Atzinums

Projekta ID
22-TA-947
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
02.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā, ka likumprojektam netiek paredzēti spēkā stāšanās noteikumi, bet gan paredzēts papildināt likuma Pārejas noteikumus, lūdzam likumprojektā neparedzēt Pārejas noteikumus, bet tos aizstāt ar vienību, kas paredz Likuma Pārejas noteikumus papildināt ar 186. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā, ka likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (turpmāk - Likums) 10. panta 5.1 daļā un 15. panta 19.2 daļā likumprojekts neparedz veikt grozījumus, bet gan Likums tiek papildināts ar minētajām vienībām, lūdzam atbilstoši precizēt likumprojekta Pārejas noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.1. apakšpunktu, lūdzam papildināt likumprojektā ietverto skaidrojumu par likumprojektā ietvertā regulējuma nepieciešamību un mērķi:
pirmkārt, skaidrojot pamatojumu likumprojektā paredzētās iedzīvotāju ienākuma nodokļa procentu likmes apmēra (15) noteikšanai;
otrkārt, izvērstāk skaidrojot to, kādēļ, aprēķinot iedzīvotāju ienākuma nodokli, likumprojekts paredz to, ka nav tiesības apliekamo ienākumu samazināt tieši par Likuma 10. panta 2., 3., 5., 6. un 8. punktā minētajiem attaisnotajiem izdevumiem. Tai skaitā, bet ne tikai, norādām, lai gan likumprojektā skaidrots, ka tiek nodrošināta līdzīga pieeja kā citos Likuma gadījumos, kad ienākumam tiek piemērota samazināta nodokļa likme, tomēr no likumprojekta anotācijas un Likuma neizriet, par kādiem citiem gadījumiem tiek runāts, ņemot vērā, ka, piemēram, Likuma 10. panta trešajā un piektajā daļā norādīti atšķirīgi attaisnotie izdevumi, par kādiem nav tiesības samazināt apliekamo ienākumu.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt likumprojektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Imigrācijas likuma Pārejas noteikumu 57. punktam "Ministru kabinets līdz 2022. gada 1. septembrim iesniedz Saeimai grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām" un likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ar kuriem paredz samazinātu iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmi uz vienu gadu ārzemniekam, kas saņēmis ilgtermiņa vīzu, pamatojoties uz šā likuma 11. panta piekto daļu, un ir pārcēlis savu nodokļu rezidenci uz Latvijas Republiku". Attiecīgi lūdzam izvērtēt un papildināt likumprojekta anotācijas 4. sadaļu ar skaidrojumu par grozījumu likumā "Par nodokļiem un nodevām" nepieciešamību un būtību, vai alternatīvi lūdzam likumprojekta anotāciju papildināt ar skaidrojumu par to, kādēļ grozījumi minētajā likumā iepretim Imigrācijas likuma Pārejas noteikumu 57. punktā noteiktajam nav nepieciešami.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka likumprojekta 2. un 3. pantā Likums pēc būtības tiek papildināts, nevis tiek aizstātas tā sastāvdaļas, lūdzam attiecīgos grozījumus izteikt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 75. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta 4. pantā novērst tehnisku kļūdu un norādīt uz dienu, kad ārvalstnieks kļuvis (nevis kļuvusi) par Latvijas Republikas rezidentu.
Piedāvātā redakcija
-