Projekta ID
23-TA-2178Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ekonomikas ministrija anotācijā ir skaidrojusi, ka tā ir plānojusi slēgt līdzdarbības līgumus un deleģēt jaunuzņēmumu interešu pārstāvēšanu tādiem subjektiem kā: "jaunuzņēmumu interešu pārstāvošās publiskās vai privātās personas ir biedrības, nodibinājumi, juridiskas personas, augstākās tehniskās izglītības iestādes vai to publiski atvasinātas personas, kas veicina jaunuzņēmumu darbību attīstību un investoru piesaisti." un uzticēt šiem subjektiem tādu aktivitāšu īstenošanu kā: "organizēt investīciju sesijas, apmācības, meistarklases jaunuzņēmumiem un investoriem, organizēt starptautiska līmeņa pasākumus, t.sk. konferences, ka arī īstenot apmācību ciklus jaunuzņēmumiem, u.c.". Vienlaikus arī anotācijā ir norādīts, ka: "MK noteikumos tiks ievērotas MK noteikumu Nr. 317 IV. nodaļā minētās prasības konkursa par līdzdarbības līguma vai vienošanās slēgšanu, tādējādi līdz ar MK noteikumu tvērumu tiek ievērotas prasības, kas nepārkāpj komercdarbības atbalstu regulējošo normatīvo aktu prasības un izslēdz komercdarbības atbalstu pret līdzdarbības līguma vai vienošanās slēdzēju, jo tiek veikta objektīvu, caurskatāmu un nediskriminējošu atlases procedūru."
Ievērojot anotācijā sniegtos skaidrojumus, ir secināms, ka Ekonomikas ministrija jau iepriekš ir definējusi subjektu loku, kuri varēs pretendēt uz publiskā finansējuma saņemšanu anotācijā minēto aktivitāšu īstenošanai, daļu no kurām varētu piedāvāt daudz plašāks tirgus dalībnieku loks, kas pirmšķietami nozīmē to, ka šāds pakalpojums tiek piedāvāts tirgū un tādējādi minētās aktivitātes ir uzskatāmas par saimnieciskā darbību, nevis valsts deleģētā funkcija. Vienlaikus ar plānoto pieeju - slēgt līdzdarbības līgumus un deleģēt jaunuzņēmumu interešu pārstāvēšanu konkrētiem subjektiem - komercdarbības atbalsta sniegšanas risku izslēgt nevar, jo šāds publisko līdzekļu piešķīrums ierobežotam pretendentu lokam ar saimniecisko darbību saistītu aktivitāšu veikšanai liberalizētā tirgus apstākļos atbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm. Ievērojot minēto, lūdzam dzēst likumprojekta 3.1 panta trešajā daļā ietvertos vārdus: "ja attiecināms". Vienlaikus vēršam uzmanību uz Tieslietu ministrijas sniegto skaidrojumu par līdzdarbības līgumu slēgšanas nepieņemamību, ja līgums tiek slēgts par saimnieciskās darbības veikšanu, un attiecīgi lūdzam izvērtēt plānoto atbalsta pasākuma sniegšanas modeli. Papildus lūdzam pārskatīt un precizēt arī skaidrojumu anotācijā.
Ievērojot anotācijā sniegtos skaidrojumus, ir secināms, ka Ekonomikas ministrija jau iepriekš ir definējusi subjektu loku, kuri varēs pretendēt uz publiskā finansējuma saņemšanu anotācijā minēto aktivitāšu īstenošanai, daļu no kurām varētu piedāvāt daudz plašāks tirgus dalībnieku loks, kas pirmšķietami nozīmē to, ka šāds pakalpojums tiek piedāvāts tirgū un tādējādi minētās aktivitātes ir uzskatāmas par saimnieciskā darbību, nevis valsts deleģētā funkcija. Vienlaikus ar plānoto pieeju - slēgt līdzdarbības līgumus un deleģēt jaunuzņēmumu interešu pārstāvēšanu konkrētiem subjektiem - komercdarbības atbalsta sniegšanas risku izslēgt nevar, jo šāds publisko līdzekļu piešķīrums ierobežotam pretendentu lokam ar saimniecisko darbību saistītu aktivitāšu veikšanai liberalizētā tirgus apstākļos atbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm. Ievērojot minēto, lūdzam dzēst likumprojekta 3.1 panta trešajā daļā ietvertos vārdus: "ja attiecināms". Vienlaikus vēršam uzmanību uz Tieslietu ministrijas sniegto skaidrojumu par līdzdarbības līgumu slēgšanas nepieņemamību, ja līgums tiek slēgts par saimnieciskās darbības veikšanu, un attiecīgi lūdzam izvērtēt plānoto atbalsta pasākuma sniegšanas modeli. Papildus lūdzam pārskatīt un precizēt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, kārtējo gadu norādot 2024. un attiecīgi precizējot turpmākos gadus, 2., 2.1.punktā norādot izdevumus un svītrojot 6.punktā sniegto informāciju, vienlaikus punktā “Cita informācija” sniedzot informāciju, ka likumprojektā paredzētais tiks nodrošināts likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas” prioritārajam pasākumam “Jaunuzņēmumu atbalstam” piešķirto līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-