Projekta ID
23-TA-2240Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
30.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka deleģējums Sabiedrības integrācijas fondam nodrošināt valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" īstenošanu ir noteikts Bērnu tiesību aizsardzības likuma 26.panta sestajā daļā, lūdzam precizēt tiesību normu, saskaņā ar kuru izdots noteikumu projekts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekts 3.3. apakšpunktā ir noteikts, ka viens no fonda uzdevumiem ir vismaz reizi gadā veikt aptauju par atbalsta programmas ieguvumiem un ietekmi uz mērķgrupu labklājību.
Ņemot vērā, ka anotācijā nav sniegta sīkāka informācija par to, kādā veidā un kādā apjomā fonds apstrādā mērķgrupu personas datus Noteikumu projekta 3.3. apakšpunktā veiktās aptaujas ietvaros, tad anotācija, ja mērķgrupu personas dati tiks apstrādāti, būtu jāpapildina ar informāciju par to: 1) kādi personas dati tiks apstrādāti, piemēram, e-pasta adrese vai cita kontaktinformācija; 2) kā tiks iegūti personas dati (tiks aizpildīta tiešsaistes aptaujas anketa vai citā veidā); 3) kādi ir nosacījumi dalībai aptaujā (brīvprātīga vai citi nosacījumi); 4) kurā brīdī respondents var neturpināt dalību aptaujā vai atsaukt savu piekrišanu datu izmantošanai; 5) kādos gadījumos personas dati tiks dzēsti un tālākā aptaujā netiks izmantoti; 6) vai aptaujas dati tiks izsniegti trešajām personām; 5) cik ilgi aptaujas dati tiks glabāti; 6) kādi drošības pasākumi tiks īstenoti, lai sargātu personu datus.
Ja aptauja tiks veikta anonīmi, tas būtu jānorada anotācijā.
Ņemot vērā, ka anotācijā nav sniegta sīkāka informācija par to, kādā veidā un kādā apjomā fonds apstrādā mērķgrupu personas datus Noteikumu projekta 3.3. apakšpunktā veiktās aptaujas ietvaros, tad anotācija, ja mērķgrupu personas dati tiks apstrādāti, būtu jāpapildina ar informāciju par to: 1) kādi personas dati tiks apstrādāti, piemēram, e-pasta adrese vai cita kontaktinformācija; 2) kā tiks iegūti personas dati (tiks aizpildīta tiešsaistes aptaujas anketa vai citā veidā); 3) kādi ir nosacījumi dalībai aptaujā (brīvprātīga vai citi nosacījumi); 4) kurā brīdī respondents var neturpināt dalību aptaujā vai atsaukt savu piekrišanu datu izmantošanai; 5) kādos gadījumos personas dati tiks dzēsti un tālākā aptaujā netiks izmantoti; 6) vai aptaujas dati tiks izsniegti trešajām personām; 5) cik ilgi aptaujas dati tiks glabāti; 6) kādi drošības pasākumi tiks īstenoti, lai sargātu personu datus.
Ja aptauja tiks veikta anonīmi, tas būtu jānorada anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 6.1.2.apakšpunkts nosaka, ka fonds pieņem lēmumu par apliecības piešķiršanu, pamatojoties uz personas iesniegumu, ja personas aprūpē vai tās ģimenē ir bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja viņai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa. Savukārt, atbilstoši noteikumu projekta 10.6.apakšpunktā noteiktajam persona izdara atzīmi, ka bērnam ir noteikta invaliditāte vai pilngadīgai personai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa. Pamatojoties uz izdarīto atzīmi, fonds izgūst no attiecīgās informācijas sistēmas informāciju par atbilstību minētajam kritērijam.
Ņemot vērā, ka ir iespējama situācija, kad viena no noteikumu projekta 6.1.1.apakšpunktā minētajām personām var būt bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona ar I un II grupas invaliditāti (vienlaicīgi atbilst noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem), secināms, ka no noteikumu projekta tiesību normām nav saprotama secība, kādā fonds izvērtē personas iesniegumu šādā gadījumā. Turklāt uzskatām, ka īpašu kategoriju personas datu apstrāde atbilstoši Datu regulas 9.pantā noteiktajam būtu iespējama tikai gadījumā, kad persona neatbilst 6.1.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju, ja tas tā ir paredzēts un plānots, ka fonds pieņem lēmumu par apliecības piešķiršanu, ievērojot noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minēto kritēriju secīgu izvērtēšanu, un, ka īpašu kategoriju personas datu apstrāde tiek veikta tikai gadījumā, kad persona neatbilst 6.1.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
Savukārt, ja tas nav tā paredzēts un plānots, tad lūdzam papildināt noteikumu projektu, iestrādājot regulējumu, lai būtu ievērota secība, kādā fonds izvērtē 6.1.apakšpunktā minētos kritērijus, un, lai sensitīvo datu apstrāde būtu veikta tikai gadījumā, kad persona neatbilst 6.1.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
Ņemot vērā, ka ir iespējama situācija, kad viena no noteikumu projekta 6.1.1.apakšpunktā minētajām personām var būt bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona ar I un II grupas invaliditāti (vienlaicīgi atbilst noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem), secināms, ka no noteikumu projekta tiesību normām nav saprotama secība, kādā fonds izvērtē personas iesniegumu šādā gadījumā. Turklāt uzskatām, ka īpašu kategoriju personas datu apstrāde atbilstoši Datu regulas 9.pantā noteiktajam būtu iespējama tikai gadījumā, kad persona neatbilst 6.1.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju, ja tas tā ir paredzēts un plānots, ka fonds pieņem lēmumu par apliecības piešķiršanu, ievērojot noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minēto kritēriju secīgu izvērtēšanu, un, ka īpašu kategoriju personas datu apstrāde tiek veikta tikai gadījumā, kad persona neatbilst 6.1.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
Savukārt, ja tas nav tā paredzēts un plānots, tad lūdzam papildināt noteikumu projektu, iestrādājot regulējumu, lai būtu ievērota secība, kādā fonds izvērtē 6.1.apakšpunktā minētos kritērijus, un, lai sensitīvo datu apstrāde būtu veikta tikai gadījumā, kad persona neatbilst 6.1.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši noteikumu projekta 9. punktam apliecība tiek izsniegta personai, kura iesniegusi iesniegumu un noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minētajām personām no sešu gadu vecuma.
Atbilstoši noteikumu projekta 10.4.apakšpunktam persona, iesniedzot iesniegumu fondā, norāda personas, kurām nepieciešama atsevišķas apliecības izgatavošana saskaņā ar noteikumu projekta 9.2. apakšpunktu, kas ir attiecināms uz noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minētajām personām.
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 9.-10. punktā ietvertajām tiesību normām nav gūstams skaidrs priekšstats par to, vai apliecību var saņemt laulātais un kā viņš to var saņemt (ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektam persona var atbilst noteikumu projekta 6.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem tikai kopā ar laulāto). Ievērojot minēto, noteikumu projekts būtu precizējams, norādot skaidru apliecības saņemšanas procesu laulātajam.
Atbilstoši noteikumu projekta 10.4.apakšpunktam persona, iesniedzot iesniegumu fondā, norāda personas, kurām nepieciešama atsevišķas apliecības izgatavošana saskaņā ar noteikumu projekta 9.2. apakšpunktu, kas ir attiecināms uz noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minētajām personām.
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 9.-10. punktā ietvertajām tiesību normām nav gūstams skaidrs priekšstats par to, vai apliecību var saņemt laulātais un kā viņš to var saņemt (ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektam persona var atbilst noteikumu projekta 6.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem tikai kopā ar laulāto). Ievērojot minēto, noteikumu projekts būtu precizējams, norādot skaidru apliecības saņemšanas procesu laulātajam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Noteikumu projekta 12.1.apakšpunktam fonds apstrādās datus, kas ir izgūstami no attiecīgajām informācijas sistēmām.
No patreizējā formulējuma nav iespējams izsecināt, ka personai un viņas laulātajam (ja attiecināms) tiks apstrādāti personas kods, vārds un uzvārds, kas tiks saņemti no Fizisko personu reģistra.
Proti, no Noteikumu projekta 12.1.2.apakšpunkta ir secināms, ka fonds pārbauda esošo bērnu vai pilngadīgu personu, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, personas kodu, vārdu (vārdus) un uzvārdu. No Noteikumu projekta 12.1.3.apakšpunkta ir secināms, ka fonds pārbauda esošā bērna ar invaliditāti vai pilngadīgas personas, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, personas kodu, vārdu (vārdus) un uzvārdu.
Ievērojot minēto un noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 3.1.2., 3.1.3., 3.1.4., 3.2.1., 3.2.2. un 3.2.3. apakšpunktā minēto, kā arī atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajiem pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam Noteikumu projekta 12.1. apakšpunktu attiecīgi precizēt, norādot, ka fonds no attiecīgajām informācijas sistēmām izgūst arī gan personas, gan laulātā personas kodu, vārdu un uzvārdu.
No patreizējā formulējuma nav iespējams izsecināt, ka personai un viņas laulātajam (ja attiecināms) tiks apstrādāti personas kods, vārds un uzvārds, kas tiks saņemti no Fizisko personu reģistra.
Proti, no Noteikumu projekta 12.1.2.apakšpunkta ir secināms, ka fonds pārbauda esošo bērnu vai pilngadīgu personu, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, personas kodu, vārdu (vārdus) un uzvārdu. No Noteikumu projekta 12.1.3.apakšpunkta ir secināms, ka fonds pārbauda esošā bērna ar invaliditāti vai pilngadīgas personas, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, personas kodu, vārdu (vārdus) un uzvārdu.
Ievērojot minēto un noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 3.1.2., 3.1.3., 3.1.4., 3.2.1., 3.2.2. un 3.2.3. apakšpunktā minēto, kā arī atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajiem pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam Noteikumu projekta 12.1. apakšpunktu attiecīgi precizēt, norādot, ka fonds no attiecīgajām informācijas sistēmām izgūst arī gan personas, gan laulātā personas kodu, vārdu un uzvārdu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Noteikumu projekta 12.1.apakšpunktam fonds apstrādās datus, kas ir izgūstami no attiecīgajām informācijas sistēmām.
No Noteikumu projekta 12.1.2. apakšpunkta nav iespējams izsecināt, vai fonds pārbaudīs personas un viņas laulātā (ja attiecināms) bērnu un pilngadīgu personu, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, dzimšanas datumu.
Saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 6.panta pirmo daļu, iekļaujot Reģistrā ziņas par personu, Pārvalde tai piešķir automātiski ģenerētu individuālu personas kodu. Minētā panta trešās daļas 1. punkts nosaka, ka personas kods ir nemainīgs, izņemot šādus gadījumus:1) personai, kurai personas kods piešķirts līdz 2017. gada 30. jūnijam, tiek precizēts dzimšanas datums [..].
Ievērojot minēto un noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 3.3.4. apakšpunktā minēto, kā arī atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajiem pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam precizēt Noteikumu projekta 12.1.2. apakšpunktu, norādot, ka fonds pārbauda citastarp dzimšanas datumu.
No Noteikumu projekta 12.1.2. apakšpunkta nav iespējams izsecināt, vai fonds pārbaudīs personas un viņas laulātā (ja attiecināms) bērnu un pilngadīgu personu, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, dzimšanas datumu.
Saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 6.panta pirmo daļu, iekļaujot Reģistrā ziņas par personu, Pārvalde tai piešķir automātiski ģenerētu individuālu personas kodu. Minētā panta trešās daļas 1. punkts nosaka, ka personas kods ir nemainīgs, izņemot šādus gadījumus:1) personai, kurai personas kods piešķirts līdz 2017. gada 30. jūnijam, tiek precizēts dzimšanas datums [..].
Ievērojot minēto un noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 3.3.4. apakšpunktā minēto, kā arī atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajiem pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam precizēt Noteikumu projekta 12.1.2. apakšpunktu, norādot, ka fonds pārbauda citastarp dzimšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Noteikumu projekta 12.1.apakšpunktam fonds apstrādās datus, kas ir izgūstami no attiecīgajām informācijas sistēmām.
No Noteikumu projekta 12.1.3. apakšpunkta nav iespējams izsecināt, vai fonds pārbaudīs personas un viņas laulātā (ja attiecināms) bērnu un pilngadīgu personu, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, dzimšanas datumu.
Saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 6.panta pirmo daļu, iekļaujot Reģistrā ziņas par personu, Pārvalde tai piešķir automātiski ģenerētu individuālu personas kodu. Minētā panta trešās daļas 1. punkts nosaka, ka personas kods ir nemainīgs, izņemot šādus gadījumus:1) personai, kurai personas kods piešķirts līdz 2017. gada 30. jūnijam, tiek precizēts dzimšanas datums [..].
Ievērojot minēto un noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 3.3.4. apakšpunktā minēto, kā arī atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajiem pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam precizēt Noteikumu projekta 12.1.3. apakšpunktu, norādot, ka fonds pārbauda citastarp dzimšanas datumu.
No Noteikumu projekta 12.1.3. apakšpunkta nav iespējams izsecināt, vai fonds pārbaudīs personas un viņas laulātā (ja attiecināms) bērnu un pilngadīgu personu, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, dzimšanas datumu.
Saskaņā ar Fizisko personu reģistra likuma 6.panta pirmo daļu, iekļaujot Reģistrā ziņas par personu, Pārvalde tai piešķir automātiski ģenerētu individuālu personas kodu. Minētā panta trešās daļas 1. punkts nosaka, ka personas kods ir nemainīgs, izņemot šādus gadījumus:1) personai, kurai personas kods piešķirts līdz 2017. gada 30. jūnijam, tiek precizēts dzimšanas datums [..].
Ievērojot minēto un noteikumu projekta "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" 3.3.4. apakšpunktā minēto, kā arī atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajiem pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam precizēt Noteikumu projekta 12.1.3. apakšpunktu, norādot, ka fonds pārbauda citastarp dzimšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 13. punktā ir noteikts, ka šo noteikumu 8. punktā minētajā gadījumā fonds, izmantojot informācijas sistēmu sasaistes līdzekļus, pārliecinās par personas tiesībām saņemt apliecību, pārbaudot šo noteikumu 12. punktā minēto informāciju arī attiecībā uz personas laulāto.
Ņemot vērā iepriekš minēto un to, ka personas laulātā datu apstrāde gadījumā, kad persona atbilst visiem 6.punktā minētajiem kritērijiem bez laulātā, nav nepieciešama, citādi šāda personas datu apstrāde varētu tikt vērtēta kā neatbilstoša Datu regulas 5.panta 1.punkta “c” apakšpunktā nostiprinātajam datu minimizēšanas principam, lūdzam noteikumu projekta 12.1.4.apakšpunktā ietvertos vārdus "un viņas laulātajam" svītrot vai precizēt, attiecinot to tikai uz to gadījumu, kad personas laulātā datu apstrāde ir nepieciešama mērķa sasniegšanai.
Ņemot vērā iepriekš minēto un to, ka personas laulātā datu apstrāde gadījumā, kad persona atbilst visiem 6.punktā minētajiem kritērijiem bez laulātā, nav nepieciešama, citādi šāda personas datu apstrāde varētu tikt vērtēta kā neatbilstoša Datu regulas 5.panta 1.punkta “c” apakšpunktā nostiprinātajam datu minimizēšanas principam, lūdzam noteikumu projekta 12.1.4.apakšpunktā ietvertos vārdus "un viņas laulātajam" svītrot vai precizēt, attiecinot to tikai uz to gadījumu, kad personas laulātā datu apstrāde ir nepieciešama mērķa sasniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši noteikumu projekta 17.punktam fonds apliecību izsniedz uz pieciem gadiem personai, kura atbilst 6.punktā kritērijiem, un līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai – bērnam un pilngadīgai personai, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu.
Noteikumu projekta 12.4.apakšpunkts paredz apstrādāt informāciju par termiņu, uz kādu bērnam vai pilngadīgai personai ir noteikta invaliditāte.
Ievērojot minēto un Ministru Kabineta 23.12.2014. noteikumu Nr.805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti" 20.punktā noteikto, secināms, ka bērnam vai pilngadīgai personai noteiktais invaliditātes termiņš var būt īsāks nekā termiņš, uz kuru izsniedzama apliecība atbilstoši noteikumu projekta 17. punktam.
Līdz ar to, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju, kādēļ anotācijā minētais, ka patlaban saskaņā ar MK noteikumos Nr. 352 noteikto apliecību izsniedz uz bērnam noteikto invaliditātes termiņu vai uz pilngadīgai personai noteikto I vai II invaliditātes grupas invaliditātes termiņu, netiks ietverts noteikumu projekta regulējumā. Savukārt, ja ir iespējama situācija, kad noteiktais invaliditātes termiņš var būt īsāks nekā termiņš, uz kuru izsniedzama apliecība atbilstoši noteikumu projekta 17.punktam, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar attiecīgu regulējumu.
Noteikumu projekta 12.4.apakšpunkts paredz apstrādāt informāciju par termiņu, uz kādu bērnam vai pilngadīgai personai ir noteikta invaliditāte.
Ievērojot minēto un Ministru Kabineta 23.12.2014. noteikumu Nr.805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti" 20.punktā noteikto, secināms, ka bērnam vai pilngadīgai personai noteiktais invaliditātes termiņš var būt īsāks nekā termiņš, uz kuru izsniedzama apliecība atbilstoši noteikumu projekta 17. punktam.
Līdz ar to, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju, kādēļ anotācijā minētais, ka patlaban saskaņā ar MK noteikumos Nr. 352 noteikto apliecību izsniedz uz bērnam noteikto invaliditātes termiņu vai uz pilngadīgai personai noteikto I vai II invaliditātes grupas invaliditātes termiņu, netiks ietverts noteikumu projekta regulējumā. Savukārt, ja ir iespējama situācija, kad noteiktais invaliditātes termiņš var būt īsāks nekā termiņš, uz kuru izsniedzama apliecība atbilstoši noteikumu projekta 17.punktam, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar attiecīgu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 19.punkts nosaka, ka noteikumu 18.punktā minētajā gadījumā aizbildnis, audžuģimenes vai specializētās audžuģimenes loceklis fondā iesniedz iesniegumu par apliecības piešķiršanu, kurā norāda ziņas par to, ka tās aprūpē vai tās ģimenē ir šo noteikumu 18.punktā minētās personas.
Kā izriet no Noteikumu projekta 18.punkta, tiesības saņemt apliecību ir arī aizbildnim, audžuģimenei un specializētajai audžuģimenei, kuras aprūpē vai kuras ģimenē atrodas trīs vai vairāk vienas ģimenes bērni, vai šo noteikumu 6.1.1.1. un 6.1.1.3. apakšpunktā minētās personas.
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 55.panta pirmās daļas 1.punktu un 56.panta pirmo daļu administratīvo lietu iestādē ierosina uz iesnieguma pamata, kurā norādāmas iesniedzēja ziņas [..]. Šobrīd no Noteikumu projekta un anotācijas nav saprotams, kā tiks pārbaudīta informācija par aizbildni, audžuģimeni vai specializēto audžuģimeni un kādā apjomā minēto personu dati tiks apstrādāti.
Ievērojot minēto un atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktā noteiktajiem likumības, pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam atbilstoši precizēt Noteikumu projektu vai attiecīgi norādīt atsauci uz Noteikumu projekta pantu un/vai tā daļu (apakšpunktu), saskaņā ar kuru fonds pārbauda informāciju par aizbildni, audžuģimeni vai specializēto audžuģimeni un kādā apjomā minēto personu dati tiks apstrādāti.
Kā izriet no Noteikumu projekta 18.punkta, tiesības saņemt apliecību ir arī aizbildnim, audžuģimenei un specializētajai audžuģimenei, kuras aprūpē vai kuras ģimenē atrodas trīs vai vairāk vienas ģimenes bērni, vai šo noteikumu 6.1.1.1. un 6.1.1.3. apakšpunktā minētās personas.
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 55.panta pirmās daļas 1.punktu un 56.panta pirmo daļu administratīvo lietu iestādē ierosina uz iesnieguma pamata, kurā norādāmas iesniedzēja ziņas [..]. Šobrīd no Noteikumu projekta un anotācijas nav saprotams, kā tiks pārbaudīta informācija par aizbildni, audžuģimeni vai specializēto audžuģimeni un kādā apjomā minēto personu dati tiks apstrādāti.
Ievērojot minēto un atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktā noteiktajiem likumības, pārredzamības un godprātības principiem, lūdzam atbilstoši precizēt Noteikumu projektu vai attiecīgi norādīt atsauci uz Noteikumu projekta pantu un/vai tā daļu (apakšpunktu), saskaņā ar kuru fonds pārbauda informāciju par aizbildni, audžuģimeni vai specializēto audžuģimeni un kādā apjomā minēto personu dati tiks apstrādāti.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 3.punktā ir uzskaitīti fonda uzdevumi.
Anotācijas risinājuma aprakstā (rindkopā precizēti Sabiedrības integrācijas fonda uzdevumi) ir norādīts, ka informācijas sistēmas pārzini, informācijas sistēmā iekļaujamās informācijas apjomu un kārtību, kādā informāciju apstrādā informācijas sistēmā, kā arī nosacījumus piekļuves nodrošināšanai valsts informācijas sistēmā iekļautajai informācijai ir paredzēts noteikt Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" (23-TA-1840). Tādējādi, lai nedublētu normas, kas nosaka šīs valsts informācijas sistēmas pārzini, kā arī sistēmā iekļauto datu glabāšanas termiņus, tad attiecīgi MK noteikumu projektā šīs normas (MK noteikumu nr. 352 3.8.apakšpunkts) nav iekļautas.
Kā izriet no Noteikumu projekta 10. un 12.punkta fonds pēc šo noteikumu 10.punktā minētā iesnieguma saņemšanas izgūst datus no pašas personas un tiešsaistē no attiecīgajām informācijas sistēmām, lai pārbaudītu apliecības saņēmēju atbilstību šo noteikumu minētajiem kritērijiem.
Atbilstoši Datu regulas 5.panta 1.punkta "a" apakšpunktam, jebkurai personas datu apstrādei vajadzētu būt likumīgai un godprātīgai. Fiziskām personām vajadzētu būt pārredzamam tam, ka viņu personas datus vāc, izmanto, aplūko vai citādi apstrādā, un tam, kādā apjomā personas dati tiek vai tiks apstrādāti. Pārredzamības principa pamatā ir prasība, ka visa informācija un saziņa, kas saistīta ar minēto personas datu apstrādi, ir viegli pieejama un viegli saprotama.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Noteikumu projekta 3.punktu, norādot, ka fonds organizē, vada un uztur Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmu.
Anotācijas risinājuma aprakstā (rindkopā precizēti Sabiedrības integrācijas fonda uzdevumi) ir norādīts, ka informācijas sistēmas pārzini, informācijas sistēmā iekļaujamās informācijas apjomu un kārtību, kādā informāciju apstrādā informācijas sistēmā, kā arī nosacījumus piekļuves nodrošināšanai valsts informācijas sistēmā iekļautajai informācijai ir paredzēts noteikt Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmas noteikumi" (23-TA-1840). Tādējādi, lai nedublētu normas, kas nosaka šīs valsts informācijas sistēmas pārzini, kā arī sistēmā iekļauto datu glabāšanas termiņus, tad attiecīgi MK noteikumu projektā šīs normas (MK noteikumu nr. 352 3.8.apakšpunkts) nav iekļautas.
Kā izriet no Noteikumu projekta 10. un 12.punkta fonds pēc šo noteikumu 10.punktā minētā iesnieguma saņemšanas izgūst datus no pašas personas un tiešsaistē no attiecīgajām informācijas sistēmām, lai pārbaudītu apliecības saņēmēju atbilstību šo noteikumu minētajiem kritērijiem.
Atbilstoši Datu regulas 5.panta 1.punkta "a" apakšpunktam, jebkurai personas datu apstrādei vajadzētu būt likumīgai un godprātīgai. Fiziskām personām vajadzētu būt pārredzamam tam, ka viņu personas datus vāc, izmanto, aplūko vai citādi apstrādā, un tam, kādā apjomā personas dati tiek vai tiks apstrādāti. Pārredzamības principa pamatā ir prasība, ka visa informācija un saziņa, kas saistīta ar minēto personas datu apstrādi, ir viegli pieejama un viegli saprotama.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Noteikumu projekta 3.punktu, norādot, ka fonds organizē, vada un uztur Valsts atbalsta programmas "Latvijas Goda ģimenes apliecības programma" informācijas sistēmu.
Piedāvātā redakcija
-