Atzinums

Projekta ID
24-TA-422
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Latvijas Republikas pozīciju Eiropas Savienības jautājumos izstrādāšanas, saskaņošanas, apstiprināšanas un aktualizēšanas kārtība
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projektā paredzētā pozīciju un instrukciju izstrādāšanas, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtība ir pārlieku birokrātiska un apgrūtinoša. Piemēram, aicinām izvērtēt, vai vienmēr ir nepieciešams izstrādāt instrukciju COREPER sanāksmēm, ja tajās tiek skatīti tikai tehniski jautājumi vai nav paredzētas diskusijas (skat. projekta 35. punktu). Šāda dokumenta sagatavošana prasa laika un resursu ieguldījumus no atbildīgās un līdzatbildīgajām institūcijām un tās izstrāde konkrētajos gadījumos ir nelietderīga. Šādu instrukciju sagatavošana ir nepieciešama tad, ja valsts plāno sniegt komentārus vai paust pozīciju attiecībā uz konkrētiem jautājumiem COREPER sanāksmē. 
Ievērojot minēto, aicinām pārskatīt projektu, ņemot vērā nepieciešamību mazināt birokrātisko slogu un efektivizēt pozīciju un instrukciju izstrādes un aprites kārtību.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
5. Latvijas Republikas pārstāvis Eiropas Savienības ministru padomēs un Eiropadomē pārstāv Latvijas Republikas viedokli, pamatojoties uz pozīciju, to kopumu, vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātu politikas plānošanas dokumentu vai informatīvo ziņojumu gadījumos, kas definēti šajos noteikumos.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai projektā noteiktais (piem., 5., 6., 7., 8., 30. punktā un daļēji 10., 11., 16.punktā u.c.) atbilst likuma pilnvarojumam, un nepieciešamības gadījumā precizēt projektu. Šie noteikumi ir par procesu no dokumenta izstrādes līdz apstiprināšanai un par to aktualizēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
12. Pozīcijas paraugu un detalizētu tās izstrādes un saskaņošanas kārtību, instrukcijas paraugu un detalizētu tās izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtību, kā arī informācijas aprites kārtību starp Eiropas Savienības iestādēm un Latvijas Republikas pastāvīgo pārstāvniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība), koordinējošo iestādi un pārējām pozīciju un instrukciju izstrādē iesaistītajām iestādēm nosaka Ministru kabineta instrukcija.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai pilnvarojums Ministru kabinetam instrukcijā noteikt  informācijas aprites kārtību starp Eiropas Savienības iestādēm un Latvijas Republikas pastāvīgo pārstāvniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība) izriet no projekta 1.punktā noteiktā apjoma, un nepieciešamības gadījumā precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
13. Šajos noteikumos minēto dokumentu un informācijas apritei starp valsts iestādēm izmanto Valsts digitālās attīstības aģentūras pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu darbam ar Eiropas Savienības dokumentiem (turpmāk – sistēma ESVIS). Sistēmas ESVIS darbības pamatnoteikumus, pārziņa pienākumus, lietotājus un to tiesību apjomu nosaka Ministru kabineta instrukcija.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai 13. punktā ietvertais pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt sistēmas ESVIS darbības pamatnoteikumus, pārziņa pienākumus, lietotājus un to tiesību apjomu nedublē vai nav pretrunā Valsts informācijas sistēmu likuma 5.panta 1.1 un 1.2 daļā noteiktajam. Papildus lūdzam anotācijas 1.3.punktā norādīt, kāds ārējais normatīvais akts ir izdots, attiecībā uz ESVIS, izpildot Valsts informācijas sistēmu likuma 5.panta 1.1 un 1.2 daļā noteikto. Tāpat lūdzam izvērtēt šī pilnvarojuma atbilstību projekta 1.punktam (izpildāmajam pilnvarojumam). Nepieciešamības gadījumā lūdzam attiecīgi precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
15.1. šo noteikumu 14. punktā noteikts cits pozīcijas izstrādes laiks;
Iebildums
Aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, kā interpretējama projekta 15.1. apakšpunkta norma kontekstā ar 14. punktu, vai veikt redakcionālus precizējumus 15.1. apakšpunktā. No pašreizējās redakcijas 15.1. apakšpunkta norma paredz, ka 14. punktā var būt noteikts atšķirīgs pozīcijas izstrādes laiks, bet 14. punkts neparedz atšķirīgu pozīcijas izstrādes laiku. Tāpēc nav skaidrs, kādos gadījumos pozīcijas izstrādes laiks var nebūt divi mēneši no atbildīgās iestādes apstiprināšanas brīža. Ja domāts, ka 14. punktā minētajos gadījumos kāds no politikas plānošanas vai citiem dokumentiem tiek pieņemts steidzamā kārtībā (piemēram, divu mēnešu laikā jautājums jau būs ticis izskatīts, tāpēc pozīcijai jābūt gatavai ātrāk), tad 15.1. apakšpunktu nepieciešams precizēt, piemēram "ja šo noteikumu 14. punktā minēto jautājumu izskatīšanai nepieciešams cits pozīcijas izstrādes laiks" (vai tamlīdzīgi), jo pats 14. punkts atšķirīgu izstrādes laiku neparedz, tas var izrietēt no izskatāmo jautājumu rakstura.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
V. Pozīciju pieejamības statuss un publiskošanas kārtība
Iebildums
Aicinām izvērtēt, vai projekta regulējums, kas saistīts ar informācijas ierobežošanu, atbilst Latvijas Republikas Satversmes 100. un 116. pantā (paredz, ka tiesības var ierobežot likumā paredzētajos gadījumos), Informācijas atklātības likumā un likumā "Par valsts noslēpumu" noteiktajam, kā arī anotācijā skaidrot šāda regulējuma nepieciešamību un papildus norādīt, uz kādas likuma normas pamata tiek ierobežotas personu tiesības uz informāciju. Informācijas atklātības likuma 2. panta trešajā daļā noteikts, ka informācija ir pieejama sabiedrībai visos gadījumos, kad likumā nav noteikts citādi. Arī Attīstības plānošanas sistēmas likuma 5. panta otrajā daļā noteiktais atklātības pamatprincips paredz, ka attīstības plānošanas process ir atklāts un sabiedrība tiek informēta par attīstības plānošanas un atbalsta pasākumiem un to rezultātiem, ievērojot likumā noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus. Ministru kabineta noteikumos nevarētu noteikt kārtību, kas būtu pretrunā likumam vai to dublēt, kā arī likuma pilnvarojums paredz noteikt "kārtību" (procedūru), nevis cilvēktiesību ierobežojumus. Iespējams lietderīgāk būtu sagatavot skaidrojošo materiālu par ārējo normatīvo aktu piemērošanu, nodrošinot šāda veida informācijas piekļuvi (tajā skaitā tās ierobežošanu).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
43. Par ierobežotas pieejamības statusa vai slepenības pakāpes (turpmāk kopā – pieejamības ierobežojuma pakāpe) piešķiršanu pozīcijai vai tās sadaļai, kā arī par pieejamības ierobežojuma pakāpes maiņu un pozīcijas vai tās sadaļas publiskošanu lemj atbildīgās iestādes vadītājs.
Iebildums
Lūdzam precizēt projektu, ņemot vērā to, ka projekta 43. punktā paredzētais regulējums attiecībā uz ierobežotas pieejamības informāciju dublē Informācijas atklātības likuma 5. panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto, bet attiecībā uz valsts noslēpuma slepenības pakāpēm piemērojams likums "Par valsts noslēpumu" un uz tā pamata izdotie Ministru kabineta noteikumi, kas noteic valsts noslēpuma klasificēšanas vai deklasificēšanas u.c. prasības. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
44. Pozīcijas pieejamības ierobežojuma pakāpe nevar būt zemāka par tajā ietvertās informācijas klasifikācijas pakāpi.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai šāds vispārinājums ir korekts, jo ierobežotas pieejamības informācijai nav klasifikācijas pakāpes, tās ir valsts noslēpumam. Savukārt valsts noslēpuma aizsardzības regulējums ir detalizēti noteikts jau iepriekš minētajos ārējos normatīvajos aktos un projektā to dublēt nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
45. Pozīcijai vai tās sadaļām var ierobežot pieejamību ilgāk par vienu gadu šādos gadījumos:
Iebildums
Lūdzam precizēt šo normu, jo tiesību uz informāciju ierobežojumus var noteikt likumā vai uz īpaša likuma pilnvarojuma pamata.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
46. Pozīcija, kurai piešķirta pieejamības ierobežojuma pakāpe, ir publiski pieejama, ja zudis pieejamības ierobežojuma pakāpes piešķiršanas pamats vai beidzies attiecīgajai pieejamības ierobežojuma pakāpei noteiktais ierobežojuma periods.
Iebildums
Lūdzam šo normu svītrot, jo tas jau izriet no Informācijas atklātības likuma un likuma "Par valsts noslēpumu". Šeit drīzāk būtu nosakāms, kā šāda informācija tiek publiskota - termiņi, vieta u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
47. Privātpersonai ir tiesības prasīt pozīcijas autoram (iestādei) izvērtēt pozīcijai noteikto pieejamības ierobežojuma pakāpi un pieņemt lēmumu par pozīcijas vai tās sadaļas publiskošanu.
Iebildums
Lūdzam šo normu svītrot, jo tas jau izriet no Informācijas atklātības likuma 10. panta pirmajā daļā noteiktā, kas, mūsuprāt, ietvertu arī ierobežojuma pamatotības pārskatīšanu vēl pirms vispārīgā pārskatīšanas termiņa.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam projekta anotācijas 1. sadaļu aizpildīt atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" un Vadlīnijām sākotnējās ietekmes izvērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai tiesību aktu portālā. Šobrīd nav saprotams ne sasniedzamais mērķis (kādas tad ir aktuālās vajadzības), ne kādas problēmas risināmas un vai risinājums ir atbilstošs problēmai (lūdzam atsevišķas problēmas norādīt atsevišķi no citām, norādot tās risinājumu, nevis vienkopus norādīt tikai risinājumus).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Lūdzam papildināt sadaļu, jo projekts ietekmē dokumentu saskaņotājus un līdzdarboties gribētājus, kas ir arī no privātā sektora.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Lūdzam anotācijas 4. sadaļā norādīt, ka nepieciešams izdot jaunus aktus, kuru pilnvarojums iekļauts projektā un skaidrot to apjomu. Informācija par to, ka ar projekta spēkā stāšanos  zaudēs spēku Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumi Nr. 96 "Latvijas Republikas nacionālo pozīciju Eiropas Savienības jautājumos izstrādes, apstiprināšanas un pārstāvēšanas kārtība" jāiekļauj anotācijas 1.3. punktā. Tas pats attiecas uz 4.1.2. un 4.1.3. apakšpunktā minēto instrukciju.
Papildus anotācijā lūdzam skaidrot, ka instrukcijas zaudēs spēku saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektajā daļā noteikto, ka, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam uzskaitījumu papildināt ar pašvaldībām, Valsts digitālās attīstības aģentūru, Saeimu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izstrādā, saskaņo, apstiprina un aktualizē dokumentus valsts attīstības mērķu aizstāvēšanai Eiropas Savienībā, kā arī to, kā šādi dokumenti uz laiku var aizstāt attiecīgus politikas plānošanas dokumentus.
Priekšlikums
Aicinām papildināt projektu, jo projektā pirmšķietami nav atrodama kārtība, kā aktualizē dokumentus valsts attīstības mērķu aizstāvēšanai Eiropas Savienībā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izstrādā, saskaņo, apstiprina un aktualizē dokumentus valsts attīstības mērķu aizstāvēšanai Eiropas Savienībā, kā arī to, kā šādi dokumenti uz laiku var aizstāt attiecīgus politikas plānošanas dokumentus.
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 1.3. punktā skaidrot, kā tiek izpildīts pārējais Attīstības plānošanas sistēmas likuma 11. panta astotajā daļā ietvertais pilnvarojums Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
2. Lai nodrošinātu Latvijas Republikas interešu pārstāvību Eiropas Savienības politiku ierosināšanas, sagatavošanas un pieņemšanas procesā, izstrādā Latvijas Republikas oficiālu viedokli (turpmāk – pozīcija) par Eiropas Savienības politikas dokumentu, Eiropas Savienības tiesību akta projektu vai citu Eiropadomes, Eiropas Savienības Padomes (turpmāk – Padome), Padomes komiteju vai darba grupu sanāksmju darba kārtībā iekļautiem jautājumiem, kas skar Latvijas Republikas intereses, uzliek Latvijas Republikai pienākumus vai rada finansiālas saistības.
Priekšlikums
Aicinām saskaņot projekta (arī nosaukuma) terminoloģiju ar Saeimas kārtības rullī (piem., 185.pantā) un Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" (piem., 2.6.1. un 2.6.4. apakšpunktā) lietoto terminoloģiju attiecībā uz projekta 2. un 16. punktā minēto dokumentu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
4. Latvijas Republikas pārstāvja dalībai Padomes komitejās, darba grupās, kā arī citos oficiālos Eiropas Savienības politiku sagatavojošos formātos izstrādā pozīcijā vai vismaz Ministru kabineta līmenī apstiprinātā politikas plānošanas dokumentā pamatotu darba dokumentu – instrukciju.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka projekta 4. punkta redakcija, kas paredz, ka instrukcijai ir jābūt balstītai pozīcijā vai Ministru kabineta līmenī apstiprinātā politikas plānošanas dokumentā, var novest pie situācijas, ka brīdī, kad jāpiedalās darba grupā, bet pozīcija vēl nav izstrādāta vai saskaņota, nebūs iespējams sagatavot instrukciju. Aicinām izvērtēt iespēju "instrukcijas" definīciju izteikt citā redakcijā, lai instrukciju dalībai komitejās, darba grupās vai citos formātos būtu iespējams izstrādāt arī brīdī, kad vēl nav pieņemta Latvijas pozīcija. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
7. Vecāko amatpersonu sanāksme vismaz reizi pusgadā nosaka par Eiropas Komisijas un Padomes darba grupām un komitejām atbildīgās iestādes (turpmāk – atbildīgā iestāde) un līdzatbildīgās iestādes, ņemot vērā attiecīgo iestāžu nolikumā un citos normatīvajos aktos noteikto kompetenču sadalījumu.
Priekšlikums
Aicinām apsvērt nepieciešamību projektā iekļaut detalizētāku skaidrojumu līdzatbildīgās iestādes atbildības tvērumam. Atbilstoši Ministru kabineta 2012. gada 10. aprīļa noteikumiem Nr. 255 “Eiropas Savienības tiesību aktu pārņemšanas un ieviešanas kontroles un koordinācijas noteikumi" Eiropas Savienības tiesību aktu pārņemšanas un ieviešanas procesā nav paredzēta līdzatbildīgā iestāde, bet tikai atbildīgā iestāde. Atbildīgā iestāde var būt atbildīga gan par visu Eiropas Savienības tiesību aktu, gan par tā daļu. Līdz ar to neskaidrais līdzatbildīgās iestādes atbildības tvērums Eiropas Savienības tiesību akta priekšlikuma izstrādes stadijā ir viens no kompetenču strīdu iemesliem pieņemta Eiropas Savienības tiesību akta pārņemšanas un ieviešanas procesā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
12. Pozīcijas paraugu un detalizētu tās izstrādes un saskaņošanas kārtību, instrukcijas paraugu un detalizētu tās izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtību, kā arī informācijas aprites kārtību starp Eiropas Savienības iestādēm un Latvijas Republikas pastāvīgo pārstāvniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība), koordinējošo iestādi un pārējām pozīciju un instrukciju izstrādē iesaistītajām iestādēm nosaka Ministru kabineta instrukcija.
Priekšlikums
Kontekstā ar Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 14.11.2019. sanāksmē nolemto (protokols Nr. 3 2. §) un projektā pilnvarojuma apjomā ietverto dokumentu paraugu noteikšanu aicinām izvērtēt iespēju projektā (pamattekstā) vai instrukcijā noteikt tikai dokumentā iekļaujamās informācijas saturu un apjomu, savukārt dokumentu dizainu un formu kā ilustratīvu materiālu publicēt institūcijas oficiālajā tīmekļvietnē.
Par piemēru var ņemt Komerclikumā ietverto regulējumu attiecībā uz Uzņēmumu reģistra veidlapām. Tāpat atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā" 8.punktā noteiktajam iestāde oficiālajā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē var publicēt veidlapas, kuras veidotas vismaz datņu formātā, kas nodrošina iespēju veidlapu lejupielādēt no tīmekļvietnes, aizpildīt un saglabāt bez ierobežojumiem, kā arī iestādei dod iespēju sniegt skaidrojumu par veidlapu aizpildīšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
16. Ja Eiropas Savienības ministru padomē, Eiropas Savienības ministru neformālajā sanāksmē vai Eiropas Savienības valstu un valdību vadītāju neformālajā sanāksmē izskatāmais jautājums ir vispārīga viedokļu apmaiņa, pozīciju var aizstāt informatīvais ziņojums Eiropas Savienības jautājumos, ko apstiprina atbilstoši šajos noteikumos noteiktajai kārtībai. Informatīvajā ziņojumā iekļauj vadlīnijas Latvijas Republikas nostājas paušanai, kas ir saistošas Latvijas Republikas pārstāvim attiecīgajā sanāksmē.

 
Priekšlikums
Noteikumu 16.punktā paredzēt iespēju Informatīvo ziņojumu neizskatīt Saeimas Eiropas lietu komisijā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
24. Pirms pozīcijas iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabinetā, atbildīgā iestāde var iesniegt to izskatīšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē. Pozīcijas izskatīšanu Vecāko amatpersonu sanāksmē var ierosināt arī citi Vecāko amatpersonu sanāksmes dalībnieki.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt projekta 24. punktu ar termiņu, kas noteiktu periodu pozīcijas izskatīšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē pirms tās iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabinetā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
40. Pozīcijas vai informatīvā ziņojuma izskatīšanā Saeimā (Saeimas Eiropas lietu komisijā) atbildīgo iestādi pārstāv Ministru kabineta loceklis. Ja Ministru kabineta loceklis nevar piedalīties, tad viņu var secīgi pārstāvēt ministrijas parlamentārais sekretārs, valsts sekretārs, valsts sekretāra vietnieks vai departamenta direktors.
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā sniegt plašāku skaidrojumu par tiesību normas mērķi un nepieciešamību noregulēt jautājumu par iestādes pārstāvību pozīcijas vai informatīvā ziņojuma izskatīšanā Saeimā (Saeimas Eiropas lietu komisijā), izvērtējot regulējuma atbilstību un iespējamo ietekmi uz līdzšinējo praksi. Vēršam uzmanību, ka spēkā esošie Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumi Nr. 96 “Kārtība, kādā izstrādā, saskaņo, apstiprina un aktualizē Latvijas Republikas nacionālās pozīcijas Eiropas Savienības jautājumos” neparedz nosacījumus iestādes pārstāvībai pozīcijas vai informatīvā ziņojuma izskatīšanā Saeimā (Saeimas Eiropas lietu komisijā), tādēļ anotācijā sniedzams plašāks skaidrojums par šāda nosacījuma ietveršanas nepieciešamību projektā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
42. Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) apstiprina pozīciju pirms tās izskatīšanas Ministru kabinetā, to uzskata par galīgi apstiprinātu un atbildīgā iestāde par to informē Ministru kabinetu.
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību salāgot vai precizēt projekta 38. punktā noteikto: ” [..] pēc apstiprināšanas Ministru kabinetā iesniedz pozīciju vai informatīvo ziņojumu apstiprināšanai Saeimā (Saeimas Eiropas lietu komisijā) [..],” ar projekta 42. punktā noteikto: ”Ja Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) apstiprina pozīciju pirms tās izskatīšanas Ministru kabinetā [..].” Proti, projekta 42. punkts paredz iespēju, ka pozīcija vai informatīvais ziņojums var tikt izskatīts Saeimā pirms tā apstiprināšanas Ministru kabinetā, taču 38. punkts nosaka, ka pozīciju vai informatīvo ziņojumu virza uz Saeimu izskatīšanai tikai pēc tā apstiprināšanas Ministru kabinetā.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām iekļaut anotācijā skaidrojumu par to, kā tiek noteikti termiņi jaunās pozīcijas vai informatīvā ziņojuma izstrādei gadījumos, kad Saeima (Saeimas Eiropas lietu komisija) attiecīgo dokumentu ir noraidījusi, kā noteikts 41. punkta otrajā teikumā. 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, kādos veidos atbildīgajai iestādei jānodrošina projekta 10. punktā minētā sabiedrības iesaiste un kas būtu saprotams ar "informācijas nodrošināšanu" sabiedrībai.
Piedāvātā redakcija
-