Projekta ID
25-TA-1798Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ievērojot rīkojuma projekta pielikumā sniegto informāciju par uzturēšanas izmaksām pēc projekta pabeigšanas, kā arī plānotajiem ieguvumiem, lūdzam attiecīgi papildināt rīkojuma projektu ar jaunu punktu, nosakot projekta rezultātu uzturēšanas izmaksu apmēru un to segšanas avotu. Ievērojot rīkojuma projekta pielikumā sniegto informāciju par uzturēšanas izmaksām pēc projekta pabeigšanas, kā arī plānotajiem ieguvumiem, lūdzam attiecīgi papildināt rīkojuma projektu ar jaunu punktu, nosakot projekta rezultātu uzturēšanas izmaksu apmēru un to segšanas avotu.
Piedāvātā redakcija
x. Noteikt, ka pēc šā rīkojuma 1.punktā minētā projekta pabeigšanas projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas ir ne vairāk kā 53 835 euro gadā. Nepieciešamais finansējums minētajā apmērā tiks nodrošināts … (lūdzam norādīt ministriju) piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 2025. gada 28. augusta Eiropas Savienības fondu tematiskajā komitejā tika nolemts koncentrēt ieguldījumus tikai tādās IKT sistēmās, kas objektīvi demonstrē augstu lietderību un izmaksu efektivitāti, tādējādi nodrošinot maksimālu pievienoto vērtību gan tautsaimniecībai kopumā, gan konkrētajām nozarēm. Tādējādi lūdzam saņemt no Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas, kā par digitālo transformāciju atbildīgo iestādi, apliecinājumu, ka tā ir atkātoti izvērtējusi projekta aktualitāti, lietderību, efektivitāti, saskaņotību ar Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) mērķiem un uzdevumiem, gan arī atbilstību spēkā esošajiem noteikumiem par AF līdzekļu izmantošanu, lai pārliecinātos, ka projekta izvēle balstās uz nozares vajadzībām, ekspertīzi un praktisko pieredzi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta pielikuma sadaļu “7.Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu” ar aprēķinu vai papildu informāciju, kas pamato nepieciešamās uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas 53 835 euro apmērā. Vienlaikus, ievērojot sadaļā sniegto informāciju par būtiskiem ieguvumiem administratīvā sloga samazinājumā Enerģētikas un vides aģentūras darbiniekiem, secinām, ka projekta īstenošanas rezultātā veidosies budžeta līdzekļu ekonomija, attiecīgi uzskatām, ka projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas ir nodrošināmas, nepieprasot papildu valsts budžeta līdzekļus. Ņemot vērā minēto, lūdzam noradīt ministriju (iestādi), kura piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros nodrošinās projekta rezultātu uzturēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt pases projekta 7.sadaļu "Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu" ar visu izejdatu un statistikas avotiem, uz kuriem balstās izmaksu un ieguvumu analīze. Vēršam uzmanību, ka pašreiz iekļautā informācija nav pamatota ar konkrētiem pierādījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu skaidrību par to, ka nepastāv nelikumīga komercdarbības atbalsta risks, aicinām projekta pasē un anotācijā skaidrot, vai finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts ir vai nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai vai kā komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka gadījumā, ja atbalsts tiek sniegts, piemēram, valsts funkcijas veikšanai, tas atbilstoši Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (C/2016/2946) 17.punktā noteiktajam, nav uzskatāms par atbalstu saimnieciskai darbībai. Šādā gadījumā, lūdzam anotācijā un projektu pasē norādīt, vai projekta ietvaros radītais informācijas un komunikācijas tehnoloģijas risinājums ir/būs valsts informācijas sistēma vai tās daļa , tas ir finansējuma saņēmēja īpašumā un tas ir nepieciešams konkrētu valsts deleģētu funkciju veikšanai un kādu tieši valsts pārvaldes uzdevuma izpildi finansējuma saņēmējs projekta ietvaros īsteno. Savukārt, ja tiek konstatēts, ka projekta ietvaros atbalsts tiek sniegts saimnieciskai darbībai projekta finansējuma saņēmējam un tas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, lūdzam ņemt vērā, ka 2.1.1.1.i. "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" ietvaros komercdarbības atbalsts nav paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas tabulu, norādot projekta un projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas, kā arī 6.punktā sniedzot izmaksu pamatojošo informāciju/aprēķinu. Vienlaikus punktā “Cita informācija” lūdzam norādīt ministriju, kura pieprasīs projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", kā arī norādīt ministriju, kura piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros nodrošinās projekta rezultātu uzturēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta 1. punktu ar valsts budžeta (turpmāk - VB) finansējumu, kuru plāno piesaistīt PVN segšanai, ka arī norādīt kopējo projekta summu, kurā ietilpst AF un VB.
Papildus lūdzam skaidrot anotācijā, par kuru pasākumu ir runa rīkojuma projekta 1.punkta pēdējā teikumā. Informējam, ka ar rīkojuma projektu tiek apstiprināta konkrētā projekta, nevis pasākuma īstenošanas dokumentācija. Turklāt nav skaidrs, kādu iemeslu dēļ projektu plāno iekļaut "Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas procesu digitalizācija" atbalstāmo projektu sarakstā, jo nedz AF normatīvais tvērums, nedz vispārpieņemtie AF administrēšanas nosacījumi neparedz šāda veida projekta iekļaušanu augstāk minētajā sarakstā.
Papildus lūdzam skaidrot anotācijā, par kuru pasākumu ir runa rīkojuma projekta 1.punkta pēdējā teikumā. Informējam, ka ar rīkojuma projektu tiek apstiprināta konkrētā projekta, nevis pasākuma īstenošanas dokumentācija. Turklāt nav skaidrs, kādu iemeslu dēļ projektu plāno iekļaut "Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas procesu digitalizācija" atbalstāmo projektu sarakstā, jo nedz AF normatīvais tvērums, nedz vispārpieņemtie AF administrēšanas nosacījumi neparedz šāda veida projekta iekļaušanu augstāk minētajā sarakstā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt rīkojuma projekta 1. punktā skaitļus un vārdus "2.1.1.1.i. "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" investīcijas plāna projekta “Energokopienu procesa digitalizācija” (turpmāk – projekts) pasi (pielikums)" ar skaitļiem un vārdiem "2.1.1.1.i. investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" projekta “Energokopienu procesa digitalizācija” (turpmāk – projekts) pasi (pielikums)", tostarp ņemot vērā, ka investīcijai nav plāna. Lūdzam atbilstoši precizēt arī rīkojuma projekta nosaukumu, rīkojuma projekta pielikumu (projekta pasi) un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un neiekļaut rīkojuma projekta pielikuma (projekta pases) 7. sadaļā un 8. sadaļā tekstu, kas atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 2. pielikumam paskaidro tajās iekļaujamo informāciju, kā arī atbilstoši svītrot sadaļu "Piezīmes".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.2. sadaļas apakšsadaļu "Mērķa apraksts", ņemot vērā, ka tajā iekļaujama informācija par tiesību akta (Ministru kabineta rīkojuma) projekta mērķi, nevis konkrētā 2.1.1.1.i. investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" projekta “Energokopienu procesa digitalizācija” mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju attiecībā uz šā projekta 2.1.r. reformu un investīciju "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" nolūka (turpmāk - 2.1.r. reformu un investīciju nolūks) nosaukumu, kurš ir atrodams MK 2022. gada 14.jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4. pielikumā. Atbilstoši iepriekš minētajiem MK noteikumiem vienīgais 2.1.r. reformu un investīciju nolūks, kurā īstenošanā plāno piedalīties Būvniecības valsts kontroles birojs ir plānots 2.1.3.1.i. investīcijā "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" (nolūka nosaukums "Energoresursu informācijas sistēmas (ERIS) un Aizsargāto lietotāju datu informācijas sistēmas (ALDIS) pilnveidojumi; kopējais AF finansējums 631 000 euro). Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt arī pases un rīkojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Būvniecības valsts kontroles biroju, atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādot, ka Būvniecības valsts kontroles birojs veiks finansējuma saņēmēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3. sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" iekļauto projektam paredzēto summu, ņemot vērā, ka projekta īstenošanai ir plānots piesaistīt arī valsts budžeta finansējumu PVN segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
