Atzinums

Projekta ID
22-TA-3460
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt MK rīkojuma projekta 1.punktu un tā apakšpunktus, jo pašreizējā redakcijā nav norādīts finansējuma sadalījums pa apakšprogrammām, kā arī nepieciešams MK rīkojuma projekta 1.punktā norādītos periodus salāgot ar anotācijā norādītajiem periodiem. Vienlaikus MK rīkojuma projekta 1.punktā svītrojama vārdkopa “ņemot vērā faktisko līdzekļu izpildi” un 1.4.apakšpunktā svītrojama vārdkopa “lai segtu faktiskos izdevumus”, jo finansējums paredzēts avansa norēķiniem no 2022.gada 1.oktobra līdz 2022.gada 30.novembrim. Attiecīgi precizējama anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 4.pielikumu “Veiktais darbs 2022.gada jūnijā par COVID-19 manipulācijām ģimenes ārstiem: (60035 - Maksājums ģimenes ārstam par pacienta vecumā līdz 65 gadiem attālinātu konsultāciju; 60036 - Maksājums ģimenes ārstam par pacienta vecumā no 65 gadiem attālinātu konsultāciju);  60448 - Maksājums ģimenes ārstam par nereģistrēta pacienta vecumā līdz 65 gadiem attālinātu konsultēšanu un uzraudzību, ja pacientam apstiprināta saslimšana ar SARS-CoV-2 (COVID-19) vai nozīmēta uzraudzība, lai neapdraudētu epidemioloģisko drošību)””, salāgojot to ar anotācijas 1.pielikumu, jo pašreizējā redakcijā ir norādīts finansējums par 2022.gada jūniju, nevis par 2022.gada jūliju
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Nepieciešams papildināt anotāciju ar tabulu, kurā norādīta informācija par anotācijā katra minētā Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” apakšpunkta sasaisti ar attiecīgo rīkojuma projekta apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 1.3.apakšadaļas punktu “Risinājuma apraksts” (16.lpp.), ņemot vērā, ka MK 14.07.2022. sēdes protokola Nr.36 91.§ “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība””” 3. un 4.punkts paredz  izdevumus pasākumiem, kas  radušies saistībā ar Covid - 19 uzliesmojumu un seku novēršanu, segt ne tikai no  likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” 74.resora programmā 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” rezervētā finansējuma, bet arī, ņemot vērā faktisko līdzekļu izpildi, no atbilstoši Ministru kabineta rīkojumiem 2022.gadā no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” jau piešķirtā finansējuma atlikumiem. Attiecīgi nepieciešams precizēt informāciju anotācijas 1.6.apakšpunktā “Cita informācija” (17.lpp.).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši Finanšu ministrijas rīkojumiem 2022.gadā no  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” jau ir pārdalīts valsts budžeta finansējums, precizējams anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 2.ailes “2022.saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” 1. un 2.punkts un 1.1. un 2.1.apakšpunkts, attiecīgi papildinot arī anotācijas 3.sadaļas 6.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktu attiecībā par laboratorisko izmeklējumu veikšanas izmaksām 2022.gada oktobrī un novembrī, jo,  aprēķinot viena mēneša vidējas izmaksas atbilstoši 2022.gada jūlija - septembra mēneša faktiskajām izmaksām, veidojas finansējums 3 017 282 euro apmērā, nevis 3 017 276 euro.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 59.pielikumu, t.i. pirmajā atsaucē “15,4 milj. euro” vietā norādot 15,7 milj. euro (44 007 176 – 28 306 868 = 15 700 308) un otrajā atsaucē “9,8 milj. euro”  vietā norādot “9,5 milj. euro” (23 642 379 – 14 166 438= 9 475 941). Vienlaikus nav saprotams otrajā atsaucē norādītais finansējums 0,3 milj. euro
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu, norādot tajā minēto noteikumu pilnu nosaukumu, t.i. Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Uzkatām, ka izdevumus Covid-19 izplatības ierbežošanai vairs nevar uzskatīt par neparedzētiem un pēc būtības neatbilst neparedzētu gadījumu definējumam un mērķim. Attiecīgi neatbalstām 2023.gadā šos izdevumus segt no budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem. Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 5.punktu, norādot, ka izdevumi, kas radīsies saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu 2022.gada decembrī, ne vairāk kā 5 835 236 euro apmērā, tiks segti 2023.gadā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai””.
Piedāvātā redakcija
-
10.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 6.punktu, papildinot to ar Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija sēdes protokollēmuma Nr.36, 91.§ “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 6.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 49.pantam budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmā 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” rezervēts finansējums 131 245 007 euro apmērā (turpmāk – 12.00.00 programmā rezervētais finansējums) un atbilstoši MK rīkojumiem un MK rīkojumu projektiem paredzēts pārdalīt finansējumu 106 068 758 euro apmērā, līdz ar to 12.00.00 programmā veidojas neizmantotais finansējums 25 176 249 euro apmērā. Ņemot vērā minēto, Veselības ministrijai jāseko līdz finansējuma pietiekamībai 12.00.00 programmā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt informāciju anotācijas 1.3.apakšadaļas punktā “Risinājuma apraksts” (19. un 20.lpp.) un anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā (30.lpp.), jo nav iespējams precizēt Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija sēdes protokollēmuma Nr.36 91.§ “Grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 3. un 4.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai arī rīkojuma projektā ir sniegta informācija par to, ka NVD veiks publisko resursu piešķiršanu, ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) nosacījumus, lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot informāciju arī attiecībā uz Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu (turpmāk - NMPD), proti, norādot, ka NMPD īsteno valsts deleģēto funkciju (nevis saimniecisko darbību) un attiecīgi atbalsts tam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un komercdarbības atbalsta kontroles regulējums jāpiemēro nav.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka rīkojuma projekta 4.punkts paredz, ka Nacionālais veselības dienests (turpmāk – NVD) finansējuma piešķiršanā ievēros Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) atbilstoši ar finansējuma saņēmējiem noslēgtajiem pilnvarojuma līgumiem, lūdzam ar attiecīgu informāciju papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.6.apakšpunktu “Cita informācija”, Veselības ministrijas 15.11.2022. vēstules Nr.01-13FM-1/5282 vietā norādot FM 29.11.2022. rīkojumu Nr.735 “Par līdzekļu piešķiršanu”, attiecīgi precizējot anotācijas 1.tabulu.
Piedāvātā redakcija
-