Atzinums

Projekta ID
23-TA-1199
Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
13.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
14.1.1. ja attiecīgo sabiedrības līdzdalības iespēju organizē valsts tiešās pārvaldes iestāde, informāciju publicē TAP portālā, kā arī izplata citos sabiedrībai pieejamos veidos. Sabiedrības pārstāvis dalības pieteikšanai darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā izmanto TAP portālā šim mērķim izveidotu elektronisko pakalpojumu un autentificējas ar šajā elektroniskajā pakalpojumā pieejamiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
Iebildums
Noteikumu 14.1.1.apakšpunkts paredz iespējas sabiedrības pārstāvjiem pieteikties dalībai darba grupā, konsultatīvajā padomē, uzraudzības padomē vai domnīcā izmantojot tikai TAP portāla elektronisko pakalpojumu. Vēršam uzmanību, ka ne visiem sabiedrības pārstāvjiem ir pieejami tehnoloģiskie risinājumi, lai piekļūtu TAP portāla elektroniskajiem pakalpojumiem. 
Aicinām papildināt noteikumu redakciju, paredzot, ka sabiedrības pārstāvji sabiedrības līdzdalībai var pieteikties arī citos veidos un nodrošināt, ka šādus pieteikumus ir iespējams pievienot TAP portālā manuāli.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
15.2.1. ja apspriedi organizē valsts tiešās pārvaldes iestāde, pieteikšanās dalībai notiek, izmantojot TAP portālā šim mērķim izveidotu elektronisko pakalpojumu un autentificējoties ar šajā elektroniskajā pakalpojumā pieejamiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
Iebildums
Noteikumu 15.2.1.apakšpunkts paredz iespējas sabiedrības pārstāvjiem pieteikties dalībai apspriedē, izmantojot tikai TAP portāla elektronisko pakalpojumu. Vēršam uzmanību, ka ne visiem sabiedrības pārstāvjiem ir pieejami tehnoloģiskie risinājumi, lai piekļūtu TAP portāla elektroniskajiem pakalpojumiem. 
Aicinām papildināt noteikumu redakciju, paredzot, ka sabiedrības pārstāvji dalībai apspriedē var pieteikties arī citos veidos un nodrošināt, ka šādus pieteikumus ir iespējams pievienot TAP portālā manuāli.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
16.2. paziņojumā par publisko apspriešanu norāda atbildīgo amatpersonu un veidu, kādā iesniedzami viedokļi par publiskajai apspriešanai nodoto projektu. Ja publiskā apspriešana tiek organizēta TAP portālā, sabiedrības pārstāvis viedokļa sniegšanai izmanto TAP portālā šim mērķim izveidotu elektronisko pakalpojumu un autentificējas ar šajā elektroniskajā pakalpojumā pieejamiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
Iebildums
Noteikumu 16.3.apakšpunkts paredz, ka, ja publisko apspriešanu organizē valsts tiešās pārvaldes iestāde, tad apspriežamajiem dokumentiem ir jābūt publiski pieejamiem TAP portālā. Savukārt noteikumu 16.2.apakšpunktā ir noteikts, ka publiskās apspriešanas laikā sabiedrības pārstāvis viedokli var sniegt tikai TAP portāla elektroniskajā pakalpojumā. Vēršam uzmanību, ka ne visiem sabiedrības pārstāvjiem ir pieejami tehnoloģiskie risinājumi, lai piekļūtu TAP portāla elektroniskajiem pakalpojumiem. 
Aicinām papildināt noteikumu redakciju, paredzot, ka sabiedrības pārstāvji viedokli par publiskajai apspriešanai nodoto projektu var sniegt arī citos veidos un nodrošināt, ka šādus pieteikumus ir iespējams pievienot TAP portālā manuāli.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
4. Institūcija sabiedrības līdzdalības kārtību piemēro attīstības plānošanas dokumentu projektu un tiesību aktu projektu (turpmāk – projekts) izstrādē. Sabiedrības līdzdalību, atbilstoši iespējām ievērojot šajos noteikumos noteiktās prasības, nodrošina arī citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā, kā arī publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un piedalīties priekšlikumu izstrādē par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Ja projekta izstrādes procesā netiek nodrošinātas sabiedrības līdzdalības iespējas, institūcija lēmumu neiesaistīt sabiedrības pārstāvjus pamato, sniedzot skaidrojumu attīstības plānošanas dokumentā vai tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija), vai paskaidrojuma rakstā.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas šo noteikumu ietvarā tiek izprasts ar jēdzieniem "reformu izstrādes un īstenošanas process", kā arī "publiskā finansējuma plānošana".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
5. Sabiedrības līdzdalības kārtību nepiemēro institūcijas vadības dokumentu plānošanas procesā. 
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas šo noteikumu ietvarā tiek izprasts ar jēdzienu "institūcijas vadības dokumenti".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
11.3. lēmuma pieņemšanas procesā lēmējinstitūcijas noteiktajā kārtībā;
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas šo noteikumu ietvarā tiek saprasts ar jēdzieniem "lēmuma pieņemšanas process" un "lēmējinstitūcija".
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
11.6. attīstības plānošanas dokumenta aktualizācijā.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai ar jēdzienu aktualizācija ir saprotama grozījumu veikšana attīstības plānošanas dokumentā?
Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai šo noteikumu 11.6.punkts nebūtu attiecināms arī uz tiesību aktu aktualizāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
14.1. sabiedrības pārstāvjus izvēlas atklātā procedūrā, laikus publicējot informāciju (1. pielikums) par darba grupas, konsultatīvās padomes, uzraudzības padomes vai domnīcas izveidi un iespējām tajā pieteikties un nodrošinot interešu un viedokļu dažādību:
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas šo noteikumu ietvarā tiek izprasts ar jēdzienu "laikus". 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
15.3. pēc tiešās mērķgrupas (vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu) pieprasījuma vai pēc institūcijas iniciatīvas, ja iespējams, nodrošina sanāksmes un ar to saistīto dokumentu pieejamību un saprotamību tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā formātā.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas šo noteikumu ietvarā tiek izprasts ar vārdiem "pieejamība un saprotamība tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā formātā". 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
16.4. pēc tiešās mērķgrupas (vai organizācijas, kas pārstāv mērķgrupu) pieprasījuma vai pēc institūcijas iniciatīvas, ja iespējams, nodrošina ar publisko apspriešanu saistītās informācijas pieejamību un saprotamību tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā formātā.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas šo noteikumu ietvarā tiek izprasts ar vārdiem "pieejamība un saprotamība tiešajai mērķgrupai nepieciešamajā formātā".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
17. Pēc katra projekta virzības posma publicējams apkopojums (2. pielikums), kurā norādīti visi sabiedrības pārstāvji, kuri piedalījās apspriedē vai publiskajā apspriešanā (pārstāvētā organizācija, viedokļa sniedzēja vārds un uzvārds (ja tas ir norādīts, sniedzot viedokli) vai norāde "fiziska persona" vai "juridiska persona" (ja viedokļa sniedzējs ir vēlējies neatklāt savu identitāti)). Valsts tiešās pārvaldes iestāde apkopojumu publicē TAP portālā un nosūta apspriedes vai publiskās apspriešanas dalībniekiem (vienlaikus informējot par turpmākajām sabiedrības pārstāvju līdzdalības iespējām), kā arī var izplatīt citos sabiedrībai pieejamos veidos. Cita institūcija apkopojumu publicē attiecīgās institūcijas oficiālās tīmekļvietnes sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" un nosūta apspriedes vai publiskās apspriešanas dalībniekiem (vienlaikus informējot par turpmākajām sabiedrības pārstāvju līdzdalības iespējām), kā arī var izplatīt citos sabiedrībai pieejamos veidos. Institūcija informāciju sniedz laikus, nodrošinot, ka sabiedrības pārstāvji var īstenot attiecīgajā projekta virzības posmā pieejamās līdzdalības iespējas.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā plānots nodrošināt informāciju institūciju pārstāvjiem par publiskās apspriešanas dalībnieku kontaktinformāciju, īpaši par publiskās apspriešanas dalībniekiem, kas viedokļus pauduši anonīmi.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
19.4. pēc sabiedrības līdzdalības procesa noslēguma sabiedrības pārstāvjiem, kuri bija iesaistījušies minētajā procesā (neatkarīgi no to līdzdalības veida), laikus nodrošina atgriezenisko saiti (piemēram, atbilde sabiedrības pārstāvim, apkopojums par saņemtajiem priekšlikumiem un turpmāko rīcību ar tiem, protokols).
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas šo noteikumu ietvarā tiek izprasts ar jēdzienu "laikus". 
Piedāvātā redakcija
-