Atzinums

Projekta ID
22-TA-3544
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta neizriet, ka finansējuma saņēmējam būtu noteiktas tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās. Attiecīgi lūdzam vai nu precizēt noteikumu projekta 1.7. apakšpunktu, vai papildināt noteikumu projektu ar attiecīgu normu, kas piešķir finansējuma saņēmējam šādas tiesības, skaidri definējot, no kādām informācijas sistēmām un kādā apjomā pieprasīt datus. Noteikumu projekta 81. punktā ir noteiktas Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un nozares ministrijas tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz MK noteikumu projekta 7.4.apakšpunktā norādītajiem rādītājiem lūdzam noteikt arī skaitliskos mērķus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 7.4.apakšpunktā saglabāt iepriekš noteikto rādītāju termiņu - līdz 2026.gada 30.jūnijam. Tas saskan arī ar MK noteikumu projekta 74.punktā un anotācijā norādīto - Investīcijas ietvaros šo noteikumu 7.punktā minētie rādītāji jāsasniedz līdz 2026.gada 30.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šobrīd 1.2.1.2.i.2 investīcijas īstenošanas noteikumos noteiktās prasības projekta iesniedzējam liecina, ka iesniedzēji plānoti tie paši kompetences centri, kas ir finansējuma saņēmēji 5.1.1.2.i. investīcijas kārtā “Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai kompetences centru ietvaros", tādējādi iesniedzēju loks ir zināms. Turklāt, atbilstoši pieejamam finansējumam un viena projekta iesnieguma maksimālajam finansējumam, ir pietiekams finansējums 8 kompetences centriem, kā rezultātā faktiski nav iespējama konkurence uz pieejamo finansējumu. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt un piemērot vienu no šiem risinājumiem:
1) plānot ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, 1.2.1.2.i.2 investīcijā "Inovatīvu produktu un tehnoloģiju izstrāde" kā projektu iesniedzējus nosakot 5.1.1.2.i. investīcijas kārtas “Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai kompetences centru ietvaros" finansējuma saņēmējus (kas vienlaikus ir ES fondu 2014-2020. gada plānošanas perioda 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros" finansējuma saņēmēji);
2) pārskatīt un atvieglot projekta iesniedzējam noteiktās prasības, nodrošinot iespēju arī citām personām piedalīties konkursā par pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam iekļaut šādu apakšpunktu: "17.4. apliecinājumu, ka projekta iesniedzējs ir izstrādājis iekšējās kontroles sistēmu krāpšanas, korupcijas un interešu konflikta novēršanai".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 17. punktu, nosakot, ka līdz ar projekta iesniegumu iesniedzams arī to personu saraksts, uz kuru saimnieciskās darbības rezultātu datiem tas balstās, lai apliecinātu atbilstību šo noteikumu 28.2. un 28.2. apakšpunktos minētajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka aģentūras lēmuma pieņemšanas termiņu šajā gadījumā nosaka Administratīvā procesa likums, tādēļ lūdzam dzēst noteikumu projekta 18. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.3.3. apakšpunktu, nodrošinot nepārprotamību par atbalstīšanas secību. Saskaņā ar noteikumu projekta 20.3.4. apakšpunktā minēto ir iespējams atbalstīt projektu arī nepilnā apmērā, taču šajā punktā norādīta pretrunīga kārtība, proti, ja kāda projekta atbalstīšanai finansējums nav pietiekams, atbalsta nākamo aiz tā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt iesniedzamās asociācijas atbalsta vēstules saturu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu par to, kas šīs prasības izpildes kontekstā saprotams kā inovāciju projekts, tostarp norādīt, ja ar to saprotami tikai ierobežotu 2014.–2020. gada plānošanas perioda specifiskā atbalsta mērķu projekti.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstība noteikumu projekta 30.2. apakšpunktā noteiktajam tiks vērtēta vērtēšanas kritērija ietvaros (t.i., vērtēšanas laikā pirms vērtēšanas komisijas atzinuma izdošanas). Atkārtota nodokļu parāda neesamības pārbaude projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī nav racionāla. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nav paredzēta rīcība gadījumā, ja projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī projekta iesniedzējam tiktu konstatēts nodokļu parāds.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 30.3.apakšpunktā noteiktos izslēgšanas kritērijus atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22.pantam, kas nacionāli pārņemti no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136.panta.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 3. pielikumā pievienoto projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju kopu ar kritēriju, kas paredz vērtēt atbilstību noteikumu projekta 31. punktā iekļautajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka sadarbības partneris arī tiek izvērtēts atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136.pantā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz iepirkuma veikšanai piemērojamo regulējumu lūdzam arī attiecībā uz šo noteikumu projekta punktu izvērtēt iebildumu, kas pievienots pie noteikumu projekta 67.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā tiks izvērtēti sadarbības pētniecības projekti, ja nepieciešams, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sasaistīt MK noteikumu projekta 39.punktā noteiktās atbalstāmās darbības ar AF plānā noteikto investīcijas mērķi - Pasākumi tādu inovatīvu produktu un tehnoloģiju izstrādei, kas saistīti ar zemu oglekļa emisiju ekonomiku, noturību pret klimata pārmaiņām un pielāgošanos tām.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
2.2.p. nosaka, ka  finansējuma saņēmējs - Kompetences centrs, kas saņem de minimis atbalstu.
Ņemot vērā  Komisijas regulas Nr.  1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktos ierobežojumus lūdzam precizēt šo normu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai sadarbības partnerim varētu piešķirt komercdarbības atbalstu, ir jāievēro Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punkta prasības attiecībā uz stimulējošo ietekmi. Līdz ar to pētniecības projekta darbības sadarbības partneris drīkst uzsākt tikai pēc tam, kad pētniecības projekta pieteikums iesniegts atbalsta sniedzējiestādē (CFLA). Lūdzam atbilstoši koriģēt 40.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pie neatbalstāmajām darbībām iekļaut arī "nenodarīt būtisku kaitējumu" darbības atbilstoši CID noteiktajam attiecībā uz 1.2.1.2.i. investīciju:
Lai nodrošinātu, ka pasākums atbilst Tehniskajiem norādījumiem par principa “nenodarīt būtisku kaitējumu” piemērošanu (2021/C58/01), ar atbilstības kritērijiem, kas ietverti darba uzdevumā gaidāmajiem uzaicinājumiem iesniegt projektus, izslēdz šādu darbību sarakstu: i) darbības, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp pakārtotu izmantošanu; ii) darbības ES emisijas kvotu tirdzniecības sistēmas (ETS) ietvaros, kas panāk tādu prognozēto siltumnīcefekta gāzu emisiju līmeni, kas nav zemāks par attiecīgajām līmeņatzīmēm; iii) darbības, kas saistītas ar atkritumu poligoniem, incineratoriem un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām; un iv) darbības, kuru rezultātā atkritumu ilgtermiņa apglabāšana var radīt kaitējumu videi. Darba uzdevumā papildus nosaka, ka var izvēlēties tikai tās darbības, kas atbilst attiecīgajiem ES un valsts tiesību aktiem vides jomā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidri nodalīt šo noteikumu 44.punkta apakšpunktus, kas attiecas uz atbalsta saņēmēju, kam atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas Regulu Nr.1407/2013 un Komisijas Regulu Nr.651/2014, jo šobrīd, piemēram, 44.1., 44.2., 44.6 apakšpunkti ir pretrunā 44.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atsaukties arī uz šo noteikumu 44.punktu, jo tajā minētas neatbalstāmās nozares un darbības, attiecībā uz kurām jānodrošina izmaksu un darbību nošķiršana.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam 46.1 punkta apakšpunktus papildināt ar atsaucēm uz attiecīgajiem Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.punkta apakšpunktiem, tā lai skaidrs, ar kuru Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.punkta apakšpunktu kuras izmaksas programmas ietvaros tiek atbalstītas (piemēram, pēc analoģijas kā 46.1.7. un 46.1.8.apakšpunktā).
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju tā, lai skaidrs, kādas zemes izmaksas tiks attiecinātas, jo zemei nav amortizācijas izmaksas. Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 25.panta 3.punkta c)apakšpunktam attiecībā uz zemi par attiecināmajām izmaksām ir uzskatāmas komerciālās nodošanas izmaksas vai faktiski veikto kapitālieguldījumu izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai sadarbības partnerim pētniecības projekta izmaksas būtu attiecināmas atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punktam darbības drīkst būt uzsāktas pēc pētniecības projekta iesniegšanas atbalsta piešķīrējiestādē (CFLA). Lūdzam atbilstoši koriģēt 50.punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka sociāli atbildīgi publiskie iepirkumi nav saistīti ar vides prasībām. Prasības attiecībā uz vidi drīzāk būtu saistāmas ar zaļo publisko iepirkumu. Turklāt neviens no šiem jautājumiem (ne zaļais publiskais iepirkums, ne sociāli atbildīgs publiskais iepirkums) nav regulēts un normatīvā regulējuma līmenī arī neattiecas uz iepirkumiem, kas tiek veikti atbilstoši normatīvajos aktos par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem (proti, Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumiem Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem"). Pamatā šie zaļā un sociāli atbildīgā publiskā iepirkuma principi attiecas uz publiskajiem iepirkumiem, kas tiek veikti saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu.
Attiecīgi lūdzam vai nu svītrot šo teikumu vai korekti to precizēt atkarībā no mērķa.

Papildus vēršam uzmanību, ka anotācijā ir minēts, ka "finansējuma saņēmējs, ja nepieciešams, veic sociāli atbildīgo publisko iepirkumu, atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja Vadlīnijām sociāli atbildīga publiskā iepirkuma īstenošanai", kas attiecīgi pilnībā nesakrīt ar noteikumu projekta 58.punktā paredzēto, ņemot vērā, ka noteikumu punktā ir atsauce arī uz vides prasību integrāciju. Tāpat paskaidrojam, ka  Iepirkumu uzraudzības biroja vadlīnijas ir veidotas atbilstoši Publisko iepirkumu likumā paredzētajam regulējumam, bet šajā gadījumā noteikumu projektā paredzēts iepirkumus veikt saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.104, līdz ar to anotācijā ietvertā norāde nav korekta.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. punkta “a” apakšpunkts attiecas uz atbalsta intensitāti fundamentālo pētījumu gadījumā, kas šo noteikumu ietvaros nav paredzēts, savukārt, Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punkta “b” apakšpunkta nosacījumi ir iekļauti šo noteikumu 63.punktā, līdz ar to lūdzam precizēt šo noteikumu 61.punktā dotās atsauces uz Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta attiecīgo punktu apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 36.punktā, kā arī anotācijā ir paredzēts, ka projekta ietvaros finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris iepirkumiem piemēro Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumus Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem", savukārt šajā normā paredzēts uz sadarbības partnera iepirkumiem attiecināt publisko iepirkumu regulējumu.
Attiecīgi, ņemot vērā, ka šobrīd joprojām noteikumu projektā nav konsekvences attiecībā uz normām, kas regulē publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam atkārtoti izvērtēt, kāds publisko iepirkumu regulējums būs piemērojams noteikumu projekta ietvarā veiktiem iepirkumiem. Pēc izvērtējuma veikšanas lūdzam konsekventi precizēt noteikumu projekta normas, kas regulē iepirkumu veikšanu (36., 67.punkts, 78.2.13.apakšpunkts), kā arī anotācijā iekļaut plašāku pamatojumu, precīzi norādāt, kāds iepirkumu veikšanas regulējums būs piemērojams noteikumu projekta ietvarā un kāds tam ir pamatojums (piemēram, ja ir secināts, ka piemērojams Ministru kabineta noteikumu Nr.104 regulējums, anotācijā nepieciešams izvērstāks skaidrojums, kas pamato un apliecina, ka noteikumu projekta ietvarā finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris var būt tikai Ministru kabineta noteikumu Nr.104 subjekts un nepastāv pat teorētiska iespējamība, ka kāds no tiem varētu būt Publisko iepirkumu likuma subjekts).
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kuros gadījumos aģentūrai ir pienākums piesaistīt nozares ministriju projektu maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas procesā, vai precizēt noteikumu projekta 71.2. apakšpunktu, paredzot, ka nozares ministrijas iesaiste maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas procesā ir aģentūras tiesības, nevis pienākums. Vēršam uzmanību, ka šobrīd anotācijā ir skaidrots, kādos gadījumos aģentūra var piesaistīt nozares ekspertus un citu institūciju pārstāvjus, bet ne kādos tai ir pienākums to darīt.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 71.5. apakšpunktu, definējot aģentūras veicamā pētniecības projekta vērtēšanas tvērumu. Precizējums nepieciešams, lai nodrošinātu vērtēšanas funkciju nošķīrumu starp aģentūru un finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija

71.5. izvērtēt pētniecības projektu atbilstoši šo noteikumu projekta 100. punktā noteiktajai kārtībai un ar grozījumiem noslēgtajā līgumā par projekta īstenošanu iekļaut izvērtētos pētniecības projektus finansējuma saņēmēja projektā;
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka par izmaksu attiecināšanas jautājumu pēc 2026.gada, ja līgums noslēgts līdz 2026.gadam, vēl tiks jautāts EK viedoklis. Vienlaikus lūdzam ņemt vērā, ka CID noteiktie rādītāji jebkurā gadījumā jāsasniedz maksimums līdz 2026.gada 31.augustam.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt apakšpunkta pirmo teikumu šādā redakcijā: "pārbaudīt un novērst interešu konfliktu, korupciju un krāpšanu pētniecības projektu vērtēšanā.".
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
7.punktā ir noteikti investīcijas kopējie sasniedzamie rādītāji. Lūdzam izvērtēt šī punkta nepieciešamību. Iespējams, ka mērķis šim punktam ir sasaiste ar 78.2.17.punktu, kur noteikts sasniedzamais rādītājs katra projekta līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Maksājumu grafiks nevar būt piesaistīts kopējiem investīcijas rādītājiem, iespējams, ka sasaiste ir paredzēta ar 78.2.17.punktu, lūdzam precizēt. Vienlaikus, lūdzam izvērtēt maksājuma grafika iesniegšanu ik pa 3 mēnešiem - līdz šim līgums ar finansējuma saņēmēju paredzēja, ka grafiks tiek iesniegts ar kārtējo progresa pārskatu vai pēc nepieciešamības. Papildus, pēc grafika izskatīšanas aģentūra neveic maksājumus, tie tiek veikti pēc progresa pārskatu izskatīšanas un apstiprināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dot atsauci uz izņēmumu šo noteikumu 134. un 135. punktā minēto atbalstu apvienošanas gadījumā, jo tajos gadījumos projektu var uzsākt pēc pieteikumu iesniegšanas visos projektos.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
VID datu bāzē informācija par nodokļu parādiem tiek aktualizēta vidēji 2 darba dienu laikā. Nav saprotams, kādēļ tiek norādīts mēnesis. Uzskatām, ka teikuma daļa "kas nepārsniedz vienu kalendāro mēnesi" ir lieka, aicinām šo teikuma daļu svītrot, jo ir pietiekami, pasakot "pēc pēdējiem VID dienesta publicētajiem pārskatiem".
Piedāvātā redakcija
"vai sadarbības partnerim uz lēmuma par atbalsta piešķiršanas brīdi, pēc pēdējiem Valsts ieņēmumu dienesta publicēto pārskatu pieejamajiem datiem, nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parāds, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāds, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos".
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, jo interešu konflikts ir pārbaudām visiem 101.punktā minētajiem komisijas dalībniekiem. Lūdzam precizēt vai izdalīt atsevišķā punktā nosacījumu, ka pētniecības un zināšanu organizācijas pārstāvi var neiekļaut projektu vērtēšanas komisijā, gadījumā, ja tiek konstatēts interešu konflikts un nav iespējams nodrošināt tāda pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas pārstāvja dalību komisijā, kuram nepastāvētu interešu konflikts.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pētniecības projektiem piešķiramā atbalsta intensitāte atšķiras atkarībā no pētniecības projektā ietverto darbību veida (rūpnieciskie pētījumi / eksperimentālā izstrāde / tehniski ekonomiskā priekšizpēte), tādējādi neatņemams ir detalizēts izvērtējums par projekta darbību atbilstību konkrētai pētniecības kategorijai, lūdzam noteikumu projektā paredzēt, ka zinātnisko ekspertu datubāzē reģistrētu ekspertu piesaiste ir obligāta vai anotācijā skaidrot, kā iespējams nodrošināt kvalitatīvu izvērtējumu par piederību noteiktai pētniecības kategorijai bez zinātnisko ekspertu iesasites.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pievienojamies FM, Juridiskā departamenta
Iepirkumu politikas un valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas politikas nodaļas vadītāja vietnieces I.Cirses sniegtajam atzinumam- iebildumiem piem 36., 58., 67. un 103. punkta.
Papildus vēršam uzmanību - 103.punktā minētā PIL 5.panta izņēmuma piemērošana ir citastarpā atkarīga arī no paredzamās līgumcenas robežvērtības. Attiecībā uz izņēmuma piemērošanu, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka izņēmums būs attiecināms, tikai iekļaujoties paredzamās līgumcenas robežvērtībās.




 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot FM 31.01.2023. atzinuma 63.punktā iekļauto skaidrojumu par Publisko iepirkuma likuma (PIL) 5.panta 12.punkta izņēmuma piemērošanu šajā gadījumā, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka konkrētā izņēmuma piemērošana ir attiecināma tikai uz iepirkumiem, kuri tiek veikti PIL kārtībā, bet nebūs attiecināms uz iepirkumiem, kas tiek veikti, piemēram, saskaņā ar Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumiem Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem".
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas ir "zinātnes organizācija"? Ja ar "zinātnes organizāciju" tiek paredzēta "pētniecības un zinātnes organizācija", tad lūdzam salāgot terminoloģiju visā MK noteikumu projektā. Vienlaikus, šī punkta redakcija ir pretrunā ar 117.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un MK noteikumos iekļaut interešu konflikta definējumu, kas minēts 114., 116. un 117.punktā tikai gadījumā, ja EK šādu definējumu apstiprina ar izstrādāto kompetences centru koncepta dokumentu, pretējā gadījumā aģentūra iebilst pret šādu definējumu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvairīties no šādas interpretācijas, ka interešu konflikta gadījumā eksperti, komisijas dalībnieki nepiedalīsies komisijas sēdēs, kurās tiks apstiprināti saistītu pētniecības projektu rezultāti. Lūdzam aizvietot ar tekstu, ka interešu konflikta situācijā komisijas locekļi, eksperti un finansējuma saņēmēja darbinieki nepiedalīsies pētniecības projektu izvērtēšanā un īstenošanas uzraudzībā, bez vārda "sēdēs".
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ietvert sasaisti ar šo noteikumu ietvaros iekļautajām atbalsta kumulācijas (apvienošanas) normām, kad ir vairāki lēmumi par projekta īstenošanu. Vienlaikus Lūdzam papildināt normu, ka projekta iesniegums aptver Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta prasības.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumos papildināt nosacījumu, ka sadarbības iestāde vērtē komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai), vidējai vai lielai komercsabiedrībai uz komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai nepieciešams noteikumu projektā iekļaut normu par strīdu, kas izriet no civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas, risināšanu, ja atbilstoši noteikumu projekta 73.7.apakšpunktam noteikumi par strīdu risināšanas kārtību tiek iekļauti līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu izpratni par veicamajām darbībām gadījumos, kad tiek konstatēts nelikumīgs komercdarbības atbalsts, lūdzam šo noteikumu 143.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Attiecīgi lūdzam papildināt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
143. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu izpratni par veicamajām darbībām gadījumos, kad tiek konstatēts nelikumīgs komercdarbības atbalsts, lūdzam šo noteikumu 144.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Attiecīgi lūdzam papildināt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
144. Ja, attiecībā uz sadarbības partnerim piešķirto atbalstu, tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. Procenti ir aprēķināmi no dienas, kad nelikumīgais komercdarbības atbalsts pirmo reizi nodots sadarbības partnerim, līdz tā atgūšanas dienai. Finansējuma saņēmējam ir tiesības no sadarbības partnera saņemt kompensāciju atmaksātā nelikumīgā komercdarbības atbalsta (kopā ar procentiem) apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
5.1.2.kritērijs, ja tas nav izslēdzošs, neatbilst pasākuma mērķiem, lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecība uz kritēriju Nr. 1.1. vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 34.punktā nav noteikti izslēgšanas kritēriji.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lai sniegtu visaptverošus komentārus par noteikumu projekta pielikumā ietverto kritēriju kopu, lūdzam iesniegt izskatīšanai arī kritēriju piemērošanas metodikas melnrakstu. Par atsevišķiem kritērijiem ir neiespējami sniegt viedokli, nezinot vērtēšanas tvērumu, tostarp:
- attiecībā uz apgrozījuma un eksporta datu vērtējumā izmantojamajiem datiem gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir nozares asociācija;
- attiecībā uz atbilstību kritērijam par balsstiesību īpatsvaru gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, un to biedru saraksti nav publiski pieejami;
- attiecībā uz projekta vadības pieredzes noteikšanas principiem.
2. Lūdzam dzēst vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.1.1., jo līdzvērtīga satura vērtējums paredzēts arī kritērijā Nr. 2.2.4.
3. Vēršam uzmanību, ka 2.2.6. kritērija 1.5. punktā ietvertie vērtējamie aspekti pārklājas ar 2.2.1. kritērija vērtējumu. Lūdzam atteikties no prasības papildus projekta iesniegumam uzrādīt šo informāciju arī darbības plānā vai dzēst kritēriju Nr. 2.2.1.
4. Projekta risku novērtējums ir obligāta projekta iesnieguma sastāvdaļa, tādēļ lūdzam 2.2.6. kritērija ietvaros atteikties no prasības papildus projekta iesniegumam uzrādīt šo informāciju arī darbības plānā (kritērija 1.6. apakšpunkts), vienlaikus paredzot atsevišķu kritēriju risku novērtējumam.
5. Vēršam uzmanību, ka 2.2.6. kritērija 1.7. punktā ietvertie vērtējamie aspekti pārklājas ar 2.2.7. kritērija vērtējumu. Lūdzam dzēst kritēriju Nr. 2.2.7.
6. Lūdzam izvērtēt, vai šī kvalitātes kritēriju Nr.1. un Nr. 2 kontekstā skatāms tikai projekta iesniedzējs un tā dibinātāji (tātad biedrību gadījumā), bet ne kapitāldaļu turētāji vai citas projekta iesniedzēja apvienotās personas. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Lursoft sagatavotās gada pārskatu statistikas datiem 2022. gadā, piemēram, tikai četrām komercsabiedrībām (trīs no tām - SIA) apgrozījums pārsniedza 1 mljrd. EUR.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 19.lpp. par principu "nenodarīt būtisku kaitējumu" minēta 5.1.1.2.i. investīcija, lūdzam precizēt, tajā skaitā, atbilstoši CID 1.2.1.2.i.2 pasākumam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā 6.lpp. precizēt - 36 000 000 euro ir daļa no 12.rādītāja un, pirmo reizi dokumentā lietojot, lūdzam izmantot pilnu CID nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam anotācijā 1.3.sadaļā skaidrot investīcijas pasākuma finansējuma sadalījumu starp finansējumu pētījumu projektiem un vadības izmaksām atbilstoši MK noteikumu projektā noteiktajam. Norādām, ka atbilstoši MK noteikumu projektam visi 40 000 000 euro netiek piešķirti pētniecības projektu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā precizēt informāciju par valdības deklarāciju (Investīcija ir vērsta uz “Deklarācija par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību” dotā uzdevuma Nr.147…), informācija nav aktuāla.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā iekļaut arī Nacionālo industriālās politikas pamatnostādņu vai citu plānošanas dokumentu kvantitatīvus mērķus, kuriem pienesumu sniegs investīcijas pasākums. Tāpat lūdzam ietvert arī politikas plānošanas dokumentu klimata dimensijas mērķus.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Norādām, ka 1.2.1.2.i.2. pasākuma "Inovatīvu produktu un tehnoloģiju izstrāde" īstenošanai ir paredzēts tikai Atveseļošanas fonda finansējums, attiecīgi lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā atspoguļoto ietekmi uz budžetu, aizpildot 2. un 2.1.punktu, lai budžeta izdevumi būtu vienādi ar 1. un 1.1.punktā norādītajiem budžeta ieņēmumiem, vienlaikus svītrojot finansiālo bilanci 3., 3.1. un 5.punktā un papildinot anotācijas 3.sadaļas 6.punktu ar finansējuma sadalījumu pa gadiem. Vienlaikus vēršam uzmanību uz 6.punktā norādīto, ka investīcijas izdevumu attiecināmības termiņš ir līdz 2027. gada 31.decembrim, savukārt izmaiņu ailēs 2023.-2026.gadā norādītā finansējuma kopsumma jau veido kopējo pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu 40 000 000 euro apmērā, attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā veikt precizējumus. Papildus lūdzam punktā “Cita informācija” svītrot informāciju, ka finansējums tiks pieprasīts, sākot ar 2024.gada 1.ceturksni, ņemot vērā, ka ietekme uz budžetu ir atspoguļota jau ar 2023.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka noteikumu projekta 44.2.apakšpunkta izvērtējumu pret Komisijas regulu Nr.651/2014, ka tas paredz stingrākas prasības, jo Komisijas regulas Nr.651/2014 13.pantā minētais nozaru un darbību ierobežojums ir attiecināms reģionālā atbalsta gadījumā, t.i., ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta mērķi.  
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt MK noteikumu nosaukumu atbilstoši Vadlīnijās informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu norādītajam, redakcionāli precizējot. Kā piemērs, apstiprinātie MK noteikumi - Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka iepriekšējā noteikumu projekta redakcijā bija paredzēts avansa maksājums, lūdzam skaidrot, vai avansa maksājums vairs netiek plānots.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 2.10.apakšpunktu analoģiski kā tas ir noteikts noteikumu projekta 2.4.apakšpunktā, nosakot, kam sadarbības pētniecības projekts tiek iesniegts un kurš to apstiprina. Izvērtējot noteikumu projekta 2.8.apakšpunktu, secināms, ka sadarbības pētniecības projekts tiek iesniegts finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai precizēt noteikumu projekta 5.punktu, proti, vai viss Atveseļošanas fonda finansējums ir paredzēts tikai sadarbības pētniecības projektiem. Noteikumu projekta 2.4. apakšpunktā ir definēts arī "pētniecības projekts".
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām iekļaut anotācijā skaidrojumu, kas tiek saprasts ar "apstiprināt projektus", lai nerastos interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas ir noteikumu projekta 7.4.2.apakšpunktā minētie "izstrādes projekti". Vēršam uzmanību, ka šāds projektu veids nav atrunāts terminoloģijā.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 13.punktu, ņemot vērā, ka regulējums dublē noteikumu projekta 2.2.apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 2. pielikumā esošā darbības plāna forma ir identiska formai, kas projekta iesniedzējam jāiesniedz 5.1.1.2.i "Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai" otrās kārtas projektu iesniegumu atlasē. Ņemot vērā, ka vairākums projektu iesniedzēju abās investīcijās būs vienas un tās pašas personas, aicinām mazināt administratīvo slogu iesniedzējiem un noteikt, ka darbības plāns jāiesniedz tikai gadījumā, ja darbības plāns jau nav iesniegts 5.1.1.2.i investīcijas "Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai" otrās kārtas projektu iesniegumu atlasē.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projekta 17.2.apakšpunktu ar sadarbības pētniecības projektu.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20. punktu, norādot, ka projektu iesniegumu vērtēšanu sāk pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
Piedāvātā redakcija

20. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām projektu iesniegumu vērtēšanas termiņā saņemtos projektu iesniegumus atlasa atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā iekļautajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:
69.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju vienāda punktu skaita gadījumā projektu iesniegumu rindošanu veikt, ņemot vērā attiecīgo rādītāju (apgrozījuma, eksporta apjoma) absolūtās vērtības, nevis atbilstošo punktu skaitu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar noteikumu projekta pielikumā pievienotajiem kritērijiem punktu skaits būs vienāds gan projekta iesniedzējam, kura apgrozījums ir 550 mlj., gan iesniedzējam, kura apgrozījums ir 900 mlj., kas tādējādi radītu nepieciešamību pēc papildu rindošanas pazīmēm.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 26.punktu šādā redakcijā:
"Līgumslēgšanas procesu uzsākt ne vēlāk kā 30 darba dienu laikā pēc atzinuma par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi izdošanas vai lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu."

Piedāvātā redakcija
Līgumslēgšanas procesu uzsākt ne vēlāk kā 30 darba dienu laikā pēc atzinuma par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi izdošanas vai lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
71.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 27. punktu, norādot, ka nozares ministrija, izvērtējot lietderību, var rosināt jauna uzsaukuma organizēšanu. Vēršam uzmanību, ka atsevišķos gadījumos jauna uzsaukuma organizēšana nav samērīga, tostarp gadījumos, ja atlikušais finansējums ir neliels un nepārprotami nepietiekams cita projekta īstenošanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
lūdzam izteikt sekojošā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
tās ir sabiedrības ar ierobežotu atbildību, kas reģistrētas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai biedrības, kas reģistrētas Biedrību un nodibinājumu reģistrā, vismaz piecus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
73.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikuma projekta 28.4.apakšpunktu, no kā tiek rēķināta kopējā summa. Vienlaikus lūdzam skaidrot, kā tiks pārbaudīta pieredze saistībā ar komercdarbības atbalsta normu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta visā 33.punktā vārdus "finansējuma saņēmējs" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "projekta iesniedzējs" (attiecīgā locījumā). Saskaņā ar noteikumu projekta 2.2.apakšpunktu finansējuma saņēmējs ir juridiska persona, kurai projekta iesniegums ir apstiprināts un piešķirts Atveseļošanas fonda finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 39.1. apakšpunktā noteikts, ka finansējumu piešķir "sadarbības partneru darbībām" savukārt 39.1.3. noteiktais maksimālais finansējuma apjoms noteikts finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
39.1.3. pētniecības projektu vērtēšanas komisijas izvērtētai ekonomiskai priekšizpētei pētniecības projektiem, kuru kopsumma pārsniedz 250 000 euro, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 87. punktā minētajai definīcijai, par kuru saņemts labvēlīgs aģentūras lēmums par atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem. Maksimālais finansējuma apjoms nepārsniedz 300 000 euro gadā vienam pētniecības projektam.
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt, vai noteikumu projekta 71.3.apakšpunktā minētais uzdevums un citi uzskaitītie uzdevumi ir Ministru kabineta noteikumu tvērums un mērķis. Labas sadarbības un konsultāciju pieejamības princips atbilst Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izvirzītajai stratēģijai sadarbībā ar klientiem, līdz ar to nav nepieciešams atrunāt noteikumos. 
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izteikt 78.2.15.apakšpunkta ievaddaļu šādā redakcijā: "ne vēlāk kā mēnesi pēc šo noteikumu 13.punktā minētā līguma parakstīšanas, bet ne vēlāk kā līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam, iesniegt Aģentūrai iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas un interešu konflikta novēršanai, ietverot tajā:"
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt punkta papildināšanu ar šādu apakšpunktu: "78.2.15.9. kārtību, kādā piemērojama disciplināratbildība."
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šī punkta iekļaušanu 7.punkta aprakstā, paredzot, kā sasniedzamo rādītāju katra projekta līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
lūdzam MKN izmantot vienādu terminoloģiju - "maksājuma pieprasījums" vietā  "progresa pārskats"
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
1. lūdzam izteikt 86.p. sekojošā redakcijā:
2. lūdzam MKN izmantot vienādu terminoloģiju - "maksājuma pieprasījums" vietā  "progresa pārskats"
Piedāvātā redakcija
[..] Projekta īstenošanas laikā kompetences centrs var saņemt ātrāku maksājumu  bez bankas garantijas  līdz 75 procentus no aģentūrai iesniegtā progresa pārskata, pirms aģentūra ir pabeigusi attiecīgā progresa pārskata izvērtēšanu. Ātrāka maksājuma apjomu aģentūra nosaka, izvērtējot projekta risku, tai skaitā ņemot vērā statistiku par to, kāda daļa no finansējuma saņēmēja iepriekš iesniegtajiem progresa pārskatiem pēc aģentūras veiktajām pārbaudēm tika atzīta par atbilstošu un attiecīgi veikta izmaksa.
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šī punkta redakciju - pēc šī brīža redakcijas secinām, ka zinātniskā virziena vadītājs piesaistāms obligāti. Lai dotu finansējuma saņēmējam un komisijai izvēles iespējas, lūdzam papildināt tekstu ar "ja nepieciešams"
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju MK noteikumu projektā iekļaut īsu aprakstu par nosacījumiem, kādi uzdevumi ir paredzēti VARAM pārstāvim komisijā. 105.punktā ir norādīti nozares ministrijas pārstāvja pienākumi, taču nekur tekstā netiek norādīti VARAM pārstāvja pienākumi, atbildība.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 118.punktu pirms vārda "eksperti" arī ar vārdiem "sadarbības partneris" .
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 146.punktu ar personām/iestādēm, uz kurām attiecīgais nosacījums ir attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
86.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā pievienot EM iepriekš iesniegto aprēķinu ar skaidrojumu par 12.rādītāja jauno apmēru, kas tika nosūtīts EK, kā atbilde uz EK jautājumu.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā aprakstīt investīcijas pasākuma sasaisti un ietekmi uz īstenojamo reformu un investīciju virzienu 1.2. atbilstoši AF plānā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-