Projekta ID
24-TA-1537Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
15.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iebildumi/ priekšlikumi no Uzņēmumu reģistra puses iekļauti Dzintras Švarcas sniegtajos komentāros.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 3.pants paredz, ka dzīvokļu īpašnieku kopībai identifikatoru piešķir Būvniecības valsts kontroles birojs nedēļas laikā pēc datu saņemšanas no Valsts zemes dienesta par dzīvokļu īpašnieku kopības izveidi.
Tieslietu ministrija vērš uzmanību, ka Valsts zemes dienests jau šobrīd nodod Būvniecības valsts kontroles birojam aktuālos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus, līdz ar to Būvniecības valsts kontroles birojs jau šobrīd iegūst visus Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētos datus, tai skaitā datus par dzīvojamās mājas sadali dzīvokļa īpašumos, un var veikt datu analīzi secinājumu izdarīšanai par dzīvokļu īpašnieku kopības izveides iespējamību. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Valsts zemes dienests Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā neuztur datus par dzīvokļu īpašnieku kopības izveidi. Tāpat informāciju par dzīvokļa īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā var iegūt Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt likumprojektu un izslēgt minēto regulējumu, kā arī attiecīgi precizēt likumprojekta anotāciju.
Tieslietu ministrija vērš uzmanību, ka Valsts zemes dienests jau šobrīd nodod Būvniecības valsts kontroles birojam aktuālos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus, līdz ar to Būvniecības valsts kontroles birojs jau šobrīd iegūst visus Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētos datus, tai skaitā datus par dzīvojamās mājas sadali dzīvokļa īpašumos, un var veikt datu analīzi secinājumu izdarīšanai par dzīvokļu īpašnieku kopības izveides iespējamību. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Valsts zemes dienests Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā neuztur datus par dzīvokļu īpašnieku kopības izveidi. Tāpat informāciju par dzīvokļa īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā var iegūt Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt likumprojektu un izslēgt minēto regulējumu, kā arī attiecīgi precizēt likumprojekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
(3) Dzīvokļu īpašnieku kopībai identifikatoru piešķir Būvniecības valsts kontroles birojs nedēļas laikā pēc dzīvokļu īpašnieku kopības izveides. Identifikatoru veido unikāla 11 zīmju ciparu kombinācija.
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 3.pants paredz, ka dzīvokļu īpašnieku kopībai identifikatoru piešķir Būvniecības valsts kontroles birojs nedēļas laikā pēc datu saņemšanas no Valsts zemes dienesta par dzīvokļu īpašnieku kopības izveidi.
Tieslietu ministrija vērš uzmanību, ka Valsts zemes dienests jau šobrīd nodod Būvniecības valsts kontroles birojam aktuālos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus, līdz ar to Būvniecības valsts kontroles birojs jau šobrīd iegūst visus Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētos datus, tai skaitā datus par dzīvojamās mājas sadali dzīvokļa īpašumos, un var veikt datu analīzi secinājumu izdarīšanai par dzīvokļu īpašnieku kopības izveides iespējamību. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Valsts zemes dienests Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā neuztur datus par dzīvokļu īpašnieku kopības izveidi. Tāpat informāciju par dzīvokļa īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā var iegūt Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.
Attiecīgi minēto regulējumu nepieciešams izslēgt no likumprojekta un attiecīgi precizēt anotāciju.
Tieslietu ministrija vērš uzmanību, ka Valsts zemes dienests jau šobrīd nodod Būvniecības valsts kontroles birojam aktuālos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus, līdz ar to Būvniecības valsts kontroles birojs jau šobrīd iegūst visus Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētos datus, tai skaitā datus par dzīvojamās mājas sadali dzīvokļa īpašumos, un var veikt datu analīzi secinājumu izdarīšanai par dzīvokļu īpašnieku kopības izveides iespējamību. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Valsts zemes dienests Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā neuztur datus par dzīvokļu īpašnieku kopības izveidi. Tāpat informāciju par dzīvokļa īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā var iegūt Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.
Attiecīgi minēto regulējumu nepieciešams izslēgt no likumprojekta un attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
(3) Dzīvokļu īpašnieku kopībai identifikatoru piešķir Būvniecības valsts kontroles birojs nedēļas laikā pēc dzīvokļu īpašnieku kopības izveides. Identifikatoru veido unikāla 11 zīmju ciparu kombinācija.
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam likumprojektā vai notācijā skaidrot panta sestās daļas ietekmi uz trešajām personām. Proti, vai reģistrācijas fakts nedod tiesības dzīvokļu īpašnieku kopībām darboties, piemēram, slēgt darījumus ar trešajām personām, pirms tiek padarītas publiski pieejamas ziņas par dzīvokļu īpašnieku kopību.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Attiecībā uz septīto daļu.
No skaidrojuma anotācijā nav saprotams, ka ir izvērtēts, ka ziņas par kopību pēc tās izbeigšanās nebūs nepieciešamas nekādā, arī ne minimālā apjomā un līdz ar to ziņas ir dzēšamas. Kā arī nav viennozīmīgi skaidrs, vai ir jāizbeidzas visiem dzīvokļu īpašumiem, vai kādam no tiem, kādai daļai no tiem. Piemēram, vai konkrēts dzīvokļa īpašums var izbeigties, ja tiek apvienoti vairāki īpašumi, izveidojot vienu, vai mainīta šā īpašuma plānotā izmantošana?
Aicinām izvērtēt minēto un sniegt skaidrojumu anotācijā, kā arī izvērtēt iespēju nedzēst kopību no dīvokļu īapšumu kopību reģistra, bet pievienot ziņas par datumu, kad dzīvokļu īapšumu kopība izbeigusies.
Papildus lūdzam sniegt skaidrojumu par to, kas šādā gadījumā notiek ar publiski pieejamo informāciju par kopību, kad kopība ir izbeigusies, piemēram, vai tā kļūst nepubliska, vai, piemēram, vai tai ir ierobežotas pieejamības informācijas statuss.
Lūdzam arī skaidrot, vai pirms BVKB dzēsis ziņas par dzīvokļu īpašnieku kopību, tam būs pienākums vērsties pie Uzņēmumu reģistra, lai paziņotu par dzīvokļu īpašnieku kopības izbeigšanos.
Lūdzam sniegt skaidrojumu par informācijas glabāšanas aspektu gan BVKB, gan Uzņēmumu reģistrā.
No skaidrojuma anotācijā nav saprotams, ka ir izvērtēts, ka ziņas par kopību pēc tās izbeigšanās nebūs nepieciešamas nekādā, arī ne minimālā apjomā un līdz ar to ziņas ir dzēšamas. Kā arī nav viennozīmīgi skaidrs, vai ir jāizbeidzas visiem dzīvokļu īpašumiem, vai kādam no tiem, kādai daļai no tiem. Piemēram, vai konkrēts dzīvokļa īpašums var izbeigties, ja tiek apvienoti vairāki īpašumi, izveidojot vienu, vai mainīta šā īpašuma plānotā izmantošana?
Aicinām izvērtēt minēto un sniegt skaidrojumu anotācijā, kā arī izvērtēt iespēju nedzēst kopību no dīvokļu īapšumu kopību reģistra, bet pievienot ziņas par datumu, kad dzīvokļu īapšumu kopība izbeigusies.
Papildus lūdzam sniegt skaidrojumu par to, kas šādā gadījumā notiek ar publiski pieejamo informāciju par kopību, kad kopība ir izbeigusies, piemēram, vai tā kļūst nepubliska, vai, piemēram, vai tai ir ierobežotas pieejamības informācijas statuss.
Lūdzam arī skaidrot, vai pirms BVKB dzēsis ziņas par dzīvokļu īpašnieku kopību, tam būs pienākums vērsties pie Uzņēmumu reģistra, lai paziņotu par dzīvokļu īpašnieku kopības izbeigšanos.
Lūdzam sniegt skaidrojumu par informācijas glabāšanas aspektu gan BVKB, gan Uzņēmumu reģistrā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Attiecībā uz otrās daļas 3.b) apakšpunktu
Anotācijā skaidrots, ka BVKB sniegs Uzņēmumu reģistram informāciju par pārvaldnieka - fiziskās personas personas kodu. Ja personas kods netiek reģistrēts šajā reģistrā, nav saprotams, vai BVKB apstrādā informāciju par personas kodu un kur to glabā vai kā iegūst iesniegšanai Uzņēmumu reģistram. Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu anotācijā.
Anotācijā skaidrots, ka BVKB sniegs Uzņēmumu reģistram informāciju par pārvaldnieka - fiziskās personas personas kodu. Ja personas kods netiek reģistrēts šajā reģistrā, nav saprotams, vai BVKB apstrādā informāciju par personas kodu un kur to glabā vai kā iegūst iesniegšanai Uzņēmumu reģistram. Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam papildināt panta piekto daļu ar risinājumiem par gadījumiem, kad dzīvokļu īpašnieku kopībai nav vai arī nav reģistrēts pārvaldnieks. Šo jautājumu lūdzam risināt kopsakarā ar jautājumu par saziņu ar dzīvokļu īpašnieku kopību.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lai nodrošinātu vienotu izpratni par dzīvokļu īpašnieku kopības izbeigšanos, lūdzam likumā norādīt dzīvokļu īpašnieku kopības izbeigšanās pamatus panta septītajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Saskaņā ar Oficiālo elektronisko adrešu likuma 5. panta pirmās daļas 2. punktu reģistros reģistrētiem subjektiem ir obligāti jāizmanto e-adresei. Ņemot vērā to, ka dzīvojamo māju pārvaldnieki, neskatoties uz to vai tās ir fiziskās vai juridiskās personas, tiek reģistrēti dzīvojamo māju reģistrā, ir pietiekami norādīt, ka saziņa ar pārvaldniekiem notiktu izmantojot e-adresi. Lūdzam veikt attiecīgos labojumus panta piektajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Attiecībā uz piekto daļu
Norādītais likums nenosaka valsts nodevas samaksas kārtību un apmēru.
Turklāt nav parasta prakse valsts nodevas apmēru un samaksas kārtību noteikt likumā.
Līdz ar to lūdzam pārskatīt šo regulējumu, ņemto vērā likuma "Par Latvijas republikas Uzņēmumu reģistru" 2.20 pantā noteikto.
Norādītais likums nenosaka valsts nodevas samaksas kārtību un apmēru.
Turklāt nav parasta prakse valsts nodevas apmēru un samaksas kārtību noteikt likumā.
Līdz ar to lūdzam pārskatīt šo regulējumu, ņemto vērā likuma "Par Latvijas republikas Uzņēmumu reģistru" 2.20 pantā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Attiecībā uz trešo daļu.
Ņemot vērā priekšlikumu un spēkā esošo regulējumu, nav viennozīmīgi skaidrs, kādas ziņas par dzīvokļa īpašnieku kopības patieso labuma guvēju (un attiecīgi - arī par kopību tās identificēšanai) reģistrē JV PLG reģistrā. Līdz ar to aicinām izvērtēt attiecīga regulējuma noteikšanu, piemēram, ietverot atsauci uz papildus nepieciešamajiem grozījumiem anotācijā.
Ņemot vērā priekšlikumu un spēkā esošo regulējumu, nav viennozīmīgi skaidrs, kādas ziņas par dzīvokļa īpašnieku kopības patieso labuma guvēju (un attiecīgi - arī par kopību tās identificēšanai) reģistrē JV PLG reģistrā. Līdz ar to aicinām izvērtēt attiecīga regulējuma noteikšanu, piemēram, ietverot atsauci uz papildus nepieciešamajiem grozījumiem anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. punktu, lūdzam dzēst panta piekto daļu ņemot vērā to, ka deleģējums Ministru Kabinetam par valsts nodevas apmēru un samaksas kārtību ir jau noteikts likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" 2.20 panta otrajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lai nodrošinātu to, ka tiek nosegti visi pienākumi, kas izriet no Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma, tas ir, ne tikai ziņu reģistrācija par dzīvokļu īpašnieku kopības patiesajiem labuma guvējiem, bet arī par pienākumu šīs ziņas atklāt, glabāt un aktualizēt, lūdzam precizēt panta pirmo un ceturto daļu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam papildināt pārejas noteikumus ar 15. punktu, kurā skaidri noregulētu, ar kuru brīdi ziņas par jau pastāvošajām dzīvokļu īpašnieku kopībām tiek padarītas publiski redzamas. Proti, šobrīd pārejas noteikumu 13. punkts nosaka pienākumu Būvniecības valsts kontroles birojam dzīvokļu īpašnieku kopības, kuras izveidotas līdz šā likuma spēkā stāšanās brīdim, reģistrēt līdz 2026. gada 1. aprīlim. Savukārt pārejas noteikumu 14. punkts atsaucas uz šā likuma 15.5 pantā noteikto kārtību dzīvokļu īpašnieku kopības patieso labuma guvēju reģistrēšanai. Šobrīd iztrūkst skaidri noteikts laika periods, kurā būtu nepieciešams dzīvokļu īpašnieku kopības pārstāvim (pārvaldniekam) vērsties Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ar lūgumu reģistrēt patiesos labuma guvējus tādām dzīvokļu īpašnieku kopībām, kuras reģistrēsies saskaņā ar pārejas noteikumu 13. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Iebildumi/ priekšlikumi no Uzņēmumu reģistra puses iekļauti Dzintras Švarcas sniegtajos komentāros.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pie sadaļas "Informācijas glabāšana par dzīvokļu īpašnieku kopībām" ir norādīts, ka par dzīvokļu īpašnieku kopības izbeigšanās faktu uzskatāms brīdis, kad atbilstoši zemesgrāmatas datiem dzīvojamā māja vairs nav sadalīta dzīvokļu īpašumos. Lūdzam izvērtēt vai šis ir vienīgais gadījums, kad dzīvokļu īpašnieku kopība var beigt pastāvēt.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pie sadaļas "Informācijas glabāšana par dzīvokļu īpašnieku kopībām" lūdzam atkārtoti izvērtēt vai ir pamatoti dzēst informāciju no Būvniecības valsts kontroles biroja vestā dzīvokļu īpašnieku kopības reģistra uzreiz pēc dzīvokļu īpašnieku kopības izbeigšanās. Veicot izvērtējumu lūdzam ņemt vērā, ka ziņas par dzīvokļu īpašnieku kopību patiesajiem labuma guvējiem Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā glabās piecus gadus no brīža, kad tiks reģistrētas ziņas par dzīvokļu īpašnieku kopības izbeigšanos.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pie sadaļas "Patieso labuma guvēju noskaidrošanas nepieciešamība" ir norādīts, ka: "Dzīvokļu īpašnieku kopībām patiesā labuma guvējus paredzēts reģistrēt Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajā Juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistrā." Lūdzam precizēt teikumu norādot, ka Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs reģistrē ziņas par dzīvokļu īpašnieku kopības patiesajiem labuma guvējiem.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā dzīvokļu īpašnieku kopības kā tiesību subjekta īpatnējo statusu un tā būtisko ietekmi uz patieso labuma guvēju atklāšanas niansēm lūdzam sniegt detalizētāku skaidrojumu pie sadaļas "Patieso labuma guvēju noskaidrošanas nepieciešamība" pirmā teikuma par dzīvokļu īpašnieku kopības juridisko formu un formas ietekmi uz atklājamo patieso labuma guvēju.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta anotācijā ir norādīts šādi: "Nepieciešamība padarīt publisku piešķirto identifikatoru tikai noteiktam apjomam dzīvokļu īpašnieku kopību saistāms ar diviem aspektiem:
1) ne visas kopības aktīvi iesaistās civiltiesiskajā apritē;
2) patiesā labuma guvēja noskaidrošana saistāma ar subjekta iesaistīšanos civiltiesiskajā apritē, veicot saimniecisko darbību. Tādējādi noteikt kā pienākumu atklāt (padarīt publisku) kopībai tai piešķirto identifikatoru nav samērīgi gadījumos, kad kopība ir pasīva un saimniecisko darbību neveic."
Lūdzam precizēt vai skaidrot dzīvokļu īpašnieku kopībām pastāvošo nepiecieciešamību padarīt publisku piešķirto identifikatoru specifiski sasaitē ar saimnieciskās darbības veikšanu. Veicot precizējumus lūdzam ņemt vērā, ka līdzekļu apgrozība var notikt ne tikai saimnieciskās darbības ietvaros. Proti, saimnieciskās darbības veikšanas pamatā ir peļņas gūšana. Savukārt patieso labuma guvēju atklāšanai nav svarīga tikai saimnieciskā darbība, bet līdzekļu apgrozība vispār.
1) ne visas kopības aktīvi iesaistās civiltiesiskajā apritē;
2) patiesā labuma guvēja noskaidrošana saistāma ar subjekta iesaistīšanos civiltiesiskajā apritē, veicot saimniecisko darbību. Tādējādi noteikt kā pienākumu atklāt (padarīt publisku) kopībai tai piešķirto identifikatoru nav samērīgi gadījumos, kad kopība ir pasīva un saimniecisko darbību neveic."
Lūdzam precizēt vai skaidrot dzīvokļu īpašnieku kopībām pastāvošo nepiecieciešamību padarīt publisku piešķirto identifikatoru specifiski sasaitē ar saimnieciskās darbības veikšanu. Veicot precizējumus lūdzam ņemt vērā, ka līdzekļu apgrozība var notikt ne tikai saimnieciskās darbības ietvaros. Proti, saimnieciskās darbības veikšanas pamatā ir peļņas gūšana. Savukārt patieso labuma guvēju atklāšanai nav svarīga tikai saimnieciskā darbība, bet līdzekļu apgrozība vispār.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pie sadaļas "Kopībai piešķirtā identifikatora publiskošana" lūdzam precizēt pirmo teikumu norādot, ka Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs reģistrē ziņas par dzīvokļu īpašnieku kopības patiesajiem labuma guvējiem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz sadaļā "Informācijas glabāšana par dzīvokļu īpašnieku kopībām" norādīto vēršama uzmanība, ka
patiesā labuma guvēja statusa izbeigšanās ne vienmēr būs saistīta ar kopības izbeigšanos. Tas var izbeigties jebkad, kad beidzas konkrētās personas patiesā labuma guvēja statuss, piemēram, mainās īpašnieku sastāvs bet kopība turpina pastāvēt. Līdz ar to pārvaldniekam ir pienākums sekot līdzi patiesā labuma guvēju sastāv izmaiņām un un izmaiņu gadījumā pieteikt ziņu reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā. Bet gadījumā, kad izbeigsies kopība, tad informāciju Uzņēmumu reģistram pados Būvniecības valsts kontroles birojs. (Vēršama uzmanība, ka likumprojekta sagatavošanas laikā tika saskaņots, ka attiecīgi atlasītus datus Uzņēmumu reģistram pados Būvniecības valsts kontroles birojs.) Vienlaikus nepieciešams pamatojums, uz kāda tiesiskā pamata Uzņēmumu reģistrs reģistrēs ziņas par kopības izbeigšanos. Līdz ar to nepieciešams daudz plašāks skaidrojums un nosakāmi attiecīgi mehānismi, attiecīgi papildināma anotācija.
Papildus atkārtoti aicinām izvērtēt šajā sadaļā norādīto, ka ziņas paredzēts dzēst. Aicinām izvērtēt risinājumu, kas attiecīgām ziņām tiek pievienotas ziņas par datumu, kad dzīvokļu īpašnieku kopība izbeigusies, kā arī skaidrot, kas notiek ar publiski pieejamo informāciju, kad kopība ir izbeigusies, piemēram, vai tā kļūst nepubliska, vai tai uz likuma pamata piemērojams ierobežotas pieejamības informācijas statuss. Ja ziņas tiek dzēstas atbilstoši likumprojektā paredzētajam, nav saprotams, kā varēs nodrošināt datus par patieso labuma guvēju, kuriem noteiktais to glabāšanas termiņš ir 5 gadi atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteitkajam.
patiesā labuma guvēja statusa izbeigšanās ne vienmēr būs saistīta ar kopības izbeigšanos. Tas var izbeigties jebkad, kad beidzas konkrētās personas patiesā labuma guvēja statuss, piemēram, mainās īpašnieku sastāvs bet kopība turpina pastāvēt. Līdz ar to pārvaldniekam ir pienākums sekot līdzi patiesā labuma guvēju sastāv izmaiņām un un izmaiņu gadījumā pieteikt ziņu reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā. Bet gadījumā, kad izbeigsies kopība, tad informāciju Uzņēmumu reģistram pados Būvniecības valsts kontroles birojs. (Vēršama uzmanība, ka likumprojekta sagatavošanas laikā tika saskaņots, ka attiecīgi atlasītus datus Uzņēmumu reģistram pados Būvniecības valsts kontroles birojs.) Vienlaikus nepieciešams pamatojums, uz kāda tiesiskā pamata Uzņēmumu reģistrs reģistrēs ziņas par kopības izbeigšanos. Līdz ar to nepieciešams daudz plašāks skaidrojums un nosakāmi attiecīgi mehānismi, attiecīgi papildināma anotācija.
Papildus atkārtoti aicinām izvērtēt šajā sadaļā norādīto, ka ziņas paredzēts dzēst. Aicinām izvērtēt risinājumu, kas attiecīgām ziņām tiek pievienotas ziņas par datumu, kad dzīvokļu īpašnieku kopība izbeigusies, kā arī skaidrot, kas notiek ar publiski pieejamo informāciju, kad kopība ir izbeigusies, piemēram, vai tā kļūst nepubliska, vai tai uz likuma pamata piemērojams ierobežotas pieejamības informācijas statuss. Ja ziņas tiek dzēstas atbilstoši likumprojektā paredzētajam, nav saprotams, kā varēs nodrošināt datus par patieso labuma guvēju, kuriem noteiktais to glabāšanas termiņš ir 5 gadi atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteitkajam.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt informāciju par projekta ietekmi uz budžetu.
Vēršama uzmanība, ka gan Uzņēmumu reģistram, gan Būvniecības valsts kontroles birojam likumprojektā paredzētā regule'juma ieviešanai un turpmākai nodrošināšanai būs jāizveido un jāuztur informācijas un komunikāciju tehnoloģiju servisi datu apmaiņai un apstrādei, kas prasīs noteiktus finanšu līdzekļus. Līdz ar to anotācija papildināma, norādot arī finanšu resursu avotus.
Vēršama uzmanība, ka gan Uzņēmumu reģistram, gan Būvniecības valsts kontroles birojam likumprojektā paredzētā regule'juma ieviešanai un turpmākai nodrošināšanai būs jāizveido un jāuztur informācijas un komunikāciju tehnoloģiju servisi datu apmaiņai un apstrādei, kas prasīs noteiktus finanšu līdzekļus. Līdz ar to anotācija papildināma, norādot arī finanšu resursu avotus.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Uzņēmumu reģistra ieskatā būs nepieciešamas izmaiņas arī likuma "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" spēkā esošajā regulējumā, lai notietku attiecīgu Uzņēmumu reģistra uzdevumu reģistrēt dzīvokļa īpašnieku kopību un nepieciešamos pasākumus. Spēkā esošā šā likuma 4. panta 5.16. punkts nosaka ļoti konkrētu uzdevumu:
"lai nodrošinātu ziņu pieejamību par juridisko veidojumu patiesajiem labuma guvējiem, pieņem un izskata juridiskā veidojuma pilnvarnieka (pārvaldnieka) iesniegtos dokumentus un pieņem lēmumu par ziņu reģistrēšanu attiecīgajā reģistrā par juridiskā veidojuma patiesajiem labuma guvējiem".
Lai arī tiek virzīti iespējamie grozījumi šajā un citā reguljumā attiecībā uz juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistru, paplašinot tā regulējuma tvērumu (24-TA-2707), spēkā esošais regulējums attiecas tieši uz juridiskajiem veidojumiem.
"lai nodrošinātu ziņu pieejamību par juridisko veidojumu patiesajiem labuma guvējiem, pieņem un izskata juridiskā veidojuma pilnvarnieka (pārvaldnieka) iesniegtos dokumentus un pieņem lēmumu par ziņu reģistrēšanu attiecīgajā reģistrā par juridiskā veidojuma patiesajiem labuma guvējiem".
Lai arī tiek virzīti iespējamie grozījumi šajā un citā reguljumā attiecībā uz juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistru, paplašinot tā regulējuma tvērumu (24-TA-2707), spēkā esošais regulējums attiecas tieši uz juridiskajiem veidojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam precizēt šajā punktā norādīto informāciju, jo sanāksmēs saistībā ar likumprojekta izstrādi piedalījās gan Ekonomikas minsitrijas, gan Tieslietu ministrijas pārstāvji, kā arī pārstāvji no Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra un Būvniecības valsts kontroles biroja.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, ievērojot, ka projekta izpildē būs iesaistīts gan Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs, gan Būvniecības valsts kontroles birojs.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Iebildums
Uzņēmumu reģistra ieskatā projektam būs ietekme uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību, jo iesaistītajām iestādēm būs jāpilnveido savas informācijas sistēmas, jāizstrādā datu apmaiņas servisi. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Likumprojekts nosaka pārvaldnieku, kas ir fiziskas personas, un patieso labuma guvēju personas datu apstrādi, līdz ar ko tiek saskatīta ietekmē uz datu aizsardzību. Ņemot vērā minēto, lūdzam aizpildīt anotācijas 8.1.13. apakšpunktu, norādot tiesisko pamatojumu personu datu apstrādei, proti, spēkā esošo ārējo normatīvo aktu (-us) un tā normu (-as), no kā ir izsecināma nepieciešamība apstrādāt personu datus projektā paredzētajā veidā, kā arī sniedziet īsu un kodolīgu skaidrojumu par paredzēto personu datu apstrādi – kādu datu subjektu un kādus tieši datus paredz apstrādāt projekts, kādos konkrētos nolūkos, datu glabāšanas termiņu un tā pamatojumu. Papildus norādiet, vai dati tiks nodoti citām institūcijām un kādā nolūkā un apjomā.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Uzņēmumu reīgstra ieskatā projektam būs ietkem uz datu aizsardzību, tostarp ņemto vērā, ka paredzēts apstrādāt gan pārvaldnieku datus, gan patieso labuma guvēju datus.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai dzīvokļu īpašnieku kopībai noteiktais pienākums reģistrēties Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu maksātājam nebūtu saistāms analoģiski ar kritērijiem, kas noteikti likumā “Par iedzīvotāju ienākumu nodokli” 11.pantā attiecībā uz fiziskām personām, proti, fiziskas personas darbība kvalificējama kā saimnieciskās darbība, ja tā atbilst vienam no šādiem kritērijiem: 1) darījumu regularitāte un sistemātiskums (trīs un vairāki gadījumi taksācijas periodā vai pieci un vairāki darījumi trijos taksācijas periodos); 2) ieņēmumi no darījuma pārsniedz 14 229 un vairāk euro taksācijas gadā [..]; 3) darbības ekonomiskā būtība vai personas īpašumā esošo lietu apjoms norāda uz sistemātisku darbību ar mērķi gūt atlīdzību.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Attiecībā uz sesto daļu
Ne visām kopībām ir pienākums reģistrēt tās patieso labuma guvēju. Ja atbilstoši likumprojektam visas Dzīvokļu īpašnieku kopību reģistrā ierakstītās ziņas publisko tikai pēc tam, kad ir reģistrēts tās patiesais labuma guvējs, secināms, ka piemēram, ziņas par pārvaldnieka - fiziskās personas e-pasta adresi nevienam nav pieejamas līdz brīdim, kāmēr tiek reģistrēts patiesais labuma guvējs. Vienlaikus var būt nepieciešamība sazināties ar pārvaldnieku, piemēram, ja veic saimniecisko darbību zem noteiktā sliekšņa vai kopība ir darba devējs. Līdz ar to nav skaidrs, kā attiecīgi varēs uzzināt ticamu informāciju par pārvaldnieka e-pasta adresi. Ņemot vērā minēto, aicinām sniegt skaidrdojumu.
Ne visām kopībām ir pienākums reģistrēt tās patieso labuma guvēju. Ja atbilstoši likumprojektam visas Dzīvokļu īpašnieku kopību reģistrā ierakstītās ziņas publisko tikai pēc tam, kad ir reģistrēts tās patiesais labuma guvējs, secināms, ka piemēram, ziņas par pārvaldnieka - fiziskās personas e-pasta adresi nevienam nav pieejamas līdz brīdim, kāmēr tiek reģistrēts patiesais labuma guvējs. Vienlaikus var būt nepieciešamība sazināties ar pārvaldnieku, piemēram, ja veic saimniecisko darbību zem noteiktā sliekšņa vai kopība ir darba devējs. Līdz ar to nav skaidrs, kā attiecīgi varēs uzzināt ticamu informāciju par pārvaldnieka e-pasta adresi. Ņemot vērā minēto, aicinām sniegt skaidrdojumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Attiecībā uz trešo daļu
Anotācijā norādīts, ka BVKB piešķirtajam identifikācijas numurm jāatšķiras no Uzņēmumu reģistra un Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtajiem reģistrācijas numuriem. Aicinām izvērtēt nepieciešamību minēto iekļaut arī regulējumā, kā arī sniegt skaidrojumu, vai minētais izpildīsies arī tad, ja kopība kā darba devējs reģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā, bet neveic tādu saimniecisko darbību, kuras dēļ būtu jāreģistrē tās patiesais labuma guvējs Uzņēmumu reģistrā, bet pēc tam plāno veikt saimniecisko darbību, kas nosaka pienākumu reģistrēt tās patieso labuma guvēju.
Anotācijā norādīts, ka BVKB piešķirtajam identifikācijas numurm jāatšķiras no Uzņēmumu reģistra un Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtajiem reģistrācijas numuriem. Aicinām izvērtēt nepieciešamību minēto iekļaut arī regulējumā, kā arī sniegt skaidrojumu, vai minētais izpildīsies arī tad, ja kopība kā darba devējs reģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā, bet neveic tādu saimniecisko darbību, kuras dēļ būtu jāreģistrē tās patiesais labuma guvējs Uzņēmumu reģistrā, bet pēc tam plāno veikt saimniecisko darbību, kas nosaka pienākumu reģistrēt tās patieso labuma guvēju.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Attiecībā uz otrās daļas 3. punktu.
No Dzīvokļa īpašuma likuma 15.3 panta otrās un astotās daļas secināms, ka kopībai var nebūt pārvaldnieka, vienlaikus nosakot, kura persona vai personas pielīdzināmas valdes loceklim. Līdz ar to aicinām izvērtēt nepieciešamību regulējumu attiecīgi paplašināt vai sniegt skaidrojumu, kā kopībai rīkoties un kas tiek reģistrēts par pārvaldnieku šādā gadījumā.
No Dzīvokļa īpašuma likuma 15.3 panta otrās un astotās daļas secināms, ka kopībai var nebūt pārvaldnieka, vienlaikus nosakot, kura persona vai personas pielīdzināmas valdes loceklim. Līdz ar to aicinām izvērtēt nepieciešamību regulējumu attiecīgi paplašināt vai sniegt skaidrojumu, kā kopībai rīkoties un kas tiek reģistrēts par pārvaldnieku šādā gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Attiecībā uz ceturto daļu
Vēršam uzmanību, ka priekšlikums piedāvātajā redakcijā, ņemot vērā spēkā esošo regulējumu, aptver reģistrāciju. Vinelikus saprtams, ka nepieciešams nodrošināt reģistrētās informācijas pieejamību, pārbaudes utml., līdz ar to norma paplašināma vai iekļaujama atsauce uz papildus nepieciešamo regulējumu.
Vēršam uzmanību, ka priekšlikums piedāvātajā redakcijā, ņemot vērā spēkā esošo regulējumu, aptver reģistrāciju. Vinelikus saprtams, ka nepieciešams nodrošināt reģistrētās informācijas pieejamību, pārbaudes utml., līdz ar to norma paplašināma vai iekļaujama atsauce uz papildus nepieciešamo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Attiecībā uz otro daļu.
Ņemot vērā spēkā esošo regulējumu, aicinām izvērtēt nepieciešamību regulējumu papildināt ar ziņām, ko norāda pieteikumā, piemēram, nosakot, ka tajā norāda visas ziņas, ko par dzīvokļu īpašnieku kopības patiesajiem labuma guvējiem (t.sk., par kopību) reģistrā šajā reģistrā. Alternatīva iespēja - iekļaut norādi anotācijā uz citiem papildus nepieciešamiem n.a. grozījumiem.
Ņemot vērā spēkā esošo regulējumu, aicinām izvērtēt nepieciešamību regulējumu papildināt ar ziņām, ko norāda pieteikumā, piemēram, nosakot, ka tajā norāda visas ziņas, ko par dzīvokļu īpašnieku kopības patiesajiem labuma guvējiem (t.sk., par kopību) reģistrā šajā reģistrā. Alternatīva iespēja - iekļaut norādi anotācijā uz citiem papildus nepieciešamiem n.a. grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai dzīvokļu īpašnieku kopības identifikatora numurs, kas nav publisks, varētu būt pieejams (redzams vai noskaidrojams) trešajām personām, lai celtu prasību tiesā pret kopību? Priekšlikuma mērķis ir pievērst projekta virzītāja uzmanību Dzīvokļa īpašuma likuma 15.1 pantam, kas regulē jautājumu par dzīvokļu īpašnieku kopības pārstāvjiem, proti, apsverams jautājums, vai pret kopību atsevišķos gadījumos nevarētu celt tiesā prasību, norādot tās identifikatora numuru (lai nebūtu jānorāda atbildētāja pusē katrs dzīvokļa īpašnieks)?
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju dzīvokļu īpašnieku kopībai tiks piešķirts automātiski identifikatora numurs, taču šis identifikatora numurs kļūst publisks, ja tiek izpildītas prasības, kas izriet no Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un profilerācijas finansēšanas novēršanas likuma. Tādējādi būs divu veidu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas – ar redzamiem identifikatora numuriem un neredzamiem.
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju dzīvokļu īpašnieku kopībai tiks piešķirts automātiski identifikatora numurs, taču šis identifikatora numurs kļūst publisks, ja tiek izpildītas prasības, kas izriet no Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un profilerācijas finansēšanas novēršanas likuma. Tādējādi būs divu veidu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas – ar redzamiem identifikatora numuriem un neredzamiem.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Latvijas republikas uzņēmumu reģistra nepieciešamība pārliecināties par dzīvokļu īpašnieku kopības pārstāvja - pārvaldnieka kā fiziskās personas identitāti" nepieciesami vairāki precizējumi.
Vēršam uzmanību, ka iestādes pilns nosaukums ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs, kur pirmie trīs vārdi rakstāi ar lielo sākuma burtu.
Attiecībā uz šīs sadaļas pēdējo teikumu vēršam uzmanību, ka personas nekļūdīgai identifikācijai nepietiek ar vienu rādītāju, bet to identificē pēc vairāku ziņu kopuma, piemēram, ne tikai personas koda, bet arī vārda un uzvārda.
Vēršam uzmanību, ka iestādes pilns nosaukums ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs, kur pirmie trīs vārdi rakstāi ar lielo sākuma burtu.
Attiecībā uz šīs sadaļas pēdējo teikumu vēršam uzmanību, ka personas nekļūdīgai identifikācijai nepietiek ar vienu rādītāju, bet to identificē pēc vairāku ziņu kopuma, piemēram, ne tikai personas koda, bet arī vārda un uzvārda.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sasaļā "Patieso labuma guvēju noskaidrošanas nepieciešamība" nav ietverta informācija par ziņu par patieso labuma guvēju publiskumu. Līdz ar to lūdzam attiecīgi papildināt skaidrojumu anotācijā.
Anotācijā arī norādīts: "Piemēram, komercsabiedrībai, kas reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajā Komercreģistrā, tiek izdarīta atzīme par tās patieso labuma guvēju attiecīgajā reģistrā kurā tā rēgistrēta." Vēršam uzmanību, ka komercreģistrā ziņas par patieso labuma guvēju reģistrē, atzīmes netiek izdarītas. Līdz ar to lūdzam precizēt anotčiju, tostarp novēršot pareizrakstības kļūdas.
Anotācijā arī norādīts: "Piemēram, komercsabiedrībai, kas reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajā Komercreģistrā, tiek izdarīta atzīme par tās patieso labuma guvēju attiecīgajā reģistrā kurā tā rēgistrēta." Vēršam uzmanību, ka komercreģistrā ziņas par patieso labuma guvēju reģistrē, atzīmes netiek izdarītas. Līdz ar to lūdzam precizēt anotčiju, tostarp novēršot pareizrakstības kļūdas.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts:
"Lai Būvniecības valsts kontroles birojs kā Būvniecības informācijas sistēmas pārzinis un kopību reģistra uzturētājs padarītu publisku dzīvokļu īpašnieku kopībai piešķirto identifikatoru, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs sagatavos un pielāgos datu servisus."
Šis teikums nav saprotams, proti, nav saprotama Reģistra iesaiste, tās veids un līmenis. Varbūt mērķis bija noteikt, ka, lai Būvniecības valsts kontroles birojs kā Būvniecības informācijas sistēmas pārzinis un kopību reģistra uzturētājs padarītu publisku dzīvokļu īpašnieku kopībai piešķirto identifikatoru, tam jāpārliecinās par dzīvokļu īpašnieku kopības patieso labuma guvēju reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā. Datu iegūšanai tiks izmantots Uzņēmumu reģistra izstrādātais datu izplatīšanas serviss.
"Lai Būvniecības valsts kontroles birojs kā Būvniecības informācijas sistēmas pārzinis un kopību reģistra uzturētājs padarītu publisku dzīvokļu īpašnieku kopībai piešķirto identifikatoru, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs sagatavos un pielāgos datu servisus."
Šis teikums nav saprotams, proti, nav saprotama Reģistra iesaiste, tās veids un līmenis. Varbūt mērķis bija noteikt, ka, lai Būvniecības valsts kontroles birojs kā Būvniecības informācijas sistēmas pārzinis un kopību reģistra uzturētājs padarītu publisku dzīvokļu īpašnieku kopībai piešķirto identifikatoru, tam jāpārliecinās par dzīvokļu īpašnieku kopības patieso labuma guvēju reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā. Datu iegūšanai tiks izmantots Uzņēmumu reģistra izstrādātais datu izplatīšanas serviss.
Piedāvātā redakcija
Lai Būvniecības valsts kontroles birojs kā Būvniecības informācijas sistēmas pārzinis un kopību reģistra uzturētājs padarītu publisku dzīvokļu īpašnieku kopībai piešķirto identifikatoru, tam jāpārliecinās par dzīvokļu īpašnieku kopības patieso labuma guvēju reģistrāciju Uzņēmumu reģistrā. Datu iegūšanai tiks izmantots Uzņēmumu reģistra izstrādātais datu izplatīšanas serviss.
40.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Papildus norādītajam, ka dzīvojamās mājas pārvaldniekam tiek noteikta papildus funkcija - kopības vārdā sniegt ziņas Uzņēmumu reģistram par tās patieso labuma guvēju, Uzņēmumu reģistra ieskatā būtu norādāsm arīdzam, ka pārvaldniekam vispirms ir pienākums noskaidrot patieso labuma guvēju un tad sniegt ziņas par to Uzņēmumu reģistram.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Kā ietekmēta sabiedrības grupa - juridiskā persona norādīta
"Dzīvokļu īpašnieki kā dzīvokļu īpašnieku kopība". Vēršama uzmanība, ka dzīvokļu īpašnieku kopība ir patstāvīgs tiesību subjekts, kas vienlaikus nav tas pats tiesību subjekts, kas anotācijā tiek identificēts kā "dzīvokļu īpšnieku kopība", savukārt dzīvokļa īpašnieki kā patstāvīgi tiesību subjekti var būt gan fiziskās, gan juridiskās personas. Uzņēmumu reģistra ieskatā minētais formulējums pārskatāms.
"Dzīvokļu īpašnieki kā dzīvokļu īpašnieku kopība". Vēršama uzmanība, ka dzīvokļu īpašnieku kopība ir patstāvīgs tiesību subjekts, kas vienlaikus nav tas pats tiesību subjekts, kas anotācijā tiek identificēts kā "dzīvokļu īpšnieku kopība", savukārt dzīvokļa īpašnieki kā patstāvīgi tiesību subjekti var būt gan fiziskās, gan juridiskās personas. Uzņēmumu reģistra ieskatā minētais formulējums pārskatāms.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Aicinām vērtēt un sakaidrot, vai ietekme attieksies arī uz dzīvokļu īpašnieku kopības patiesajiem labuma guvējiem, kuriem būtu jāsniedz informācija un, iespējams, arī dokumenti par savu patiesā labuma guvēja statusu pārvaldniekam.
Piedāvātā redakcija
-
