Atzinums

Projekta ID
21-TA-288
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka nekustamais īpašums Lakstīgalu ielā 1, Ventspilī, 2023.gadā tiks nodots VAS "Valsts nekustamie īpašumi" valsts vienotā klientu apkalpošanas centra Ventspilī izveides projekta ietvaros.
Ņemot vērā, ka atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 19.septembra rīkojuma Nr.448 "Par nekustamā īpašuma Kuldīgas ielā 2, Ventspilī, pielāgošanu valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un valsts institūciju vajadzībām un nepieciešamo finansējumu nomas maksas, papildu maksājumu, komunālo pakalpojumu, aprīkojuma iegādes un pārcelšanās izdevumu segšanai" 7.punktam uzdots pēc valsts nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 510 0011) Lakstīgalu ielā 1, Ventspilī, atbrīvošanas Finanšu ministrijai (valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi") iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu par valsts nekustamā īpašuma pārdošanu izsolē, lūdzam skaidrot plānotās rīcības maiņu ar minēto nekustamo īpašumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā norādīts: "Absolūto vairākumu nomas ieņēmumu veido nomas maksa, kas noteikta atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 20. februāra noteikumu Nr. 97 "Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi" 3. nodaļas regulējumam, līdz ar to peļņas gūšana uz iznomāšanas pakalpojuma rēķina ir nosacīta."
Vēršam uzmanību, ka, iznomājot publiskas personas mantu publiskai personai vai tās iestādei, kapitālsabiedrībai vai privātpersonai publiskas funkcijas vai deleģēta valsts pārvaldes uzdevuma veikšanai, tiek piemērota Ministru kabineta 2018.gada 20.februāra noteikumu Nr.97 "Publiskas personas mantas iznomāšanas noteikumi" 3.nodaļā noteiktā metodika, kas paredz nomas maksu un papildu maksājumus noteikt tā, lai pilnīgi segtu iznomātāja izdevumus, kas saistīti ar iznomājamā objekta pārvaldīšanu iznomāšanas periodā (minēto noteikumu 69.punkts). Tādējādi tā pēc būtības ir minimālā nomas maksa, kas neparedz peļņas gūšanu. Līdz ar to lūdzam atbilstoši precizēt iepriekš minēto informatīvā ziņojuma teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka informatīvajā ziņojumā minētās vidēja termiņa darbības stratēģijas termiņš (2019. – 2021.gads) ir beidzies, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju par aktuālo stratēģiju (sākot no 2022.gada), ja tāda ir apstiprināta.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka nav ņemts vērā Finanšu ministrijas iebildums,- " svītrot Informatīvā ziņojuma 8.lpp. pēdējā rindkopā minēto, ka “ieviešot šo scenāriju, Ministru kabinetam, pieņemot atbilstošu lēmumu, būtu jānosaka atbilstoši pasākumi efektīvai iepriekšminēto izmaksu uzraudzībai”. Vēršam uzmanību, ka VNĪ kā valsts akciju sabiedrībai ir tiesību aktos noteikts tās darbības uzraudzības ietvars, līdz ar to šāds papildu uzraudzības mehānisms neizriet ne no neviena tiesību akta un ir nodrošināms savstarpējās sadarbības ietvaros" , skaidrojot, ka Informatīvā ziņojuma II. daļas 2. punkta astotajā rindkopā ietvertā informācija ir precīzs konsultanta ziņojuma (1. pielikums) 69. lpp. norādītais.

Ņemot vērā, ka tālāk Informatīvajā ziņojumā nav skaidrots šis konsultantu secinājums, piemēram, vai tas vispār ir īstenojams atbilstoši tiesību aktos noteiktajam uzraudzības ietvaram, lai nodrošinātu skaidrību, lūgums aiz minētā teikuma veidot atsauci, norādot, ka konsultantu izdarītais secinājums ir papildus vērtējams, ņēmot vērā, ka VNĪ kā valsts kapitālsabiedrībai ir tiesību aktos noteikts tās darbības uzraudzības ietvars, līdz ar to šāds papildu uzraudzības mehānisms neizriet ne no neviena tiesību akta un ir nodrošināms savstarpējās sadarbības ietvaros.

 
Piedāvātā redakcija
-