Atzinums

Projekta ID
24-TA-1502
Atzinuma sniedzējs
Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienība "RĪGAS METROPOLE"
Atzinums iesniegts
31.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
19. Specifiskā atbalsta ietvaros projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu un ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu par projekta īstenošanu viena sadarbības projekta ietvaros. Ar projekta iesniedzēju, kas iesniedzis projekta iesniegumu specifiskā atbalsta ietvaros, vienlaikus nevar slēgt sadarbības līgumu kā ar sadarbības partneri cita projekta iesnieguma ietvaros.
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta ietvaros precizēt, vai projekta iesniedzējs var piesaistīt tikai vienu vai vairākus sadarbības partnerus. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
22. Projekta iesniedzējs – valsts iestāde, pašvaldība, pašvaldības iestāde vai valsts un pašvaldības kapitālsabiedrība, kuras pamatdarbība nav kultūras vai radošajā nozarē, projekta īstenošanai piesaista sadarbības partneri, kura pamatdarbība ir kultūras vai radošajā nozarē.
Iebildums
Lūdzam skaidrot vai atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 22. punktā noteikto, proti, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība, kurai projekta īstenošanai ir jāpiesaista sadarbības partneris, kura pamatdarbība ir kultūras vai radošajā nozarē, ievērojot, ka, piemēram, Rīgas valstspilsētas pašvaldības gadījumā, visas pašvaldības kultūras iestādes, kuru pamatdarbība ir kultūras nozarē, ir reģistrētas ar vienoto pašvaldības reģistrācijas numuru, (piemēram, Pārdaugavas kultūras apvienība, Rīgas centrālā bibliotēka, Kultūras centrs “Ritums”). Līdz ar to, ja juridiski projekta iesniedzējs kultūras nozares iestāžu vārdā ir pašvaldība, kuras pamatdarbība nav kultūras nozare, lai gan faktiski projekta sagatavotājs un īstenotājs būs pašvaldības kultūras iestāde/-es, kuras darbojas kultūras nozarē, lūdzam skaidrot, kā šajā situācijā nodrošināt MK noteikumu projekta 22. punktā noteiktā nosacījuma izpildi. Vienlaikus, ievērojot Izziņas 8.punktā minēto iebildumu un projekta iesniedzēja juridisko statusu, lūdzam precizēt, ja projekta iesniedzējs ir minētā pašvaldības kultūras iestāde ar vienoto pašvaldības reģistrācijas numuru un pašvaldībai nav nepieciešams piesaistīt papildus ārējo sadarbības partneri, kuras organizācijas darbības stratēģiju būtu jāiesniedz Kultūras ministrijai atzinuma saņemšanai, t.i., pašvaldības vai tās kultūras iestādes.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
30.4. sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 30.3. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem; 
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kādi dati ir jāuzkrāj, lai nodrošinātu MK noteikumu projekta 30.4. apakšpunktā minētā nosacījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
33. Projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 38.1. apakšpunktā minētajām izmaksām.
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 33. punkta redakciju, nodrošināt korektu atsauci uz MK noteikumu projekta punktu, kas ir minēts kā netiešo izmaksu vienotā likme 15 % apmērā piemērošanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka MKN projekta anotācijā ir norādīts, ka ir pieļaujama situācija, ka par projekta būvniecības darbībām projektu iesniegumu iesniegšanas brīdī ir noslēgts būvdarbu līgums vai uzsākti būvdarbi, lūgums skaidrot, kādai jābūt projekta iesniegumā plānoto darbību, kas ietver būvdarbus, gatavības pakāpei tā iesniegšanas brīdī, kā arī vai gatavības pakāpe tiks iekļauta vērtēšanas kritērijos.
Ievērojot, ka atbalsts tiks īstenots atklātas projektu iesniegumu atlases veidā, līgumu noslēgšana pirms noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu var radīt finanšu riskus projekta iesniedzēja budžetam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.3.2. specifiskā atbalsta mērķa “Kultūras un tūrisma lomas palielināšana ekonomiskajā attīstībā, sociālajā iekļaušanā un sociālajās inovācijās” īstenošanas noteikumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka ņemot vērā laika periodu, kas nepieciešams projektu iesniegumu atlases izsludināšanai, projektu iesniegumu sagatavošanai, vērtēšanai un līguma noslēgšanai, lūdzu sniegt informāciju par plānoto atlases izsludināšanas laiku un projekta iesniegumu sagatavošanas termiņu, ievērojot MKN projekta 27.punktu, kas nosaka, ka uz projekta iesniegšanas brīdi nepieciešams saņemt Kultūras ministrijas atzinumu par sadarbības partnera darbības stratēģijas atbilstību.
Vienlaikus lūdzam skaidrot, vai viena projekta ietvaros var veikt projekta atbalstāmās darbības vairākos kultūras un tūrisma objektos. Tāpat, vai viena projekta ietvaros var veikt kombinētus darbības, t.i., īstenojot gan būvdarbus, gan citas atbalstāmas darbības kultūras pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.3.2. specifiskā atbalsta mērķa “Kultūras un tūrisma lomas palielināšana ekonomiskajā attīstībā, sociālajā iekļaušanā un sociālajās inovācijās” īstenošanas noteikumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka pašvaldības gadījumā ir jāpiesaista sadarbības partneris, kura pamatdarbība ir kultūras vai radošajā nozarē, lūdzam MKN projekta anotācijā papildināt detalizētāku informāciju, kādas prasības obligāti jāiekļauj sadarbības līgumā par projekta īstenošanu, kā arī finansēšanas mehānismu finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri un/vai sadarbības partneris ir iekļaujams projekta vadības darba grupā, ja, ievērojot MKN projekta 17. un 18. punktā noteikto, var mainīties atbalsta likmes intensitāte, ņemot vērā sadarbības partnera pamatdarbību, ievērojot Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014 nosacījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
10.1. līdz 2024. gada 31. decembrim iznākuma rādītājs: noslēgto līgumu par projektu īstenošanu īpatsvars par ieguldījumiem kultūras un tūrisma objektos – 10 procenti;
Priekšlikums
Lai novērstu interpretācijas iespējas un nodrošinātu skaidrus un saprotamus noteikumus, lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 10.1 apakšpunktu vai MK noteikumu projekta anotācijā detalizētāk skaidrot piemērotā rādītāja noteikšana, t.i., 10 procentu apmērā vērtība noslēgto līgumu īpatsvara, proti, sniedzot informāciju, kā tiks noteikts šis īpatsvars.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
14. Projekta iesnieguma minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot), un projekta iesnieguma maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 000 000 euro.
Priekšlikums
Lai nodrošinātu savstarpēji papildinošu un finansiāli ietilpīgu atbalstāmo darbību iekļaušanu projekta iesniegumā, lūdzam precizēt MK noteikuma projekta 14. punktu, nosakot, kāds ir projekta maksimālais ERAF finansējums nevis kopējais attiecināmais finansējums, pieļaujot iespēju palielināt nacionālā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt MK noteikumu projekta anotācijā detalizētāku aprakstu, kāda dokumentācija ir jāiesniedz, lai saņemtu Kultūras ministrijas atzinumu par stratēģijas atbilstību šī SAM nosacījumiem, vai šādu informāciju iesniedz projekta iesniedzējs vai potenciāli plānotais sadarbības partneris. Tāpat lūdzam norādīt, kādā termiņā tiks sniegts atzinums no atbildīgās iestādes.
 
Piedāvātā redakcija
-