Projekta ID
21-TA-650Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
18.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) MK noteikumu projekta 2. punkts:
Iebilstam MK noteikumu projekta 2.punkta esošajai redakcijai, jo punkts neatsedz sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 5.lpp būtisku aspektu, proti,
“Izglītības iestādes dibinātājs, piemēram, pašvaldība, ir tiesīga noteikt kārtību, kādā tās dibinātās izglītības iestādes saskaņo to izstrādātos iekšējos normatīvos aktus ar iestādes dibinātāju. [..]. Līdz ar to, iestādes dibinātājs var lemt par to, kādā veidā, piemēram, iestādes izstrādātā kārtība attālināto mācību īstenošanai tiek saskaņota ar iestādes dibinātāju.”
un rosinām MK noteikumu projekta 2. punktu papildināt ar vārdiem “un ar dibinātāju saskaņotai” un izteikt šādā redakcijā:
“Neformālajā izglītībā (tai skaitā interešu izglītībā) attālinātās mācības var organizēt un īstenot atbilstoši attiecīgās izglītības programmas īstenotāja noteiktajai un ar dibinātāju saskaņotai kārtībai.”.
2) MK noteikumu projekta 2. punkts:
Iebildums:
Ja attālinātās mācības tiek integrētas klātienes programmās, atbildība par nodrošinājuma tehnisko pusi ir, pirmkārt, Izglītības un zinātnes ministrijai, otrkārt, iestādes dibinātājam. Likuma projekts izslēdz Izglītības ministriju no atbildības par attālināto mācību norisi. Dibinātājam nav tādu resursu, lai nodrošinātu perfektu tehnisko vidi attālinātu mācību norisei, īpaši novadu izglītības iestādēs.
Nepieciešama valsts līdzekļu piesaiste mācību līdzekļu un tehniskā aprīkojuma mērķdotācijā. IZM jāpārskata dotāciju apjoms pašvaldībām mācību līdzekļu iegādei, palielinot finansējumu vienam izglītojamajam.
Iebilstam MK noteikumu projekta 2.punkta esošajai redakcijai, jo punkts neatsedz sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 5.lpp būtisku aspektu, proti,
“Izglītības iestādes dibinātājs, piemēram, pašvaldība, ir tiesīga noteikt kārtību, kādā tās dibinātās izglītības iestādes saskaņo to izstrādātos iekšējos normatīvos aktus ar iestādes dibinātāju. [..]. Līdz ar to, iestādes dibinātājs var lemt par to, kādā veidā, piemēram, iestādes izstrādātā kārtība attālināto mācību īstenošanai tiek saskaņota ar iestādes dibinātāju.”
un rosinām MK noteikumu projekta 2. punktu papildināt ar vārdiem “un ar dibinātāju saskaņotai” un izteikt šādā redakcijā:
“Neformālajā izglītībā (tai skaitā interešu izglītībā) attālinātās mācības var organizēt un īstenot atbilstoši attiecīgās izglītības programmas īstenotāja noteiktajai un ar dibinātāju saskaņotai kārtībai.”.
2) MK noteikumu projekta 2. punkts:
Iebildums:
Ja attālinātās mācības tiek integrētas klātienes programmās, atbildība par nodrošinājuma tehnisko pusi ir, pirmkārt, Izglītības un zinātnes ministrijai, otrkārt, iestādes dibinātājam. Likuma projekts izslēdz Izglītības ministriju no atbildības par attālināto mācību norisi. Dibinātājam nav tādu resursu, lai nodrošinātu perfektu tehnisko vidi attālinātu mācību norisei, īpaši novadu izglītības iestādēs.
Nepieciešama valsts līdzekļu piesaiste mācību līdzekļu un tehniskā aprīkojuma mērķdotācijā. IZM jāpārskata dotāciju apjoms pašvaldībām mācību līdzekļu iegādei, palielinot finansējumu vienam izglītojamajam.
Piedāvātā redakcija
-