Projekta ID
22-TA-1399Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
25.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt plāna projekta 4.sadaļas "Ietekmes novērtējums uz valsts un pašvaldību budžetu" kolonnas "Nepieciešamais papildu finansējums" Satiksmes ministrijas kompetencē esošajiem pasākumiem atbilstoši piedāvātajā redakcijā sniegtajai informācijai.
Papildus vēršam uzmanību, ka finansējuma apjoms var mainīties atbilstošo pasākumu regulējošo Ministru kabineta noteikumu izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas laikā.
Papildus vēršam uzmanību, ka finansējuma apjoms var mainīties atbilstošo pasākumu regulējošo Ministru kabineta noteikumu izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas laikā.
Piedāvātā redakcija
SM Kopējais finansējums (euro)
2022.gadā: 0
2023.gadā: 7 077 300
2024.gadā: 8 111 850
2025.gadā: 15 941 850
2026.gadā: 14 137 500
2027.gadā: 14 137 500
Tajā skaitā:
valsts pamatfunkciju īstenošanai (euro):
2022.gadā:0
2023.gadā: 1 387 800
2024.gadā: 1 597 350
2025.gadā: 2 771 850
2026.gadā: 2 120 625
2027.gadā: 2 120 625
ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai (euro):
2022.gadā: 0
2023.gadā: 5 689 500
2024.gadā: 6 514 500
2025.gadā: 13 170 000
2026.gadā: 12 016 875
2027.gadā: 12 016 875
2022.gadā: 0
2023.gadā: 7 077 300
2024.gadā: 8 111 850
2025.gadā: 15 941 850
2026.gadā: 14 137 500
2027.gadā: 14 137 500
Tajā skaitā:
valsts pamatfunkciju īstenošanai (euro):
2022.gadā:0
2023.gadā: 1 387 800
2024.gadā: 1 597 350
2025.gadā: 2 771 850
2026.gadā: 2 120 625
2027.gadā: 2 120 625
ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai (euro):
2022.gadā: 0
2023.gadā: 5 689 500
2024.gadā: 6 514 500
2025.gadā: 13 170 000
2026.gadā: 12 016 875
2027.gadā: 12 016 875
2.
Plāna projekts
Iebildums
Tāpat kā attiecībā uz rezultatīvo rādītāju 3.1.2, lūdzam attiecībā uz 3.1.1. Rīcības apakšvirziena 2. uzdevuma "Nodrošināta pasība infrastruktūra 5G mobilo sakaru tīkla izvērtēšanai Rail Baltica dzelzceļa līnijas trasē" termiņu ietvert papildinājumu iekavās "()" vai zemsvītras atsaucē ar zvaigznīti "*", ka "rezultatīvā rādītāja termiņš pakārtots Rail Baltica projekta īstenošanas gaitai", tādējādi nodrošinot nepārprotamu skaidrību, ka attiecīgais uzdevums var tikt izpildīts paredzētajā termiņā tikai tad, ja arī Rail Baltica dzelzceļa koridora izbūve tiek pabeigta attiecīgajā termiņā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta 29.lpp., 3. Attīstības virziena "Telekomunikāciju pakalpojumu pieejamība" Rezultatīvais rādītājs 3.1.2. noteic, ka 2027. gadā gar VIA Baltica un Rail Baltica transporta koridoriem tiks nodrošināts nepārtraukts 5G pārklājums 100% apmērā. Ņemot vērā, ka 5G pārklājuma nodrošināšana Rail Baltica transporta koridorā ir atkarīga no Rail Baltica projekta īstenošanas progresa pakāpes, kuru savukārt ietekmē dažādi faktori, tostarp, starptautiskā finansējuma pieejamība, būvprojektu gatavības stadija, būvdarbu veikšanai nepieciešamās zemes pieejamība, būvmateriālu pieejamība un to cenas, kā arī virkne citu būtisku aspektu, Satiksmes ministrijas ieskatā plāna projektā ir būtiski uzsvērt šī rezultatīvā rādītāja ciešo (nesaraujamo) sasaisti ar progresu, kas panākts Rail Baltica dzelzceļa koridora izbūvē.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt attiecīgo rezultatīvo rādītāju, papildinot to ar norādi iekavās "()" vai zemsvītras atsaucē ar zvaigznīti "*", ka "rezultatīvā rādītāja termiņš tiks pakārtots Rail Baltica projekta īstenošanas gaitai".
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt attiecīgo rezultatīvo rādītāju, papildinot to ar norādi iekavās "()" vai zemsvītras atsaucē ar zvaigznīti "*", ka "rezultatīvā rādītāja termiņš tiks pakārtots Rail Baltica projekta īstenošanas gaitai".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projekta 50.lpp., 4.9.3.-1.2.Nr.p.k.
Esošā redakcija maldinoši informē par iespējamu ostu pārvaldības digitalizāciju. Pasākuma būtība ir saistīta ar Regulas (ES) 2019/1239 ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ direktīvu 2010/65/ES ieviešanu, kas nav attiecināma uz ostu digitalizāciju un pārvaldību.
Lūdzam precizēt "Pasākuma" un "Darbības rezultāta" redakcijas.
Esošā redakcija maldinoši informē par iespējamu ostu pārvaldības digitalizāciju. Pasākuma būtība ir saistīta ar Regulas (ES) 2019/1239 ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ direktīvu 2010/65/ES ieviešanu, kas nav attiecināma uz ostu digitalizāciju un pārvaldību.
Lūdzam precizēt "Pasākuma" un "Darbības rezultāta" redakcijas.
Piedāvātā redakcija
Pasākums: "Starptautiskā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēma (SKLOIS) ir integrēta un darbojas vienotā Eiropas Jūras vienloga sistēma vidē EMSWe".
Darbības rezultāts: "1) Īstenoti pasākumi, lai pakalpojumu nodrošināšanā atvieglotu informācijas iegūšanu komersantiem un iestādēm (vienreizes princips, automatizēta datu atpazīšana u. tml.); 2) Ziņošanas formalitātes kuģiem, kas ienāk ES ostās un iziet no tām, ir iespējams kārtot elektroniskā formātā un nodrošināt to pārraidi, izmantojot Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi EMSWe".
Darbības rezultāts: "1) Īstenoti pasākumi, lai pakalpojumu nodrošināšanā atvieglotu informācijas iegūšanu komersantiem un iestādēm (vienreizes princips, automatizēta datu atpazīšana u. tml.); 2) Ziņošanas formalitātes kuģiem, kas ienāk ES ostās un iziet no tām, ir iespējams kārtot elektroniskā formātā un nodrošināt to pārraidi, izmantojot Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi EMSWe".
5.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam plāna projekta EMSWe saīsinājuma skaidrojumu izteikt atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) 2019/1239, ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ Direktīvu 2010/65/ES, lietotajai izteiksmei, proti, “Eiropas Jūras vienloga sistēmas vide”, nevis “Eiropas Jūras vienloga vide”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt plāna projekta 70.lpp., 5.2. - 2.1. uzdevuma aili "Rezultatīvais rādītājs", nosakot, ka rezultatīvais rādītājs ir slēdziens par šķēršļu identifikāciju. Slēdziens ļauj sasniegt rezultatīvo rādītāju un neizslēdz iespēju, ka šķēršļi nav konstatēti.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna projekta 70.pp., 5.2. - 2.1. uzdevuma aili "Pasākums" ar nosacījumu, ja ir industrijas, zinātnisko institūciju un pašvaldību pieprasījumu bāze. Šāds priekšnosacījums izriet no pamatuzdevuma.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna projekta vispārīgo daļu ar informāciju par pasākumu finansējuma avotu, jo plāna projektā atsevišķiem pasākumiem un darbībām ir norādīts finansējuma avots (Piemēram: Nr.4.4..-2.1.; 4.5.2.-2.1.;4.9.4. - 3.1. u.t.t. ANM projektu finansējums, 4.10.3.- 1.1.; 4.12. - 3.1. u.t.t. ERAF SAM finansējums), bet citiem pasākumiem informācija par finanšu avotu netiek sniegta. Lūdzam skaidrot, kādos gadījumos tas ir iezīmēts un norādīts plāna projektā, un kā tas tiks piesaistīts to pasākumu ieviešanai, kuriem finanšu avots plāna projektā nav norādīts.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam pecizēt plāna projekta 30.lpp., 3.1.1.-1.1. tabulas kolonnā "Termiņš" tehnisku kļūdu relizācijas termiņam, jo jūnijā ir 30 dienas, kā arī pievienot atrunu attiecībā uz ERAF projektu realizācijas termiņu, ka ar ERAF atbalstu īstenotos projektus iespējams īstenot līdz 2029.gadam.
Piedāvātā redakcija
ANM projektam 30.06.2026/ ERAF projektam: 31.12.2027.
*ar ERAF atbalstu īstenotos projektus iespējams īstenot līdz 2029.gadam.
*ar ERAF atbalstu īstenotos projektus iespējams īstenot līdz 2029.gadam.