Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
23-TA-2311
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
20.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar definīciju, tajā skaidrojot, kas ir inženiertehniskie darbi. VSIA "Latvijas Valsts ceļi" būvprojektos būtiski būtu iekļaut grunts pārvietošanas darbus, būvlaukuma iekārtošanas, satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzstādīšanas darbus un tajos nebūtu pieļaujams iekļaut inženierkomunikāciju izbūves darbus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam jau iepriekš izteikto iebildumu un atkārtoti norādām, ka VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pārvalda 20 tūkst. km valsts autoceļu gadā visā autoceļu tīklā un izsniedz vairāk kā 3000 tehniskos noteikumus un vairāk kā 2000 būvprojektu saskaņojumus. Noteikumu projekta anotācijā norādītais arguments, ka VSIA “Latvijas Valsts ceļi” vidējais tehnisko noteikumu izdošanas termiņš ir 11 dienas, nav pamatojums tehnisko noteikumu izdošanas termiņa samazinājumam, jo 11 kalendārās dienas atspoguļo tikai vidējos rādītājus valstī. Šie rādītāji ir ļoti atšķirīgi Rīgas reģionam, kur ir daudz aktīvāka saimnieciskā darbība, nekā attālākos valsts novados. Turklāt tehnisko noteikumu sarežģītība pēc satura var būt ļoti dažāda. Pie esošās slodzes un ar esošajiem resursiem, kā arī, lai novērstu potenciālus riskus kavējumiem, tomēr ierosinām noteikt termiņu tehnisko noteikumu izdošanai ne mazāku kā 15 darba dienas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atbilstoši noteikumu projekta anotācijā noteiktajam ar noteikumu projektu paredzēts svītrot noteikumu 18.punktu un tajā ietverto regulējumu pārcelt uz noteikumu 27.4 punktu. Norādām, ka pašreiz spēkā esošais noteikumu 18.punkta regulējums attiecās uz inženiertīklu īpašniekiem, bet 27.4 punktā ietvertais regulējums jau attieksies uz inženierbūvju īpašniekiem vai tiesiskajiem valdītājiem. Ņemot vērā iepriekš minēto, tad VSIA "Latvijas Valsts ceļi" gadījumā tas attieksies uz ceļu pievienojumiem, to jaunbūvi vai esošo pārbūvi. Taču vēršam uzmanību, ka VSIA "Latvijas Valsts ceļi",  izsniedzot tehniskos noteikumus, nevar veikt paredzētos prognozēto izdevumu apmērus. To, iespējams, var veikt tikai būvprojekta ietvaros, jo izmaksas katrā konkrētā gadījumā var ietekmēt ļoti daudzi faktori, piemēram, jauna ceļa pievienojuma izbūve var būt ne tikai pievienojuma vieta, bet gan esošā ceļa pievienojuma pārbūve uz augstāku kategoriju ar papildus joslu izbūvi. 
Piedāvātā redakcija
27.4 Inženierbūvju īpašnieki vai tiesiskie valdītāji atbilstoši kompetencei nosaka konkrētas prasības būves pieslēgšanai inženierbūvei tās šķērsošanai vai darbībām to aizsargjoslās. Tehniskajos noteikumos nosaka prognozēto izdevumu apmēru (izņemot valsts autoceļu gadījumos), ciktāl tas attiecas uz īstenojamo būvniecības ieceri, kuras ietvaros ir plānots pieslēgties inženierbūvei. Prognozētais izdevumu apmērs nedrīkst būt lielāks par tehnisko prasību izpildei nepieciešamajām izmaksām, kuras tieši saistītas ar attiecīgo īstenojamo būvniecības ieceri. Inženierbūvju īpašnieki vai tiesiskie valdītāji ir tiesīgi saskaņot būvprojektu bez tehnisko noteikumu izsniegšanas gadījumos, kad nav paredzēts pieslēgties attiecīgajām inženierbūvēm."
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta  68.11. apakšpunktu, jo nav pieļaujama ceļu būvdarbu veikšana pirms izmaiņu būvprojekta saskaņošanas ar tehnisko noteikumu izdevējiem, ekspertīzes veicēju vai būvvaldi, gadījumos, kad to nosaka normatīvie akti. Piedāvātā redakcija var radīt precedentus, kad pie nodošanas gan būvvalde, gan tehnisko noteikumu izdevēji tiek nostādīti fakta priekšā – izmaiņu saskaņošana kļūst formāla, pastāvot riskam, ka būvprojekta izmaiņas netiek saskaņotas no būvvaldes un tehnisko noteikumu izdevēju puses, bet būvdarbi nosacīti ir pabeigti. Vienlaikus noteikumu projekta 68.1 punktā paredzētā ārējo inženiertīklu būvdarbu veikšana bez izmaiņu saskaņošanas ar tehnisko noteikumu izsniedzēju (VSIA "Latvijas Valsts ceļi") nebūtu pieļaujama, lai nodrošinātu valsts autoceļu aizsardzību, piemēram, ceļa sāngrāvji, tiltu nostiprinājumi – ne vienmēr autoceļa un tilta konstrukcija iekļaujas Satiksmes ministrijas zemes īpašuma robežās, tāpat Aizsargjoslu likuma 42.pants nosaka saskaņot inženierkomunikāciju izbūvi autoceļa aizsargjoslas robežās.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk