Atzinums

Projekta ID
22-TA-339
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar nosacījumu, kas šo noteikumu izpratnē ir lielais komersants atbilstoši Komisijas regulā Nr.651/2014 noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt "paziņojumi" uz “lēmumi”, ņemot vērā, ka CFLA izdos lēmumus nevis paziņojumus un MKN pārējās sadaļās par projekta apstiprināšanu tiek lietots termins "lēmums".
Lūdzam šo precizējumu veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt "paziņojumi" uz “lēmumi”, ņemot vērā, ka CFLA izdos lēmumus nevis paziņojumus un MKN pārējās sadaļās par projekta apstiprināšanu tiek lietots termins "lēmums".
Lūdzam šo precizējumu veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam neiekļaut CFLA pienākumu veikt darba līgumu atbilstības pārbaudi, jo CFLA pārziņā nav šādas institucionālās kompetences. Vai lūdzam skaidrot, kādi līguma atbilstības aspekti, kas attiecināmi uz projekta mērķu sasniegšanu, CFLA būtu jāpārbauda.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kā noteikumu projekta 18.punktā minētās aktivitātes, sniedzot atbalstu projektu iesniedzējiem, atbilst esošajām LIAA valsts pārvaldes funkcijām, lai varētu secināt, ka LIAA neiesaistās tādu pakalpojumu sniegšanā, ko var nodrošināt tirgus (bažas raisa, piemēram, tādas aktivitātes kā plānotā projektu investīcijas projekta sasniedzamo mērķu un rādītāju noteikšanā un sasniegšanā u.c.), vienlaikus lūdzam salāgot informāciju anotācijā, ņemot vērā, ka šobrīd anotācijā ir skaidrots, ka LIAA sniedz atbalstu tikai pašvaldībām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar “ja attiecināms”, lai nav pārprotami, ka tas ir CFLA obligāts pienākums. Ņemot vērā, ka atgūšanu jāveic tikai tajos gadījumos, ja tiek konstatēts nelikumīgs valsts atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt terminu "pārbūve" un "atjaunošana" lietošanu. Vēršam uzmanību uz Eiropas Komisijas sniegto atbildi Spānijai un Francijai (eWIKI), ka izmaksas, kas saistītas ar renovāciju (atjaunošana), kuras radušās lieliem uzņēmumiem, nevar iekļaut attiecināmo izmaksu bāzē, jo pēc būtības renovācija ir saistīta ar lietotiem aktīviem, līdz ar to, ja uz attiecināmo projektu attiecas 2. panta 49. punkta a) apakšpunktā noteiktais, tad lielu uzņēmumu gadījumā aktīviem ir jābūt jauniem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 13.panta b) apakšpunktam reģionālo atbalstu nepiemēro atbalstam transporta nozarē un dzelzceļš nav atbilstošs transporta nozares definīcijai, kas noteikta Komisijas regulas 651/2014 2.panta 45.punktā (NACE 49.42 Individuālie kravu pārvadāšanas pakalpojumi). Attiecīgi, ja plānots veikt ieguldījumus dzelzceļa infrastruktūrā, būtu nepieciešams izvērtēt komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā, kā arī skaidri norādīt, kurš ir attiecīgās infrastruktūras īpašnieks un, vai labumu no šī atbalsta gūst kāds saimnieciskās darbības veicējs. Šādu infrastruktūru iespējams īstenot, piemērojot Komisijas regulas Nr.651/2014 56.pantu, ievērojot tajā noteiktās prasības, t.i.,  ja ir izpildītas šajā pantā un Komisijas regulas Nr.651/2014 I nodaļā paredzētie nosacījumi. Papildus vēršam uzmanību, ka šādu atbalstu var ieviest zem Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. (3)(c) punkta.
Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot eWiki platformā Eiropas Komisijas 17.12.2021.sniegto atbildi Vācijai, vēršam Jūsu izmanību, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 56.pants nav piemērojams uzlādes infrastruktūras izbūvei. Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 36.a pants attiecas uz atbalstu publiski pieejamai autotransporta līdzekļu uzlādes un uzpildes infrastruktūrai. Līdz ar to lūdzam atbilstoši precizēt 46.1.apakšpunktā noteiktās attiecināmās izmaksas. 

Papildus skaidrojam, ka šis izmaksas ir iespējams ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, t.i.,  ir pieļaujams atbalsts uzlādes infrastruktūrai, ko izmantotu tikai atbalsta saņēmējs pats ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, ievērojot visus atbilstošos Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumus.
https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/coronavirus_en 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt izteikto iebildumu pie noteikumu projekta 22.1.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot eWiki platformā Eiropas Komisijas 17.12.2022.sniegto atbildi Vācijai, vēršam Jūsu izmanību, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 56.pants nav piemērojams uzlādes infrastruktūras izbūvei. Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 36.a pants attiecas uz atbalstu publiski pieejamai autotransporta līdzekļu uzlādes un uzpildes infrastruktūrai. Līdz ar to lūdzam atbilstoši precizēt 46.1.apakšpunktā noteiktās attiecināmās izmaksas. 

Papildus skaidrojam, ka šis izmaksas ir iespējams ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, t.i.,  ir pieļaujams atbalsts uzlādes infrastruktūrai, ko izmantotu tikai atbalsta saņēmējs pats ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu, ievērojot visus atbilstošos Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumus.
https://ec.europa.eu/competition-policy/state-aid/coronavirus_en 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar VARAM sniegto skaidrojumu, ka, ja šādas darbības būs nepieciešamas ēkas funkcionalitātes nodrošināšanai gadījumos, kad nav iespējams pieslēgtiem centralizētiem tīkliem, tad tās nebūs iespējams attiecināt projektā, proti:
 - šajā punktā aprakstītās darbības un sasniegtais rezultāts nav sabiedriskais pakalpojums;
 - šādas darbības netiek iekļautas projektā un apmaksātas no publiskajiem resursiem;
 - projekta īstenotājs tās apmaksā no finanšu līdzekļiem par kuriem nav saņemts nekāds valsts atbalsts;
 - minētais līgums ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju par šādas infrastruktūras apkopi nav sabiedrisko pakalpojumu līgums,
lūdzam šādu skaidrojumu iekļaut MK noteikumos, lai nav pārprotami.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regula 651/2014, piemēram, 14.panta reģionālā atbalsta gadījumā, 41.panta, 48.panta un 56.panta atbalstu nepiešķir arī uzsāktām darbībām, lūdzam atbilstoši precizēt 25.punkta redakciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atbilstoši VARAM skaidrojumam MK noteikumu anotācijā iekļaut skaidrojumu, ka, piemēram, tie komersanti, kuri veic ieguldījumus saskaņā ar 14.pantu vai neatbalsta projektā – komersanti, kuriem pieder zeme industriālajā parkā (kurā neveic projekta investīcijas, bet veic savus ieguldījumus – ārpus projekta), bet kas atrodas pie publiski pieejamā ceļa (kurā veic projekta investīcijas),  un lieto šo ceļu, sniedzot ieguldījumu projekta mērķu sasniegšanā (darba vietas, nefinanšu investīcijas) pēc līdzības ar SAM 3.3.1. un SAM 5.6.2., arī ir tādi komersanti, kuru radītās rezultātu vērtības varēs ieskaitīt projekta rezultātu sasniegšanā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Plānotais pasākums kopumā nedrīkst būt uzsākts pirms atbalsta piešķiršanas, lūdzam ievērot Komisijas regulas 651/2014 2.panta 23.punktā noteikto darba sākuma definīciju un atbilstoši precizēt šī punkta redakciju, no kura brīža izmaksas ir attiecināmas.
Šī kārtība atšķirsies, ja tiks paredzēta kumulācija, lūdzam precizēt ar atsauci, ka tiks ievērots šo noteikumu 57.punktā noteiktais.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 6.panta 2.punktā noteiktajām pieteikumā ietvertajām prasībām, lūdzam precizēt, ka projekta iesniegums/pieteikums atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6.panta 2.punktā ietvertajām prasībām par pieteikumā iekļaujamo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kas šo noteikumu ietvaros tiek saprasts ar teritorijas sanācijas pasākumiem, vai pēc būtības šādai aktivitātei nebūtu jāpiemēro Komisijas regulas Nr.651/2014 45.panta mērķi "Ieguldījumu atbalsts piesārņotu vietu attīrīšanai", ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 56.panta 2.punktā noteikto, ka šo pantu nepiemēro tādam atbalstam infrastruktūrai, uz kuru attiecas citas šīs regulas III nodaļas iedaļas, izņemot 1. iedaļu “Reģionālais atbalsts”.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atbilstoši VARAM sniegtajam skaidrojumam papildināt MK noteikumus ar informāciju, ka industriālā parka operators projekta iesniegumu iesniegt nevar. Industriālā parka operatoru izvēlas atklātā, nediskriminējošā konkursā, kuru izsludina ne ātrāk kā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas CFLA. Proti, projekta iesniedzējs - atbalsta saņēmējs nekad nebūs partneris. Parasti sadarbības partneris ir jau esošais nomnieks/i.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs, kas šo noteikumu ietvaros tiek definēts ar terminu "vai sniedz produktīvu pakalpojumu".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju (un nepieciešamības gadījumā arī precizējot MK noteikumu proejktu), uz kuriem reģioniem attiecināms Pierīgas statistiskais (NUTS 3.līmenis) reģions, ņemot vērā ka plānošanas reģions no statistikas reģiona atšķiras, t.i., ka pēc statistiskā NUTS 3.līmeņa, piem., Ogre ir Pierīgā nevis plānošanas reģionā Vidzemē un tam būtu piemērojama Pierīgas intensitāte.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Komisijas regulas Nr. 651/2014 48.panta 5.punktā noteikto, ka atbalsta summa nepārsniedz starpību starp attiecināmajām izmaksām un pamatdarbības peļņu no ieguldījuma, lūdzam noteikumu projekta 45.5.apakšpunkta ievaddaļā aizstāt vārdus "atbalsta intensitāte" ar vārdiem "atbalsta summa".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Līdzam skatīt izteikto iebildumu pie noteikumu projekta 22.4.7.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā, kas šo noteikumu ietvaros tiek saprast ar teritorijas sanācijas pasākumiem, vai pēc būtības šādai aktivitātei nebūtu jāpiemēro Komisijas regulas Nr.651/2014 45.panta mērķi "Ieguldījumu atbalsts piesārņotu vietu attīrīšanai", ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 56.panta 2.punktā noteikto, ka šo pantu nepiemēro tādam atbalstam infrastruktūrai, uz kuru attiecas citas šīs regulas III nodaļas iedaļas, izņemot 1. iedaļu “Reģionālais atbalsts”.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Komisijas regulas Nr. 651/2014 56.panta 6.punktā noteikto, ka atbalsta summa nepārsniedz starpību starp attiecināmajām izmaksām un pamatdarbības peļņu no ieguldījuma, lūdzam noteikumu projekta 45.5.apakšpunkta ievaddaļā aizstāt vārdus "atbalsta intensitāte" ar vārdiem "atbalsta summa".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikuma projekta ietvaros pārskatīt "privātpersonas" termina lietošanu, piem., reģionālā atbalsta gadījumā projekta iesniedzējs būs komersants, nevis privātpersona.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam noteikumu projektā skaidri noteikt, kurā brīdī šie kritēriji tiks vērtēti, piem., uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvaros netiek piemērots Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta c) spakšpunktā noteiktais izņēmums atbalstam grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, kas kļuva par grūtībās nonākušiem uzņēmumiem laikā no 2020.gada 1. janvāra līdz 2021. gada 31. decembrim COVID-19 ietekmes dēļ, lūdzam likt atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punktā noteikto grūtībās nonākuša uzņēmuma definīciju. Kā arī lūdzam skaidrot, vai grūtībās nonākuša uzņēmuma statuss tiks vērtēts neatbalsta projektos.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka par Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietverto piebildi “vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru” pārbaudi nav iespējams veikt, pamatojoties uz publiskajos reģistros pieejamo informāciju, skaidrojam, ka tās pārbaude parasti tiek veikta, ņemot vērā atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu. Lūdzam paredzēt atbalsta pretendenta pienākumu iesniegt šādu apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu, lai novērstu interpretācijas iespējas, šādā redakcijā:
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.651/2014 vai tiek pārkāpti komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu sniegšanai, CFLA finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim uzliek par pienākumu atmaksāt CFLA projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu, savukārt, ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet Regulas Nr. 1407/2013, CFLA finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim uzliek par pienākumu atmaksāt CFLA visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu.  Atmaksu veic kopā ar procentiem, no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.


 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam kvalitātes kritērijiem noteikt arī minimālo nepieciešamo punktu skaitu kopumā vai katrā no kvalitātes kritērijiem atsevišķi, kas ir būtiski, lai atklātā projektu iesniegumu atlasē varētu saranžēt projektus un pieņemt lēmumu par tiem, kuri kvalificētos precizējumu veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu konkurētspējīgu, pārdomātu projektu iesniegšanu atklātajā projektu iesniegumu atlasē, lūdzam noteikt kā neprecizējamus šos abus kritēriju komplektā ietvertos specifiskās atbilstības kritērijus:
3.2.  “Industriālajam parkam ir izstrādāta industriālā parka attīstības stratēģija, un tajā iekļauti vismaz šādi aspekti [..]” 
3.12. “Visām projekta ietvaros plānotajām būvniecības darbībām ir veikta būvvaldes atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi būvatļaujā vai apliecinājuma kartē, vai paskaidrojuma rakstā, vai ir iesniegta būvvaldes izziņa, kas liecina, ka būvdarbiem būvatļauja, paskaidrojuma raksts vai apliecinājuma karte nav nepieciešama”.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz sadaļā "Atbalsta apjoms un ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi" iekļauto informāciju, ka "Noteikumu projekts paredz, ka lēmumu par valsts atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Regulu Nr.  651/2014 pieņem līdz šīs regulas darbības termiņa beigām. Šāda redakcija nodrošina valsts atbalsta piešķiršanas atbilstību normatīvo aktu prasībām, jo, pirmkārt, Eiropas Komisijai līdz 2023. gada 31. decembrim ir jāpieņem vai nu jauna grupu atbrīvojuma regula vai jāpagarina Regulas Nr.  651/2014 darbības termiņš, otrkārt, valsts atbalsts atbilstoši šiem noteikumiem tiks piešķirts līdz 2023. gada 31. decembrim, jo noteikumi paredz, ka līdz 2023. gada 31. decembrim ir nosūtīti paziņojumi projektu iesniedzējiem par vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu slēgšanas tiesību piešķiršanu.", vēršam uzmanību, ka Eiropas Komisijas noteiktais termiņš līdz 2023. gada 31. decembrim ir attiecināms uz reģionālo atblastu, pārējos gadījumos vēl var piemērot seši mēnešu pārejas periodu. Lūdzam atbilstoši precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Norādām, ka nozares ministrijām un Valsts kancelejai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna administrēšanai paredzētais finansējuma apmērs un tā avots ir noteikts Ministru kabineta 2021.gada 7.septembrī pieņemtajā informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ieviešanu” (prot. Nr. 60 32.§), turklāt paredzot administrēšanu nodrošināt esošo amata vietu ietvaros, nepalielinot kopējo amata vietu skaitu resorā. Ņemot vērā minēto, anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” ir jāsvītro sniegtā informācija par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai papildu nepieciešamajām četrām amata vietām un papildu nepieciešamo finansējumu atlīdzībai, kā arī to, ka šo finansējumu nepieciešams nodrošināt ārpus AF plānā paredzētā finansējuma.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums

Lūdzam precizēt Noteikumu projekta 43. punkta izvērtējumu pret Komisijas regulu Nr.651/2014, ņemot vērā, ka tas paredz stingrākas prasības nekā regula, t.i., iegādātajiem aktīviem ir jābūt jauniem arī MVU gadījumā. 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu “ES” ar vārdiem “Eiropas Savienības (turpmāk – ES)”.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam vārdus "tautsaimniecības nozarē" aizstāt ar vārdiem "pamatdarbības nozarē pēc NACE 2.redakcijas"
Piedāvātā redakcija
Izpildot nosacījumu par vidējo darba algu, vērtē, vai darba alga pārsniedz attiecīgā reģiona vidējo darba samaksu attiecīgajā pamatdarbības nozarē pēc NACE 2.redakcijas, un piemēro Oficiālās statistikas portālā uz projekta iesniegšanas brīdi pieejamo aktuālo informāciju par darba samaksu attiecīgajā reģionā, vienlaikus nodrošinot, ka vidējā darba alga nav mazāka par vidējo darba samaksu valstī 2020.gadā.
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā komentāru pie MK noteikumu projekta 11.1.apakšpunkta, lūdzam aizstāt vārdus “Eiropas Savienības (turpmāk – ES)” ar vārdu “ES”
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā VARAM sniegto skaidrojumu, lūdzam papildināt ar skaidrojumu, ka jebkurā no abiem gadījumiem runa ir par slēgtu teritoriju.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdu "ražošanas"
Piedāvātā redakcija
ēku un ar to saistītās infrastruktūras attīstīšana, tai skaitā: 
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt nepieciešamību paredzēt palīgēku būvniecībai procentuālu ierobežojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt šeit vai anotācijā, ka izmaksas, kas pārsniedz 10 procentus nav attiecināmas finansēšanai no AF finansējuma, bet tās norāda projektā. 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vārdus "nacionālajiem vides tiesību aktiem" analoģiski MK noteikumu projekta 11.1.apakšpunktam, t.i., “valsts tiesību aktiem vides jomā”. 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši VARAM sniegtajam skaidrojumam, ieguldījumu investīcijas mērķu sasniegšanā var dot ne tikai komersants, kas darbojas industriālā parka teritorijā, bet arī komersanti, kas atrodas pie publiskās infrastruktūras, piemēram, lieto pievadceļus, lūdzam atbilstoši precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai komersantiem, kas sniedz ieguldījumu rādītāju sasniegšanā, bet nav ne projekta iesniedzēji, ne sadarbības partneri, nav nepieciešams iesniegt šādu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām redakciju saskaņot ar 11.2. punkta redakciju, paredzot arī nodomu vēstules. Papildus aicinām paredzēt, ka nefinanšu investīcijas var veikt ne tikai pašā industriālā parka teritorijā, bet arī, piemēram, pie pievadceļa.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vārdus "Latvijas Republikas normatīvajiem tiesību aktiem vides aizsardzības jomā" analoģiski MK noteikumu projekta 11.1.apakšpunktam, t.i., “valsts tiesību aktiem vides jomā”.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam gadījumos, kad atbalsts tiek sniegts kapitālsabiedrībai, kas ir noslēgusi pakalpojumu līgumu par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, lai atvieglotu valsts atbalsta piešķiršanas un uzraudzības kārtību, paredzēt, ka atbalsts tiek sniegts tikai atbilstoši EK Lēmumam Nr.2012/21/ES.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam paredzēt, ka izmaksas par tehniskās dokumentācijas sagatavošanu, autoruzraudzību un būvuzraudzību proporcionāli VTNP sniedzējiem, kam ir noslēgts pakalpojumu līgums par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, tiek paredzētas kā tādas izmaksas, kas atbalstāmas ar EK Lēmumu Nr.2012/21/ES. NO šobrīd dotajiem VARAM skaidrojumiem var secināt, ka tās tiek plānotas kā De minimis izmaksas.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdu “iesniegumu” aiz vārda “projektu”.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar informāciju, vai tika izvērtēta iespēja iesaistīt biedrības un nodibinājumus investīcijas īstenošanā.  
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt šo sadaļu ar informāciju, kā tiks nodrošināta stratēģiski svarīgu projektu identificēšana, lai nodrošinātu papildus komunikācijas pasākumu plānošanu, ņemot vārā, ka nevienlīdzības mazināšana ir norādīta kā stratēģiski svarīgu aktivitāšu joma Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā. 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz 3. un 5.mērķi aicinām anotāciju papildināt ar skaidrojumu, vai nefinanšu investīciju piesaisti un darba vietu radīšanu var veikt tikai komersanti, kas atrodas industriālajā parkā, vai arī komersanti, kas atrodas pie publiskās infrastruktūras (pievadceļiem) un gūs labumu tikai no šīs publiskās infrastruktūras lietošanas. Vēršam uzmanību, ka mērķis Nr.5 izteikts redakcijā, kas liek secināt, ka jaunām darba vietām jābūt izveidotām tieši industriālajā parkā, proti, "līdz 2026. gada 31. jūlijam radītas 328 jaunas darba vietas industriālajos parkos". Papildus aicinām skaidrot jaunu darba vietu atbilstību. Ministru kabineta noteikumu 11.4.apakšpunkts nosaka- līdz 2026. gada 31. jūlijam ir iesniegts to 328 darba vietu saraksts, ko radījuši industriālo parku operatori (apsaimniekotāji) vai privātie investori (komersanti), un algas, kas apliecina tādu jaunu darba vietu izveidi, kuru algas pārsniedz vidējo samaksu attiecīgajā tautsaimniecības nozarē. Vai katrai jaunizveidotajai darba vietai jābūt ar darba algu, kas pārsniedz vidējo samaksu attiecīgajā tautsaimniecības nozarē, vai vienā uzņēmumā/ vienā tautsaimniecības nozarē/ projektā izveidotajām darba vietām jābūt ar vidējo darba algu, kas pārsniedz vidējo darba samaksu attiecīgajā tautsaimniecības nozarē.
Investīcijas ieviešanā iesaistītās institūcijas sadaļā aicinām precizēt, ka LIAA sniedz atbalstu projekta iesniedzējam nevis pašvaldībai.
Sadaļā Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas aicinām aiz vārdiem "komercdarbības mērķiem paredzēto" dzēst vārdu "ražošanas", jo atbilstoši VARAM skaidrojumam, ieguldījumi iespējami ar ēkās, kurās tiek sniegti pakalpojumi, u.c.
Sadaļā par principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu" norādīto "Vienlaikus, projekta ieviešanas laikā CFLA nepieciešamības gadījumā veiks informācijas apmaiņu ar kompetentajām iestādēm par to, vai konkrētajiem finansējuma saņēmējiem ir konstatēti pārkāpumi attiecīgajā jomā un piemērotas korektīvas darbības", lūdzam papildināt ar gadījumiem un pamatojumu, kad informācijas apmaiņa būtu veicama, un potenciālo korektīvo darbību ietekmi uz projekta īstenošanu vai izmaksu attiecināmību.
Piedāvātā redakcija
-