Atzinums

Projekta ID
24-TA-2836
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto kopējo 4.3.5.1.pasākuma 1.kārtas un 5.kārtas īstenošanai plānoto finansējuma apmēru 2027.gadam, jo, sasummējot ESF Plus finansējumu 9 938 610 euro apmērā un nacionālo līdzfinansējumu 1 753 773 euro apmērā, veidojas 11 692 383 euro, nevis 11 692 483 euro. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas tabulu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ministru kabineta 2024. gada 12. marta noteikumu Nr. 173 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju” 4.3.5.1.pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana” pirmās kārtas īstenošanas noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi) grozījumu projekta 13.punktā 4.3.5.1.pasākuma 1.kārtas un 5.kārtas īstenošanai ir noteikts nacionālais līdzfinansējums 7 015 491 euro apmērā, ko veido pašvaldību budžeta un privātais finansējums. Savukārt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā ir atsevišķi norādīts pašvaldību budžeta un privātā finansējuma apmērs sadalījumā pa gadiem. Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas tabulas 1., 2., 3. un 5.punktu, 1.1., 2.1., 2.3., 3.3. un 5.3. apakšpunktu, norādot tikai ESF Plus un pašvaldību budžeta finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
No anotācijā norādītā, ka noteikumu projekts paredz jaunas 4.3.5.1. pasākuma piektās kārtas projektu iesniegumu atlases organizēšanu, kā arī no MK noteikumu 8.2.apakšpukta, kas nosaka projektu iesniegumu atlases piektajai kārtai plānoto un pieejamo finansējumu, secināms, ka projektu iesniegumu atlases piektā kārta tiks organizēta neatkarīgi no projektu iesniegumu atlases pirmās kārtas rezultātiem. Ņemot vērā norādīto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt MK noteikumu 7.punkta redakciju, kas nosaka, ka projektu iesniegumu atlases piektā kārta tiks organizēta, ja pasākuma pirmās kārtas pirmajā projektu iesniegumu uzsaukumā neapstiprina projektu iesniegumus par visu pieejamo šo noteikumu 8. punkta ievaddaļā minēto kopējo attiecināmo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot kā tiks nodrošināta MK noteikumu 37.2 apakšpunktā noteiktā ierobežojuma (transportlīdzekļu iegādi un aprīkošanu atbalsta finansējuma saņēmējam, kurš aprūpes mājās pakalpojumu sniegs pašvaldībā ar zemāko iedzīvotāju blīvumu) izpilde, ņemot vērā, ka pasākuma pirmās un piektās kārtas atlase notiek atsevišķi, dažādā laika periodā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju kā tiks mazināta MK noteikumu 46.13. punkta nosacījumu neievērošanas riska mazināšana, ņemot vērā iespēju jaunu sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūru veidot arī citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, piemēram privātajiem (biedrībām, nodibinājumiem, komersantiem), kam iespējams nav kompetences un kapacitātes pašiem izvērtēt situācijas, kuru rezultātā varētu iestāties nelikumīga komercdarbības atbalsta riski.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 1.panta 19.punkta nosacījumiem var būt gadījumi, kad arī privāto tiesību juridiskas personas ir uzskatāmas par pasūtītājiem Publisko iepirkumu likuma izpratnē, lūdzam izvērtēt, vai ir lietderīgi un korekti MK noteikumu 46.22.apakšpunktā noteikt, ka 16.2.2.apakšpunktā minētie subjekti veicot iepirkumus piemēro Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”, un nepieciešamības gadījumā precizēt MK noteikumu 46.22.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-