sanāk ka vispār tiek noņemta kontole no ūdens skaitītājiem cilvēki varēs atstāt vecos skaitītājus kurus var ietekmēt ar magnētiem un nemaksās par ūdeni. Ūdens skaitītāju būtībai ir jābūt ūdens pareizai uzskaite. Ūdens skaitītāji atrodas dzīvokļos un tos nav iespējams nokontrolēt. Antotācijā rakstīts ka esošie skaitītāji veicot atkārtotu verifikāciju liels % ir jāatdzīst par lietošai nederīgiem. Tagad likums paredz tos atstāt lietošanai bez kontroles. Kāds tam ir pamatojums? Tas būtu ka pa ielu varētu braukt ar automašīnu kura neatbilst nekādiem ceļu satiksmes noteikumiem.  Šie skaitītāji kaut kā griezīsies, bet skaitīs nepareizi. Prioritātei ir jābūt pareizai ūdens uzskaitei vienīgai problēma ūdens uzskaitē ir ūdens patēriņu starpība. Ūdens skaitītāji nerada slogu dzīvokļu īpašniekiem slogu (esošais slogs 0,60 eur/mēnesī), bet slogu radīs kaimiņi kuri zags ūdeni un par to maksās godīgie cilvēki pēc mūsu pieredzes viens dzīvoklis par ūdens starpību vidēji mēnesī maksā 1.50 eur/mēnesī noņemot kontroli no skaitītājiem šis slogs tikai palielināsies.
Tas ka valsts nav izstrādājusi sistēmu kā labratorijām veikt skaitītāju verifikācija nav jāciešs gala patērētājiem. Tas ka skaitītāju verifikācija rada slogu iedzīvotājiem vispār neiztur nekādu kritiku. Kā jau iepriekš rakstītājām ir jāatstāj iespēju skaitītāju verificēt četras reizes un liekot jaunu skaitītāju nosakot astoņu kadu termiņu līdz verifikācijai tā no tirgus izslēdzot vecos fiziski nolietotos skaitītājus ar kuriem ir viss lielākās problēmas.
Sabiedriskās līdzdalības laikā saņemti iebildumi no 7 fiziskām personām, 9 juridiskām personām un Latvijas namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācijas bija ļoti pamatoti, bet neesat tos ņēmuši vērā tikai vēl pasliktinājuši grozījumus. Nevienā no sabiedrības iesniegtajiem argumentiem nebija rakstīts par vispārīgas kontroles atcelšanas un atstāt esošos skaitītājus lietošanā bez termiņa. Kā vispār izlasot argumentus var nonākt pie tāda risinājuma? Mēraparāta būtība ir ka tas veic pareizu uzskaiti, tagad to vēlaties atcelt tam būs ļoti sliktas sekas.
 Lūdzu kārtīgi izvērtēt plānotos grozījumus un ņemt vērā sekas.

 
Piedāvātā redakcija
Kā jau iepriekš rakstītājām ir jāatstāj iespēju skaitītāju verificēt četras reizes un liekot jaunu skaitītāju nosakot astoņu kadu termiņu līdz verifikācijai tā no tirgus izslēdzot vecos fiziski nolietotos skaitītājus ar kuriem ir viss lielākās problēmas.

 
2.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildums
Sabiedriskās līdzdalības laikā saņemti iebildumi no 7 fiziskām personām, 9 juridiskām personām un Latvijas namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācijas bija ļoti pamatoti, bet neesat tos ņēmuši vērā tikai vēl pasliktinājuši grozījumus. Nevienā no sabiedrības iesniegtajiem argumentiem nebija rakstīts par vispārīgas kontroles atcelšanas un atstāt esošos skaitītājus lietošanā bez termiņa. Kā vispār izlasot argumentus var nonākt pie tāda risinājuma? Mēraparāta būtība ir ka tas veic pareizu uzskaiti, tagad to vēlaties atcelt tam būs ļoti sliktas sekas.

 
Piedāvātā redakcija
Kā jau iepriekš rakstītājām ir jāatstāj iespēju skaitītāju verificēt četras reizes un liekot jaunu skaitītāju nosakot astoņu kadu termiņu līdz verifikācijai tā no tirgus izslēdzot vecos fiziski nolietotos skaitītājus ar kuriem ir viss lielākās problēmas.

 
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk