Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
21-TA-326
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.09.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Pēc Centrālās finanšu un līgumu aģentūras sniegtās informācijas šobrīd 3.1.1.6. pasākuma ietvaros nav sasniegta puse no visiem uzraudzības rādītajiem. Lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju, kā arī apliecināt, ka MK noteikumu projektā iekļautās rādītāju vērtības ir noteiktas, ņemot vērā aktuālākos rādītāju datus. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
1) 5. un 5.1.punktā precizēta finansiālā ietekme jānorada 2., 4., 5. un 7.ailē. 
2) 6.punktā ir norādīts, ka 3.1.1.6.pasākuma finansējuma palielinājums plānots 7 058 823 euro apmērā, pārdalot to no 3.1.1.5. pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” (ERAF finansējums 6 000 000 euro un valsts budžeta finansējums 1 058 823 euro apmērā). Norādām, ka no 3.1.1.5. pasākuma ir paredzēts pārdalīt tikai ERAF finansējumu 6 000 000 euro apmērā, attiecīgi lūdzam precizēt minēto informāciju.
3) 6.punktā ir sniegta informācija par 3.1.1.6.pasākuma valsts budžeta finansējuma palielinājumu 1 058 823 euro apmērā, savukārt saskaitot 3.punktā norādītās izmaiņas 5. un 7.ailē valsts budžeta finansējuma palielinājums ir 1 058 825 euro. Lūdzam novērst minēto neprecizitāti.
4) pie “Cita informācija” jāsvītro vārdi “valsts budžeta”, jo EM no 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” lūgs pārdalīt projektu īstenošanai nepieciešamo kopējo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 3. punktu. Vēršam uzmanību, ka šajā gadījumā 3.1.1.6. pasākuma finansējums tiks palielināts, nevis samazināts, attiecīgi aicinām protokollēmumā skaidri norādīt, uz kuru pasākumu attiecas minētais protokollēmuma punkts.
 

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt kopējo reģionālo biznesa inkubatoru programmas finansējumu, šobrīd tas ir norādīts nepareizi. Vēršam uzmanību, ka pasākuma finansējuma ES fondu daļa nevar pārsniegt 85% no kopējā piešķīruma.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt arī anotācijā sniegto informāciju attiecībā uz 3.1.1.6. pasākuma "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" finansējumu. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā izmaiņas 3.1.1.6. pasākuma sasniedzamo rādītāju vērtībās, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. apakšsadaļu "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" ar informāciju, ka pie kārtējiem darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" grozījumiem, tiks grozītas attiecīgas  specifiskā atbalsta mērķa 3.1.1. "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" (turpmāk - 3.1.1.5. pasākums) kopējās uzraudzības rādītāju vērtības.
Vienlaikus lūdzam iesniegt precizēto 3.1.1.SAM rādītāju pasi. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka potenciāla komercdarbības atbalsta sniegšana preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju līmenī ir izslēdzama tikai tad, ja attiecībā uz šiem subjektiem tiek organizēts iepirkums, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, nediskriminējošu un beznosacījumu konkursa procedūru (skat. Eiropas Komisijas Paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu ((2016/C 262/01) 89.-96.punkts). Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt 18. punktu, norādot, ka iepirkums (konkrēta pakalpojuma vai preču iegāde) jāveic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru. Tādā veidā tiktu nodrošināts, ka no noteikumu redakcijas būtu skaidrs, ka pakalpojumu vai preču iegāde jāiepērk, ievērojot augstāk minētos principus. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.




 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka potenciāla komercdarbības atbalsta sniegšana preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju līmenī ir izslēdzama tikai tad, ja attiecībā uz šiem subjektiem tiek organizēts iepirkums, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, nediskriminējošu un beznosacījumu konkursa procedūru (skat. Eiropas Komisijas Paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu ((2016/C 262/01) 89.-96.punkts). Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt 35.4.apakšpunktu, norādot, ka iepirkums (konkrēta pakalpojuma vai preču iegāde) jāveic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru. Tādā veidā tiktu nodrošināts, ka no noteikumu redakcijas būtu skaidrs, ka pakalpojumu vai preču iegāde jāiepērk, ievērojot augstāk minētos principus. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šobrīd anotācijā ir sniegta informācija tikai attiecībā uz nepieciešamām izmaiņām līgumā ar projekta iesniedzēju saistībā ar uzraudzības rādītāju maiņu, lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešami arī citi precizējumi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā aktuālos grozījumus Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, lūdzam 34.2 apakšpunktu precizēt, dodot atsauci uz attiecīgajām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma nodaļām, piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas regulas Nr. 1407/2013 prasības, valsts atbalsta saņēmējs finansējuma saņēmējam atmaksā no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar attiecīgo regulu, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.