Projekta ID
24-TA-453Atzinuma sniedzējs
AS "Latvenergo"
Atzinums iesniegts
05.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta anotācijā ir aprakstīta reāla problēma, ka vairumā gadījumu paredzētās darbības akcepta lēmumu pieņem pašvaldības dome, t.i. politiskais līmenis. Pieredze ir parādījusi, ka gadījumā, ja pašvaldība pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptu, pastāv risks, ka lēmums ir balstīts nevis ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma secinājumos un kompetentās institūcijas atzinumā, bet gan politiskos apsvērumos. Pašvaldības politiskā lēmuma pārcelšana no gala ziņojuma apstiprināšanas uz sākotnējo projekta posmu (pirms ietekmes uz vides procesa uzsākšanu), kā tas ir paredzēts likuma 6.2 panta (2) daļā, nerisina anotācijā norādīto problēmu, bet tieši pretēji - var pasliktināt jau esošo situāciju, pēc būtības iedodot pilnīgas "veto" tiesības pašvaldības politiskajai varai, pretstatā šī brīža situācijai, kurā darbības akceptu var pieņemt cita valsts pārvaldes iestāde.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Piedāvātā redakcija
Papildināt likumu aiz II nodaļas nosaukuma "Paredzētās darbības pieteikšana" ar 6.2 pantu šādā redakcijā:
"(1) Ierosinātājs pirms paredzētās darbības pieteikšanas konsultējas ar pašvaldību par paredzētās darbības īstenošanas iespējām pašvaldības teritorijā. Paredzētajām darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
(2) Pašvaldība izvērtē paredzēto darbību un izsniedz ierosinātājam izziņu par paredzētās darbības atbilstību vai neatbilstību teritorijas plānojumam. Ja paredzētā darbība neatbilst teritorijas plānojumam, bet pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu savā teritorijā, pašvaldība izziņai pievieno lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu."
"(1) Ierosinātājs pirms paredzētās darbības pieteikšanas konsultējas ar pašvaldību par paredzētās darbības īstenošanas iespējām pašvaldības teritorijā. Paredzētajām darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
(2) Pašvaldība izvērtē paredzēto darbību un izsniedz ierosinātājam izziņu par paredzētās darbības atbilstību vai neatbilstību teritorijas plānojumam. Ja paredzētā darbība neatbilst teritorijas plānojumam, bet pašvaldība konceptuāli atbalsta paredzētās darbības īstenošanu savā teritorijā, pašvaldība izziņai pievieno lēmumu par nepieciešamo teritorijas plānojuma grozījumu vai lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu."
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta anotācijā ir aprakstīta reāla problēma, ka vairumā gadījumu paredzētās darbības akcepta lēmumu pieņem pašvaldības dome, t.i. politiskais līmenis. Pieredze ir parādījusi, ka gadījumā, ja pašvaldība pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptu, pastāv risks, ka lēmums ir balstīts nevis ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma secinājumos un kompetentās institūcijas atzinumā, bet gan politiskos apsvērumos. Pašvaldības politiskā lēmuma pārcelšana no gala ziņojuma apstiprināšanas uz sākotnējo projekta posmu (pirms ietekmes uz vides procesa uzsākšanu), kā tas ir paredzēts likuma 6.2 panta (2) daļā, nerisina anotācijā norādīto problēmu, bet tieši pretēji - var pasliktināt jau esošo situāciju, pēc būtības iedodot pilnīgas "veto" tiesības pašvaldības politiskajai varai, pretstatā šī brīža situācijai, kurā darbības akceptu var pieņemt cita valsts pārvaldes iestāde.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Piedāvātā redakcija
papildināt ar 1.2 un 1.3 daļu šādā redakcijā:
"(12) Kompetentā institūcija pieņem lēmumu piemērot ietekmes novērtējumu, ja paredzētā darbība atbilst pašvaldības, kuras teritorijā plānots veikt darbību, teritorijas plānojumam, kā arī, ja ierosinātājs ir iesniedzis šā likuma 6.2 pantā minēto pašvaldības lēmumu. Attiecībā uz darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem pašvaldības lēmums nav nepieciešams.
(13) Pēc šā likuma 14.1 panta pirmajā daļā minētās programmas izsniegšanas ierosinātājs izvieto informatīvu tāfeli par uzsākto ietekmes novērtējuma procesu teritorijā, kurā plānota paredzētā darbība, izņemot darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu un enerģijas pārvades būvju būvniecību. Prasības informatīvās tāfeles izvietošanai un informatīvās tāfeles saturu nosaka Ministru kabinets.";
"(12) Kompetentā institūcija pieņem lēmumu piemērot ietekmes novērtējumu, ja paredzētā darbība atbilst pašvaldības, kuras teritorijā plānots veikt darbību, teritorijas plānojumam, kā arī, ja ierosinātājs ir iesniedzis šā likuma 6.2 pantā minēto pašvaldības lēmumu. Attiecībā uz darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem pašvaldības lēmums nav nepieciešams.
(13) Pēc šā likuma 14.1 panta pirmajā daļā minētās programmas izsniegšanas ierosinātājs izvieto informatīvu tāfeli par uzsākto ietekmes novērtējuma procesu teritorijā, kurā plānota paredzētā darbība, izņemot darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu un enerģijas pārvades būvju būvniecību. Prasības informatīvās tāfeles izvietošanai un informatīvās tāfeles saturu nosaka Ministru kabinets.";
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta anotācijā ir aprakstīta reāla problēma, ka vairumā gadījumu paredzētās darbības akcepta lēmumu pieņem pašvaldības dome, t.i. politiskais līmenis. Pieredze ir parādījusi, ka gadījumā, ja pašvaldība pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptu, pastāv risks, ka lēmums ir balstīts nevis ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma secinājumos un kompetentās institūcijas atzinumā, bet gan politiskos apsvērumos. Pašvaldības politiskā lēmuma pārcelšana no gala ziņojuma apstiprināšanas uz sākotnējo projekta posmu (pirms ietekmes uz vides procesa uzsākšanu), kā tas ir paredzēts likuma 6.2 panta (2) daļā, nerisina anotācijā norādīto problēmu, bet tieši pretēji - var pasliktināt jau esošo situāciju, pēc būtības iedodot pilnīgas "veto" tiesības pašvaldības politiskajai varai, pretstatā šī brīža situācijai, kurā darbības akceptu var pieņemt cita valsts pārvaldes iestāde.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Piedāvātā redakcija
izteikt ceturtās daļas 1. punktu šādā redakcijā:
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet ierosinātājs kompetentajai institūcijai ir iesniedzis šā likuma 6.2 pantā minēto pašvaldības lēmumu. Attiecībā uz darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem pašvaldības lēmums nav nepieciešams.";
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet ierosinātājs kompetentajai institūcijai ir iesniedzis šā likuma 6.2 pantā minēto pašvaldības lēmumu. Attiecībā uz darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem pašvaldības lēmums nav nepieciešams.";
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta anotācijā ir aprakstīta reāla problēma, ka vairumā gadījumu paredzētās darbības akcepta lēmumu pieņem pašvaldības dome, t.i. politiskais līmenis. Pieredze ir parādījusi, ka gadījumā, ja pašvaldība pieņem lēmumu par paredzētās darbības akceptu, pastāv risks, ka lēmums ir balstīts nevis ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma secinājumos un kompetentās institūcijas atzinumā, bet gan politiskos apsvērumos. Pašvaldības politiskā lēmuma pārcelšana no gala ziņojuma apstiprināšanas uz sākotnējo projekta posmu (pirms ietekmes uz vides procesa uzsākšanu), kā tas ir paredzēts likuma 6.2 panta (2) daļā, nerisina anotācijā norādīto problēmu, bet tieši pretēji - var pasliktināt jau esošo situāciju, pēc būtības iedodot pilnīgas "veto" tiesības pašvaldības politiskajai varai, pretstatā šī brīža situācijai, kurā darbības akceptu var pieņemt cita valsts pārvaldes iestāde.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Ierosinājums: papildināt paredzētajām darbību uzskaitījumu, kurām konsultācijas ar pašvaldību nav nepieciešamas.
Piedāvātā redakcija
zteikt piektās daļas 1. punktu šādā redakcijā:
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet ierosinātājs kompetentajai institūcijai ir iesniedzis šā likuma 6.2 pantā minēto pašvaldībaslēmumu. Attiecībā uz darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem pašvaldības lēmums nav nepieciešams.";
"1) paredzētā darbība neatbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam vai lokālplānojumam, bet ierosinātājs kompetentajai institūcijai ir iesniedzis šā likuma 6.2 pantā minēto pašvaldībaslēmumu. Attiecībā uz darbībām, kuras saistītas ar transporta un elektronisko sakaru tīklu, elektroenerģijas ražošanas un enerģijas pārvades būvju būvniecību, kā arī nacionālo interešu objektiem pašvaldības lēmums nav nepieciešams.";