Projekta ID
24-TA-415Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Grozījumi likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām"
Priekšlikums
Ievērojot Finanšu ministrijas 11.10.2024. atzinumā izteikto priekšlikumu (izziņas 30.p.), papildināta anotācija, kurā tiek skaidrots, ka par jaunu aizsargājamo teritoriju veidošanu zemes īpašnieki tiek informēti saskaņā ar likuma “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” (turpmāk – Likums) 11. panta otro daļu, savukārt, par aizsargājamās teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai aizsardzības režīma plānoto maiņu - atbilstoši Likuma 13. panta ceturtajai daļai.
Saskaņā ar minētajos Likuma pantos ietverto regulējumu Dabas aizsardzības pārvalde rakstiski informē zemes īpašnieku par plānoto aizsargājamās teritorijas izveidošanu un nodrošina efektīvu zemes īpašnieku informēšanu par aizsargājamās teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai aizsardzības režīma plānoto maiņu.
Savukārt, pēc tam, kad jau stājies spēkā likums vai Ministru kabineta noteikumi par aizsargājamās teritorijas izveidošanu vai zonējuma noteikšanu, vai robežu izmaiņām, kaut arī Dabas aizsardzības pārvaldes sākotnēji sniegtā informācija par plānotajiem zemes aprobežojumiem var atšķirties no pēc tam likumā un Ministru kabineta noteikumos noteiktajiem, Likums neparedz pienākumu Dabas aizsardzības pārvaldei rakstiski informēt zemes īpašnieku. Turklāt, ir arī situācijas, kad Dabas aizsardzības pārvaldes tīmekļa vietnē “OZOLS” publicētie dati atšķiras no nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem par īpašuma tiesību aprobežojumiem, radot zemes īpašniekam neskaidrības.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt iespēju papildināt Likuma 13.panta piekto daļu, nosakot pienākumu Dabas aizsardzības pārvaldei mēneša laikā pēc tam, kad stājies spēkā likums vai Ministru kabineta noteikumi par aizsargājamās teritorijas izveidošanu vai par aizsargājamās teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai aizsardzības režīma izmaiņām, rakstveidā informēt zemes īpašnieku par attiecīgajiem īpašuma tiesību aprobežojumiem.
Saskaņā ar minētajos Likuma pantos ietverto regulējumu Dabas aizsardzības pārvalde rakstiski informē zemes īpašnieku par plānoto aizsargājamās teritorijas izveidošanu un nodrošina efektīvu zemes īpašnieku informēšanu par aizsargājamās teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai aizsardzības režīma plānoto maiņu.
Savukārt, pēc tam, kad jau stājies spēkā likums vai Ministru kabineta noteikumi par aizsargājamās teritorijas izveidošanu vai zonējuma noteikšanu, vai robežu izmaiņām, kaut arī Dabas aizsardzības pārvaldes sākotnēji sniegtā informācija par plānotajiem zemes aprobežojumiem var atšķirties no pēc tam likumā un Ministru kabineta noteikumos noteiktajiem, Likums neparedz pienākumu Dabas aizsardzības pārvaldei rakstiski informēt zemes īpašnieku. Turklāt, ir arī situācijas, kad Dabas aizsardzības pārvaldes tīmekļa vietnē “OZOLS” publicētie dati atšķiras no nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem par īpašuma tiesību aprobežojumiem, radot zemes īpašniekam neskaidrības.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt iespēju papildināt Likuma 13.panta piekto daļu, nosakot pienākumu Dabas aizsardzības pārvaldei mēneša laikā pēc tam, kad stājies spēkā likums vai Ministru kabineta noteikumi par aizsargājamās teritorijas izveidošanu vai par aizsargājamās teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai aizsardzības režīma izmaiņām, rakstveidā informēt zemes īpašnieku par attiecīgajiem īpašuma tiesību aprobežojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā precizēt informāciju par Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumiem Nr. 655 “Latvijas Nacionālā botāniskā dārza nolikums”, kas ir jau stājušies spēkā.
Piedāvātā redakcija
-