Projekta ID
24-TA-1377Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta nosacījumu ievērošanu, lūdzam noteikumu projekta 6.punktu precizēt šādi: 1) izteikt tā pirmo teikumu šādā redakcijā: “Atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.” un 2) papildināt punkta beigu palīgteikumu aiz vārda "tas" iekļaujot vārdus "saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 2.punktu".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai būtu skaidrs no Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punkta izrietošais Aizsardzības ministrijas pienākums par atbalsta pretendenta atlikuma līdz de minimis atbalsta robežvērtībai pārbaudi, lūdzam precizēt noteikumu projekta 7.punktu, izsakot to, piemēram, šādā redakcijā:
"Piešķirot de minimis atbalstu, tiek pārbaudīts, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru."
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, ka Komisijas regulas Nr.2023/2831 ietvaros trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs periods un attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu jāņem vērā de minimis atbalsta kopsumma, kas piešķirta iepriekšējos trīs gados, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam.
"Piešķirot de minimis atbalstu, tiek pārbaudīts, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru."
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, ka Komisijas regulas Nr.2023/2831 ietvaros trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs periods un attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu jāņem vērā de minimis atbalsta kopsumma, kas piešķirta iepriekšējos trīs gados, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas Nr.2023/2831 5.panta 2. un 3.punkta nosacījumu ievērošanu, aicinām noteikumu projekta 8.punktu precizēt, izsakot to, piemēram, turpmāk piedāvātajā redakcijā. Vienlaikus skaidrojam, ja noteikumu projekta ietvaros ir paredzēta atbalstu kumulācija, noteikumu projektu ir nepieciešams papildināt ar nosacījumu, ka atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
"[Šo noteikumu] ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu."
"[Šo noteikumu] ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu."
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka atbalsta pretendentam ir skaidrs, kāda informācija tam ir jāiesniedz de minimis atbalsta piešķiršanai, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar prasību, ka atbalsta pretendents atbalsta pieteikumam pievieno De minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – Sistēma) sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai atbalsta pieteikumā norāda Sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz noteikumu projekta 21.punktu, pirmkārt, vēršam uzmanību, ka tajā ietvertā atsauce uz noteikumu projekta 16.4.apakšpunktu ir nekorekta, tādējādi nav iespējams izvērtēt, kādu informāciju Aizsardzības ministrija plāno ņemt vērā, izvērtējot atbalsta pretendentu atbilstību de minimis atbalsta piešķiršanai. Attiecīgi lūdzam šo atsauci precizēt. Otrkārt, skaidrojam, ka, lemjot par de minimis atbalsta piešķiršanu, nepietiek pārbaudīt vienīgi noteikumu projekta 6. un 7.punktā noteiktās prasības, bet ir jāpārliecinās arī par noteikumu projekta 8.punktā ietverto kumulācijas nosacījumu izpildi un jāņem vērā atbalsta pretendenta papildu iesniegtā informācija, lai pārliecinātos par to ievērošanu. Līdz ar to aicinām papildināt noteikumu projekta 21.punktu ar atsauci arī uz noteikumu projekta 8.punktu un norādi uz to, ka Aizsardzības ministrija ņems vērā arī atbalsta pretendenta papildu iesniegto informāciju atbalsta kumulācijas nosacījumu ievērošanai (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta pretendenta atbilstību atbalsta programmā noteiktajiem de minimis nosacījumiem ir jāvērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi, lūdzam papildināt, piemēram, noteikumu projekta 32.punktu ar nosacījumu, ka Aizsardzības ministrija veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai būtu skaidrs, kā Aizsardzības ministrijai rīkoties gadījumā, ja tiek konstatēts Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumu pārkāpums, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nelikumīga de minimis atbalsta atgūšanas nosacījumu, piemēram, šādā redakcijā:
"Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Aizsardzības ministrijai šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
"Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Aizsardzības ministrijai šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu to, ka de minimis atbalsts šo noteikumu ietvaros tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 7.panta 3.punktā un 8.pantā noteikto darbības termiņu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas paredz to, līdz kuram brīdim saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 noteikto darbības termiņu varēs piešķirt de minimis atbalstu. Skaidrojam, ka saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 7.panta 3.punktu un 8.pantu de minimis atbalstu var piešķirt līdz 2031.gada 30.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumu ievērošanu, lūdzam vai nu noteikumu projekta 35.punktu papildināt ar atsauci arī uz Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 7.punktu, vai arī dzēst atsauces uz Komisijas regulu Nr.2023/2831 vispār.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Informējam, ka šī gada sākumā ir ieviests jaunais Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk - VID) nodokļu maksātāju reitinga risinājums, kas paredz nodokļu maksātāju novērtēšanu pēc VID noteiktiem kritērijiem, nodrošinot objektīvāku nodokļu maksātāja novērtējumu atbilstoši tā nodokļu saistību izpildes raksturojošiem rādītājiem. Informācija par nodokļu maksātāju reitingu tiek atjaunota reizi ceturksnī, tādējādi pēc reitinga atjaunošanas nodokļu maksātājam iepriekš piešķirtais reitinga līmenis var mainīties atkarībā no tā uzvedības nodokļu saistību izpildes jomā vērtētajos periodos un datumos. “A” līmeņa reitinga novērtējums tiek piešķirts tikai tādiem nodokļu maksātājiem, kuriem ir laba saistību izpilde un nav būtiski nodokļu pārkāpumu riski. Informācija par reitinga sistēmas principiem, pēc kuriem nodokļu maksātāji tiek savstarpēji salīdzināti, grupēti un novērtēti ir publicēta VID tīmekļvietnes sadaļā “Nodokļu maksātāju reitinga sistēma”.
Lūdzam izvērtēt iespēju izmantot šo reitinga sistēmu, piemēram, atrunājot, ja projekta iesniedzējam VID nodokļu maksātāju reitinga sistēmā ir piešķirts “A” līmeņa reitinga novērtējums, tad attiecībā uz to netiek atsevišķi vērtēts 19.6. un 19.7.apakšpunktā noteiktais.
.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka komercdarbības atbalsta kontekstā būtiska ir atbalsta piešķiršana (kā likumīgu tiesību saņemt atbalstu radīšanas brīdis), nevis tā izmaksa, lūdzam noteikumu projekta 22.punktā aizstāt vārdu “izmaksā” ar “piešķir”.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Saskaņā ar noteikumu projekta 11.punktā norādīto Aizsardzības ministrija plāno izveidot Industrijas atbalsta komisiju. Līdz ar to lūdzam anotācijas 3.punktā norādīt, no kādiem līdzekļiem tiks finansēta komisijas izveide, un vai tā tiks izveidota Aizsardzības ministrijas resora esošo amata vietu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 23.punktā paredzēto atbalstu Aizsardzības ministrija piešķirs, ņemot vērā attiecīgajā gadā šim mērķim pieejamos Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļus, ir aizpildāma anotācijas 3.punkta tabula, norādot Aizsardzības ministrijas budžetā šim mērķim plānoto finansējumu, vienlaikus paskaidrojot, no kuras Aizsardzības ministrijas budžeta programmas tas tiks nodrošināts.
Piedāvātā redakcija
-