Atzinums

Projekta ID
25-TA-749
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt termiņu, jo tas jau ir iestājies.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu 15.1punktu, jo tajā paredzēto termiņu varēs noteikt ar jau plānotajiem grozījumiem  Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 587 "Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēmas noteikumi" (turpmāk - MK not. Nr. 587).
MK not. Nr.587 17.punkts noteic institūcijas, kuras sniedz informācijas sistēmai nepieciešamās ziņas, tāpēc MK not. Nr.587 noslēguma jautājumi būs piemērotāks regulējums, kur noteikt termiņu, no kura pakalpojuma sniedzējs konkrēto pienākumu sāk pildīt, informāciju ievadot jau sistēmā, kad tā būs pielāgota. Projekta anotācijā var skaidrot šo aspektu (t.sk. kuras normas paredz pakalpojumu sniedzējam pienākumu sniegt nepieciešamo (kādu informāciju?) informāciju sistēmai) un projekta anotācijas 4.sadaļā tiesību aktu projektu, ar kuru paredzētas izmaiņas MK not. Nr.587, norādīt kā saistīto tiesību aktu projektu. Tā, piemēram, informācijas sniegšanas pienākums ir noteikts Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 17.panta piektajā daļā, vispārīgi nosakot, ka sociālo pakalpojumu sniedzējam ir pienākums sniegt Labklājības ministrijai informāciju un normatīvajos aktos noteiktos pārskatus par savu darbību sociālo pakalpojumu sniegšanas jomā. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot  noteikumu 19. un 20.punktu, jo minētās prasības varēs sāk pildīt ar to spēkā stāšanos. Normā norādītais datums paredz atpakaļvērstu spēku, kuru nevarēs praktiski izpildīt. Tāpat ir jāievēro Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9.panta ceturtajā daļā noteiktais, ka normatīvajam aktam vai tā daļai nav atpakaļejoša spēka, izņemot likumā īpaši paredzētus gadījumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Aicinām ietekmi uz publiskām personām norādīt anotācijas 7.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām juridiskai skaidrībai pārskatīt noteikumos lietotos terminus un veidotos vārdkopu saīsinājumus, kas noteic pakalpojumu veidu un to sniedzēju, un konsekventi tos lietot noteikumu tekstā. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju veidot piemērotu saīsinājumu šādai vārdkopai "ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā, īslaicīgo sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā vai pansijas pakalpojumu". Piem., sociālās aprūpes institucionālie pakalpojumi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām vērtēt, vai nebūtu lietderīgi turpmākajā tekstā veidot atsauces uz šī punkta vārdkopu "ar personas pilnvaroto personu vai, ja tādas nav, – personas laulāto vai personu, par kuru ar pacientu Fizisko personu reģistrā ir iekļautas Fizisko personu reģistra likuma 11. panta pirmās daļas 36. punktā noteiktās ziņas (turpmāk - partneris), vai, ja tāda nav, – pilngadīgo un rīcībspējīgo tuvāko radinieku šādā secībā: personas bērnu, personas vecāku, personas brāli vai māsu, personas vecvecāku, personas mazbērnu", kur tā ir lietota līdzīgā aspektā vai veidot piemērotu vārdkopas saīsinājumu, piem., personas iespējamā uzticības persona. Tas ļautu vieglāk uztvert noteikumu saturu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām salāgot projekta ietvaros terminoloģiju. Piem., vārds "pieteikums" un "iesniegums" tiek lietots ar vienu un to pašu nozīmi. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām šo regulējumu iekļaut noteikumu 10.2.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-