Projekta ID
22-TA-2616Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
26.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka no anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas nav skaidrs, kādēļ noteikumu 21.1 punktā nepieciešams noteikt personai, kas ir saņēmusi noteikumu 7.1. apakšpunktā minēto sertifikātu, ne retāk kā reizi divos gados apmeklēt attiecīgās biedrības vai organizācijas organizēto praktisko apmācību lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanā, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka no Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumos Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju"" (turpmāk – projekts) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas nav skaidrs, kādēļ Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumu Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju" (turpmāk – noteikumi) 7.2.2. apakšpunktā nepieciešams noteikt personai, kurai atbilstoši noteikumu prasībām izsniegts sertifikāts attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku pārraudzībā, vismaz piecu gadu profesionālo pieredzi attiecīgajā darbības jomā, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešajā daļā ir noteikts, kas var veikt lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgo apsēklošanu, tostarp pajetē sagatavota dziļi saldēta embrija transplantāciju.
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā norādīts, ka šobrīd spēkā esošo noteikumu 7.3. apakšpunktā noteikts, ka persona var saņemt sertifikātu attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā, tostarp pajetē sagatavota dziļi saldēta embrija transplantācijā. Tā kā dziļi saldētu embriju sagatavo ne tikai pajetēs, bet, piemēram, arī granulās, no noteikumu 7.3. apakšpunkta jāsvītro vārdi "pajetē sagatavota". Turpmāk persona, kas būs saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā, varēs veikt dziļi saldēta embrija transplantāciju neatkarīgi no tā, kā tas būs sagatavots.
Atbilstoši iepriekš minētajam projekta 2. punktā paredzētais grozījums noteikumu 7.3. apakšpunktā ir pretrunā ar spēkā esošajā Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešā daļā paredzēto regulējumu. Proti, noteikumu 7.3. apakšpunktā ir paredzēts plašāks regulējums nekā Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešajā daļā. Līdz ar to, lai izdarītu projekta 2. punktā paredzēto grozījumu noteikumu 7.3. apakšpunktā, vispirms nepieciešams attiecīgs grozījumu Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešajā daļā. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 2. punktā paredzēto grozījumu noteikumu 7.3. apakšpunktā vai to virzīt tālāk pēc tam, kad tiks izdarīts attiecīgs grozījums Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešajā daļā.
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā norādīts, ka šobrīd spēkā esošo noteikumu 7.3. apakšpunktā noteikts, ka persona var saņemt sertifikātu attiecīgās sugas lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā, tostarp pajetē sagatavota dziļi saldēta embrija transplantācijā. Tā kā dziļi saldētu embriju sagatavo ne tikai pajetēs, bet, piemēram, arī granulās, no noteikumu 7.3. apakšpunkta jāsvītro vārdi "pajetē sagatavota". Turpmāk persona, kas būs saņēmusi sertifikātu lauksaimniecības dzīvnieku mākslīgajā apsēklošanā, varēs veikt dziļi saldēta embrija transplantāciju neatkarīgi no tā, kā tas būs sagatavots.
Atbilstoši iepriekš minētajam projekta 2. punktā paredzētais grozījums noteikumu 7.3. apakšpunktā ir pretrunā ar spēkā esošajā Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešā daļā paredzēto regulējumu. Proti, noteikumu 7.3. apakšpunktā ir paredzēts plašāks regulējums nekā Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešajā daļā. Līdz ar to, lai izdarītu projekta 2. punktā paredzēto grozījumu noteikumu 7.3. apakšpunktā, vispirms nepieciešams attiecīgs grozījumu Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešajā daļā. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 2. punktā paredzēto grozījumu noteikumu 7.3. apakšpunktā vai to virzīt tālāk pēc tam, kad tiks izdarīts attiecīgs grozījums Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 14. panta trešajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka noteikumu 22. punktā ir minēti kvalifikācijas paaugstināšanas pasākumu organizētāji, un projekta 5. punktā paredzētajā noteikumu 23. punktā ir minēti pasākumu organizētāji, lūdzam precizēt projekta 6. punktā paredzētajā noteikumu 23.1 punktā un projekta 12. punktā paredzētajā noteikumu 38.1 punktā minēto vārdu "organizētājiem".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam saskaņot projekta 8. punktā paredzētajā noteikumu 27.1 punktā vārdus "Ja datu centrs personai anulē sertifikātu" ar projekta 7. punktā paredzētajā noteikumu 27. punktā minētajiem vārdiem "Ja pieņemts lēmums par sertifikāta anulēšanu".
Piedāvātā redakcija
-