Atzinums

Projekta ID
22-TA-3214
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
12.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Paužam bažas, ka noteikumu projektā šobrīd netiek pilnībā izpildīts Bīstamo kravu aprites likuma (nākotnes redakcijā) (turpmāk - likums) 11.panta piektajā daļā ietvertais pilnvarojums, proti, noteikumu projektā nav iekļauts tiesiskais regulējums par apmācības sniedzēju sertifikātu gaisa pārvadājumu jomā sertifikātu pagarināšanas kārtību. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu vai sniegt pamatotu skaidrojumu par attiecīgā pilnvarojumu izpildi noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projektā ietvertās atsauces uz Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) (turpmāk - tehniskā instrukcija) vai skaidrot šī dokumenta pieejamību un saistošo spēku attiecībā uz noteikumu projektā ietverto normu adresātiem. Norādām, ka atsauču izdarīšana uz starptautisko tiesību dokumentiem, kas nav tulkoti latviešu valodā un attiecīgi publiskoti oficiālā publikācijā, neatbilst juridiskās tehnikas prasībām, kā arī varētu būt pretrunā ar indivīda pamattiesībām zināt savas tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam svītrot noteikumu projekta 2. punktu. Norādām, ka noteikumu projekts ir izstrādāts, lai izpildītu likuma 11. panta piektajā daļā ietverto pilnvarojumu atbilstoši šī pilnvarojuma mērķim, bet noteikumu projektam nevar būt citu patstāvīgu mērķu ārpus šī pilnvarojuma.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā neskaidrot terminus, kuri lietoti augstāka juridiskā spēka normatīvajos aktos, proti, terminu "bīstami izstrādājumi", "apmācību sniedzējs", "instruktors", kuri lietoti likumā un kuru (t.i., terminu "apmācību sniedzējs", "instruktors") būtiskās pazīmes jebkurā gadījumā galvenokārt tiek dublētas noteikumu projekta pamattekstā. Kā arī lūdzam svītrot noteikumu projekta 3.6. apakšpuktu, jo šai norādei pašai par sevi nav juridiskas slodzes un ir acīmredzami, ka noteikumu projektā tiks lietoti termini, kas lietoti likumā, kura 11. panta piektā daļa ir noteikumu projekta izdošanas tiesiskais pamats.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši likuma 1. panta 5. punktam bīstamo kravu apritē iesaistītas ne tikai fiziskās un juridiskās personas, bet arī personu apvienības, lūdzam izvērtēt un atbilstoši papildināt noteikumu projekta 5. punktu un nepieciešamības gadījumā arī citas noteikumu projekta vienības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 6. punktā ietverto regulējumu. Norādām, ka nav skaidrs pamatojums kravas nosūtītājam veikt noteiktas darbības, ja sūtījuma neatbilstību konstatē gaisa kuģa ekspluatants un kravas nosūtītājs netiek par attiecīgo neatbilstību informēts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 7. punktā un tā anotācijā skaidrot, kas saprotams ar regulāriem bīstamo kravu nosūtījumiem, tai skaitā norādot, cik bieži šādi nosūtījumi būtu jāveic (nepieciešamības gadījumā - piemērveidā).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 9.4.2. nedublēt norādi par atbilstību tehniskās instrukcijas prasībām, uz ko norādīts arī 9.4. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 11. punktu, novēršot tehnisku kļūdu - atkārtotu atsauci uz pielikuma 6.3.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai aģentam nav jāpārliecinās arī par iepakojuma atbilstību, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projekta 11.4. apakšpunktu. Alternatīvi lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un salāgot noteikumu projekta 13.9. apakšpunktu ar 13. punkta ievaddaļu, nepieciešamības gadījumā 13.9. apakšpunkta regulējumu ietverot noteikumu projekta 13.5. apakšpunktā. Norādām, ka šobrīd nav skaidrs, vai attiecīga līguma slēgšana saskaņā ar 13.9. apakšpunktu ir pienākums vai tiesība.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 17. punktu, ņemot vērā, ka gaisa pasažieru informēšanas kārtība par ierobežojumiem ietverta šo noteikumu XV nodaļā, nevis XIV nodaļā. Tāpat līdzīgi lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektā arī citas nekorektas atsauces, piemēram, uz šo noteikumu XIII nodaļu, V nodaļu u.c., nodrošinot skaidras normas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 18. punktu, skaidrojot, kas konkrēti tiek izlemts attiecībā uz pārvadājumu, jo arī atteikums veikt pārvadājumu ir lēmums par attiecīgās bīstamās kravas pārvadājumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 19.4.5. apakšpunktu, neskaidrojot tajā Aviācijas likumā ietvertās prasības un nenorādot uz sankciju piemērošanu, kas neatbilst arī noteikumu projekta izdošanas tiesiskajā pamatā - likuma 11. panta piektajā daļā - noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 19.4.5. apakšpunktā norādīt atskaites punktu trīs mēnešu termiņa aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot attiecīgās normas nepārprotamu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta otro daļu, lūdzam noteikumu projekta 19.5.4. apakšpunktā (sk. jo īpaši, bet ne tikai 19.5.4.3. apakšpunktu u.c.) nedublēt un neskaidrot regulas Nr. 965/2012 normas, nepieciešamības gadījumā izdarot atbilstošas atsauces uz minēto regulu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 19.5.4. apakšpunkta un 70. punkta (ciktāl tiek paredzēts veikt nepieciešamos pasākumus, lai novērstu apstākļus, kas radījuši vai veicinājuši tiesību aktu aviācijas jomā pārkāpumus) un nepieciešamības gadījumā citu vienību atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam - likuma 11. panta piektajai daļai. Norādām, ka Ministru kabinets atbilstoši minētajam pilnvarojumam var noteikt kārtību, kādā uzrauga bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumu izpildi gaisa pārvadājumu jomā, bet neparedz noteikt kārtību, kādā uzrauga gaisa kuģa ekspluatantu normatīvo aktu prasību izpildi aviācijas jomā. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam precizēt vai svītrot attiecīgās noteikumu projekta normas, kas neatbilst likuma 11. panta piektajā daļā ietvertajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 19.5.4.4. apakšpunktā skaidrot, par kādiem ierobežojumiem šajā apakšpunktā ir runa.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 19.5.4.4. apakšpunktu ar 19.5.4. apakšpunktu, tādējādi nodrošinot strukturāli skaidras normas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 19. punktā, 19.6.1. apakšpunktā, 21. punktā un citos līdzīgos gadījumos norādīt konkrētu Komisijas 2012. gada 5. oktobra Regulas (ES) Nr. 965/2012, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras saistībā ar gaisa kuģu ekspluatāciju atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 216/2008 (turpmāk - regula Nr. 965/2012), vienību (-as), kas paredz attiecīgas prasības, tādējādi atvieglojot noteikuma projekta piemērošanu praksē.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saistībā ar noteikumu projekta 24. , 39. , 52. un 53. punktā u.c. vienībās ietverto regulējumu vēršam uzmanību, ka likuma 11. panta piektās daļas 2. un 3. punkts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību un kārtību, kādā izsniedz apmācības sniedzēju un instruktoru sertifikātu gaisa pārvadājumu jomā, kā arī sertifikātu pagarināšanas, apturēšanas, anulēšanas, izmantošanas un atzīšanas kārtību.
Skaidrojuma, ka ar terminu "kārtība" pamatā saprot procesuālās normas. Priekšnoteikumi atļauju apturēšanai vai anulēšanai ir materiāltiesisks regulējums.
Ievērojot minēto, kā arī, ņemot vērā Administratīvā procesa likuma 11. pantā noteikto, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar skaidrojumu, no kādām likuma vai starptautisko tiesību normām izriet iestādes tiesības pieņemt šādus nelabvēlīgus administratīvos aktus, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu. Papildus lūdzam arī attiecībā uz noteikumu projektā minētiem dažādiem sertifikātu derīguma termiņiem sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, no kādām likuma vai starptautisko tiesību normām izriet tiesības iestādei noteikt tieši šādus termiņus, jo šie termiņi ir materiāltiesisks regulējums, kas ierobežo privātpersonu tiesības laikā.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 24. punkta izriet iespēja uz laiku līdz sešiem mēnešiem apturēt izsniegtā apstiprinājuma darbību, lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 25.1. apakšpunktu, no kura šobrīd izriet, ka laika periods konstatēto neatbilstību novēršanai var pārsniegt apstiprinājuma darbības apturēšanas laiku.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 27. punktā norādīt uz darba dienām, tādējādi nodrošinot samērīgu Civilās aviācijas aģentūras lēmuma pieņemšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 29. punktā norādīt, kādā gadījumā atļauja izsniedzama.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka arī citā Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī sertificēts apmācību sniedzējs, izpildot noteiktus priekšnosacījumus, var veikt šajos noteikumos noteikto personāla kategoriju apmācību Latvijas Republikā, ne vien apmācību sniedzēji, kuri šajos noteikumos minētajā kārtībā ir saņēmuši sertifikātu, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta 30. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 30. punktā nedublēt noteikumu projekta 36. punktā punktā ietverto regulējumu (attiecībā uz to, ka sertifikātā iekļautas sertificētās apmācību jomas), atbilstoši precizējot noteikumu projektu. Tāpat līdzīgi lūdzam noteikumu projekta 31. punktā nedublēt noteikumu projekta 46. punktā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 32.1. apakšpunktā norādīt, kura ir atbildīgā amatpersona, norādot, kā konkrēti izpaužas atbildība un tādējādi nodrošinot skaidras normas. Tāpat līdzīgi lūdzam noteikumu projekta 19.4.1. apakšpunktā norādīt, par ko atbildīgs ir attiecīgais personāls.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta 38. punktu ar regulējumu par citā Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī sertificēta apmācību sniedzēja pienākumiem vai skaidrot noteikumu projekta anotācijā, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 9.1. apakšpunktu, lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta anotācijā skaidrot:
1) pamatojumu noteikumu projekta 41. punktā ietverto apmācību programmu apstiprināšanai Civilās aviācijas aģentūrā, ja šī programma ir apstiprināta citā Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī;
2) vai noteikumu projekta 41. punktā ietverto apmācību programmu izvērtē un apstiprina vienlaikus ar noteikumu projekta 42. punktā minēto atzinumu,
3) vai līdzīgs tiesiskais regulējums par apmācību programmu apstiprināšanu nav paredzams arī citā Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī sertificēta instruktora gadījumā.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta 41. punktu ar norādi, ka (līdzīgi kā noteikumu projekts paredz attiecībā uz instruktoriem) iesniedzams ir arī iesniegums par apmācību sniedzēja atzīšanu, vai alternatīvi lūdzam noteikumu projekta anotāciju papildināt ar skaidrojumu, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 32. punktā atrunāts saīsinājums "pretendenti" ar no noteikumu projekta 44. u.c. vienībām atšķirīgu nozīmi, lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt minēto punktu, neatrunājot šādu saīsinājumu un tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka instruktoru atbilstoši noteikumu projektam ir tiesīgs apmācīt vienīgi apmācību sniedzējs, nevis cits instruktors, lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 44.2. apakšpunktu, norādot vienīgi uz apmācību sniedzēja apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 50. punktā norādīt konkrētu termiņu, kādā iesniedzams apliecinājums, tādējādi nodrošinot attiecīgās normas nepārprotamu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā konsekventi (tai skaitā arī 39. un 53. punktā) norādīt maksimālos termiņus, kādos novēršamas neatbilstības, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgo normu izteiksmi, vai skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 53. punktu, nedublējot tajā šo noteikumu 52. punkta ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā lietot konsekventu terminoloģiju. Norādām, ka šobrīd noteikumu projektā dažviet norādīts uz bīstamiem izstrādājumiem un vielām, tomēr arī termina "bīstamie izstrādājumi" skaidrojumā norādīts uz vielām, kādēļ nepieciešams atbilstoši precizēt noteikumu projektu un sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 64. punktu nepieciešams izvērtēt un precizēt, sniedzot atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Norādām, ka nav skaidrs pienākums uzglabāt darba tiesisko attiecību laikā vismaz trīs gadus, t.i., nav saprotams, ja darba tiesiskās attiecības ir īsāku laiku, vai attiecīgo informāciju nav jāuzglabā (tai skaitā pamatojums šādam regulējumam), kā arī nav skaidrs, vai ar darba tiesisko attiecību pārtraukšanu saprotama šo attiecību izbeigšana.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 64.3. apakšpunktā skaidrot, kura ir kompetentā iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši likuma 11. panta piektajai daļai Ministru kabinets var noteikt vienīgi bīstamās kravas nedeklarētas pārvadāšanas gadījumu izmeklēšanas kārtību, lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta anotācijā skaidrot pamatojumu noteikumu projektā regulēt kārtību, kādā izmeklē cita starpā arī incidentus ar bīstamiem izstrādājumiem un bīstamām kravām.  Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 69. punktā norādīt atskaites punktu 48 stundu aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgās normas izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar noslēguma jautājumu, paredzot šo noteikumu spēkā stāšanos no 2023. gada 1. janvāra, kad stājas spēkā 2022. gada 13. oktobra likums "Grozījumi Bīstamo kravu aprites likumā".
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Pamatojoties uz noteikumu Nr. 617 9.19. apakšpunktu, lūdzam pilnveidot noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu:
pirmkārt, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu ar skaidrojumu par Komisijas 2015. gada 5. novembra Komisijas īstenošanas regulas (ES) Nr. 2015/1998, ar ko nosaka sīki izstrādātus pasākumus kopīgu pamatstandartu īstenošanai aviācijas drošības jomā, prasību ieviešanu noteikumu projektā;
otrkārt, ņemot vērā, ka regula Nr. 965/2012 vairākos gadījumos (sk. 4. panta 3. un 4. punktu, 6. panta 4. un 6. punktu u.c.) paredz rīcības brīvību, lūdzam atbilstoši aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās regulas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota regulā Nr. 965/2012 paredzētā rīcības brīvība;
treškārt, lūdzam izvērst skaidrojumu par 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju saistību izpildi un tehniskās instrukcijas prasību ieviešanu noteikumu projektā, norādot konkrētas minēto tiesību aktu vienības, kas atbilstošās saistības un prasības paredz, iepretim kurām norādot konkrētas korespondējošās noteikumu projekta normas (vienības), ar kurām šīs saistības un prasības tiek attiecīgi izpildītas vai ieviestas.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 3.2. un 3.3. apakšpunktā nodrošināt vienveidīgu izteiksmi attiecībā uz bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācību, starp abām minētajām darbinieku grupām konsekventi lietojot saikli "un" vai saikli "vai".
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projektā neveidot nodaļas, kuras sastāv no viena punkta. Tā vietā lūdzam attiecīgos punktus apvienot zem vienas vai vairākām noteikumu projekta nodaļām.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
 Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projektu, regulas apakšpunktus liekot pēdiņās un neizmantojot pieturzīmi iekavas, piemēram,   regulas Nr. 965/2012 V pielikuma SPA.DG.105. punkta "a" apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 22.2. un 23.2. apakšpunktu, precīzāk nosakot, kas konkrēti neatbilst attiecīgās regulas prasībām. Norādām, ka, piemēram,  regulas Nr. 965/2012 III pielikuma ORO.GEN.200. punkts paredz  ekspluatanta pienākumu izveidot, ieviest un uzturēt pārvaldības sistēmu, kurā ir vairāki elementi. Attiecīgi, nevis gaisa kuģa ekspluatants neatbilst regulas prasībām, kā norādīts minētajās noteikumu projekta vienībās, bet gan gaisa kuģa ekspluatants  neizveido, neievieš un neuztur pārvaldības sistēmu atbilstoši minētajai regulas normai.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 31. punktu, regulējumu par instruktora tiesībām veikt apmācību ietverot atbilstošajā noteikumu projekta nodaļā par instruktoru sertificēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projekta 33. punktā u.c. skaidrot, vai ar kvalifikācijas dokumentiem saprotami instruktora kvalifikāciju un darba pieredzi apliecinoši dokumenti, attiecīgā gadījumā atsaucoties šajā punktā u.c. uz 32.2. apakšpunktā minētajiem dokumentiem un tādējādi nodrošinot noteikumu projektā vienveidīgu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projektā (piemēram, 42. punktā) neietvert "atsauces iekš atsaucēm", t.i., neatsaukties uz noteikumu projekta vienības regulējumu, kura savukārt paredz atsauci uz citā noteikumu projekta vienībā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-