Projekta ID
24-TA-1462Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 1.punktā izteikto iebildumu un lūdzam Ekonomikas ministriju noteikumu projektu apstiprināšanai valdībā virzīt pēc vienošanās panākšanas ar Eiropas Komisiju (EK), ņemot vērā, ka par grozījumiem ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam (programma) joprojām turpinās neformālais konsultāciju process ar Eiropas Komisiju (EK) un konceptuāls EK atbalsts programmas grozījumiem par STEP investīciju tvērumam vēl nav panākts. Sadarbībā ar Ekonomikas ministriju turpinās komunikācijas process ar EK un attiecīgi pēc sarunām ar EK par programmā ietveramo STEP investīciju tvērumam vēl var izrietēt papildus nepieciešamie precizējumi noteikumu projektā. Tai skaitā vēršam uzmanību, ka atbilstoši līdzšinējam komunikāciju procesam ar EK ERAF finansējums plānotajam projektam 2.5.1.SAM ietvaros būs garantēti attiecināms tikai tad, ja noteiktā laika posmā (precīzs termiņš vēl saskaņojams ar EK) projekta īstenošanai tiks piesaistīts atbilstošs investors. Attiecīgi aicinām EM izstrādāt attiecīgi prasību/mehānismu ietveršanai regulējumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 6.punktā izteikto komentāru un atkārtoti lūdzam precizēt noteikuma projekta 7. punktā norādīto līdzfinansējuma avotu, valsts budžeta finansējumu aizstājot ar privāto finansējumu kā līdzfinansējuma avotu, vai arī sniegt anotācijā pamatojumu valsts budžeta līdzfinansējuma paredzēšanai. Atkārtoti vēršam uzmanību, ka līdzšinējie nacionālā līmenī pieņemtie lēmumi paredz novirzīt finansējumu STEP investīciju īstenošanai, t.sk. iezīmējot konkrētu ES fondu finansējumu, vienlaikus nepieciešamais līdzfinansējums plānotajam projektu iesniedzējam jānodrošina no saviem (privātajiem) līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka par plānotajām izmaksām ostas loģistikas infrastruktūras izbūves nodrošināšanai Ekonomikas ministrija ir vērsusies Eiropas Komisijā ar jautājumu, attiecīgi aicinām sagaidīt Eiropas Komisijas atbildi un tikai pēc tam virzīt noteikumu projektu apstiprināšanai Ministru kabinetā. Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 18.11. apakšpunktā noteiktās darbības nosaukumu, jo esošā redakcija nesniedz informāciju par plānotajām darbībām, proti, vai plānots ostas loģistikas infrastruktūru izbūvēt no jauna vai rekonstruēt to.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Finanšu ministrijas kā ES fondu vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. “VADLĪNIJAS ATTIECINĀMO IZMAKSU NOTEIKŠANAI EIROPAS SAVIENĪBAS KOHĒZIJAS POLITIKAS PROGRAMMAS 2021.-2027.GADA PLĀNOŠANAS PERIODĀ” 7.3. punktam lūdzam ņemt vērā attiecināmo izmaksu noteikšanai piemērojamo nosacījumu par 30% noslodzi – t.i. noteiktā laika posmā (ne mazāk kā viens mēnesis) vismaz 30% no normālā darba laika katrā mēnesī strādā ar projektu. Tāpat, ja atlīdzība tiek rēķināta pēc faktiskajām izmaksām, tiek noteikts maksimālais ierobežojums tiešajām projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām līdz fiksētajai summai atbilstoši 7.29. punkta 25. zemsvītras atsaucei, projektiem ar tiešajām attiecināmajām izmaksām virs 5 milj. EUR personāla izmaksu ES fondu daļas ierobežojums tiek noteikts kā fiksēta summa līdz 84 787 EUR kalendārajā gadā. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam. Ņemot vēra iepriekšminēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu, ietverot šos nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projektā ietvertās informācijas nav skaidri izsecināmi/ir norādīti savstarpēji pretrunīgi izmaksu un darbību attiecināmības sākuma nosacījumi/ierobežojumi. Pirmkārt, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 63.panta 7.punktu izdevumi, kas kļūst attiecināmi programmas grozījumu rezultātā, ir attiecināmi no dienas, kad Komisijai iesniegts attiecīgs pieprasījums, proti, nav attiecināmas izmaksas, kas radušās pirms ES kohēzijas politikas 2021.-2027.gadam programmas grozījumu iesniegšanas EK.
Otrkārt, vienlaikus, papildu attiecināmības nosacījumi saistoši arī kontekstā ar korektu komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu pasākumā. Attiecīgi lūdzam izteikt noteikuma projekta 21.punktu, piemēram, piedāvātajā redakcijā.
Treškārt, no noteikumu projekta 21. un 23.punkta izriet, ka finansējuma saņēmējs atbalstāmās darbības var uzsākt pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. Savukārt noteikumu projekta 62.punkts nosaka, ja Eiropas Komisija neapstiprina Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam grozījumus ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu, projekts iesniegums netiek apstiprināts vai sadarbības iestāde pārtrauc līgumu par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta.
Tā kā projektu iesniegumu atlasi var izsludināt un izrietoši iesniegt projekta iesniegumu tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā Ministru kabineta noteikumi par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, tad nav viennozīmīgi skaidra noteikumu projekta 63. un 64.punkta integrēšana noteikumos, jo no citām noteikumu projektā ietvertajām tiesību normām (t.sk. protokollēmuma) ir nolasāms, ka projekta iesniedzējs var uzsākt atbalstāmo darbību īstenošanu vēl pirms Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu apstiprināšanu ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu.
Ņemot vērā iepriekšminēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 63. un 64.punktu vai skaidrot minēto noteikumu projekta punktu nepieciešamību un pamatotību, ņemot vērā, ka minētais regulējums rada interpretācijas problēmas sasaistē ar jau noregulētām tiesību normām noteikumu projektā.
Aicinām arī skaidri papildināt anotāciju ar informāciju, kāda ir tālākā secība projekta īstenošanas uzsākšanai, tai skaitā, vai ir plānots apstiprināt 2.5.1.SAM regulējumu un izsludināt projektu iesniegumu atlasi pirms EK lēmuma par programmas grozījumu apstiprināšanu, attiecīgi pārskatot noteikumu projektā un protokollēmumā ietverto regulējumu, lai novērstu pretrunas un nodrošinātu skaidru, izsekojamu darbību un nosacījumu secību.
Vienlaikus, lūdzam noteikumu projekta 62.punktā vārdu "projekts" aizstāt ar vārdiem "projekta iesniegums", tāpat minēto tiesību normu papildināt aiz vārda "līgumu" ar vārdiem "par projekta īstenošanu", nodrošinot atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktajai terminoloģijai un nodrošinot atbilstību tiesību normas mērķim.
Otrkārt, vienlaikus, papildu attiecināmības nosacījumi saistoši arī kontekstā ar korektu komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu pasākumā. Attiecīgi lūdzam izteikt noteikuma projekta 21.punktu, piemēram, piedāvātajā redakcijā.
Treškārt, no noteikumu projekta 21. un 23.punkta izriet, ka finansējuma saņēmējs atbalstāmās darbības var uzsākt pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. Savukārt noteikumu projekta 62.punkts nosaka, ja Eiropas Komisija neapstiprina Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam grozījumus ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu, projekts iesniegums netiek apstiprināts vai sadarbības iestāde pārtrauc līgumu par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta.
Tā kā projektu iesniegumu atlasi var izsludināt un izrietoši iesniegt projekta iesniegumu tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā Ministru kabineta noteikumi par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, tad nav viennozīmīgi skaidra noteikumu projekta 63. un 64.punkta integrēšana noteikumos, jo no citām noteikumu projektā ietvertajām tiesību normām (t.sk. protokollēmuma) ir nolasāms, ka projekta iesniedzējs var uzsākt atbalstāmo darbību īstenošanu vēl pirms Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu apstiprināšanu ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu.
Ņemot vērā iepriekšminēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 63. un 64.punktu vai skaidrot minēto noteikumu projekta punktu nepieciešamību un pamatotību, ņemot vērā, ka minētais regulējums rada interpretācijas problēmas sasaistē ar jau noregulētām tiesību normām noteikumu projektā.
Aicinām arī skaidri papildināt anotāciju ar informāciju, kāda ir tālākā secība projekta īstenošanas uzsākšanai, tai skaitā, vai ir plānots apstiprināt 2.5.1.SAM regulējumu un izsludināt projektu iesniegumu atlasi pirms EK lēmuma par programmas grozījumu apstiprināšanu, attiecīgi pārskatot noteikumu projektā un protokollēmumā ietverto regulējumu, lai novērstu pretrunas un nodrošinātu skaidru, izsekojamu darbību un nosacījumu secību.
Vienlaikus, lūdzam noteikumu projekta 62.punktā vārdu "projekts" aizstāt ar vārdiem "projekta iesniegums", tāpat minēto tiesību normu papildināt aiz vārda "līgumu" ar vārdiem "par projekta īstenošanu", nodrošinot atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktajai terminoloģijai un nodrošinot atbilstību tiesību normas mērķim.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu ietvaros nav atbalstāmas izmaksas un darbības pirms darbu sākuma, ja tās ir radušās pirms Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam grozījumu iesniegšanas EK un projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, izņemot šo noteikumu 18.2., 18.3. un 18.4.apakšpunktā plānotās darbības, kas saistītas ar sagatavošanās darbiem (atļauju saņemšana un priekšizpētes veikšana),ņemot vērā, ka tās nav uzskatāmas par šo noteikumu 3.1.apakšpunktā noteikto darbu sākumu.
Izmaksas par ieguldījumiem ir attiecināmas no iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. Ja darbi pie projekta sākti pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādei, viss projekta iesniegums ir noraidāms.
Izmaksas par ieguldījumiem ir attiecināmas no iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. Ja darbi pie projekta sākti pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādei, viss projekta iesniegums ir noraidāms.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu pasākumā, lūdzam izteikt noteikuma projekta 36.punktu, piemēram, piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētās atbalstāmo darbību izmaksas un šo noteikumu 18.2., 18.3. un 18.4. apakšpunktos minētās sagatavošanas darbu izmaksas, ja tās radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, atbalstāmas saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši anotācijā sniegtajam skaidrojumam, lūdzam precizēt noteikumu projekta 38.punktu, paredzot, ka maksimālā atbalsta intensitāte finansējuma saņēmējam tiek noteikta 50% apmērā no noteikuma projekta 36.punktā iekļauto darbību izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā to, ka par plānotajām izmaksām apakšstaciju izbūves un tīklu jaudas palielināšanas nodrošināšanai Ekonomikas ministrija ir vērsusies Eiropas Komisijā ar jautājumu. Tādēļ aicinām sagaidīt Eiropas Komisijas atbildi un tikai pēc tam virzīt noteikumu projektu apstiprināšanai Ministru kabinetā. Atbilstoši Eiropas Komisijas atbildei gadījumā, ja noteikumu projekta 18.7. un 18.8. apakšpunktos minētajām atbalstāmajām darbībām atbalstu varēs sniegt saskaņā ar citu Komisijas regulas Nr. 651/2014 pantu (piemēram Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b), lūdzam precizēt arī noteikumu projektu kopumā, tai skaitā, noteikumu projekta 46.punktu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu pasākumā, lūdzam papildināt noteikumu projekta 47.punktu ar atsauci uz "ostas infrastruktūras" definīciju (Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 157) punktu) un precizēt arī anotācijā iekļauto atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt informāciju anotācijā par noteikumu projekta 18.2., 18.3. un 18.4. apakšpunktā noteiktajām izmaksām un to atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta apakšpunktos noteiktajām izmaksām. Papildus lūdzam precizēt anotācijā atsauci pie skaidrojuma par ekspertīzes veikšanas izmaksām, jo Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b 2.panta a) apakšpunkta ir ieguldījumi ostu infrastruktūru izbūvē, nomaiņā vai modernizācijā, savukārt 56.b panta 2.punkta b) apakšpunktā ir ieguldījumi piekļuves infrastruktūras izbūvē, nomaiņā vai modernizācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai nodrošinātu tiesību akta dokumentu savstarpēju saskaņotību, aicinām pēc līdzības, kā tas ir norādīts noteikumu projekta 59.punktā, precizēt arī anotācijā ietverto informāciju par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu gadījumā, kad tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr.651/2014 vai Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pēc līdzības kā tas ir norādīts noteikumu projekta 41.punktā, lūdzam precizēt arī anotācijā sniegto skaidrojumu par atbalsta sniedzēja pienākumu pārbaudīt piešķirtā atbalsta apjomu, jo atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam atbalsta sniedzējam ir pienākums pārbaudīt piešķirtā, nevis faktiski saņemtā atbalsta apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā to, ka par plānotajām izmaksām teritorijas atmežošanas nodrošināšanai, kā arī par citām plānotajām izmaksām Ekonomikas ministrija ir vērsusies Eiropas Komisijā ar jautājumu. Tādēļ aicinām sagaidīt Eiropas Komisijas atbildi un tikai pēc tam virzīt noteikumu projektu apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Attiecīgi pēc Eiropas Komisijas atbildes saņemšanas, lai nodrošinātu skaidrību par to, ka teritorijas atmežošanas izmaksas ir atbalstāmas kā ieguldījumi ostas infrastruktūras izbūvē, nomaiņā vai modernizācijā saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta a) apakšpunktu, anotācijā iekļautais skaidrojums būtu precizējams, ietverot tajā atsauci uz konkrēto Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta apakšpunktu.
Attiecīgi pēc Eiropas Komisijas atbildes saņemšanas, lai nodrošinātu skaidrību par to, ka teritorijas atmežošanas izmaksas ir atbalstāmas kā ieguldījumi ostas infrastruktūras izbūvē, nomaiņā vai modernizācijā saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta a) apakšpunktu, anotācijā iekļautais skaidrojums būtu precizējams, ietverot tajā atsauci uz konkrēto Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ekonomikas ministrija kā tiesību akta projekta izstrādātājs noteikumu projekta 39.punktā ir paredzējusi stingrākus nosacījumus attiecībā uz piešķiramajam atbalstam pieļaujamo maksimālo intensitāti nekā to paredz Komisijas regula Nr.2023/2831, aicinām papildināt anotācijas 5.sadaļas 1.tabulu ar attiecīgu atbilstības izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz, ka projekts tiek virzīts par visu plānoto 2.5.1.specifiskā atbalsta mērķa "Ieguldījumi, kas atbalsta STEP mērķu sasniegšanu" finansējumu, t.i., t.sk. arī elastības finansējumu, aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt Ministru kabineta protokollēmuma projekta 3.punktu piedāvātajā redakcijā.
Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par šī punkta nepieciešamību.
Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par šī punkta nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
Atļaut Ekonomikas ministrijai uzsākt 2.5.1.specifiskā atbalsta mērķa "Ieguldījumi, kas atbalsta STEP mērķu sasniegšanu" īstenošanu pirms Eiropas Komisijas lēmuma par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumiem, ar kuriem Programmā tiek paredzētas 2.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Ieguldījumi, kas atbalsta STEP mērķu sasniegšanu investīcijas, kā arī atļaut īstenošanai novirzīt visu 2.5.1.SAM plānoto finansējumu, tai skaitā elastības finansējumu. Ekonomikas ministrijai informēt Ministru kabinetu par priekšlikumiem rīcībai gadījumā, ja Eiropas Komisija neapstiprina minētos Eiropas Komisijas lēmuma par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumiem grozījumus.
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta pamatojumā svītrot atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu, vienlaikus precizējot anotācijas 1.1. sadaļā norādīto informāciju, ņemot vērā, ka noteikumu projekts par šo aspektu ir mainīts, izslēdzot vienkāršoto izmaksu piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā atsauci uz 2.5.1.0. pasākumu "Enerģētiskās neatkarības un atjaunīgās enerģijas kapacitātes celšana", ņemot vērā, ka 2.5.1.SAM "Ieguldījumi, kas atbalsta STEP mērķu sasniegšanu" ietvaros nav plānots izdalīt pasākumus, nepieciešamības gadījumā precizējot citus noteikumu projekta punktus un anotācijā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 11.punktā ietverto atsauci uz noteikumu projekta 10.1.1.apakšpunktu, attiecinot noteikumu projekta 11.punktā ietverto nosacījumu uz visiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.2. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Attiecīgi lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 23.punkta pirmā teikuma lietderību, ņemot vērā, ka tas atbilstoši tiesību normas jēgai un mērķim pārklājas ar noteikumu projekta 21.punkta pirmo teikumu.Tāpat lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 23.punkta otro teikumu, ņemot vērā, ka tas dublē noteikumu projekta 62.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām papildināt noteikumu projekta 27.punktu ar regulējumu, kas nosaka, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
