Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Aizsardzības ministrija
Atzinums iesniegts
02.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt ar līmeni IIA
Piedāvātā redakcija
noteikumu projekta 2. saimi “Apgāde (iepirkumi)” papildināt ar II A līmeni, nosakot 8. mēnešalgas grupu un tajā iekļaut šādus amatus – vecākais loģistikas speciālists, vecākais sagādnieks. Vēršam uzmanību, ka materiāltehnisko līdzekļu pārvaldība un loģistika ir viena no galvenajām Aizsardzības ministrijas Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra (turpmāk – Centrs)   funkcijām un, nosakot mēnešalgas grupu pēc noteikumu projekta 1. pielikuma, Centra noliktavās strādājošajiem darbiniekiem atalgojums nebūs samērīgs attiecībā pret materiālās atbildības apjomu.  Šobrīd noliktavās atrodas pirmās kategorijas materiāltehniskie līdzekļi ~ 1 265 545 vienību par kopējo summu ~ 45 516 341  euro. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 5.2.2. apakšnodaļu 2. saimes II A līmenim nosakot veikt II līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
1) kārtot preču transportēšanas pavaddokumentāciju, izmantojot grāmatvedības programmu;
2) analizēt statistiku par preču apgrozību;
3) strādāt ar specifiskām loģistikas datorprogrammām.

 
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izteikt 59.4.1. jaunā redakcijā un papildināt ar jauniem apakšpunktiem
Piedāvātā redakcija
Izteikt 59.4.1. šādā redakcijā: 59.4.1. specializējas vienā jomā vai dziļi pārzina vairākas grāmatvedības  ar uzskaites jomas resora iestādēm ( vai resora ietvaros);
Papildināt ar jauniem apakšpunktiem 59.4.3; 59.4.4. un 59.4.5.:
59.4.3. konsultē ar grāmatvedības uzskaiti saistītos jautājumos;
59.4.4. konsultē par vienoto grāmatvedības uzskaites procesu realizēšanu;
59.4.5. kompetences ietvaros organizē grāmatvedības uzskaites informācijas sistēmu pārvaldību un attīstību resora ietvaros;
Izteikt 59.6.1. šādā redakcijā: 59.6.1. kompetences ietvaros organizē grāmatvedības uzskaites informācijas sistēmu pārvaldību un attīstību;
Izteikt 59.7.2. šādā redakcijā: 59.7.2. kompetences ietvaros organizē grāmatvedības uzskaites informācijas sistēmu pārvaldību un attīstību
 
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izsakām iebildumu noteikumu 60.punktā - attiecībā uz 18. saimi “Iekšējais audits”, vienlaikus vēršot uzmanību uz svarīgiem iekšējā audita sistēmas un profesijas attīstību bremzējošiem aspektiem, un nepieciešamību savlaicīgi mazināt pastāvošos augstus iekšējā audita jomas riskus.
Iekšējais audits ir ministrijas un iestādes (turpmāk – iestāde) vadības instruments – neatkarīgs iekšējās kontroles sistēmas darbības uzraudzības mehānisms, kas novērtē, pilnveido un efektivizē pārvaldības, riska vadības un kontroles pasākumu darbību, sniedzot pievienoto vērtību iestāžu produktivitātes uzlabošanai un palīdzot sasniegt izvirzītos mērķus. Iekšējais audita uzdevums norādīt uz pastāvošiem būtiskiem trūkumiem nozarē, kā arī tiek pieaicināts kā uzticams vadības padomdevējs, it īpaši ar pārmaiņu vadību saistītajās jomās. Lai nodrošinātu iepriekš minētos uzdevumus, auditoram ir pienākums regulāri papildināt zināšanas un pilnveidot profesionālās iemaņas , kā arī no iekšējiem auditoriem tiek prasītas ne tikai specifiskās iekšējā audita metodoloģijas zināšanas, bet arī vispusīgas zināšanas un padziļināta izpratne par resora pamatdarbības, vadības un atbalsta funkciju procesiem.
Nav samērīgi izvirzīt paaugstinātas audita profesijai izvirzītas pienākumu, izglītības un profesionālās pieredzes prasības, iepretim nenodrošinot adekvātu atalgojumu. Uz to norāda arī Iekšējā audita padome, kura ik gadu novērtē iekšējā audita darbību ministrijās un iestādēs un atzinumā par iekšējā audita darbību ministrijās un iestādēs 2020. gadā   vērš uzmanību, ka iekšējā audita funkcijas atalgojumam jābūt līdzvērtīgam iestādes pamatdarbības amatu atalgojumam, kas sniegtu iespēju stiprināt iekšējā audita funkcijas kapacitāti, tai skaitā piesaistot darbā iekšējā audita struktūrvienībā ekspertus no pamatdarbības funkcijām. 
Ņemot vērā iekšējā audita jomas pārstāvju pienākumu sarežģītību, atbildību, vadības funkcijas un amata pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību un profesionālo pieredzi, uzskatām, ka izsludinātajā MK noteikumu projektā “Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs” nav samērīga 18.amata saimes “Iekšējais audits” līmeņu dalījums mēnešalgu grupās salīdzinājumā ar pamatdarbības funkciju īstenotājiem (piemēram, 36. amata saime “Politikas ieviešana”, 37. amata saime “Politikas plānošana”) un pienākumu specifikai līdzīgām profesijām (piemēram, 28.1. apakšsaime “Kontrole un uzraudzība. Iestāžu un amatpersonu kontrole”, 39.3. apakšsaime “Eiropas Savienības fondu revīzija”).
 
Piedāvātā redakcija
Lai nodrošinātu attīstību veicinošu un faktiskajai situācijai atbilstošāku atalgojumu, AM izsaka šādus priekšlikumus attiecībā uz 18.amata saimi “Iekšējais audits:
1)         iekšējo auditoru amatus klasificēt 9.-11.mēnešalgu grupā, nevis kā to paredz Amatu kataloga projekts, klasificējot amatus attiecīgi 7., 8. un 10.mēnešlagu grupā;
2)         iekšējā audita vadītāju vietniekus attiecīgi klasificēt 11.mēnešalgu grupā;
3)         iekšējā audita vadītājus klasificēt 12. un 13.mēnešalgu grupā, augstākajā mēnešalgu grupā ierindojot vadītājus, kuri atbild par centralizētas iekšējā audita funkcijas vadīšanu resorā vai iekšējā audita struktūrvienības darbs aptver vairākas nozares;
4)         noteikt obligātu iekšējā auditora sertifikāta prasību tikai iekšējā audita vadītājam , pretējā gadījumā nav iespējama profesionālu speciālistu piesaiste, kā apliecinājumu izvirzot attiecīga sertifikāta esamības prasību, ja  attiecīgi netiek nodrošināts adekvāts atalgojums. Pārējām audita amata saimes grupām atstāt sertifikāta prasību kā vēlamo.
 
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt ar vārdiem "var vadīt"
Piedāvātā redakcija
61.4.1. var vadīt struktūrvienības (grupas) darbu;
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pārcelt noteikumu projekta 1. pielikumā 20.3. apakšsaimes “Informācijas pārvaldība. Dokumentu pārvaldība” II līmeni uz 8. mēnešalgas grupu. Aizsardzības ministrijas Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrā (turpmāk Centrs) dokumentu un arhīva pārvaldība un sekretariāta funkcijas netiek dalītas. Centrā šo funkciju izpildi nodrošina dokumentu pārvaldības darbinieki. Iepriekš minēto funkciju apvienošana noteikti ir aktuāla mazajām un vidējām iestādēm, kurām nav lietderīgi izveidot atsevišķu amatu tikai ar sekretariāta vai arhīva pārvaldības funkciju. Līdz ar to II līmeņa pārcelšana uz 8. mēnešalgas grupu radītu līdzvērtīgu atalgojumu darbiniekiem, kuri nodrošina šo visu trīs atšķirīgo funkciju izpildi.
Piedāvātā redakcija
Pārcelt noteikumu projekta 1. pielikumā 20.3. apakšsaimes “Informācijas pārvaldība. Dokumentu pārvaldība” II līmeni uz 8. mēnešalgas grupu. Aizsardzības ministrijas Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrā (turpmāk Centrs) dokumentu un arhīva pārvaldība un sekretariāta funkcijas netiek dalītas. Centrā šo funkciju izpildi nodrošina dokumentu pārvaldības darbinieki. Iepriekš minēto funkciju apvienošana noteikti ir aktuāla mazajām un vidējām iestādēm, kurām nav lietderīgi izveidot atsevišķu amatu tikai ar sekretariāta vai arhīva pārvaldības funkciju. Līdz ar to II līmeņa pārcelšana uz 8. mēnešalgas grupu radītu līdzvērtīgu atalgojumu darbiniekiem, kuri nodrošina šo visu trīs atšķirīgo funkciju izpildi.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt ar amata pienākumiem
Piedāvātā redakcija
66.2.6. vada un organizē ekspozīcijas apmeklētāju centra darbu;
66.2.7.veic apmeklētāju uzskaiti un iegūtās informācijas analīzi.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt noteikumu 66.3. punktu ar amatu vecākais ekspozīciju un izstāžu kurators
 
Piedāvātā redakcija
vecākais ekspozīciju un izstāžu kurators
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt noteikumu 66.2. punktu ar amatu ekspozīcijas apmeklētāju centra vadītājs
Piedāvātā redakcija
ekspozīcijas apmeklētāju centra vadītājs
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt ar amata pienākumiem
Piedāvātā redakcija
66.3.9. plāno un vada muzeja izstāžu un ekspozīciju ieviešanas projektus;
66.3.10. izstrādā izstāžu mākslinieciskās koncepcijas sadarbībā ar zinātniskās koncepcijas autoru;
66.3.11. iesaistās muzejpedagoģijas darbā - izstrādā interaktīvus materiālus.
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu 70.punktu Informācijas tehnoloģiju un informācijas sistēmu vadība (21.3. apakšsaime) IV A līmeni vai IV B līmeni ar amata pienākumiem:
Piedāvātā redakcija
vada struktūrvienību, kas nodrošina Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas uzdevumu izpildi;
vada par kiberdrošību vai kiberaizsardzību atbildīgas struktūrvienības darbu resorā;
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Veikt grozījumus 72.punktā:
1) papildinot 21.5. apakšsaimi ar papildus līmeni piem., IIIA (piemēram, vecākais IT administrators, vecākais IT pakalpojumu pārvaldības procesu konsultants, vecākais datorsistēmu un datortīkla administrators), paredzēt tam 10. mēnešalgu grupu un sekojošus pienākumus:
patstāvīgi instalē un uztur datorsistēmas, operētājsistēmas un lietojumu (programmatūras) paketes vairāk kā  501-1000 lietotājiem koplietošanas infrastruktūrā;
risina sarežģītas (nestandarta) koplietošanas infrastruktūras datorsistēmu problēmas, analizē to cēloņus un iesaka atbilstošus uzlabojumus;
 konsultē lietotājus, iesaka IT risinājumus iestādes pamatdarbības procesu pilnveidošanai;
plāno koplietošanas sistēmu attīstību;
konsultē un sniedz praktisku palīdzību liela apjoma sistēmu attīstības projektu plānošanā un ieviešanā;
var piedalīties sarunās ar piegādātājiem un sekot piegādes līgumu izpildei;
var koordinēt zemāka līmeņa speciālistu darbu;
2) papildinot 21.5. apakšsaimi ar VI līmeni (piemēram, IT pakalpojumu vadītājs, IS Pārvaldnieks, nodaļas vadītājs), paredzēt tam 13. mēnešalgu grupu un sekojošus pienākumus:
veic īpaši lielas (lietotāju skaits vairāk par 1000 vai vairāku iestāžu kopīgas (nozares) IT infrastruktūras) IT infrastruktūras administrēšanu, uzturēšanu un attīstīšanu;
nodrošina iestāžu (resora, nozares) koplietošanas IT infrastruktūras vai koplietošanas IT infrastruktūras sistēmu izveides plānošanu un vēlāku izveides organizēšanu;
nodrošina nozares koplietošanas datu centru infrastruktūras izveides organizēšanu vai izveides organizēšanu vai organizē koplietošanas datu centru uzraudzību;
veic liela apjoma koplietošanas IT infrastruktūras sistēmu vai to sastāvdaļu attīstības plānošanu un ieviešanu;
piedalās sarunās ar piegādātājiem, kontrolē piegādes līgumu izpildi.
 
Piedāvātā redakcija
III A līmenis (piemēram vecākais IT administrators, vecākais IT pakalpojumu pārvaldības procesu konsultants, vecākais datorsistēmu un datortīkla administrators), paredzēt tam 10. mēnešalgu grupu un sekojošus pienākumus:
patstāvīgi instalē un uztur datorsistēmas, operētājsistēmas un lietojumu (programmatūras) paketes vairāk kā  501-1000 lietotājiem koplietošanas infrastruktūrā;
risina sarežģītas (nestandarta) koplietošanas infrastruktūras datorsistēmu problēmas, analizē to cēloņus un iesaka atbilstošus uzlabojumus;
 konsultē lietotājus, iesaka IT risinājumus iestādes pamatdarbības procesu pilnveidošanai;
plāno koplietošanas sistēmu attīstību;
konsultē un sniedz praktisku palīdzību liela apjoma sistēmu attīstības projektu plānošanā un ieviešanā;
var piedalīties sarunās ar piegādātājiem un sekot piegādes līgumu izpildei;
var koordinēt zemāka līmeņa speciālistu darbu.
VI līmenis (piemēram, IT pakalpojumu vadītājs, IS Pārvaldnieks, nodaļas vadītājs), paredzēt tam 13. mēnešalgu grupu un sekojošus pienākumus:
veic īpaši lielas (lietotāju skaits vairāk par 1000 vai vairāku iestāžu kopīgas (nozares) IT infrastruktūras) IT infrastruktūras administrēšanu, uzturēšanu un attīstīšanu;
nodrošina iestāžu (resora, nozares) koplietošanas IT infrastruktūras vai koplietošanas IT infrastruktūras sistēmu izveides plānošanu un vēlāku izveides organizēšanu;
nodrošina nozares koplietošanas datu centru infrastruktūras izveides organizēšanu vai izveides organizēšanu vai organizē koplietošanas datu centru uzraudzību;
veic liela apjoma koplietošanas IT infrastruktūras sistēmu vai to sastāvdaļu attīstības plānošanu un ieviešanu;
piedalās sarunās ar piegādātājiem, kontrolē piegādes līgumu izpildi.
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu 73.punktu Lietotāju atbalsts (21.6. apakšsaime) ar IV līmeni (piemēram, lietotāju atbalsta speciālists, vecākais konsultants), paredzēt tam 10. Mēnešalgu grupu un sekojošus pienākumus:
Nodrošina IKT atbalstu vairāku iestāžu koplietošanas infrastruktūrā vairāk kā 1000 lietotājiem. Vada lietotāju atbalsta funkciju vairāku iestāžu koplietošanas infrastruktūrā;
nodrošina koplietošanas infrastruktūras drošības pasākumu veikšanu un pastāvīgu programmatūras izmantošanas un datu glabāšanas uzraudzību;
vada koplietošanas infrastruktūras klientu atbalsta procesu kvalitāti tā, lai lietotāju problēmas tiktu atrisinātas saskaņā ar standartiem;
 koordinē informācijas apmaiņu starp citām atbalsta vienībām, starp lietotājiem un izstrādes vienībām;
 apmāca un attīsta atbalsta personālu.
Piedāvātā redakcija
IV līmenis (piemēram, lietotāju atbalsta speciālists, vecākais konsultants), paredzēt tam 10. Mēnešalgu grupu un sekojošus pienākumus:
Nodrošina IKT atbalstu vairāku iestāžu koplietošanas infrastruktūrā vairāk kā 1000 lietotājiem. Vada lietotāju atbalsta funkciju vairāku iestāžu koplietošanas infrastruktūrā;
nodrošina koplietošanas infrastruktūras drošības pasākumu veikšanu un pastāvīgu programmatūras izmantošanas un datu glabāšanas uzraudzību;
vada koplietošanas infrastruktūras klientu atbalsta procesu kvalitāti tā, lai lietotāju problēmas tiktu atrisinātas saskaņā ar standartiem;
 koordinē informācijas apmaiņu starp citām atbalsta vienībām, starp lietotājiem un izstrādes vienībām;
 apmāca un attīsta atbalsta personālu.
13.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lai nepārprotami attiecinātu 21.7. apakšsaimes III līmeni uz CERT.LV vadošajiem IT drošības speciālistiem, lūdzam papildināt 21.7. apakšsaimes III līmeni ar amata pienākumiem šādā redakcijā : "Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas  institūcijā sniedz atbalstu informācijas tehnoloģiju drošības  incidenta novēršanā vai koordinē to novēršanu, uzrauga, kā valsts un pašvaldību institūcijas, pamatpakalpojuma sniedzēji, digitālā  pakalpojuma sniedzēji un elektronisko sakaru komersanti izpilda Informācijas tehnoloģiju drošības likumā noteiktos pienākumus"
 
Piedāvātā redakcija
"Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas  institūcijā sniedz atbalstu informācijas tehnoloģiju drošības  incidenta novēršanā vai koordinē to novēršanu, uzrauga, kā valsts un pašvaldību institūcijas, pamatpakalpojuma sniedzēji, digitālā  pakalpojuma sniedzēji un elektronisko sakaru komersanti izpilda Informācijas tehnoloģiju drošības likumā noteiktos pienākumus"
 
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu 74.punktu Informācijas drošība (21.7. apakšsaime) III līmeni ar amatiem “vadošais sistēmanalītiķis" un "vadošais informācijas sistēmu drošības administrators””
Piedāvātā redakcija
papildināts ar amatiem “vadošais sistēmanalītiķis" un "vadošais informācijas sistēmu drošības administrators””, kur pienākumi:
"Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas  institūcijā sniedz atbalstu informācijas tehnoloģiju drošības  incidenta novēršanā vai koordinē to novēršanu, uzrauga, kā valsts un pašvaldību institūcijas, pamatpakalpojuma sniedzēji, digitālā  pakalpojuma sniedzēji un elektronisko sakaru komersanti izpilda Informācijas tehnoloģiju drošības likumā noteiktos pienākumus"
 
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu 79.punktu
26.saimi ar papildus līmeni, lai attiecīgi šim līmenim noteiktu 9.mēnešalgu grupu, kur amata apraksts būtu:
apkopo, atlasa, sagatavo un rediģē informatīvo materiālu publicēšanai audiovizuālā vai rakstiskā formātā latviešu un/vai angļu valodā atbilstoši profesionālas žurnālistikas pamatnostādnēm un saskaņā ar portāla satura koncepciju un tā attīstības mērķiem par nozares aktualitātēm ārvalstīs, tostarp NATO dienas kārtības jautājumiem, militārajām mācībām, ārvalstu bruņoto spēku attīstību u.c. jautājumiem;
sagatavo rakstisko materiālu publicēšanai, atspoguļojot nozares darbības pamatprincipus, lēmumu pieņemšanas procesu un attīstību;
piedalās AM un NBS rīkotajās mācībās, vingrinājumos un citās operācijās atbilstoši kompetencei; veikt AM un tās padotības iestāžu, tostarp NBS pasākumu dokumentēšanu;
vada intervijas latviešu un angļu valodā un nodrošina to sagatavošanu audiovizuālā vai rakstiskā formātā, kā arī vajadzības gadījumā pilda video operatora pienākumus;
sagatavotajos materiālos skaidro  nozares darbības pamatprincipus, lēmumu pieņemšanas procesu un attīstību atbilstoši nozares vadības redzējumam un Stratēģiskās komunikācijas koncepcijai un tajā minētajiem vēstījumiem;
Piedāvātā redakcija
x līmenis (9.mēnešalgu grupa)
apkopo, atlasa, sagatavo un rediģē informatīvo materiālu publicēšanai audiovizuālā vai rakstiskā formātā latviešu un/vai angļu valodā atbilstoši profesionālas žurnālistikas pamatnostādnēm un saskaņā ar portāla satura koncepciju un tā attīstības mērķiem par nozares aktualitātēm ārvalstīs, tostarp NATO dienas kārtības jautājumiem, militārajām mācībām, ārvalstu bruņoto spēku attīstību u.c. jautājumiem;
sagatavo rakstisko materiālu publicēšanai, atspoguļojot nozares darbības pamatprincipus, lēmumu pieņemšanas procesu un attīstību;
piedalās AM un NBS rīkotajās mācībās, vingrinājumos un citās operācijās atbilstoši kompetencei; veikt AM un tās padotības iestāžu, tostarp NBS pasākumu dokumentēšanu;
vada intervijas latviešu un angļu valodā un nodrošina to sagatavošanu audiovizuālā vai rakstiskā formātā, kā arī vajadzības gadījumā pilda video operatora pienākumus;
sagatavotajos materiālos skaidro  nozares darbības pamatprincipus, lēmumu pieņemšanas procesu un attīstību atbilstoši nozares vadības redzējumam un Stratēģiskās komunikācijas koncepcijai un tajā minētajiem vēstījumiem;
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
  lūdzam izveidot papildus līmeni , lai attiecīgi šim līmenim noteiktu 14.mēnešalgu grupu, IIIA (piemēram Ministru kabineta locekļa biroja vadītājs)
Piedāvātā redakcija
IIIA līmenis (piemēram, Ministru kabineta locekļa biroja vadītājs), kur amata pienākumi varētu būt
vadīt, koordinēt  ministra biroja darbu;
apkopot un analizēt nozares un apakšnozaru darbības jomu jautājumus;
nodrošināt ministra darbībai nepieciešamo informāciju un administratīvo izpildi;
pārstāvēt uzticēto ministra viedokli ministra noteiktajos jautājumos valsts iestādēs, darba grupās, konsultatīvajās padomēs, sanāksmēs;
 
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt ar vārdiem "var vadīt"
Piedāvātā redakcija
81.4.1. var vadīt struktūrvienības (grupas) darbu vai nodrošina funkcijas tādā struktūrvienībā, kas veic vairākas funkcijas iestādē amatpersonu kontrolē, piemēram, disciplinārlietu izskatīšanu un dienesta izmeklēšanu, dienesta pārbaužu veikšanu, administratīvo pārkāpumu lietvedību, kriminālprocesu un operatīvo procesu;
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu 86.punktu Nacionālo bruņoto spēku darbinieki (31. saime) izteikt jaunā redakcijā:
    Nosakot I līmenim 3.mēnešalgu grupu un attiecīgi:
II - 4
III- 5
IV- 6
V- 7
VI- 8
VII-9
VIII AB-10
IX AB-11
X-12
 
Piedāvātā redakcija
Šajā saimē ietilpst amati, tostarp jaunsargu instruktoru amati, kuru veicēji nodrošina Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk – NBS) darbību atbilstoši NATO standartiem un kolektīvās aizsardzības sistēmai, stiprinot NBS spējas un funkcionālās jomas, un kuri zināšanu un atbildības jomā pielīdzināmi instruktoru un virsnieku sastāvam. Amatiem paredzēta militārā pamatapmācība un dalība militārajās apmācībās. Saimē ir šādi līmeņi:
I līmenis:
veic vienkāršus, nekvalificētus darbus vienību (apakšvienību) ikdienas un mācību uzdevumu izpildes atbalsta nodrošināšanā;
veic standarta operācijas ar vienkāršām iekārtām;
II līmenis:
veic kvalificētus vai amatnieka darbus iekārtu, infrastruktūras apkalpošanai vai pakalpojuma sniegšanai;
veic darbus paaugstinātas intensitātes apstākļos vienībās, kas piedalās starptautisko spēku uzturēšanas, kā arī nacionālo un starptautisko mācību nodrošināšanā;
III līmenis veic II līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
veic darbus lauka nometnes apstākļos, ar izbraukumiem uz mācību norises vietām;
veic pienākumus militārās tehnikas, to iekārtu un mehānismu uzturēšanai un ekspluatācijas noteikumu ievērošanai;
IV līmenis:
pārzina, apsaimnieko aizsardzības uzdevumiem paredzēto teritoriju, poligonus un citus militāros objektus;
nodrošina militārajām vajadzībām paredzētā transporta pārvietošanos atbilstoši speciālajām prasībām, veic materiāltehnisko līdzekļu un personāla pārvietošanās izpildes nodrošināšanas procesu;
V līmenis:
nodrošina militārās tehnikas, iekārtu, aprīkojuma vai mehānismu uzturēšanu un sniedz tehniskos risinājumus ekspluatācijas nodrošināšanai atbilstoši speciālajam regulējumam;
pārzina un administrē kaujas nodrošinājuma uzturēšanai un apmācību  procesa atbalstīšanai nepieciešamos apgādes līdzekļus un procesus;
nodrošina militārajām vajadzībām paredzētā transporta pārvietošanos atbilstoši speciālajām prasībām, veic lielgabarīta materiāltehnisko līdzekļu vai daudzskaitlīga personāla, vai specializēta transportlīdzekļu pārvietošanās izpildes nodrošināšanas procesu;
VI līmenis:
veic kvalificētus aizsardzības nozares pienākumus funkcionālās jomas vienas vai divu specialitāšu ietvaros;
izstrādā un pilnveido militārās jomas mācību (treniņu) programmas, nodrošina apmācībai nepieciešamo materiālu un dokumentācijas sagatavošanu;
veic pienākumus uzņemošās valsts atbalsta sabiedroto spēkiem nodrošināšanai;
veic plaša spektra uzdevumus administratīvo, tehnisko vai nodrošinājuma funkciju izpildei konkrētā specialitātē, veic nepieciešamo datu uzkrāšanu un pārvaldību;
var vadīt civilo struktūrvienību, kas pielīdzināma jaunākā instruktora nodaļas vadītāja līmenim;
VII līmenis:
veic kvalificētus aizsardzības nozares pienākumus funkcionālās jomas vienas vai divu specialitāšu ietvaros un koordinē funkcionālās jomas uzdevumu izpildi vienībā;
sagatavo pārskatus un analīzi  noteiktā specialitātē;
plāno nepieciešamos resursus, personālu vai pasākumus un īsteno uzdevumus funkcionālās jomas attīstībai un uzturēšanai;
pārrauga un kontrolē jaunāko speciālistu darbu, veic personāla profesionālo apmācību konkrētā specialitātē;
pastāvīgi veic noteiktu materiāli tehnisko līdzekļu, informācijas, personāla vai datu analīzes un noformē atzinumus;
sniedz rakstiskas un mutiskas konsultācijas;
piedalās komisiju darbā un kompleksajās pārbaudēs;
vada funkcionālās jomas elementus vienībā;
var vadīt civilo struktūrvienību, kas pielīdzināma jaunākā virsnieka nodaļas vai vecākā instruktora grupas vadītāja līmenim;
VIIIA līmenis:
veic aizsardzības nozares eksperta pienākumus funkcionālās jomas vienas vai divu specialitāšu ietvaros vai koordinē funkcionālās jomas uzdevumu izpildi NBS vadības līmenī;
sagatavo analīzi un priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem attiecīgās funkcionālās jomas vai ar aizsardzību saistītajos normatīvajos aktos;
konsultē vienību (iestāžu) darbiniekus konkrētā jomā, sagatavo priekšlikumus lēmumu pieņemšanai sarežģītos gadījumos;
veic konkrētas funkcionālās jomas monitoringu un analīzi, sagatavo atbilstošus priekšlikumus un organizē to ieviešanu;
veic konkrētas funkcionālās jomas specifiskus plānošanu līmeņa uzdevumus;
veic regulāru praktizēšanu kolektīvās un individuālās apmācības ietvaros, ar procedūru periodisku atjaunošanu un pilnveidošanu;
analizē militāro informāciju un veic uzdevumus saistībā ar Valsts aizsardzības koncepcijā, Valsts aizsardzības plānā un Valsta operatīvajā plānā noteikto;
var vadīt civilo struktūrvienību, kas pielīdzināma vecākā virsnieka iestādes vai daļas vadītāja vai vecākā instruktora sektora vadītāja līmenim;
VIIIB līmenis, veic VIIIA līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
plāno, organizē un vada jaunsargu un valsts aizsardzības mācības praktiskās un teorētiskās nodarbības, to skaitā arī drošības pasākumus paaugstināta riska nodarbībās un nometnēs, nodrošinot disciplīnas un jaunsargu ētikas kodeksa ievērošanu;
piedalās un sniedz priekšlikumus jaunsargu interešu izglītības un valsts aizsardzības mācības programmas satura izveidē;
veic jaunsargu mācību grupu un valsts aizsardzības mācības izglītojamo mācību darba analīzi;
organizē jauniešu uzņemšanu Jaunsardzē;
uztur informāciju par vienības jaunsargiem un mācību grupu aktivitātēm skolas vadības sistēmā;
piedalās valsts aizsardzības mācības un jaunsargu mācību grupu izglītības programmas budžeta sastādīšanā.
IXA līmenis, veic VIIIA līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
attīsta funkcionālo jomu NBS vadības līmenī, sagatavo analīzi un ekspertīzes, pārstāv NBS viedokli citās valsts un pašvaldības institūcijās, organizācijās;
vairāku funkcionālo jomu ietvaros veic plānošanas un organizatoriskos pienākumus;
saskaņā ar NATO un ES pamatnostādnēm aizsardzības jautājumos izstrādā NBS vadlīnijas, aprakstus un mācību materiālus NBS vadības lēmumu pieņemšanas procesa atbalstam ar apkopotu, verificētu, sistematizētu un novērtētu informāciju un datiem;
konsultē vienību komandierus spējas nodrošināšanai, sagatavo atzinumus un analīzes, kas atbalsta atbilstošu NBS vadības lēmumu pieņemšanu;
izstrādā funkcionālās jomas identificēto problēmu risinājumus un to pārvarēšanas metodes, integrējot ar citām militārām spējām un funkcijām, organizē to izpildi;
izstrādā operāciju produktus, veic digitālās aktivitātes valsts mēroga krīžu novēršanai;
var vadīt civilo struktūrvienību, kas pielīdzināma vecākā virsnieka iestādes vai pārvaldes vadītāja,  vai augstākā instruktora biroja vadītāja līmenim;
IXB līmenis, veic IXA līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
vada un organizē Jaunsardzes kustības attīstību un valsts aizsardzības mācības ieviešanu Jaunsardzes novada pārvaldes atbildības teritorijā sadarbībā ar pašvaldībām, izglītības iestādēm un NBS vienībām;
organizē un pārrauga Jaunsargu mācību programmas un valsts aizsardzības mācības īstenošanu Jaunsardzes novada pārvaldē kopumā;
vada un kontrolē Jaunsardzes novada pārvaldes darbu.
X līmenis:
attīsta funkcionālo jomu NBS līmenī, pārstāv NBS viedokli citās valsts un pašvaldības institūcijās, starptautiskajās organizācijās;
sagatavo NBS vadībai analīzi par funkcionālo jomu un tās attīstības tendencēm, jomu ietekmējošiem faktoriem, identificē jautājumus, kuriem nepieciešams pievērst papildu uzmanību, sniedz uz analīzi balstītus secinājumus un rekomendācijas, sagatavo un prezentēt vidēja termiņa un ilgtermiņa analītiskos novērtējumus un analītiskos pārskatus;
sniedz atbalstu Aizsardzības ministrijai politikas plānošanas jautājums;
veic tiešus uzdevumus Latvijas nacionālās drošības draudu novēršanai, plāno operācijas, kiberaktivitātes, pasākumus elektroniskās karadarbības novēršanai;
veic uzdevumus Valsts aizsardzības koncepcijas un Valsts civilās aizsardzības plāna sagatavošanai;
var vadīt civilo struktūrvienību, kas pielīdzināma vecākā virsnieka iestādes vai departamenta vadītāja, vai augstākā instruktora struktūrvienības vadītāja līmenim.
 
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu 91.punktu
34.saimi Personāla vadība IV  līmeni ar amata nosaukumu “nodaļas vadītāja vietnieks”
 
Piedāvātā redakcija
“nodaļas vadītāja vietnieks”
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
papildināt punktu 93.3.4.
sniedz informāciju un pārskatus atbilstoši Ministru prezidenta pieprasījumiem;
 
Piedāvātā redakcija
93.3.4.
sniedz informāciju un pārskatus atbilstoši Ministru prezidenta, Ministru kabineta locekļa  pieprasījumiem;
 
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu 94.punktu Politikas plānošana ar papildus līmeni, lai attiecīgi šim līmenim noteiktu 10.mēnešalgu grupu, kur amata apraksts būtu:
izstrādā priekšlikumus valsts politikas veidošanai un attīstībai vairāku politikas apakšnozaru darbības jomās;
kompetences ietvaros piedalās Ministru kabineta, citu iestāžu izveidotajās darba grupās un komisijās, starptautiskos formātos
nodrošina Nacionālā koordinācijas centra funkciju izpildi attiecīgā nozarē vai darbības jomā;
apkopo, analizē un izvērtē ES  likumdošanas aktu projektus, sagatavo atbilstošas nacionālās pozīcijas un instrukcijas attiecīgā nozarē vai darbības jomā;
konsultē sabiedrības pārstāvjus un citu iestāžu speciālistus attiecīgā nozarē vai darbības jomā;
vada valsts kiberdrošības un kiberaizsardzības politikas izstrādi;
informē un konsultē valsts un pašvaldības iestādes, kapitālsabiedrības un privātpersonas par finanšu atbalsta iespējām ar kiberdrošību saistīto projektu īstenošanai;
koordinē tiesību aktu un plānošanas dokumentu izstrādi kiberdrošības un kiberaizsardzības jomā;
Piedāvātā redakcija
X līmenis:
izstrādā priekšlikumus valsts politikas veidošanai un attīstībai vairāku politikas apakšnozaru darbības jomās;
kompetences ietvaros piedalās Ministru kabineta, citu iestāžu izveidotajās darba grupās un komisijās, starptautiskos formātos
nodrošina Nacionālā koordinācijas centra funkciju izpildi attiecīgā nozarē vai darbības jomā;
apkopo, analizē un izvērtē ES  likumdošanas aktu projektus, sagatavo atbilstošas nacionālās pozīcijas un instrukcijas attiecīgā nozarē vai darbības jomā;
konsultē sabiedrības pārstāvjus un citu iestāžu speciālistus attiecīgā nozarē vai darbības jomā;
vada valsts kiberdrošības un kiberaizsardzības politikas izstrādi;
informē un konsultē valsts un pašvaldības iestādes, kapitālsabiedrības un privātpersonas par finanšu atbalsta iespējām ar kiberdrošību saistīto projektu īstenošanai;
koordinē tiesību aktu un plānošanas dokumentu izstrādi kiberdrošības un kiberaizsardzības jomā;
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekts paredz, ka jaunais katalogs stājas spēkā 2022.gada 1.jūlijā. Savukārt līdz 2022.gada 31.decembrim iestādēm jāpabeidz amatu klasificēšanas pārskatīšana. Aizsardzības ministrija ieskatā noteiktā kārtība pārejai uz jauno katalogu neļaus iestādēm nodrošināt amatu klasificēšanu atbilstoši vienotai kārtībai un kritērijiem. Amatu klasifikācijas pārskatīšana ir nepārtrauktais process iestādē, kura pamatā ir iestādes funkciju/uzdevumu pārskatīšana, amata pienākumu precizēšana utt. Ja spēkā esošais Amatu katalogs zaudēs spēku ar 2022.gada 1.juliju, tad var izveidoties situācija, ka daļa amatu jau tiks klasificēta pēc jaunā Amatu kataloga (piem., jauni amati, kuru izveide saistīta ar iestādes uzņemto jauno funkciju), savukārt paralēli joprojām pastāvēs amati, kuri klasificēti pēc vecā Amatu kataloga. Aizsardzības ministrijas uzskata, ka ir nepieciešams saglabāt iespēju piemērot spēkā esošo Amatu katalogu līdz gada beigām vai kamēr nav pabeigta visu iestādes esošo amatu pārklasificēšana un saskaņošana ar Valsts kanceleju. Aizsardzības ministrijas vērtējumā ir būtiski panākt, lai pārklasificēšana visiem amatiem iestādē būtu veikta vienlaicīgi.
Piedāvātā redakcija
-