Atzinums

Projekta ID
22-TA-2072
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Tā kā uz projektu attiecas 2023.gada Ministru kabineta noteikumu Nr.408 protokollēmumā minētais par izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādi, lūdzu koriģēt anotācijas sadaļu “Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?” atbilstoši izvēlētajam risinājumam, t.i. (1) vai nu iekļaujot tajā datus no anotācijas līmenī veiktās izmaksu un ieguvumu analīzes izvērtējuma, norādot projekta sociālekonomiskos ieguvumus un izmaksu lietderību, kā arī MK noteikumu pielikumā pievienojot izstrādāto izmaksu un ieguvumu analīzi  (2) vai papildina MK noteikumus, paredzot pie projekta iesnieguma iesniegt izmaksu un ieguvumu analīzi, atbilstošus precizējumus veicot arī anotācijā. Vēršam uzmanību, ka 4.3.5.3. pasākuma ietvaros plānotais projekts galvenokārt paredz ieguldījumus informācijas sistēmas izveidē (saskaņā ar rādītāju pasē minēto 4,9milj. euro), bet informācijas sistēmu projektos ir iespējams novērtēt lietderību un sociālekonomisko ietekmi. Arī anotācijas 2.punktā "Ekonomiskā ietekme" ieguvumi ir jau nosaukti.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.2.apakšpunktā noteikts, ka Ministru kabinets pieņem lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi. Līdz ar to lūdzam anotācijas 1.3.apakšsadaļas punktā “Risinājuma apraksts” sniegt novērtējumu un tā izvērtējuma analīzi, kāds ir risks (zems, vidējs, augsts), ka pirms projekta apstiprināšanas veiktās izmaksas var netikt atzītas par attiecināmām. Vienlaikus lūdzam anotācijā norādīt katrai izdevumu pozīcijai paredzēto priekšfinansējuma apmēru, kā arī sniegt informāciju par 4.3.5.3. pasākuma projekta īstenošanas gaitu, gadījumā, ja priekšfinansējums 287 698 euro apmērā netiks piešķirts.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā MK 2023. gada 17.janvāra noteikumu Nr.15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.4.apakšpunktā noteikto, lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija”, norādot, ka Labklājības ministrija, iesniedzot Finanšu ministrijā pieprasījumu finansējuma palielināšanai, pievienos Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atzinumu. Vienlaikus pirms skaitļa “191 090” lūdzam norādīt vārdu “indikatīvi”.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 7.punktu ar informāciju par papildu amata vietu, kura būs nepieciešama, lai pēc projekta noslēguma Labklājības ministrija nodrošinātu ilgtspēju projekta ietvaros izstrādātiem un ieviestiem IKT risinājumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Atbilstoši MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktam 4.3.5.3. pasākuma ilgtspējas nodrošināšanai, sākot ar 2029. gadu, būs nepieciešama viena amata vieta. Norādām, ka saskaņā ar Valsts sekretāru sanāksmes 30.03.2023. protokola Nr.12 4.§ 1.punktu tiesību aktu projekti, kuru turpmākai ieviešanai nepieciešama papildu pastāvīgu amata vietu izveide, obligāti saskaņojami ar Valsts kanceleju. Vienlaikus lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktu, izsakot to šādā redakcijā: “Atbalstīt, ka noteikumos ietvertā 4.3.5.3. pasākuma ilgtspējas nodrošināšanai sākot ar 2029. gadu nepieciešamā 1 amata vieta tiks nodrošināta labklājības nozares ietvaros, veicot ilgstoši vakantās amata vietas pārdali no LM pamatbudžeta apakšprogrammas 05.03.00 “Aprūpe valsts sociālās aprūpes institūcijās”, kopumā neveidojot jaunu amata vietu valsts pārvaldē.”.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, lietoto terminoloģiju, vārdus "personāla atlīdzības izmaksām" lūdzam aizstāt ar vārdiem "personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst 15.2.4. un 15.2.5. apakšpunktus, ņemot vērā, ka izmaksas ietilpst personāla izmaksās.

 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 25.7.apakšpunktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem. Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma ne tikai attiecībā uz citiem finanšu instrumentiem, bet arī darbības konkrētam projektam piešķirtā finansējuma ietvaros nedrīkst tikt finansētas dubultā.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt 5.darbības "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu īstenošana" aprakstu Anotācijas sadaļā "Problēmas un risinājumi/Risinājuma apraksts", norādot, ka attiecināmas būs arī iepirkumu līgumu izmaksas, ja finansējuma saņēmējam būs nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzēju, ņemot vērā noteikumu 15.2.1.apakšpunktā minēto
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Problēmas un risinājumi/Risinājuma apraksts". 6.darbības "projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana" aprakstā projekta vadības personāla sastāvā minēts vadošais personāla speciālists ar 0,3 slodzi. Lūdzam izvērtēt nepieciešamību iekļaut šādu amatu projekta vadības sastāvā vai pārvērtēt projektā nepieciešamo slodzi, ņemot vērā, ka projektā kopā plānotas tikai 10 amata vietas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kuru 4.3. prioritātes ESF+ pasākumu ietvaros ir noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt Programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar nacionālo dokumentu (pamatnostādnes, plāns, MKN utt.) kura ietvaros ir plānotas 4.3.5.3. pasākuma īstenošanas darbības un mērķi, lai pārliecinātos, ka tiek veikta ieguldījumu priekšnosacījumu izpildes nodrošināšana visa plānošanas perioda ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju, ka, ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 11. panta piektajā daļā noteikto, Labklājības ministrija kā atbildīgā iestāde nodrošinās funkciju nodalīšanu no citām tās funkcijām, tostarp tādām, kuras tā pilda kā finansējuma saņēmējs.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļas "Juridiskās personas" atbilstošo apakšsadaļu "Ietekmes apraksts" norādot, ka Labklājības ministrija pildīs atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja funkcijas.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija”, norādot Labklājības ministrijas apakšprogrammu, kuras ietvaros ar 2029.gadu būs nepieciešama papildu 1 amata vieta pasākuma ilgtspējas nodrošināšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu atbilstoši 5.punktā norādītajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 6.rindkopā pirms skaitļa un vārda “287 698 euro” aizstāt vārdu “indikatīvi” ar vārdiem “ne vairāk kā” atbilstoši Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto amatu saimes numuru (39.), jo atbilstoši Ministru kabineta 26.04.2022. noteikumu Nr.262 1.pielikumam tāda nav.
 
Piedāvātā redakcija
-