Atzinums

Projekta ID
21-TA-694
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
24.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Nav skaidrs ar ko atšķiras 3. prim panta 5. un 7. punkts. Lūdzam precizēt attiecīgās normas precīci atspoguļojot parakstīšanās veidu, lai būtu nepārprotami skaidras atšķirības un katra konkrētā punkta būtība. Vēršam uzmanību, ka dokumenta parakstīšana ar nekvalificētu elektronisko parakstu pieļaujama gadījumos, kad attiecīgais dokuments netiek pievienots kā datne, bet tiek veidots attiecīgā pakalpojuma ietvaros. Turklāt šādā gadījumā personai ir jāizmanto piekļuve portālam ar kvalificētiem identifikācijas rīkiem, saskaņā ar Fiziskas personas elektroniskās identifikācijas likumu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt vai svītrot 3. prim panta 6.punktu.
Papildus vēršam uzmanību, ka nepieciešamas salāgot terminoloģiju, kas tiek izmantota attiecībā uz dokumenta parakstīšanu ar jau spēkā esošiem normatīvajiem aktiem. Proti "pašrocīgi" nozīmē arī ar "drošu elektronisko parakstu".
Lūdzam precizēt 3. prim panta 3. punktu. Šobrīd nav skaidra šī punkta izpausme, turklāt VARAM vērš uzmanību, ka šāda paraksta izmantošana no probācijas klientu puses nav atbalstāma, ņemot vērā šādu dokumentu viltošanas (autentiskuma pārbaudes neiespējamības) riskus.
Lūdzam precizēt panta vispārīgo daļu, jo nav skaidrs kā, piemēram, izpaudīsies dokumentu parakstīšana tos saņemot.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. panta otro daļu, ja normatīvajos aktos tas paredzēts, valsts iestāde var sazināties elektroniski un elektronisko dokumentu nosūtīt, izmantojot atbilstošu valsts informācijas sistēmu, vienlaikus nodrošinot attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamību oficiālās elektroniskās adreses kontā.
Piedāvātā redakcija
"(5) Valsts probācijas dienests funkciju izpildē ar probācijas klientu, valsts un pašvaldību iestādēm, fiziskajām un juridiskajām personām var sazināties elektroniski, izmantojot Valsts probācijas dienesta informācijas sistēmu, vienlaikus nodrošinot attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamību oficiālās elektroniskās adreses kontā."
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. panta otro daļu, ja normatīvajos aktos tas paredzēts, valsts iestāde var sazināties elektroniski un elektronisko dokumentu nosūtīt, izmantojot atbilstošu valsts informācijas sistēmu, vienlaikus nodrošinot attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamību oficiālās elektroniskās adreses kontā. Lūdzam izteikt 16.2 panta 2. daļu piedāvātajā redakcijā.
Saskaņā ar paziņošanas likuma 9. panta pirmo prim, otro un trešo daļu dokumentu paziņo uz oficiālo elektronisko adresi Oficiālās elektroniskās adreses likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā, ja adresātam ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts. Dokuments, kas nosūtīts uz oficiālo elektronisko adresi, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas. Dokumentu paziņo ar elektroniskā pasta starpniecību, izmantojot drošu elektronisko parakstu. Šādai dokumenta paziņošanai piemērojamas elektronisko dokumentu apriti regulējošās tiesību normas. Dokumentu var paziņot ar elektroniskā pasta starpniecību, neizmantojot drošu elektronisko parakstu, ja adresāts rakstveidā izteicis vēlmi saņemt dokumentu attiecīgajā veidā vai šāda iespēja paredzēta normatīvajā aktā. Dokumentu paziņo uz personas norādīto elektroniskā pasta adresi. Dokuments, kas sūtīts pa elektronisko pastu, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas. Dokumentu paziņo, izmantojot iestādes pārziņā esošo speciālo tiešsaistes formu, ja adresāts rakstveidā izteicis vēlmi saņemt dokumentu attiecīgajā veidā. Šādai dokumenta paziņošanai piemērojamas elektronisko dokumentu apriti regulējošās tiesību normas. Dokuments, kas paziņots, izmantojot iestādes pārziņā esošo speciālo tiešsaistes formu, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas. Līdz ar to, lūdzam svītrot piedāvāto 163 pantu.
Piedāvātā redakcija
"16.2 pants. E-lietas koplietošanas risinājumu platformas izmantošana
(1) Valsts probācijas dienesta informācijas sistēmā iekļaujamo informāciju apstrādā, izmantojot e-lietas koplietošanas risinājumu platformu.
(2) Valsts probācijas dienests funkciju izpildē ar probācijas klientu, valsts un pašvaldību iestādēm, fiziskajām un juridiskajām personām var nodot un saņemt informāciju, izmantojot e-lietas koplietošanas risinājumu platformu. Nododot informāciju, vienlaikus jānodrošina attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamība oficiālās elektroniskās adreses kontā.
(3) Valsts probācijas dienesta funkciju izpildē iesaistītās fiziskās un juridiskās personas, kā arī probācijas klienti var iesniegt un saņemt dokumentus e- lietas portālā, ja citā normatīvajā aktā šāda elektroniskā saziņa ir pieļaujama."
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam precizēt 16.2 prim panta pirmo daļu. No esošās redakcijas nav skaidrs, ko ietver "apstrāde", kā arī formulējums ir maldinošs, jo liek domāt, ka Valsts probācijas informācijas sistēmā iekļaujamo informāciju apstrādā tikai izmantojot e-lietas koplietošanas risinājumu platformu.
Lūdzam skaidrot, kādas fiziskās un juridiskās personas ir domātas panta otrajā un trešajā daļā, kā arī precizēt redakciju, lai būtu nepērprotami skaidrs, uz ko tas ir attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-