Projekta ID
22-TA-2012Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā divās vietās norādīto informāciju par projektam paredzēto kopējo ERAF finansējumu un valsts budžeta finansējumu, jo, saskaitot pa gadiem anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju, tas attiecīgi veidojas 880 107 euro un 155 312 euro. Vienlaikus lūdzam aiz skaitļa “880 106” un skaitļa “155 313” lietot vārdu “euro”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Attiecībā par anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju par plānoto izdevumu palielinājumu 298 283 euro apmērā projekta īstenošanas nodrošināšanai 2023.gadam lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu, norādot, no kādiem līdzekļiem plānots nodrošināt minētos izdevumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta (14.lpp.) septītajā rindkopā sniegto informāciju, jo nav saprotams, kādā normatīvajā aktā un kādus grozījumus paredzēts veikt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto, ka, sagatavojot bāzes izdevumus 2023.gadam, plānots veikt izdevumu palielinājumu par 198 283 euro projekta īstenošanas nodrošināšanai 2023.gadam, jo saskaņā ar MK 18.03.2022. rīkojumu Nr.169 “Par likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” un likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” sagatavošanas grafiku” informatīvā ziņojuma "Par valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta bāzi 2023., 2024. un 2025. gadam" izskatīšana Ministru kabinetā paredzēta jau š.g. 4.oktobrī.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto, ka projekta īstenošana paredzēta ES fondu finansējuma ietvaros, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, lai nepārprotami būtu saprotams, ka noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošana tiks nodrošināta ERAF projektam Nr.2.2.1.1/19/I/008 “Deinstitucionalizācijas procesu atbalsta informācijas sistēma (2.kārta)” paredzētā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta pirmo rindkopu, jo nav saprotams, kāds projekts paredz palielināt apakšprogrammas 2.2.1.1/19/I/008 - Deinstitucionalizācijas procesu atbalsta informācijas sistēma (2.kārta) pieejamo kopējo finansējumu par 100 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta “Nr.2.2.1.1/19/I/008 “Deinstitucionalizācijas procesu atbalsta informācijas sistēma (2.kārta)”” finansējumu, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 2., 4. un 5.ailes 1., 3.punktu un 1.1., 3.1.apakšpunktu, norādot ERAF finansējumu 1.punktā un 1.1.apakšpunktā un valsts budžeta finansējumu 3.punktā un 3.1.apakšpunktā, kā arī attiecīgi aizpildot 5.punktu un 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēmu lietošanā un datu ievades nodrošināšanā ir iesaistītas pašvaldības (sociālie dienesti, bāriņtiesas), uzskatam, ka svarīgs ir Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Grozījumi 17.3. apakšpunktā paredz, ka noteikumu 13.6 5. apakšpunktā minētos datus par personas invaliditāti un ziņas par personu, kurai piešķirts trūcīgas personas statuss, informācijas sistēmā sniedz pašvaldību sociālie dienesti. Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu, kāpēc datus par personas invaliditāti (periods, apliecības numurs un izsniegšanas datums, invaliditātes grupa, uc.) informācijas sistēmā jāsniedz pašvaldību sociāliem dienestiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 29.punktam, kas paredz papildināt MK noteikumus Nr.587 ar 17.20.apakšpunktu, noteikts, ka informācijas sistēmai nepieciešamās ziņas par noteikumu 13.6 2.apakšpunktā minēto informāciju sniedz Nacionālais veselības dienests, uzskatām, ka par noteikumu projekta minēto punktu būtisks ir Veselības ministrijas viedoklis.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” punktā “Problēmas apraksts” (8.lpp.) lietoto vārdu “ekonomikajā”.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” punktā “Risinājuma apraksts” (7.lpp.) lietotā skaitļa un vārda “12.10.punktu” vietā lietot skaitli un vārdu “12.10.apakšpunktu”.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot resora nosaukumu, kura valsts pamatbudžeta apakšprogrammā 62.07.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) īstenotie projekti labklājības nozarē (2014-2020)” tiek plānots projekta finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu projekta 1.punktam, kas paredz MK noteikumu Nr.587 11.punktu izteikt citā redakcijā, noteikts, ka personu reģistrā iekļauj ziņas par valsts finansētu tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu, savukārt atbilstoši noteikumu projekta 16.punktam, kas paredz papildināt MK noteikumus Nr.587 ar 13.6 punktu, noteikts informācijas sistēmas sadaļā “Personu reģistrs” iekļaut datus par valsts budžeta finansētā tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu un valsts budžeta finansētā tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma saņemšanu. Līdz ar to lūdzam izvērtēt, vai nebūtu salāgojama minētā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 1.punktā, kas paredz MK noteikumu Nr.587 11.punktu izteikt citā redakcijā, tiek uzskaitīti pakalpojumi vienskaitlī, lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 1.punktu, vārda “līdzfinansētiem” vietā lietojot vārdu “līdzfinansētu”, kā arī vārda “pakalpojumiem” vietā lietojot vārdu “pakalpojumu”.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumos Nr.587 nav 12.8.13.1.apakšpunkta, lūdzam precizēt noteikumu projekta 22.punktu, kas paredz izteikt MK noteikumu Nr.587 17.13.apakšpunktu citā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 28.punktā, kas paredz MK noteikumus Nr.587 papildināt ar 17.19.apakšpunktu, pirms skaitļa “13.6” nebūtu lietojami vārdi “šo noteikumu”.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām 26.un 27.punktā vārdus “ārpusģimenes aprūpes atbalsta centrs” aizvietot ar MK noteikumu Nr.587 5.6.apakšpunktā norādīto saīsinājumu – “atbalsta centrs”.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt atsauci, jo noteikumu projektā nav ietverts 15.2 3.2.2.2. apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 26. un 27.punktā minēto informācijas apmaiņu starp bāriņtiesām un atbalsta centriem nevarētu apvienot vienā punktā.
Piedāvātā redakcija
-