Atzinums

Projekta ID
24-TA-199
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Ziņojuma tekstā 37. - 38. lpp ir minēti divi fakti: 1) "vairāk nekā puse no ieceļojošās tūrisma plūsmas Latvijā ierodas ar gaisa transportu"; un 2) "2021.gadā 44,3% no visiem ārvalstu vairākdienu ceļotājiem Latvijā ieradās ar gaisa transportu". Balstoties uz šiem faktiem ir veidots pieņēmums: "arī turpmāk atpūtas un darījuma ceļotāju plūsma Rīgas lidostā būtiski pārsniegs valsts iedzīvotāju tiešo pieprasījumu pēc aviosatiksmes". 
Fakti neatspoguļo informāciju par "valsts iedzīvotājiem", tāpēc nav pamata šādam pieņēmumam, attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt ziņojuma tekstu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Finanšu ministrija uztur izteikto iebildumu, ka konceptuālais ziņojums ir jāizstrādā, ievērojot Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 28.5.apakšpunktā un 29.punktā noteikto, attiecīgi ziņojumā ir jāsniedz novērtējums par ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem, jāsniedz detalizēti aprēķini katram scenārijam, tādējādi sniedzot Ministru kabinetam korektu informāciju par konceptuālā ziņojumā plānoto pasākumu īstenošanas iespējām. Uzskatām, ka nav pietiekami norādīt, ka nepieciešamo finanšu līdzekļu apmērs izdevumu segšanai ir atkarīgs no konkrētiem atbalsta pasākumiem un rīcības scenārijiem, kā arī izziņā skaidrot, ka detalizētāka analīze tiks veikta nākamajos posmos, kad būs pieņemts lēmums par konkrētu scenāriju īstenošanu, jo šobrīd precīzi aprēķini vēl nav iespējami nepietiekamu datu dēļ.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka rīkojumu projekta 1.punktā paredzēts piedāvāt atbalstīt Optimālo risinājumu, kas atbilstoši ziņojumā norādītajam kā vienu no priekšnosacījumiem paredz valsts atbalstu, bet vienlaikus ziņojumā nav sniegta informācija ne par valsts atbalsta apmēru, ne pasākumiem, kuriem valsts atbalsts nepieciešams, attiecīgi nav korekti piedāvāt atbalstīt risinājumu, nesniedzot pilnu informāciju par to.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Lūdzam pamatot Bāzes scenārija pieņēmumu par tranzīta un transfēra pasažieru satiksmes pārtraukšanu un nacionālā aviopārvadātāja neesamību un izziņā pausto par kontroles pār stratēģisku lēmumu pieņemšanu aviosabiedrībā zaudēšanu. Pretējā gadījumā, aicinām izvērtēt iespēju 1) pieņemt par “bāzes scenāriju” gadījumu, kad transfēra pasažieru līmenis ir tik pat liels kā tagad un AirBaltic joprojām pilda nacionālā aviopārvadātāja uzdevumus; vai 2) mainīt bāzes scenārija nosaukumu uz “pesimistisko” un papildināt aprakstu ar informāciju, kāda ir šī scenārija iestāšanās varbūtība. 
Papildus vēršam uzmanību, ka 38. lpp bāzes scenārija aprakstā ir minēts: "Valsts kapitāla īpatsvars nozarē paliek nemainīgs", attiecīgi veidojas pretruna ar bāzes scenārija pieņēmumu par nacionālā aviopārvadātāja neesamību. Aicinām izvērtēt un novērst pretrunu.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk