Projekta ID
22-TA-1824Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 238 "Ugunsdrošības noteikumi" 418. punkts (turpmāk - Noteikumi Nr. 238) noteic, ka, ja meža objekta atbildīgā persona apsaimnieko vienlaidu meža zemes platību, kas lielāka par 5000 ha, tā izstrādā meža objekta ugunsdrošības preventīvo pasākumu plānu visam meža objektam un īsteno to. Noteikumu Nr. 238 2.1. apakšpunkts noteic, ka šajos noteikumos termins "atbildīgā persona" atbilst Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 9. pantā minētajam tiesību subjektam. Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 9. panta pirmā daļa noteic, ka par ugunsdrošību objektā ir atbildīgs ēkas, būves, to daļu vai zemesgabala īpašnieks (valdītājs) vai pārvaldnieks, ja tas paredzēts pārvaldīšanas līgumā, bet iznomātā (izīrētā) vai lietošanā nodotā ēkā, būvē, to daļās vai zemesgabalā par ugunsdrošību ir atbildīgs nomnieks (īrnieks) vai cits lietotājs, ja tas paredzēts līgumā. Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 9. panta otrā daļa noteic, ka vairākām personām iznomātā vai lietošanā nodotā ēkā, būvē, to daļās vai zemesgabalā par koplietošanas ugunsdrošības inženiertehnisko sistēmu un aprīkojuma ekspluatāciju atbilstoši ražotāja tehnisko noteikumu un ugunsdrošību regulējošu normatīvo aktu prasībām ir atbildīgs ēkas, būves, to daļu vai zemesgabala īpašnieks (valdītājs) vai pārvaldnieks, ja tas paredzēts pārvaldīšanas līgumā. Tādējādi meža objekta atbildīgā persona Noteikumu Nr. 238 418. punkta izpratnē ne vienmēr ir arī meža objekta īpašnieks.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta sadaļas "Situācija Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā" apakšsadaļas "Meža ugunsapsardzības infrastruktūra" B punkta pirmo rindkopu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta sadaļas "Situācija Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā" apakšsadaļas "Meža ugunsapsardzības infrastruktūra" B punkta pirmo rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informējam, ka Valsts meža dienesta un citu iestāžu sadarbības vispārējos noteikumus noteic Valsts pārvaldes iekārtas likuma VII nodaļa.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta sadaļas "Situācija Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā" apakšsadaļas "Meža ugunsapsardzības infrastruktūra" B punkta pirmo rindkopu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta sadaļas "Situācija Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā" apakšsadaļas "Meža ugunsapsardzības infrastruktūra" B punkta pirmo rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 10.1 panta otrajai daļai meža īpašnieks (valdītājs) pēc Valsts meža dienesta amatpersonas pieprasījuma veic meža ugunsgrēka vietas uzraudzību pēc meža ugunsgrēka likvidācijas.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta sadaļas "Situācija Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā" apakšsadaļas "Meža ugunsgrēka vietas uzraudzība" pirmo rindkopu, nepieciešamības gadījumā papildinot projektu ar informāciju par to, vai Valsts meža dienests 2021. gadā 21% gadījumu pēc meža ugunsgrēka likvidācijas uzraudzīja meža ugunsgrēka vietu ar saviem cilvēku un tehniskajiem resursiem, jo meža īpašnieki (valdītāji) Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā noteiktajā kārtībā neveica meža ugunsgrēka vietas uzraudzību.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta sadaļas "Situācija Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā" apakšsadaļas "Meža ugunsgrēka vietas uzraudzība" pirmo rindkopu, nepieciešamības gadījumā papildinot projektu ar informāciju par to, vai Valsts meža dienests 2021. gadā 21% gadījumu pēc meža ugunsgrēka likvidācijas uzraudzīja meža ugunsgrēka vietu ar saviem cilvēku un tehniskajiem resursiem, jo meža īpašnieki (valdītāji) Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā noteiktajā kārtībā neveica meža ugunsgrēka vietas uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Norādām, ka no projekta satura nav saprotams, kāds ir projekta sadaļas "VUGD esošās situācijas raksturojums" apakšsadaļas "Personāla resursi" devītajā rindkopā sniegtā uzskaitījuma (novecojis autoparks, nepietiekams tehnikas vienību skaits, liels degvielas patēriņš, vecajos automobiļos nevar izvietot pietiekamu glābšanas instrumentu skaitu, autoparks ar augstu CO2 izmešu līmeni, ilgstoši dārgi remonti) mērķis un uz ko šis uzskaitījums norāda.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projektu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt projekta piekto rindkopu ar atsauci uz Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likuma 6. panta pirmās daļas 8. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informējam, ka ar Ministru kabineta 2020. gada 26. augusta rīkojumu Nr. 476 "Par Valsts civilās aizsardzības plānu" apstiprinātā Valsts civilās aizsardzības plāna 7. pielikuma 15. punkts paredz ugunsnedrošā laikposma noteikšanu katru gadu, nenorādot datumu vai mēnesi, līdz kuram ugunsnedrošais laikposms gada ietvaros jānoteic.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta ceturtajā rindkopā minēto.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta ceturtajā rindkopā minēto.
Piedāvātā redakcija
-