Projekta ID
25-TA-397Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar Ministru kabineta 2025.gada 20.janvāra rīkojumu Nr.32 “Par Rīcības plānu Latvijas Austrumu pierobežas ekonomiskajai izaugsmei un drošības stiprināšanai 2025.–2027. gadam” apstiprinātajā Rīcības plānā Latvijas Austrumu pierobežas ekonomiskajai izaugsmei un drošības stiprināšanai 2025.–2027. gadam (turpmāk - Rīcības plāns) ir iekļauta atruna, ka SEZ ietvaros atbalstāmās nozares iespējams paplašinās tikai tad, kad par šādu iespēju tiks veikts izvērtējums un panākta vienošanās, lūdzam izslēgt no anotācijas 1.3. daļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļā "Risinājumu apraksts" sesto un septīto rindkopu, jo izskatāmais likumprojekts neskar jautājumu par atbalstāmo nozaru paplašināšanu. Vēršam uzmanību, ka Rīcības plānā minētais neuzliek par pienākumu paplašināt nozares, kuras Latgales SEZ teritorijā varētu saņemt valsts atbalstu, ja par to vienošanās netiek panākta.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.daļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" sadalīt ieņēmumus no jaunradītajām darba vietām (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, uzņēmējdarbības riska valsts nodeva) pa konkrētiem budžeta veidiem - valsts pamatbudžets, valsts speciālais budžets un pašvaldību budžets.
Lūdzam to norādīt attiecīgo gadu izmaiņu ailēs, proti, ailē “izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam” un ailēs “izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru”.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka ietekme uz budžeta ieņēmumiem būtu norādāma tikai pie viena no likumprojektiem, kas paredz Alūksnes novada iekļaušanu Latgales SEZ (pie TA lietas Nr. 25-TA-396 vai pie TA lietas Nr. 25-TA-397).
Lūdzam to norādīt attiecīgo gadu izmaiņu ailēs, proti, ailē “izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam” un ailēs “izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru”.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka ietekme uz budžeta ieņēmumiem būtu norādāma tikai pie viena no likumprojektiem, kas paredz Alūksnes novada iekļaušanu Latgales SEZ (pie TA lietas Nr. 25-TA-396 vai pie TA lietas Nr. 25-TA-397).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.daļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" minēts, ka: “Attiecībā par Latgales SEZ paplašināto teritoriju, saskaņojums ar Eiropas Komisiju nav nepieciešams. 2016. gadā, izstrādājot grozījumus likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" un Latgales speciālās ekonomiskās zonas likumu par Latgales SEZ izveidi, ar Eiropas Komisiju tika saskaņota Latgales SEZ teritorija” , skaidrojam, ka 2016. gadā par grozījumiem likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" Eiropas Komisijā tika iesniegta kopsavilkuma informācija, informējot Eiropas Komisiju, ka ar minētajiem grozījumiem tiek paplašināts tiešo nodokļu atvieglojumu piešķīrēju loks, to papildinot ar tiesību subjektu Latgales speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, nevis ar Eiropas Komisiju tika saskaņota Latgales SEZ teritorija. Ņemot vērā minēto lūdzam atbilstoši precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
