Projekta ID
22-TA-632Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 33.punkts.
Vēršam uzmanību, ka auditu kopsavilkums būs jāiesniedz pie katra maksājuma pieprasījuma (MP).
Vēršam uzmanību, ka auditu kopsavilkums būs jāiesniedz pie katra maksājuma pieprasījuma (MP).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 45.punktu ar informāciju, par investīcijas sasaisti, sinerģiju un demarkāciju ar citu atbalsta instrumentu investīcijām, dubultfinansējuma riska mazināšana, piemēram, Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts procesu un pakalpojumu modernizācija un digitālā transformācija” investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" plānotajiem ieguldījumiem, ņemot vērā, ka minētās investīcijas ietvaros tiek plānots “Vienotas iestāžu pārvaldības pakalpojumu centra izveides nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana” projekts. Tajā skaitā precizējot 45.punkta redakciju, nosakot, ka tiks vērtēta un kādā veidā tiks novērsta dubultfinansēšana.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu, vai precizēt 37.2.apakšpunktu, atrunājot, ka maksājumu pieprasījumu un izdevumus iesniedz Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā divas reizes gadā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 33.punkts.
Lūdzam ņemt vērā, ka līdz 2026.gada 31.augustam nepieciešams nodrošināt noteikto rādītāju sasniegšanu, investīcijas darbību veikšanu, maksājumu veikšanu, kā arī nodrošināt visu nepieciešamo pārbaužu veikšanu, lai pārliecinātos par rādītāju sasniegšanu un izdevumu attiecināmību.
Lūdzam ņemt vērā, ka līdz 2026.gada 31.augustam nepieciešams nodrošināt noteikto rādītāju sasniegšanu, investīcijas darbību veikšanu, maksājumu veikšanu, kā arī nodrošināt visu nepieciešamo pārbaužu veikšanu, lai pārliecinātos par rādītāju sasniegšanu un izdevumu attiecināmību.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 30.punkts.
Vēršam uzmanību uz to, ka šādai vadības un kontroles sistēmai (turpmāk - VKS) jau ir jābūt, papildus VKS tiek pielāgots AF specifikai, ja nepieciešams.
Vēršam uzmanību uz to, ka šādai vadības un kontroles sistēmai (turpmāk - VKS) jau ir jābūt, papildus VKS tiek pielāgots AF specifikai, ja nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 36.6.apakšpunktu, ievērojot to, ka avansa maksājumu var plānot ne lielāku kā 30% no kopējām projekta AF finansējuma, nosakot avansa maksājuma saņemšanas nosacījumus, t.i. sasaistot ar projekta sasniedzamajiem mērķiem un atskaites punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 29.punktu, ka iekšējā audita struktūrvienības iesaiste nepieciešama, lai apliecinātu atskaites punktu un/ vai mērķa sasniegšanu un izmaksu pamatotību.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 27.punkts.
Ņemot vērā "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" noteikto, lūdzam papildināt, ka projekta iesniedzējs tiks izvērtēts atbilstoši izslēgšanas nosacījumiem.
Ņemot vērā "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" noteikto, lūdzam papildināt, ka projekta iesniedzējs tiks izvērtēts atbilstoši izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 23.punkts.
Lūdzam skaidrot, no kādiem finanšu līdzekļiem tik segts sadārdzinājums.
Lūdzam skaidrot, no kādiem finanšu līdzekļiem tik segts sadārdzinājums.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 21.punkts.
Lūdzam skaidrot, kā projekta vadība, kas minēta ziņojuma 21.punktā atšķiras no šī ziņojuma 18.2. punkta minētā personāla, ja projekta vadība nodrošina apmācību īstenošanu.
Lūdzam skaidrot, kā projekta vadība, kas minēta ziņojuma 21.punktā atšķiras no šī ziņojuma 18.2. punkta minētā personāla, ja projekta vadība nodrošina apmācību īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam pārliecināties, ka informatīvā ziņojuma projektā ir ietvertas visas prasības, kas attiecas uz informācijas
ievadīšanu un uzkrāšanu Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā (turpmāk - vadības informācijas sistēma) :
a) Informācijas ievades apjomu, t.sk. vai nepieciešams uzkrāt datus par dalībniekiem;
b) Datu ievades regularitāti, kas ir nepieciešama, lai uzraudzītu AF plāna ieviešanas progresu un nodrošinātu datu pieejamību un to apstrādi atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma un nacionālā ekonomikas un atveseļošanas un noturības plāna īstenošanas uzraudzības kārtībā noteiktajam;
c) Atbildības sadalījumu starp Valsts kanceleju un finansējuma saņēmēju datu ievadē. Valsts kanceleja vienojas par atbildības sadalījumu datu ievadē, nepieciešamības gadījumā slēdzot starpresoru vienošanās par sadarbību datu ievadē vadības informācijas sistēmā (ja attiecināms);
d) Nepieciešamo pamatojošo dokumentu par noteikto atskaites punktu un mērķu sasniegšanu augšupielādes apjomu un regularitāti vadības informācijas sistēmā.
ievadīšanu un uzkrāšanu Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā (turpmāk - vadības informācijas sistēma) :
a) Informācijas ievades apjomu, t.sk. vai nepieciešams uzkrāt datus par dalībniekiem;
b) Datu ievades regularitāti, kas ir nepieciešama, lai uzraudzītu AF plāna ieviešanas progresu un nodrošinātu datu pieejamību un to apstrādi atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma un nacionālā ekonomikas un atveseļošanas un noturības plāna īstenošanas uzraudzības kārtībā noteiktajam;
c) Atbildības sadalījumu starp Valsts kanceleju un finansējuma saņēmēju datu ievadē. Valsts kanceleja vienojas par atbildības sadalījumu datu ievadē, nepieciešamības gadījumā slēdzot starpresoru vienošanās par sadarbību datu ievadē vadības informācijas sistēmā (ja attiecināms);
d) Nepieciešamo pamatojošo dokumentu par noteikto atskaites punktu un mērķu sasniegšanu augšupielādes apjomu un regularitāti vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 20.3. punkts.
Lūdzam skaidrot, kur pieejami ziņojuma 20.3.apakšpunktā minētie dati un, vai līdzīga pieeja tiek plānota arī ES fondu projektos.
Lūdzam skaidrot, kur pieejami ziņojuma 20.3.apakšpunktā minētie dati un, vai līdzīga pieeja tiek plānota arī ES fondu projektos.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 20.3. punkts.
Lūdzam redakcionāli precizēt vārdus “vienas vienības apmācību izmaksas” un nelietot ES fondu terminoloģiju, ja vien nav plānots piemērot vienkāršotās izmaksas
Lūdzam redakcionāli precizēt vārdus “vienas vienības apmācību izmaksas” un nelietot ES fondu terminoloģiju, ja vien nav plānots piemērot vienkāršotās izmaksas
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 20.1. punkts.
Lūdzam redakcionāli precizēt vārdus “1 vienības izmaksas” un nelietot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk - ES fondi) terminoloģiju, ja vien nav plānots piemērot vienkāršotās izmaksas.
Lūdzam redakcionāli precizēt vārdus “1 vienības izmaksas” un nelietot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk - ES fondi) terminoloģiju, ja vien nav plānots piemērot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 18.5. punkts.
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, tām jābūt iekļautām AF plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) puses. Atbilstoši EK sniegtajai informācijai, iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no AF plāna finansējuma, jo AF plāna finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja AF plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam AF plāna finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no AF plāna līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar EK. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam Valsts Kancelejai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem.
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, tām jābūt iekļautām AF plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) puses. Atbilstoši EK sniegtajai informācijai, iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no AF plāna finansējuma, jo AF plāna finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja AF plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam AF plāna finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no AF plāna līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar EK. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam Valsts Kancelejai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar kopējo rādītāju definīciju atbilstoši "Komisijas deleģētās regulas (ES) 2021/2106 (2021. gada 28. septembris), ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu" tulkojumam latviešu valodā (EUR-Lex - 32021R2106 - EN - EUR-Lex (europa.eu)). Šīs investīcijas gadījumā t.i. kopējais rādītājs "Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits" un tā apakšveidi.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 4.punkts.
Lūdzam precizēt terminu "ierobežota projektu iesniegumu atlase". Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros netiek lietots termins “ierobežota projektu iesniegumu atlase”. Aicinām to aizstāt ar vārdiem “ierobežots pretendentu loks” vai citu. Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt visā informatīvā ziņojuma tekstā.
Lūdzam precizēt terminu "ierobežota projektu iesniegumu atlase". Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros netiek lietots termins “ierobežota projektu iesniegumu atlase”. Aicinām to aizstāt ar vārdiem “ierobežots pretendentu loks” vai citu. Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt visā informatīvā ziņojuma tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt un papildināt informatīvā ziņojuma 14.punktu, norādot, ka informāciju par dalībniekiem un Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) noteiktajiem Atveseļošanas fonda kopējiem rādītājiem t.sk. un to apakšveidiem, ir nepieciešams
ne tikai uzkrāt, bet arī ievadīt Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā vienlaikus norādot arī atbildību kurš to veiks.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka atbilstoši EK vadlīnijām par kopējo rādītāju ziņošanu, rādītājs būs jāziņo pa vecuma grupām, kā arī jānorāda, kuras no personām ir piedalījušās digitālo prasmju pilnveidē (Participants in digital skills training), lūdzam papildināt informatīvo ziņojuma projekta punktu ar normu par šo dalījumu, lai nodrošinātu finansējuma saņēmējam viennozīmīgu izpratni par uzkrājamajiem datiem.
Papildus, lūdzam, izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt nosacījumus par unikālo personu ziņošanu atbilstoši EK vadlīnijām par kopējiem radītājiem, ņemot vērā, ka EK vadlīnijas pie šī kopējā rādītāja attiecībā uz unikālo personu ziņošanu ir norādīts, ka gadījumā ir dalībnieks piedalās atsevišķās apmācībās, tad katrā no tām ziņojams kā unikāls (Participation shall be counted per education or training activity, even if it lasts several years. Additionally, a participant to two different education or training activities ).
ne tikai uzkrāt, bet arī ievadīt Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā vienlaikus norādot arī atbildību kurš to veiks.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka atbilstoši EK vadlīnijām par kopējo rādītāju ziņošanu, rādītājs būs jāziņo pa vecuma grupām, kā arī jānorāda, kuras no personām ir piedalījušās digitālo prasmju pilnveidē (Participants in digital skills training), lūdzam papildināt informatīvo ziņojuma projekta punktu ar normu par šo dalījumu, lai nodrošinātu finansējuma saņēmējam viennozīmīgu izpratni par uzkrājamajiem datiem.
Papildus, lūdzam, izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt nosacījumus par unikālo personu ziņošanu atbilstoši EK vadlīnijām par kopējiem radītājiem, ņemot vērā, ka EK vadlīnijas pie šī kopējā rādītāja attiecībā uz unikālo personu ziņošanu ir norādīts, ka gadījumā ir dalībnieks piedalās atsevišķās apmācībās, tad katrā no tām ziņojams kā unikāls (Participation shall be counted per education or training activity, even if it lasts several years. Additionally, a participant to two different education or training activities ).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojuma 12.punktu ar konkrētu 6.3.1.1.i mērķa rādītāju un atskaites punktu nosaukumiem, t.i.,
Atskaites punkts: "Pieejams kompetenču satvars, tostarp mācību programmas";
Mērķis: "To valsts pārvaldes darbinieku skaits, kas sagatavoti vismaz vienā no programmām".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju par pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) uzraudzību.
Ja PVN attiecināms no valsts budžeta, tad jāparedz PVN uzraudzības funkcija kā līgumslēdzējam, tā finansējuma saņēmējam:
- Finansējuma saņēmējs, pirms finansējuma saņemšanas pievienotās vērtības nodokļa izmaksu apmērā, iesniedzot projekta maksājuma pieprasījumu, sniedz apliecinājumu, ka minētās summas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
- Finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu projekta izmaksu, t.sk. pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti un nodalīšanu, kā arī tam ir pienākums atgriezt pārmaksāto pievienotās vērtības nodokļa daļu, ja sākotnēji plānotais pievienotās vērtības nodokļa apjoms būs lielāks, nekā faktiski nepieciešams.
- Līgumslēdzējs pēc finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots finansējuma saņēmēja apliecinājums, ka tas PVN izmaksas nav atguvis un neatgūs no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
Ja PVN attiecināms no valsts budžeta, tad jāparedz PVN uzraudzības funkcija kā līgumslēdzējam, tā finansējuma saņēmējam:
- Finansējuma saņēmējs, pirms finansējuma saņemšanas pievienotās vērtības nodokļa izmaksu apmērā, iesniedzot projekta maksājuma pieprasījumu, sniedz apliecinājumu, ka minētās summas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
- Finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu projekta izmaksu, t.sk. pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti un nodalīšanu, kā arī tam ir pienākums atgriezt pārmaksāto pievienotās vērtības nodokļa daļu, ja sākotnēji plānotais pievienotās vērtības nodokļa apjoms būs lielāks, nekā faktiski nepieciešams.
- Līgumslēdzējs pēc finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots finansējuma saņēmēja apliecinājums, ka tas PVN izmaksas nav atguvis un neatgūs no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kurā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 6.komponentes “Likuma vara” 6.3. reformu un investīciju virziena “Publiskās pārvaldes modernizācija” investīcijā (6311i; 6312; 6313i; 6314i) tiks aptverti tādi 6.3.1.r Publiskās pārvaldes modernizācija mērķa rādītāji kā atskaites punkti: “Apstiprināts valsts pārvaldes modernizācijas plāns”; “Apstiprināts progresa pārskats par valsts pārvaldes modernizācijas plāna īstenošanu”; “Ir apstiprināta vienota pakalpojumu centra koncepcija kā priekšnoteikums centralizētu pakalpojumu sniegšanai” un mērķis “To tiešās publiskās pārvaldes cilvēkresursu īpatsvars, kuri centralizēti saņem grāmatvedības un cilvēkresursu vadības pakalpojumus”.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju, aprakstot investīcijas sasaisti un ietekmi uz īstenojamo reformu 6.3.1. "Publiskās pārvaldes modernizācija" (atbilstoši Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajam).
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 46.punktu ar vārdiem "uz vidi un" pirms vārdiem "uz principu “Nenodarīt būtisku kaitējumu"".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 41.5.punkts.
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 41.5.punkta redakciju "finansējuma pieprasīšanas mehānisms budžetā", papildināt ar informāciju kādā budžetā.
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, vārdus "Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda īstenošanas uzraudzības kārtībā" aizstāt ar vārdiem un skaitli “MK noteikumi Nr.621”, ņemot vērā iepriekš noteikto saīsinājumu.
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 41.5.punkta redakciju "finansējuma pieprasīšanas mehānisms budžetā", papildināt ar informāciju kādā budžetā.
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, vārdus "Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda īstenošanas uzraudzības kārtībā" aizstāt ar vārdiem un skaitli “MK noteikumi Nr.621”, ņemot vērā iepriekš noteikto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 41.punkts.
Lūdzam šeit un visā informatīvā ziņojuma tekstā precizēt terminoloģiju attiecībā uz vienošanos, jo tiek lietots gan termins "...vienošanos par investīcijas 6.3.1.1.i. īstenošanu...", gan citviet termins “vienošanās” vai “vienošanās par projekta īstenošanu”.
Lūdzam šeit un visā informatīvā ziņojuma tekstā precizēt terminoloģiju attiecībā uz vienošanos, jo tiek lietots gan termins "...vienošanos par investīcijas 6.3.1.1.i. īstenošanu...", gan citviet termins “vienošanās” vai “vienošanās par projekta īstenošanu”.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 36.3. punkts.
Ņemot vērā Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" noteikto, lūdzam izvērtēt un papildināt, ka informācija ir pieejama arī Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm. Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī pie ziņojuma 39.punkta.
Ņemot vērā Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" noteikto, lūdzam izvērtēt un papildināt, ka informācija ir pieejama arī Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm. Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī pie ziņojuma 39.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 34.punkts.
Lūdzam skaidrot, kādu informāciju atbildīgā institūcija šī punkta redakcijā "Finansējuma saņēmējs pēc atbildīgās institūcijas uzaicinājuma ievada informāciju vadības informācijas sistēmā, aizpildot projekta veidlapā definētos laukus..." lūdz finansējuma saņēmējam ievadīt.
Lūdzam skaidrot, kādu informāciju atbildīgā institūcija šī punkta redakcijā "Finansējuma saņēmējs pēc atbildīgās institūcijas uzaicinājuma ievada informāciju vadības informācijas sistēmā, aizpildot projekta veidlapā definētos laukus..." lūdz finansējuma saņēmējam ievadīt.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 30.punkts.
Lūdzam informatīvā ziņojuma 30.punktā aizstāt vārdus “atbildīgā institūcija” ar vārdiem “atbildīgās institūcijas”.
Lūdzam precizēt teikuma daļu "...2017.gada 17.oktobra MK noteikumiem Nr. 630..." un datumu pārcelt aiz saīsinājuma “MK”, tādējādi ievērojot juridiskās tehniskas prasības.
Lūdzam informatīvā ziņojuma 30.punktā aizstāt vārdus “atbildīgā institūcija” ar vārdiem “atbildīgās institūcijas”.
Lūdzam precizēt teikuma daļu "...2017.gada 17.oktobra MK noteikumiem Nr. 630..." un datumu pārcelt aiz saīsinājuma “MK”, tādējādi ievērojot juridiskās tehniskas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 29.punkts.
Lūdzam precizēt vārdus "...iekšējā audita struktūrvienība...", norādot, kuras iestādes iekšējā struktūrvienība, t.i., investīcijas saņēmēja vai atbildīgās institūcijas.
Lūdzam precizēt vārdus "...iekšējā audita struktūrvienība...", norādot, kuras iestādes iekšējā struktūrvienība, t.i., investīcijas saņēmēja vai atbildīgās institūcijas.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 27.punkts.
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 27.punkta divās vietās (t.i. teikuma daļā "...ja nepieciešams, lūdz 10 darba dienu laikā no atzinuma saņemšanas precizēt projekta iesniegumu..." un teikuma daļā "...atkārtoti lūdz sniegt precizējumus,..." ar vārdiem “projekta iesniedzēju” aiz vārda “lūdz”.
Papildus lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 27.punkta beigu daļu "...pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu un vienošanās slēgšanu.", papildinot to ar vārdiem “par projekta īstenošanu” aiz vārda" vienošanās".
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 27.punkta divās vietās (t.i. teikuma daļā "...ja nepieciešams, lūdz 10 darba dienu laikā no atzinuma saņemšanas precizēt projekta iesniegumu..." un teikuma daļā "...atkārtoti lūdz sniegt precizējumus,..." ar vārdiem “projekta iesniedzēju” aiz vārda “lūdz”.
Papildus lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 27.punkta beigu daļu "...pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu un vienošanās slēgšanu.", papildinot to ar vārdiem “par projekta īstenošanu” aiz vārda" vienošanās".
Piedāvātā redakcija
-
31.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 12.1. punkts.
Lai nodrošinātu mērķa rādītāja (tekstā: "mērķa rādītājs - 16 232 apmācītie, kas ir jāsasniedz līdz 2026. gada 31. maijam.") nepārprotamību, aicinām izvērtēt iespēju noteikt "unikālās personas" (ja nevar piedalīties vairākkārt).
Ņemot vērā tālāko aprakstu, rosinām noteikt rādītāja izpildi - "apmācības pabeigušie".
Lai nodrošinātu mērķa rādītāja (tekstā: "mērķa rādītājs - 16 232 apmācītie, kas ir jāsasniedz līdz 2026. gada 31. maijam.") nepārprotamību, aicinām izvērtēt iespēju noteikt "unikālās personas" (ja nevar piedalīties vairākkārt).
Ņemot vērā tālāko aprakstu, rosinām noteikt rādītāja izpildi - "apmācības pabeigušie".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 10.punkts.
Lūdzam redakcionāli precizēt vārdus "...arī šī ziņojuma Ministru kabineta protokollēmumā.", aizstājot ar vārdiem “Ministru kabineta protokollēmuma ar kuru pieņemts šis ziņojums”.
Lūdzam redakcionāli precizēt vārdus "...arī šī ziņojuma Ministru kabineta protokollēmumā.", aizstājot ar vārdiem “Ministru kabineta protokollēmuma ar kuru pieņemts šis ziņojums”.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 9.punkts.
Lūdzam precizēt teikumu "6.3.1.1.i investīcijas mērķa grupa ir publiskā pārvalde." atbilstoši saīsinājumam - "investīcijas 6.3.1.1.i ".
Lūdzam precizēt teikumu "6.3.1.1.i investīcijas mērķa grupa ir publiskā pārvalde." atbilstoši saīsinājumam - "investīcijas 6.3.1.1.i ".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 5.punkts.
Aicinām izvērtēt iespēju redakcionāli precizēt vai aizstāt vārdu "režīma" ar līdzīgu terminu kā ''jomas''.
Aicinām izvērtēt iespēju redakcionāli precizēt vai aizstāt vārdu "režīma" ar līdzīgu terminu kā ''jomas''.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 4.punkts.
Lūdzu papildināt teikuma daļu "..., tā kā Atveseļošanas fondā..." ar vārdu ''plānā'', jo pašā fondā nav noteikti finansējuma saņēmēji.
Lūdzu papildināt teikuma daļu "..., tā kā Atveseļošanas fondā..." ar vārdu ''plānā'', jo pašā fondā nav noteikti finansējuma saņēmēji.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 3.punkts.
Lūdzam atšifrēt saīsinājumu "ES" aizstājot to ar vārdiem "Eiropas Savienība".
Lūdzam papildināt vārdus "komponentes “Likuma vara”" ar skaitli “6.” pirms vārda “komponentes”.
Papildus lūdzam papildināt teikuma daļu aiz vārdiem "...tiks risināts Atveseļošanas fonda..." ar vārdu "plāna''.
Lūdzam atšifrēt saīsinājumu "ES" aizstājot to ar vārdiem "Eiropas Savienība".
Lūdzam papildināt vārdus "komponentes “Likuma vara”" ar skaitli “6.” pirms vārda “komponentes”.
Papildus lūdzam papildināt teikuma daļu aiz vārdiem "...tiks risināts Atveseļošanas fonda..." ar vārdu "plāna''.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 1.punkts.
Lūdzam informatīvā ziņojuma 1.punktā precizēt teksta daļu "...apstiprināto Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu (turpmāk – Atveseļošanas fonds)...", pārceļot iekavas un tajā esošo tekstu pirms vārda “plānu”.
Papildus lūdzam svītrot atsauci uz Ministru kabineta (turpmāk - MK) informatīvo ziņojumu (2021.gada 7.septembrī MK apstiprinātais informatīvo ziņojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ieviešanu" (TA- 2092), jo informatīvais ziņojums attiecas tikai uz administratīvo resursu piešķiršanu VKS nodrošināšanai.
Vienlaikus lūdzam aizstāt skaitli “19.3” ar skaitli “19.3”.
Lūdzam informatīvā ziņojuma 1.punktā precizēt teksta daļu "...apstiprināto Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu (turpmāk – Atveseļošanas fonds)...", pārceļot iekavas un tajā esošo tekstu pirms vārda “plānu”.
Papildus lūdzam svītrot atsauci uz Ministru kabineta (turpmāk - MK) informatīvo ziņojumu (2021.gada 7.septembrī MK apstiprinātais informatīvo ziņojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ieviešanu" (TA- 2092), jo informatīvais ziņojums attiecas tikai uz administratīvo resursu piešķiršanu VKS nodrošināšanai.
Vienlaikus lūdzam aizstāt skaitli “19.3” ar skaitli “19.3”.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt ziņojuma 11.punktu, jo atbilstoši Finanšu ministrijas izstrādātajām "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu", 31.08.2026. ir termiņš projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudei un noslēguma maksājumu veikšanai. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka ziņojuma 11.punktā norādītais termiņš ir pretrunā ar 15.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Nemot vērā, ka publiskās pārvaldes profesionalizācijas pasākumi tiek īstenoti vairākās inicitatīvās paralēli, informatīvā ziņojuma projekta 45. punktā nepieciešams plašāks skaidrojums attiecībā uz demarkāciju saistībā ar 6.3.1.1. reformas, Administratīvās kapacitātes ceļa kartes, kā arī 6.3.1.2. reformas ietvaros īstenojamajiem pasākumiem. Piemēram, ar IUB īstenotās 6.4.3. reformas pasākumiem varētu būt sasaiste jebkurai no šīm iniciatīvām, ņemot vērā apmācāmo mērķa grupu un iekļaujamās tēmas.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam dzēst ziņojuma 34. punktu, ņemot vērā izteikto priekšlikumu pie ziņojuma 26. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izteikt ziņojuma 26. punktu šādā redakcijā: "Finansējuma saņēmējs pēc Atbildīgās institūcijas uzaicinājuma sagatavo projektu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma), aizpildot definētās projekta sadaļas. Ja uz projekta iesniegšanas brīdi vēl nav nodrošināta vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte, finansējuma saņēmējs iesniedz projektu Atbildīgajai institūcijai elektroniskā dokumenta veidā.", norādot arī, cik ilgā laikā pēc Atbildīgās institūcijas uzaicinājuma finansējuma saņēmējam projekts ir jāiesniedz.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar atbilstošu skaidrojumu valsts atbalsta kontekstā, ņemot vērā Ministru kabineta 2021.gada 28.aprīļa rīkojuma Nr. 292 "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu"1 (1990) rindkopā noteikto, ka “Investīciju 6.3.1.1.i. ietvaros valsts atbalsts netiek plānots, jo finansējuma saņēmēji ir valsts budžeta iestādes un pasākuma ietvaros tiek īstenotas valsts funkcijas”.
1 https://likumi.lv/ta/id/322858-par-latvijas-atveselosanas-un-noturibas-mehanisma-planu
1 https://likumi.lv/ta/id/322858-par-latvijas-atveselosanas-un-noturibas-mehanisma-planu
Piedāvātā redakcija
-
43.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta (turpmāk - MK) protokollēmuma projekta 3.punktu ar skaitļiem “6.3.1.1.i” pirms vārda “investīcijas”, ņemot vērā iepriekš noteikto saīsinājumu.
Līdztekus lūdzam precizēt MK protokollēmuma projekta 3.punktu ar vārdu "indikatīvi" pirms vārda un skaitļa "100 800 euro", ievērojot informatīvajā ziņojumā minēto, ka valsts budžeta finansējums indikatīvi ir 100 800 euro, kas paredzēts pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) segšanai un ņemot vērā faktu, ka uz doto brīdi precīzas PVN izmaksas nav zināmas.
Līdztekus lūdzam precizēt MK protokollēmuma projekta 3.punktu ar vārdu "indikatīvi" pirms vārda un skaitļa "100 800 euro", ievērojot informatīvajā ziņojumā minēto, ka valsts budžeta finansējums indikatīvi ir 100 800 euro, kas paredzēts pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) segšanai un ņemot vērā faktu, ka uz doto brīdi precīzas PVN izmaksas nav zināmas.
Piedāvātā redakcija
Atbalstīt 6.3.1.1.i investīcijas īstenošanai nepieciešamo neattiecināmo izmaksu - pievienotās vērtības nodokli indikatīvi 100 800 euro apmērā segšanu no valsts budžeta līdzekļiem.