Projekta ID
24-TA-1680Atzinuma sniedzējs
AS "Sadales tīkls"
Atzinums iesniegts
11.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam veikt vairākus precizējumus šo pārejas punktu redakcijās:
1) 118.punkta 2) apakšpunktā vārdu "pārvades sistēmas operators" vietā lūdzam lietot vārdus "sistēmas operators", jo arī sadales sistēmas operatoriem būtu jānodrošina tiesības atgūt izmaksas, kas radušās līdz pieslēguma procesa pārtraukšanai vai saistībā ar pieprasītā jaudu apjoma pārskatīšanu pieslēguma procesa laikā.
2) Likumprojektā būtu jāņem vērā, ka potenciālais ražotāju apjoms, kas varētu vēlēties atteikties no pieslēguma tālākas īstenošanas vai pārskatīt pieslēguma jaudas ir ievērojams, it īpaši sadales sistēmā. Neapšaubāmi katrā šajā pieslēguma procesā sistēmas operatoram jau ir radītas lielākas vai mazākas izmaksas saistībā ar attiecīgā pieslēguma apstrādi, reizēm pat vairākkārtēju tehnisko prasību pārskatīšanu, vienošanos pārslēgšanu dēļ ražotāja vēlmēm. Operatoram būtu jābūt iespējai šīs izmaksas, ja tās ir būtiskas, no ražotāja atgūt, kas būtu visu citu sistēmas lietotāju interesēs. Tomēr aicinām ar likumprojektu neradīt pārmērīgu papildu slogu un vēl papildu izmaksas operatoram, lai šādas izmaksas precīzi aprēķinātu un potenciāli sarežģīta procesa ietvaros tās atgūtu no ražotāja. Iebilstam pret 118.punkta 1) un 2) daļā minēto pienākumu operatoram slēgt atsevišķu vienošanos ar ražotāju par radīto izmaksu segšanu. Sadales tīkls gadījumā potenciāli 80 gadījumiem izkalkulēt precīzas radītās izmaksas, par to panākt atsevišķu vienošanos ar katru ražotāju būtu ārkārtīgi sarežģīti, tās vēl būtu papildu izmaksas. Aicinām likumprojektā veidot elastīgāku pieeju, paredzot operatoram tiesības pieprasīt segt šādas izmaksas nosakot kādu vienotu un ekonomiski pamatojamu tipveida maksu, neparedzot atsevišķas vienošanās slēgšanu.
Aicinām arī attiecīgās daļas tekstā vārdus "un anulē tehniskās prasības, kuras izsniegtas elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai attiecīgajai sistēmai" aizstāt ar vārdiem "un pārtrauc pieslēguma ierīkošanas procesu", jo atkarībā no sadales sistēmas pieslēguma procesa stadijas, tehnisko prasību anulēšanai vairs nav nozīmes, jo saskaņā ar izsniegtajām tehniskajām prasībām jau ir izstrādāts būvprojekts. Sadales sistēmas operators izdod terminētas pieslēguma tehniskās prasības (jo sadales sistēma nepārtraukti mainās un attīstās), atbilstoši kurām ražotājam tehnisko prasību derīguma termiņā jāizstrādā un jāiesniedz operatoram pieslēguma būvprojekts. Tāpēc lūdzam precizēt šos vārdus likumprojektā, lai nodrošinātu to sadales sistēmas operators var pārtraukt pieslēguma procesu atbilstoši jau spēkā esošām vienošanām.
Piedāvātais risinājums būtu :
1.1) 118. punkta 1) daļas pēdējo teikumu aizstāt ar šādiem vārdiem "Sistēmas operatoram ir tiesības pieprasīt un elektroenerģijas ražotājām tādā gadījumā ir pienākums kompensēt sistēmas operatoram visas izmaksas, kas saistītas ar pieslēguma elektroenerģijas sistēmai ierīkošanu līdz brīdim, kad pieslēguma ierīkošana tika pārtraukta. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par pieslēguma procesa pārtraukšanu, lai kompensētu operatoram ar pieslēguma ierīkošanas procesu saistītās izmaksas līdz pieslēguma ierīkošanas pārtraukšanai;"
1.2.) 118.punkta 2) daļas pirmo teikumu aizstāt ar šādiem vārdiem "var prasīt sistēmas operatoram tās daļas atmaksu, ja elektroenerģijas ražotājs vēlas samazināt tehniskajās prasībās noteikto jaudu elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai, vienlaikus sedzot sistēmas operatora ar jaudas samazināšanu saistītās izmaksas. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par tehniskajās prasībās noteiktās jaudas samazināšanu, lai kompensētu operatoram radītās papildu izmaksas;"
2) Iebilstam pret 119.punktā noteikto pienākumu sagatavot atsevišķu operatora apliecinājumu par elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēguma ierīkošanas pārtraukšanu un maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu atmaksu. Lūdzam svītrot 119.punkta otro teikumu. Tas rada papildus nevajadzīgu slogu sistēmas operatoram. Nesaskatām pamatojumu šāda operatora apliecinājuma sniegšanai. Ja ražotājs pieprasīs drošības naudas atmaksu, tātad Birojam tādā gadījumā būtu jāanulē iepriekš izsniegtā atļauja jaunu jaudu ieviešanai, jāinformē par to operators un ražotājam pieslēguma process būs beidzies.
3) Iebilstam pret 120.punkta redakciju. Praksē jau esam saskārušies ar reālu pieslēgumu, kurā tiek ieviestas vairāku veidu ražošanas iekārtas un uz pirmās tehnoloģijas ieviešanas brīdi vēl nav iespējams novērtēt, vai tiks ievērota jaudu proporcija. Operatoram arī nav pamata aizkavēt attiecīgās tehnoloģijas pieslēgšanu sistēmai, bet pārējo tehnoloģiju ieviešanai vēl ir laiks. Attiecīgi, novērtēt proporcijas ievērošanu ir iespējams tikai tad, kad sistēmai tiek pieslēgta (vai arī atļaujā paredzētājā termiņā netiek pieslēgta) pēdējā no visām tehnoloģijām (veidiem). ŠĪ iemesla dēļ, redakciju tad būtu jāpapildina ar nosacījumu, ka operatoram ir tiesības atslēgt no sistēmas jau ieviestās (sistēmai pieslēgtās) ražošanas jaudas, ja citu ražošanas veidu ieviešanas vai neieviešanas rezultātā nav ievērota Biroja atļaujā noteiktā proporcija. Nav korekti arī redakcijā lietot formulējumu "ieviestās dažādā veida elektroenerģijas ražošanas iekārtas netiek pieslēgtas", jo par ieviestām var uzskatīt tikai tādas jaudas, kas ir pieslēgtas sistēmai.
Piedāvājam izteikt 120.punktu šādā redakcijā "120. Šā likuma pārejas noteikumu 118.2. apakšpunktā minētā elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas netiek pieslēgtas elektroenerģijas sistēmai vai no sistēmas tiek atslēgtas jau ieviestās ražošanas iekārtas, ja elektroenerģijas ražotājs neievēro atļaujā vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai noteikto dažādo elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu jaudas proporciju un termiņus.".
Šī ir politiska izšķiršanās, ko darīt ar jau ieviestajām jaudām, ja netiek ievērota proporcija. Šeit ir regulējuma robs hibrīdatļauju ieviešanas procesā, jo ražošanas veidu ieviešana var notikt dažādā secībā un ne vienlaicīgi.
1) 118.punkta 2) apakšpunktā vārdu "pārvades sistēmas operators" vietā lūdzam lietot vārdus "sistēmas operators", jo arī sadales sistēmas operatoriem būtu jānodrošina tiesības atgūt izmaksas, kas radušās līdz pieslēguma procesa pārtraukšanai vai saistībā ar pieprasītā jaudu apjoma pārskatīšanu pieslēguma procesa laikā.
2) Likumprojektā būtu jāņem vērā, ka potenciālais ražotāju apjoms, kas varētu vēlēties atteikties no pieslēguma tālākas īstenošanas vai pārskatīt pieslēguma jaudas ir ievērojams, it īpaši sadales sistēmā. Neapšaubāmi katrā šajā pieslēguma procesā sistēmas operatoram jau ir radītas lielākas vai mazākas izmaksas saistībā ar attiecīgā pieslēguma apstrādi, reizēm pat vairākkārtēju tehnisko prasību pārskatīšanu, vienošanos pārslēgšanu dēļ ražotāja vēlmēm. Operatoram būtu jābūt iespējai šīs izmaksas, ja tās ir būtiskas, no ražotāja atgūt, kas būtu visu citu sistēmas lietotāju interesēs. Tomēr aicinām ar likumprojektu neradīt pārmērīgu papildu slogu un vēl papildu izmaksas operatoram, lai šādas izmaksas precīzi aprēķinātu un potenciāli sarežģīta procesa ietvaros tās atgūtu no ražotāja. Iebilstam pret 118.punkta 1) un 2) daļā minēto pienākumu operatoram slēgt atsevišķu vienošanos ar ražotāju par radīto izmaksu segšanu. Sadales tīkls gadījumā potenciāli 80 gadījumiem izkalkulēt precīzas radītās izmaksas, par to panākt atsevišķu vienošanos ar katru ražotāju būtu ārkārtīgi sarežģīti, tās vēl būtu papildu izmaksas. Aicinām likumprojektā veidot elastīgāku pieeju, paredzot operatoram tiesības pieprasīt segt šādas izmaksas nosakot kādu vienotu un ekonomiski pamatojamu tipveida maksu, neparedzot atsevišķas vienošanās slēgšanu.
Aicinām arī attiecīgās daļas tekstā vārdus "un anulē tehniskās prasības, kuras izsniegtas elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai attiecīgajai sistēmai" aizstāt ar vārdiem "un pārtrauc pieslēguma ierīkošanas procesu", jo atkarībā no sadales sistēmas pieslēguma procesa stadijas, tehnisko prasību anulēšanai vairs nav nozīmes, jo saskaņā ar izsniegtajām tehniskajām prasībām jau ir izstrādāts būvprojekts. Sadales sistēmas operators izdod terminētas pieslēguma tehniskās prasības (jo sadales sistēma nepārtraukti mainās un attīstās), atbilstoši kurām ražotājam tehnisko prasību derīguma termiņā jāizstrādā un jāiesniedz operatoram pieslēguma būvprojekts. Tāpēc lūdzam precizēt šos vārdus likumprojektā, lai nodrošinātu to sadales sistēmas operators var pārtraukt pieslēguma procesu atbilstoši jau spēkā esošām vienošanām.
Piedāvātais risinājums būtu :
1.1) 118. punkta 1) daļas pēdējo teikumu aizstāt ar šādiem vārdiem "Sistēmas operatoram ir tiesības pieprasīt un elektroenerģijas ražotājām tādā gadījumā ir pienākums kompensēt sistēmas operatoram visas izmaksas, kas saistītas ar pieslēguma elektroenerģijas sistēmai ierīkošanu līdz brīdim, kad pieslēguma ierīkošana tika pārtraukta. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par pieslēguma procesa pārtraukšanu, lai kompensētu operatoram ar pieslēguma ierīkošanas procesu saistītās izmaksas līdz pieslēguma ierīkošanas pārtraukšanai;"
1.2.) 118.punkta 2) daļas pirmo teikumu aizstāt ar šādiem vārdiem "var prasīt sistēmas operatoram tās daļas atmaksu, ja elektroenerģijas ražotājs vēlas samazināt tehniskajās prasībās noteikto jaudu elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai, vienlaikus sedzot sistēmas operatora ar jaudas samazināšanu saistītās izmaksas. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par tehniskajās prasībās noteiktās jaudas samazināšanu, lai kompensētu operatoram radītās papildu izmaksas;"
2) Iebilstam pret 119.punktā noteikto pienākumu sagatavot atsevišķu operatora apliecinājumu par elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēguma ierīkošanas pārtraukšanu un maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu atmaksu. Lūdzam svītrot 119.punkta otro teikumu. Tas rada papildus nevajadzīgu slogu sistēmas operatoram. Nesaskatām pamatojumu šāda operatora apliecinājuma sniegšanai. Ja ražotājs pieprasīs drošības naudas atmaksu, tātad Birojam tādā gadījumā būtu jāanulē iepriekš izsniegtā atļauja jaunu jaudu ieviešanai, jāinformē par to operators un ražotājam pieslēguma process būs beidzies.
3) Iebilstam pret 120.punkta redakciju. Praksē jau esam saskārušies ar reālu pieslēgumu, kurā tiek ieviestas vairāku veidu ražošanas iekārtas un uz pirmās tehnoloģijas ieviešanas brīdi vēl nav iespējams novērtēt, vai tiks ievērota jaudu proporcija. Operatoram arī nav pamata aizkavēt attiecīgās tehnoloģijas pieslēgšanu sistēmai, bet pārējo tehnoloģiju ieviešanai vēl ir laiks. Attiecīgi, novērtēt proporcijas ievērošanu ir iespējams tikai tad, kad sistēmai tiek pieslēgta (vai arī atļaujā paredzētājā termiņā netiek pieslēgta) pēdējā no visām tehnoloģijām (veidiem). ŠĪ iemesla dēļ, redakciju tad būtu jāpapildina ar nosacījumu, ka operatoram ir tiesības atslēgt no sistēmas jau ieviestās (sistēmai pieslēgtās) ražošanas jaudas, ja citu ražošanas veidu ieviešanas vai neieviešanas rezultātā nav ievērota Biroja atļaujā noteiktā proporcija. Nav korekti arī redakcijā lietot formulējumu "ieviestās dažādā veida elektroenerģijas ražošanas iekārtas netiek pieslēgtas", jo par ieviestām var uzskatīt tikai tādas jaudas, kas ir pieslēgtas sistēmai.
Piedāvājam izteikt 120.punktu šādā redakcijā "120. Šā likuma pārejas noteikumu 118.2. apakšpunktā minētā elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas netiek pieslēgtas elektroenerģijas sistēmai vai no sistēmas tiek atslēgtas jau ieviestās ražošanas iekārtas, ja elektroenerģijas ražotājs neievēro atļaujā vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai noteikto dažādo elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu jaudas proporciju un termiņus.".
Šī ir politiska izšķiršanās, ko darīt ar jau ieviestajām jaudām, ja netiek ievērota proporcija. Šeit ir regulējuma robs hibrīdatļauju ieviešanas procesā, jo ražošanas veidu ieviešana var notikt dažādā secībā un ne vienlaicīgi.
Piedāvātā redakcija
118. Elektroenerģijas ražotājs, kas saskaņā ar šā likuma 9. panta 2.4 daļu veicis maksu par sistēmas jaudas rezervēšanu, līdz 2025. gada 31. janvārim:
1) var prasīt sistēmas operatoram tās atmaksu, ja elektroenerģijas ražotājs vēlas pārtraukt elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēguma ierīkošanu. Sistēmas operators atmaksā elektroenerģijas ražotājam maksu par sistēmas jaudas rezervēšanu vai paziņo par maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu nodrošinājuma (garantijas) atbrīvošanu finanšu pakalpojuma sniedzējam un pārtrauc pieslēguma ierīkošanas procesu. Sistēmas operatoram ir tiesības pieprasīt un elektroenerģijas ražotājām tādā gadījumā ir pienākums kompensēt sistēmas operatoram visas izmaksas, kas saistītas ar pieslēguma elektroenerģijas sistēmai ierīkošanu līdz brīdim, kad pieslēguma ierīkošana tika pārtraukta. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par pieslēguma procesa pārtraukšanu, lai kompensētu operatoram ar pieslēguma ierīkošanas procesu saistītās izmaksas līdz pieslēguma ierīkošanas pārtraukšanai;
2) var prasīt sistēmas operatoram tās daļas atmaksu, ja elektroenerģijas ražotājs vēlas samazināt tehniskajās prasībās noteikto jaudu elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai, vienlaikus sedzot sistēmas operatora ar jaudas samazināšanu saistītās izmaksas. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par tehniskajās prasībās noteiktās jaudas samazināšanu, lai kompensētu operatoram radītās papildu izmaksas. Elektroenerģijas ražošanas jaudas samazināšana nevar būt par pamatu elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēguma ierīkošanas termiņa pagarināšanai. Ja tehniskajās prasībās noteiktā jauda paredzēta vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu pieslēgšanai, tehniskajās prasībās noteikto jaudu samazina, saglabājot atļaujā vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai noteikto dažādo elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu jaudas proporciju. Sistēmas operators atmaksā elektroenerģijas ražotājam maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu daļu vai paziņo par maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu nodrošinājuma (garantijas) daļas atbrīvošanu finanšu pakalpojuma sniedzējam atbilstoši samazinātās jaudas apjomam. Ja sistēmas jaudas rezervēšanu nodrošinājuma (garantijas) daļas atbrīvošana nav iespējama, pārvades sistēmas operators informē elektroenerģijas ražotāju par samazināto jaudas rezervācijas maksas apmēru un elektroenerģijas ražotājs iesniedz jaunu jaudas rezervēšanu nodrošinājumu (garantiju), pēc kura saņemšanas pārvades sistēmas operators piecu darba dienu laikā atbrīvo sākotnējo jaudas rezervēšanu nodrošinājumu (garantiju).
119. Šā likuma pārejas noteikumu 118.1. apakšpunktā minētais elektroenerģijas ražotājs var pieprasīt birojam drošības naudas jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai atmaksu.
120. Šā likuma pārejas noteikumu 118.2. apakšpunktā minētā elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas netiek pieslēgtas elektroenerģijas sistēmai vai no sistēmas tiek atslēgtas jau ieviestās ražošanas iekārtas, ja elektroenerģijas ražotājs neievēro atļaujā vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai noteikto dažādo elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu jaudas proporciju un termiņus.
1) var prasīt sistēmas operatoram tās atmaksu, ja elektroenerģijas ražotājs vēlas pārtraukt elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēguma ierīkošanu. Sistēmas operators atmaksā elektroenerģijas ražotājam maksu par sistēmas jaudas rezervēšanu vai paziņo par maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu nodrošinājuma (garantijas) atbrīvošanu finanšu pakalpojuma sniedzējam un pārtrauc pieslēguma ierīkošanas procesu. Sistēmas operatoram ir tiesības pieprasīt un elektroenerģijas ražotājām tādā gadījumā ir pienākums kompensēt sistēmas operatoram visas izmaksas, kas saistītas ar pieslēguma elektroenerģijas sistēmai ierīkošanu līdz brīdim, kad pieslēguma ierīkošana tika pārtraukta. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par pieslēguma procesa pārtraukšanu, lai kompensētu operatoram ar pieslēguma ierīkošanas procesu saistītās izmaksas līdz pieslēguma ierīkošanas pārtraukšanai;
2) var prasīt sistēmas operatoram tās daļas atmaksu, ja elektroenerģijas ražotājs vēlas samazināt tehniskajās prasībās noteikto jaudu elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai, vienlaikus sedzot sistēmas operatora ar jaudas samazināšanu saistītās izmaksas. Sadales sistēmas operatoram ir tiesības noteikt tipveida maksu par tehniskajās prasībās noteiktās jaudas samazināšanu, lai kompensētu operatoram radītās papildu izmaksas. Elektroenerģijas ražošanas jaudas samazināšana nevar būt par pamatu elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēguma ierīkošanas termiņa pagarināšanai. Ja tehniskajās prasībās noteiktā jauda paredzēta vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu pieslēgšanai, tehniskajās prasībās noteikto jaudu samazina, saglabājot atļaujā vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai noteikto dažādo elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu jaudas proporciju. Sistēmas operators atmaksā elektroenerģijas ražotājam maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu daļu vai paziņo par maksas par sistēmas jaudas rezervēšanu nodrošinājuma (garantijas) daļas atbrīvošanu finanšu pakalpojuma sniedzējam atbilstoši samazinātās jaudas apjomam. Ja sistēmas jaudas rezervēšanu nodrošinājuma (garantijas) daļas atbrīvošana nav iespējama, pārvades sistēmas operators informē elektroenerģijas ražotāju par samazināto jaudas rezervācijas maksas apmēru un elektroenerģijas ražotājs iesniedz jaunu jaudas rezervēšanu nodrošinājumu (garantiju), pēc kura saņemšanas pārvades sistēmas operators piecu darba dienu laikā atbrīvo sākotnējo jaudas rezervēšanu nodrošinājumu (garantiju).
119. Šā likuma pārejas noteikumu 118.1. apakšpunktā minētais elektroenerģijas ražotājs var pieprasīt birojam drošības naudas jaunas elektroenerģijas ražošanas iekārtas ieviešanai atmaksu.
120. Šā likuma pārejas noteikumu 118.2. apakšpunktā minētā elektroenerģijas ražotāja elektroenerģijas ražošanas iekārtas netiek pieslēgtas elektroenerģijas sistēmai vai no sistēmas tiek atslēgtas jau ieviestās ražošanas iekārtas, ja elektroenerģijas ražotājs neievēro atļaujā vairāku elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu ieviešanai noteikto dažādo elektroenerģijas ražošanas iekārtas veidu jaudas proporciju un termiņus.
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijā pievienot izvērstāku informāciju, lai precīzāk paskaidrotu iesaistītajām pusēm, kuri ir tie normatīvie akti un kuri ir tie normatīvajos aktos noteiktie gadījumi (piemēri), kuros sistēmas pakalpojumu ierobežošana var tikt īstenota arī konstantā pārvades sistēmas pakalpojuma saņēmējiem. Nepieciešams sniegt plašāku ieskatu elastīgā pārvades sistēmas pakalpojuma saņēmējiem par to, kuras atslēgumu stundas potenciāli netiks iekļautas 876h uzskaitījumā, jo pakalpojuma ierobežojumi būs īstenoti "normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos" nevis elastīgā sistēmas pakalpojuma ietvaros. Šobrīd nav pilnībā izprotams, kā ražotājs un citas iesaistītās puses spēs identificēt, vai konkrēts atslēgums bijis saistīts ar elastīgā pārvades pakalpojuma ietekmi vai ar citiem apstākļiem sistēmā, kā tas tiks uzskaitīts un paziņots.
Sadales sistēmas operators aicina ietvert šo skaidrojumu, jo, lai gan atbilstoši šim likumprojektam ir paredzēts, ka sadales sistēmai pieslēgtajiem ražotājiem tiek nodrošināts konstantais pārvades sistēmas pakalpojums, sadales sistēmai pieslēgtie C tipa ražošanas moduļi (elektrostacijas) ir pakļautas PSO tiešai iedarbei attiecībā uz jaudas samazināšanu/atslēgšanu. Situācijā, ja kādā brīdī tiktu īstenota sadales sistēmai pieslēgto C tipa ražošanas moduļu ierobežošana no PSO puses, ražotājam būtu jāapzinās, ka tā ir veikta likumprojektā jau minēto "normatīvajos aktos noteiktie gadījumu" iestāšanās dēļ, kas SSO izpratnē ir sistēmas aizsardzības, atjaunošanas plāna pasākumi sistēmas stabilas darbības saglabāšanai.
ŠĪ priekšlikuma būtība ir par to, kā tiks organizēta informācijas aprite starp PSO un Ražotāju, un iespējams arī citiem sistēmas operatoriem, par to, kādu iemeslu dēļ konkrētā situācijā ir īstenota sistēmas pakalpojuma ierobežošana un vai tā ir bijusi saistīta ar eleatīgā pakalpojuma vai "normatīvajos aktos noteikto gadījumu" dēļ.
Sadales sistēmas operators aicina ietvert šo skaidrojumu, jo, lai gan atbilstoši šim likumprojektam ir paredzēts, ka sadales sistēmai pieslēgtajiem ražotājiem tiek nodrošināts konstantais pārvades sistēmas pakalpojums, sadales sistēmai pieslēgtie C tipa ražošanas moduļi (elektrostacijas) ir pakļautas PSO tiešai iedarbei attiecībā uz jaudas samazināšanu/atslēgšanu. Situācijā, ja kādā brīdī tiktu īstenota sadales sistēmai pieslēgto C tipa ražošanas moduļu ierobežošana no PSO puses, ražotājam būtu jāapzinās, ka tā ir veikta likumprojektā jau minēto "normatīvajos aktos noteiktie gadījumu" iestāšanās dēļ, kas SSO izpratnē ir sistēmas aizsardzības, atjaunošanas plāna pasākumi sistēmas stabilas darbības saglabāšanai.
ŠĪ priekšlikuma būtība ir par to, kā tiks organizēta informācijas aprite starp PSO un Ražotāju, un iespējams arī citiem sistēmas operatoriem, par to, kādu iemeslu dēļ konkrētā situācijā ir īstenota sistēmas pakalpojuma ierobežošana un vai tā ir bijusi saistīta ar eleatīgā pakalpojuma vai "normatīvajos aktos noteikto gadījumu" dēļ.
Piedāvātā redakcija
-
